Diski fuč zarad neuporabe

Hanzi

Guru
27. jul 2007
47.240
6.457
113
pri taščici
Potrjujem.
Brat pred leti kupil slabo desetletje staro R5 z realnimi 22 kkm in garaži rano, prvi lastnik. (Ala vincent). Sitnosti precej z njo do bridkega konca pred kakšnimi dvemi leti ko te je pes čez zaprta vrata ugriznil...
 

Hondi

Majstr
18. avg 2007
3.433
358
83
Citat:
Uporabnik klemen_ pravi:
Material je znamke Textar, kolikor berem na Alterju je zadeva ok in celo prva vgradnja pri Hondi(ju)
grims-1.gif
in Bmw.

ne razumem, jaz si ne lastim honda vozila
TEXTAR je OK, prav tako druge znamke, ki jih srečaš v prvi vgradnji (ATE, FERODO, TRW...)

lej, brez veze tukaj razpravljaš, zavore so zame osebno potrošni material in vsekakor ne bi sam osebno odprl razprave o 6+ let starem materialu
sploh glede na šolanja o zavorah, ki jih imam za sabo, tudi s strani TRW trenerjev, ki delajo ta posel tako z OE in aftermarket že 34 let (!) , ter na vse zavore, ki sem jih v življenju servisiral/zamenjal
 

Malecky

Majstr
10. sep 2007
11.435
409
83
Hm... lahko daš en spisek robe s čim se kaj namaže ob menjavi?

Dobim ošpice, ko vidim na debelo namazano bakreno mast ali pa celo v gumicah.
crazy1.gif


PS. Potrošnji material so lahko samo takrat, ko niso prodajane po 3x cenah tujine. Sem dobil v slo prek vez 40% popusta ali celo več...identična roba je bila še vedno v tujini 15% cenejša.
bonk.gif
 

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
41.843
5.627
113
Evo se pridruzujem vprasanju....

Sam ko rihtam bremze pakne lepo zbrusim da imajo cisto malo lufta v celjustih...da se pac ko so 3/4 izrabljene ne zacnejo zatikat v celjustih ko batki bolj ven pridejo...in ne ostanejo na disku tudi ko spustis bremzo...

Me pa bega mast okol bremz...1x zahebal z napacno in mi je napihnilo gumice....sedaj mazem striktno z silikonsko Ate bremzcylinderpaste in je ok...

sem pa zadnjic bil zraven ko se je sravfalo bremze...in majster lepo prst v navadno litijevo mast in namaze vodila...sedaj pa ne vem...kdo ma pol prav...majstru nisem hotu nic rect mi je blo pa wtf...
 

Gatto

Guru
19. jul 2007
18.747
895
113
tu in tam
Litijeva mast je čist OK za podmazovat večino stvari, ki se z njimi srečujemo kot laiki na vozilih. Pa tudi za poklicne mehanike bi bilo včasih dobro, da bi uporabili tako mast, kot pa kaj drugega.
 

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
41.843
5.627
113
A čmar tud mažeš kdaj z njo?

Ni dobra ker....zdrzi max 220 C...pr bremzah enostavno steče iz vodil vn ko se segrejejo...

in ker naj bi pravtako napihovala gumice (vsi petro produkti imajo to tandenco na NBR gumi )
 

Gatto

Guru
19. jul 2007
18.747
895
113
tu in tam
Pameten si, da ti kar škodi- za čmar pa mamico vprašaj, če jo je ker podmazal pred kakšnimi 20 leti- mogoče sem bil jaz ..
grims-1.gif
 

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
41.843
5.627
113
smile-1.gif


vprasanje okol masti je se vedno odprto...
 

Bajkman

Majstr
23. jun 2010
3.679
152
63
Citat:
Uporabnik Gatto pravi:
Litijeva mast je čist OK za podmazovat večino stvari, ki se z njimi srečujemo kot laiki na vozilih. Pa tudi za poklicne mehanike bi bilo včasih dobro, da bi uporabili tako mast, kot pa kaj drugega.

Kakšne neumnosti ti pišeš, kaj je s tabo narobe! Litijeva mast + zavore...
bonk.gif


@Kameleon, tudi meni je uporaba pravilne masti nekakšna misterioznost. Vseeno gre zagotovo nekako tako, da pravzaprav potrebujemo tri različne masti, v skrajnem primeru samo dve. Za najboljše delovanje seveda vse očistiti prahu, rje in stare zapečene masti. Nato uporabimo sledeče masti:
1.) ATE Bremszylinder-Paste je namenjena samo mazanju vseh delov, kateri lahko pridejo v stik z zavorno tekočino, saj prisotnost te masti v zavorni tekočini ne škoduje. V osnovi je namenjena za sestavljanje zavornih cilindrov, saj ob tem pride nekaj masti v notranjost. Ne škoduje niti gumi. Zato je dobrodošlo pri menjavi ploščic (kadar se ne obnavlja zavornih cilindrov), nekaj te masti stisniti pod protiprašno gumico zavornega batka. S tem zunanjost zavornega bata ščiti pred korozijo, ker pa se z obrabo bat vedno bolj ugreza, je dobrodošla tudi za običajno mazanje. Torej manjši faktor trenja.

