DSG - pravila vožnje

Corvette

Majstr
6. nov 2008
433
301
63
Odvisno od terena in večih dejavnikov, v splošnem pa velja čisto enako kot pri vožnji z ročnim (o tem je bilo že precej debat v drugih "poraba" temah).

Npr. Ljubelj na SLO stran je šolski primer, ko prevoziš tunel (kjer je bil saniran podor), ga daš v ler in do naslednjih tunelov tik pred Tržičem pripelješ brez zaviranja in brez pospeševanja. Poraba na tem delu je ekvivalentna štandgasu, torej 0,6-0,8 l/uro. Poraba pri vožnji v brzini pa bo višja, ker vmes avto preveč zavira z motorjem (takrat je sicer poraba nula) in je treba dodajati gas (takrat pa je konkretno višja od štandgasa).

Vem, bogokletno za avtomatika ...
 
  • Všeč mi je
Reactions: tony

damirj

Guru
9. maj 2012
5.321
2.423
113
Odvisno od terena in večih dejavnikov, v splošnem pa velja čisto enako kot pri vožnji z ročnim (o tem je bilo že precej debat v drugih "poraba" temah).

Npr. Ljubelj na SLO stran je šolski primer, ko prevoziš tunel (kjer je bil saniran podor), ga daš v ler in do naslednjih tunelov tik pred Tržičem pripelješ brez zaviranja in brez pospeševanja. Poraba na tem delu je ekvivalentna štandgasu, torej 0,6-0,8 l/uro. Poraba pri vožnji v brzini pa bo višja, ker vmes avto preveč zavira z motorjem (takrat je sicer poraba nula) in je treba dodajati gas (takrat pa je konkretno višja od štandgasa).

Vem, bogokletno za avtomatika ...

Se en spomnim, da mi delalo z avtomatikom kakšne težave, sploh ker avtomatik v dolino manj zavira kot ročni.
 

Hondi

Majstr
18. avg 2007
3.588
466
83
Wecome to the dark side :) We've got cookies :-D

Po klancu navzdol zabremzaš, nato prestaviš v ročni način in daš v nižjo prestavo (v DSGju je to verjetno način S(port). (Morda, kot je bilo že povedano, bo menjalnik tudi sam prestavil v nižjo prestavo, če z zavoro dovolj zmanjšaš hitrost - ampak to pri dovolj hudem klancu ne bo dovolj, ker bo ob pospeševanu spet prestavil v višjo prestavo...)

Vsekakor uporabi enako pamet kot pri vožnji z ročnim menjalnikom, da ne boš pregrel zavor, po klancu dol greš s podobno prestavo kot po njem navzgor.

Kaj ne početi z menjalnikom? Na alterju smo brali o človeku s prikolico, ki je nanjo nekaj deset minut nalagal tovor, vmes pa DSG pustil v rikvercu. No, tam je tudi ostal, ker je vmes menjalnik crknil (verjetno se je olje pregrelo). Skratka, bolje bi bilo, če bi ga imel v N (ali P). Zna kdo povedati, če bi bilo še bolje za DSG, če bi motor tudi ugasnil?

Več: 5 Things You Should Never Do In A Dual Clutch Transmission Vehicle

"Ne smeš menjati brzin med premikanjem? :sprasujemse:"

Vsaj za klasični avtomat velja (pojma nimam, če je to sploh pomembno pri DSGju?), da je pri npr. obračanju na mestu ali parkiranju pred menjavo prestave npr. iz D v R dobro počakati, da je avto popolnoma pri miru in šele nato prestaviti v drugo prestavo. Mehanski del, ki to naredi je na klasičnem avtomatu ploščica iz tankega pleha in če mora ta dan za dnem prenašati nepoučenost kozla v toni in pol pleha, enkrat pametnejši popusti (nato pa še njegov tošl :-D)...
wtf sem sedaj prebral o tankem plehu
 

vincent

Guru
Osebje foruma
31. avg 2007
13.294
1.920
113
In to pretikanje D<->N med vožnjo privarčuje res kakšen deci bencina?

