Dizel vs. bencin - eko vidik

luka51

Guru
16. avg 2007
14.399
5.682
113
Eh daj no.

Lepo se ga da v peč in očisti na visoki temperaturi.
Kam pa gre pepel? Ostane v filtru. In ko se filter zabije z pepelom je gotovo. Pepela ne spraviš ven z nobenim izpihovanjem. Poglej si malo princip delovanja in kako je zgrajen filter. Stvar je zdizajnirana za določeno število čiščenj preden se pretok zmanjša zaradi pepela.
V teoriji je to dovolj za življenjsko dobo motorja. V praksi, ko šobe sčijejo, turbo ne dela ok, je zračni filter preveč zabit itd pa pride do povečanega dimljenja, posledično več regeneracij in se prej zabije. Pravi alteraš seveda avto poservisira takoj ko prvič opazi znak neperfektnega delovanja. Povprečn slovenec pa vozi dokler avto ne počaka.
 

CLIO15

Guru
1. nov 2007
13.275
4.098
113
Kam pa gre pepel? Ostane v filtru. In ko se filter zabije z pepelom je gotovo. Pepela ne spraviš ven z nobenim izpihovanjem. Poglej si malo princip delovanja in kako je zgrajen filter. Stvar je zdizajnirana za določeno število čiščenj preden se pretok zmanjša zaradi pepela.
V teoriji je to dovolj za življenjsko dobo motorja. V praksi, ko šobe sčijejo, turbo ne dela ok, je zračni filter preveč zabit itd pa pride do povečanega dimljenja, posledično več regeneracij in se prej zabije. Pravi alteraš seveda avto poservisira takoj ko prvič opazi znak neperfektnega delovanja. Povprečn slovenec pa vozi dokler avto ne počaka.


EDINI V SLOVENIJI IZVAJAMO STROKOVNO ČIŠČENJE
Postopek čiščenja poteka po naslednjem postopku:

filter trdih delcev izrežemo iz ohišja filtra
sledi pregled stanja filtra (morebitne poškodbe,razpoke vložka)
na stroju izmerimo pretok filtra (pri različnih obremenitvah)
filter položimo v žarilno peč 6 ur
v stroju za izpihovanje iz filtra izpihamo saje
ponovno izmerimo pretok filtra
ohišje zavarimo
Po končanem postopku ohišja filtrov speskamo ali ultrazvočno očistimo ter priložimo potrdilo o meritvi pretočnosti pred in po čiščenju!

V glavnem iz pihajo pepel. In ga nazaj skupaj sestavijo.


No pa 200 000 km sfolga.
 

luka51

Guru
16. avg 2007
14.399
5.682
113
še enkrat. poglej kako je sestavljen filter. Pa mi povej kako ga lahko izpihajo.
 

CLIO15

Guru
1. nov 2007
13.275
4.098
113
Nevem
Vprašaj majstra ki to reklamira.
Pa po Nemčiji tudi to delajo.
 

BLABLABLA

Guru
28. sep 2007
2.522
955
113
EDINI V SLOVENIJI IZVAJAMO STROKOVNO ČIŠČENJE
Postopek čiščenja poteka po naslednjem postopku:

filter trdih delcev izrežemo iz ohišja filtra
sledi pregled stanja filtra (morebitne poškodbe,razpoke vložka)
na stroju izmerimo pretok filtra (pri različnih obremenitvah)
filter položimo v žarilno peč 6 ur
v stroju za izpihovanje iz filtra izpihamo saje
ponovno izmerimo pretok filtra
ohišje zavarimo
Po končanem postopku ohišja filtrov speskamo ali ultrazvočno očistimo ter priložimo potrdilo o meritvi pretočnosti pred in po čiščenju!

V glavnem iz pihajo pepel. In ga nazaj skupaj sestavijo.


No pa 200 000 km sfolga.

Sem imal lani v Grčiji na Halkidikiju srečo, da je odpovedaj senzor diferenčnega tlaka in se je posledično dpf filter zabil do te mere, da avto ni naredil niti metra več, oz vi več niti vžgal. Avto je šel z vleko k mehnaiku.
Filter je šel v 100 km oddaljen Solun na čiščenje. Cena za čiščenje z transportom tja in nazaj je bila 70€.
Avto je pomoje od takrat, ko je bila zadnjič narejena regeneracija pa do trenutka, ko je totalno obstal naredil cca 3.000 km brez regeneracije.

Pa še to...Ogljikovodiki oz saje niso pepel in lepo zgorijo pri povišani temperaturi. Pepel so pa negorljivi delci, ki se nabirajo v filtru, te je pa res treba izprat.

PS Najbolj me je bilo strah, ker avto ni naredil regeneracije skoraj na celi poti nazaj....začel jo je delat kakih 10 km pred domom, po prevoženih skoraj 1300 km. Takrat sem si malo oddahnil, ker sem se prepričal, da dpf senzor in filter delata.
 

ozze

Majstr
24. jul 2009
2.137
314
83
Še večji problem kot dizli so pa pnevmatike. Težji ko je avto slabše je.


Začetni testi kažejo, da je lahko onesnaženje z delci iz pnevmatik 1.000-krat slabše od emisij iz izpušnih plinov avtomobila.
"Še bolj zastrašujoče je, da so emisije izpušnih plinov že vrsto let strogo regulirane, obraba pnevmatik pa je popolnoma neurejena - in s povečanjem rasti prodaje težjih SUV-jev in baterijskih električnih avtomobilov so neizpušne emisije (NEE) zelo resen problem. "

(NEE) - Non-Exhaust Emissions are particles released into the air from brake wear, tyre wear, road surface wear and resuspension of road dust during on-road vehicle usage.