2.) Silikonska zavorna mast Zdrži višje temperature, gumi ne škodi. Ampak mora biti res brez petro produktov. Nekatere silikonske masti jih vseeno imajo v manjši količini (do 10%). Idealna je za vodila pod protiprašnimi gumicami.

3.) Bakrena mast Uporablja se povsod na odprtem, kjer je potrebno karkoli namazati. Odporna je na visoke temperature, vodo, centrifugalne sile, saj je zelo gosta in se super prime na podlago, ščiti pred korozijo. Preprečuje tudi škripanje zavor, če jo nanesemo na hrbtno stran zavornih ploščic, na vrhu zavornega bata in naležno površino ploščice v zavornih kleščah. Tako da se z njo maže kar sem našteč, vsa zunanja vodila, po katerih drsijo ploščice, tiste štifte, kateri pri nekaterih vozilih držijo ploščice itd...
Zelo dobrodošla je tudi na vseh vijakih, kateri se ne smejo zlepiti zaradi rjavenja. Torej kolesni vijaki.
Potem tam, kjer navadna felga naleše na disk ali boben. In tudi med diskom in pestom, da se ne sprime in ni potrebno čez par let tolči po disku s kladivom, da se ga odstrani.

Zdaj, pri zavorah se namesto bakrene ali keramične masti lahko uporabi ATE Plastilube, bakrena mast pa velja za nekoliko zastarelo. In to zato, ker bi zaradi bakra lahko bila nekoliko prevodna, ATE plastilube pa je dielektrična. Razlog mislim da so predvsem ABS senzorji, katerim bi lahko bakrena mast onemogočala pravilno delovanje. Kakor tudi če zaide na ABS obroče. Tako da verjetno velja biti previden okrog teh delov, če se uporabi bakreno. Jaz bi jo, ker mislim da Plastilube ni toliko odporna, niti na izpiranje niti na visoko temperaturo.
Se pa menda lahko plastilube uporabi tudi za vodila pod protiprašnimi gumicami, saj je gor napis, da ne škoduje večini gum. Ta napis "večini" mene straši, zakaj je ne bi uporabil. Najbrž bi se lahko pod protiprašnimi uporabi tudi večino bakrenih masti, ampak ta mast v osnovi bolj preprečuje "zlepljenje" materialov kot pa omogoča drsnost.

Mazanje z litijevo je pa res velika neumnost, saj nima koristi, ker takoj izgine, enostavno odteče ali izhlapi, ker ne zdrži temperatur veliko nad 100 stopinjami. In se tudi dokaj izpira. Da se ne preveč, ima ogromno različnih dodatkov.
Povrhu pa, kot pravi @Kameleon, uniči vse protiprašne gumice, saj jih razširi, da več ne tesnijo, naslednja stopnja pa je, da preperijo in razpadejo.
 
Nazadnje urejeno:

tony

Guru
23. jul 2007
9.549
1.425
113
Kolesnih vijakov se ne maže z ničemer, se pa ne spomnim ali zato, ker nato zahtevajo večjo silo za pritegnitev ali pa zato, ker se bi zato lahko sami odravfali
grin1.gif
 

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
41.843
5.627
113
no meni je prodajalec zagotavljal da je ATE plastilube za vse okol bremz...

rezultat.....
bonk.gif


guma okol batka je prezivela....gumice na vodilih so se pa napihnile in otrdele...

da ne govorim da nove samo za zadnje celjusti pridejo 70eur...

Bremzcylinder paste dela BP
 

Bajkman

Majstr
23. jun 2010
3.679
152
63
Citat:
Uporabnik tony pravi:
Kolesnih vijakov se ne maže z ničemer, se pa ne spomnim ali zato, ker nato zahtevajo večjo silo za pritegnitev ali pa zato, ker se bi zato lahko sami odravfali
grin1.gif

Vsi proizvajalci predpisujejo navor za zategnitev kolesnih vijakov. Nekatero podajajo ta podatek za namazane vijake, drugi pa za suhe. Pri Fiatu sem zasledil za suhe, vsaj pri nekaterih VAG-ih pa za namazane. Za namazane najbrž ni potrebno polemizirati, za suhe pa se lahko pojavi problem, saj je sila vijaka proti platišču kakih 25% večja kot pri nenamazanemu. Torej, lahko predvsem pri litih platiščih naredi škodo.
 