Meni osebno je pretikanje iz D v N uporabna zadeva, ker sem že z ročnim menjalnikom prej tako vozil. Sploh vožnja na šiht in nazaj ko lahko pelješ v miže... Npr. pelješ po obvoznici 110 km/h, vidiš izvoz na katerem greš dol...daš v N in se odpelješ do izvoza (500 metrov) v leru. Če vidiš, da je že dlje časa rdeča (bo kmalu zelena) lahko še predno se ustaviš daš nazaj v D da ti avto zavira ter hkrati si v prestavi ko se štarta. Potem ko grem čez klanec..na drugi strani...daš v N in pelješ (ker je ovinek, si kvečjemu prehiter)..nato malo dodaš gasa in odjadraš naprej...skupno (za mojo pot) prek kilometra odpelješ v leru....jaz lažje dam v N (premaknem roko) kot da moraš tišat gas, ko vem, da bo šel avto sam po inerciji zaradi lastne teže (in ali nagnejnosti terena)... torej da moram držat gas praktično do točke, ko moram začet zavirat - da del mi je najbolj nesmiselen (priznam pa, da dolgo časa sploh nisem vedel, da lahko med vožnjo daješ iz D v N in nazaj :valjamse: ). Tudi držanja bremze cel semafor (ko ravno ujamem rdečo, po možnosti da sem že imel v N, na ravnem...mi je BV tiščat bremzo, samo zato da ne bom dal v N).

Tak način vožnje je meni bolj uglajen in se ga poslužujem.

Zdaj, če bi to počel zaradi porabe...zavisi od avta kot takega. Jaz premikam 2 toni...je kar nekaj energije vložene, da se avto premika z določeno hitrostjo, torej se jo splača tudi pokoristiti (in ne sproščat preko zavor).

Na koncu vsakemu svoje.
 
  • Všeč mi je
Reactions: Corvette

luka51

Guru
16. avg 2007
14.465
5.765
113
Preprost dokaz, da je bil folk na internetu normalen nazadnje leta 1995.
To pa maš prav ja. Ker leta 95 ni folk takih bedarij spraševal kot kako vozit avtomatika. ker je blo vsem jasno, da je avtomatik zato, da ti ne razmišlaš nič drugega kot to koliko stisnit in kdaj spustit desni pedal. Oziroma zato so jih takrat kupovali no.
 
  • Všeč mi je
Reactions: shift

Corvette

Majstr
6. nov 2008
433
301
63
Meni osebno je pretikanje iz D v N uporabna zadeva, ker sem že z ročnim menjalnikom prej tako vozil. Sploh vožnja na šiht in nazaj ko lahko pelješ v miže... Npr. pelješ po obvoznici 110 km/h, vidiš izvoz na katerem greš dol...daš v N in se odpelješ do izvoza (500 metrov) v leru. Če vidiš, da je že dlje časa rdeča (bo kmalu zelena) lahko še predno se ustaviš daš nazaj v D da ti avto zavira ter hkrati si v prestavi ko se štarta. Potem ko grem čez klanec..na drugi strani...daš v N in pelješ (ker je ovinek, si kvečjemu prehiter)..nato malo dodaš gasa in odjadraš naprej...skupno (za mojo pot) prek kilometra odpelješ v leru....jaz lažje dam v N (premaknem roko) kot da moraš tišat gas, ko vem, da bo šel avto sam po inerciji zaradi lastne teže (in ali nagnejnosti terena)... torej da moram držat gas praktično do točke, ko moram začet zavirat - da del mi je najbolj nesmiselen (priznam pa, da dolgo časa sploh nisem vedel, da lahko med vožnjo daješ iz D v N in nazaj :valjamse: ). Tudi držanja bremze cel semafor (ko ravno ujamem rdečo, po možnosti da sem že imel v N, na ravnem...mi je BV tiščat bremzo, samo zato da ne bom dal v N).

Tak način vožnje je meni bolj uglajen in se ga poslužujem.

Zdaj, če bi to počel zaradi porabe...zavisi od avta kot takega. Jaz premikam 2 toni...je kar nekaj energije vložene, da se avto premika z določeno hitrostjo, torej se jo splača tudi pokoristiti (in ne sproščat preko zavor).