Pollution from tyre wear can be 1,000 times worse than what comes out of a car’s exhaust, Emissions Analytics has found.
 
  • Všeč mi je
Reactions: sixpower in Pepe

luka51

Guru
16. avg 2007
14.399
5.682
113
ja najbolje, da se obraba pnevmatik regulira, sput pa še omejitve znižajo v imenu varnosti ker gume ne držijo več.
Pa smo rešli
 

Ytbnd

Guru
2. mar 2010
16.819
5.927
113
Še večji problem kot dizli so pa pnevmatike. Težji ko je avto slabše je.


Začetni testi kažejo, da je lahko onesnaženje z delci iz pnevmatik 1.000-krat slabše od emisij iz izpušnih plinov avtomobila.
"Še bolj zastrašujoče je, da so emisije izpušnih plinov že vrsto let strogo regulirane, obraba pnevmatik pa je popolnoma neurejena - in s povečanjem rasti prodaje težjih SUV-jev in baterijskih električnih avtomobilov so neizpušne emisije (NEE) zelo resen problem. "

(NEE) - Non-Exhaust Emissions are particles released into the air from brake wear, tyre wear, road surface wear and resuspension of road dust during on-road vehicle usage.

Pollution from tyre wear can be 1,000 times worse than what comes out of a car’s exhaust, Emissions Analytics has found.
Tesla ima kar zajetno maso, model 3 od 1611 kg naprej, S od 1961, X od 2300 kg.
 

CLIO15

Guru
1. nov 2007
13.275
4.098
113
Dej ne bluzi. Teh rezanj, vrtanj mam ze poln kufr. Zamenaj, to je to.
Si sploh pogledal zakaj se gre?

Nisem objavljal nekih pacarjev ko filtre ven mečejo in neke atrape gor delajo.

Meni se ne zdi sporno da se kakšna stvar popravi ne pa kar menjava.
Sicer pa do sedaj še nimam slabih izkušenj z filtri trdih delcev pa te kripe že 10 let vozim v službi in so vse do cca 220 000 km šle BP. Dalje pa res ne vem ker so jih kupili razni prodajalci in jih odpeljali na Poljsko in v Romunijo.
 
  • Všeč mi je
Reactions: Najbolji

sad

Guru
24. avg 2007
21.042
9.684
113
Jaz do prodaje avta (skoraj 300.000km) nisem niti vedel za dpf.
 

Najbolji

Guru
20. feb 2008
4.689
1.048
113
Si sploh pogledal zakaj se gre?

Nisem objavljal nekih pacarjev ko filtre ven mečejo in neke atrape gor delajo.

Meni se ne zdi sporno da se kakšna stvar popravi ne pa kar menjava.
Sicer pa do sedaj še nimam slabih izkušenj z filtri trdih delcev pa te kripe že 10 let vozim v službi in so vse do cca 220 000 km šle BP. Dalje pa res ne vem ker so jih kupili razni prodajalci in jih odpeljali na Poljsko in v Romunijo.

Ja, sem. Zamenjaj kriticen del, ne da ga rezes, vrtas etc... popravljas. Ne vem no, sem samo jaz tako cuden?
 

Najbolji

Guru
20. feb 2008
4.689
1.048
113
Jst pa iskreno upam, da ti razumes da ste v temi s tem. Bo slo? Nima veze kaj Marcus prav, kmecka logika vse pove, ja? Sicer pa, kupi jim plato piva, so tako fletni...
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.746
827
113
Še večji problem kot dizli so pa pnevmatike. Težji ko je avto slabše je.


Začetni testi kažejo, da je lahko onesnaženje z delci iz pnevmatik 1.000-krat slabše od emisij iz izpušnih plinov avtomobila.
"Še bolj zastrašujoče je, da so emisije izpušnih plinov že vrsto let strogo regulirane, obraba pnevmatik pa je popolnoma neurejena - in s povečanjem rasti prodaje težjih SUV-jev in baterijskih električnih avtomobilov so neizpušne emisije (NEE) zelo resen problem. "

(NEE) - Non-Exhaust Emissions are particles released into the air from brake wear, tyre wear, road surface wear and resuspension of road dust during on-road vehicle usage.

Pollution from tyre wear can be 1,000 times worse than what comes out of a car’s exhaust, Emissions Analytics has found.

Saj ne da kaj nebi verjel ampak vseeno dajmo malo analizirat tole izjavo:
"Using a popular family hatchback running on brand new, correctly inflated tyres, we found that the car emitted 5.8 grams per kilometer of particles."

Torej avto naj bi nekako "izgubljal" za 5,8 g delcev na km, v 10.000 km torej nekako izgubi za 58 kg gume ali kaj? WTF?

Koliko je potem res delcev gume? Ne vem stehtaj gume ko jih gor natakneš in po 50k km ko jih vržeš proč, verjetno pa ne bo šlo za nekaj kg ampak bolj za nekaj g.

Torej mora biti glavnina Non-exhaust emissions vse kaj drugega kot pa delci gume, prahu od zavor tudi ni nekaj veliko (spet stehtaj zavore pred in po menjavi), torej mora biti to več ali manj vse prah ki je že itak na cesti in ga dviguje tudi vsak veter, ki občasno zapiha. Je problem res avto ki se vozi po cesti, ali je problem že sama cesta kot taka?

Še malo pa bomo preganjali svoje lastne sence.