Gatto

Guru
19. jul 2007
18.747
895
113
tu in tam
Obema pametnjakovičema- še enkrat preberita, če sem kje omenjal bremze in litijevo mast..da se ne bo kdo razpoču .Če niste funkcionalno pismeni, ni moj problem.
 

yamahafazer

Fizikalc
15. mar 2010
1.598
68
48
Citat:
Sam ko rihtam bremze pakne lepo zbrusim da imajo cisto malo lufta v celjustih...da se pac ko so 3/4 izrabljene ne zacnejo zatikat v celjustih ko batki bolj ven pridejo...in ne ostanejo na disku tudi ko spustis bremzo...
Prav je, da zavorne obloge pobrusiš, ne razumem pa kaj si mislil s tem, da majo malo lufta. Ti moraš vgrajeno oblogo ročno nastavit, približat bobnu. Ko zasučeš kolo, se mora kolo zavrtet za cca 3/4 obrata, nato se mora ustavit.. Tako nastaviš obe kolesi, da čimbolj enakomerno primeta. Sicer pa se obloga, ko se obrablja, sama nastavlja, seveda, če vse dela tako kot treba
 

Bajkman

Majstr
23. jun 2010
3.679
152
63
Citat:
Uporabnik Kamele0N pravi:
no meni je prodajalec zagotavljal da je ATE plastilube za vse okol bremz...

rezultat.....
bonk.gif


guma okol batka je prezivela....gumice na vodilih so se pa napihnile in otrdele...

da ne govorim da nove samo za zadnje celjusti pridejo 70eur...

Bremzcylinder paste dela BP

Tole tudi mene zelo zanima. Torej, kot praviš, je Plastilube v praksi škodil gumastim mehovom? Kaj bi bilo šele z litijevo mastjo, kot bi naredil bajsi.
bonk.gif

Če je tista ATE Bremszylinder-Paste res slilikonska, bi jo sicer lahko uporabil pod protiprašnimi gumastimi mehovi. Ali je res silikonska ali ne, tega ne vem in to je tisto, kar mi ni jasno. Se pa bojim, da se enostavno izpere z vodo. Tam naj sicer res ne bi bilo vode, vendar vseeno.
Če imaš to mast pri roki, jo daj malo na prste in poizkusi, če jo tekoča voda popolnoma izpere.

Vem pa, da se za pod protiprašnimi gumicami v BUDWEG kompletu za obnovo cilindrov dobi tudi majne tubice silikonksih masti, na katerih je opozorilo, da so SAMO ZA VODILA POD PROTIPRAŠNIMI GUMICAMI.
 

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
41.843
5.627
113
zgornji in spodni del pakne ce jo drzis pokonci ima kvadratna usesa....ki gredo v celjust tam ko ma plehke...

no prvo zbrusim ta usesa...da pakna lepo pade v celjust brez sile oz zatikanja...

pri tem pravtako zbrusim un del zeleza/jekla ki je pri steblu kvadratnega usesa da se pakna tudi tam kje ne vsede/zatakne na celjust...

skratka pakne ki so odstancane na N štanci (kovinski del)...prilagodim svojim celjustim ki so ulite na Z stiskalnici
smile-1.gif
 

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
41.843
5.627
113
Citat:
Uporabnik Gatto pravi:
Obema pametnjakovičema- še enkrat preberita, če sem kje omenjal bremze in litijevo mast..da se ne bo kdo razpoču .Če niste funkcionalno pismeni, ni moj problem.

Potem si pa falil podforum...pejt v čvek mazat pa farbat
smile-1.gif
 

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
41.843
5.627
113
@Bajkman...

opazil sem da bremze tovarnisko pridejo z bolj obstojno mastjo od ATE bremzcylinderpaste...pac malo bolj gosta in bolj obstojna...bež barve...se rahlo vleče...ne vem pa kje jo dobit...

Etak rihtam bremze 1x letno ob menjavi gum spomladi....tako da tudi ATE zadostuje...vprasanje pa ce je ATE cist ok...in so za manjko masti krive ne vec tako tesne gumice...

EDIT: bom ob priliki probal to z vodo in mastjo da vidim...
 
Nazadnje urejeno:

Malecky

Majstr
10. sep 2007
11.435
409
83
Bakrena mast lahko jebe pri nepazljivem obnašanju elektronske senzorje/kontakte, ker je prevodna.

Drugo je nanašanje na sprednjo stran diska, ker je tako gosta in se ne iztisne lahko povzroči nezaželen oz. neenakomeren odmik feltne.