Na koncu vsakemu svoje.
No, končno nekdo, ki šteka :cool:
 

Corvette

Majstr
6. nov 2008
433
301
63
Glede coastinga (jadranja) v leru, glede njegovih treh točk:
- #1 poraba v D je nula: ja, nad 1050-1150 RPM drži, če je treba zavirati, če je pa potrebno vzdrževati hitrost, pa je bolj ekonomično v N, kar pa avtor posnetka ne pove
- #2 manj kontrole, ker lahko samo bremzaš in ne pospešuješ: drži, govorimo o dodatne pol sekunde, da prestaviš v D in daš gas. S predvidevanjem te situacije večinoma odpadejo. Nasploh reševati kritične situacije z dodajanjem gasa... no ja...
- #3 jadranje v leru ni dovoljeno ponekod v ZDA: tudi Kinder jajčki in Audijeve matrične LED luči niso, jebiga
 

tony

Guru
23. jul 2007
9.717
1.515
113
" - #1 poraba v D je nula: ja, nad 1050-1150 RPM drži, če je treba zavirati, če je pa potrebno vzdrževati hitrost, pa je bolj ekonomično v N, kar pa avtor posnetka ne pove"
Drži. Razumeti moraš, da je bencin v ZDA (običajno) mnogo cenejši kot pri nas, in tam nimajo fetišev na grame CO2, kot naši starčki v Bruslju.
 
  • Všeč mi je
Reactions: Corvette

B81

22. jul 2007
37.309
10.676
113
Ne bi rekel, te pikapolonice ki se tu vozijo imajo pretežno notri DSG-je pod različnimi imeni oz. izrazi...
Pikapolonice :valjamse:
dsg je dsg, kakšna imena? misliš dsg dq200 shit, powershift, renoltov edc itd... to so vsi 2sklopčni suhi, sealed for life getribi za vsaj 100 k km :evil:
Moj dq200 je začel drset pri sodih prestavah pri ne vem, 105k km in drsi še vedno pri 125k :D
 

Yogi

Guru
1. sep 2007
4.529
1.119
113
Dobro ste razdebatirali... :aplauz:

Zanimivo, konkretnega odgovora kako dol po klancu, da nisi ves čas na bremzi, pa ni. Sam sem sicer opazil, da v "S" morda še najlepše zavira, bom še malo testiral, ker nisem vsak dan v takih hribih.

Drugače pa nič ne šaltam med vožnjo. Opazil pa sem, da recimo, če samo nogo umaknem iz gasa, kjer vem, da bom prišel iz 90 na 40, mašina skoraj ne zavira, in takrat se včasih poraba dvigne tudi skoraj do 3l, če pa stopim na bremzo, pa začne zavirati z mašino in je poraba 0.0.

Drugače je pa vožnja čisti užitek :srce:
 
  • Všeč mi je
Reactions: tony

sad

Guru
24. avg 2007
21.089
9.742
113
Dobro ste razdebatirali... :aplauz:

Zanimivo, konkretnega odgovora kako dol po klancu, da nisi ves čas na bremzi, pa ni.
Torej rabiš Alter, da ti odgovori na to?
Probaj navzgor šaltat, če ne bo pomagalo, prestavi v N. Če tudi to ne dela, lahko probaš še prestavit navzdol, TAKO KOT NA ROČNEM.

Aja, pri avtomatiku samo butli po klancu dol prestavijo ROČNO navzdol. Pravi znalci raje celi klanec visijo na zavori, te pa ja ne bodo low level kmetje in ROČNO šaltali na AVTOMATIKU. Tista možnost na avtomatiku, da prestaviš v ročni način, je namreč tam samo zato, ker ima proizvajalec preveč denarja in ga mora nekam spičit za neuporabne zadeve.

Tole je lep primer, kako kot družba, lezemo v drek. Čakam vprašanje, kako si rit obrisat.
 
Nazadnje urejeno:

B81

22. jul 2007
37.309
10.676
113
Torej rabiš Alter, da ti odgovori na to? Probaj navzgor šaltat, če ne bo pomagalo, prestavi v N. Če tudi to ne dela, lahko probaš še prestavit navzdol, TAKO KOT NA ROČNEM.

Aja, pri avtomatiku samo butli po klancu dol prestavijo ROČNO navzdol. Pravi znalci raje cel klanec visijo na zavori, te pa ja ne bodo low level kmetje in ROČNO šaltali na AVTOMATIKU.

Tole je lep primer, kako kot družba, lezemo v drek. Čakam vprašanje, kako si rit obrisat.
Sam sicer za hribe nikoli ne bi kupil avtomata, ampak navzdol se menda lahko pretika ročno ali zakaj ne? Je to sicer zdravo za motor?
 

sad

Guru
24. avg 2007
21.089
9.742
113
Ne ni, te ti motor raznese. Kar je nad 2000 vrtljajev je že nevarno. Pri dizlih je meja pri 1400.
 
Nazadnje urejeno:
  • Haha
Reactions: AvtoFun