Diski fuč zarad neuporabe

ggg

Fizikalc
8. avg 2007
5.698
4
36
Utekavanje! Pri spustih jih hitro pregrejes, ce nimas obcutka (!)Kopirano iz ge39.com strani

Ker je varnost poglavitnega pomena, si preberite tudi zanimiv nasvet, kako poteka utekavanje na novo nameščenih zavor. Pravilno utekanje je namreč izredno pomembno, saj poveča odzivnost zavornega pedala, zmanjšuje možnost cviljenja in podaljšuje življenjsko dobo zavornih oblog ter kolutov (diskov). Ustrezno utekanje prav tako povečuje sposobnost "žarenja" kolutov in tako omogoča boljše odvajanje toplote med vrtenjem.

Preverjena teorija sicer še vedno drži: novo nameščen (in pravilno očiščen) komplet zavor se lahko uteče tudi s previdnim in ne preveč sunkovitim zaviranjem, vendar za čim bolj optimalno delovanje zavornega sistema lahko poskusite tudi drug način, bolj poznan iz dirkaških krogov.

Pozor! Pri novem zavornem kompletu bo prvih nekaj pritiskov na zavorni pedal skoraj brez učinka, zato najprej nekajkrat rahlo zavirajte pri manjših hitrostih, da si zavorne obloge ustvarijo zadosten oprijem. Prav tako se dobro prepričajte, da med procesom utekavanja ne boste ogrožali drugih udeležencev v prometu. Ob suhem vremenu poiščite manj prometno cesto, po možnosti ob zgodnjih jutranjih urah, ko promet še ni preveč gost.

1. Pri hitrosti 100 km/h nežno pritisnite zavorni pedal in zmanjšajte hitrost na 70 km/h. Ponovno pospešite na 100 km/h in postopek ponovite dvakrat, da zavorni sistem ogrejete na delovno temperaturo in tako preprečite nadaljne termalne poškodbe, ki bi utegnile nastati v naslednjih vajah.
2. Pri hitrosti 100 km/h čvrsto im močno pritisnite zavorni pedal in zmanjšajte hitrost na 15 km/h - brez strahu, da bi prišlo do blokiranja koles ali posredovanja sistema ABS. Za tem takoj ponovno pospešite na 100 km/h ter postopek ponovite osemkrat. Nadvse pomembno je, da se nikoli ne ustavite popolnoma, saj se lahko plast zavornih oblog neenakomerno odtisne na vroče kolute, kar lahko kasneje rezultira s tresenjem, slabim zavornim učinkom ali celo uničenjem kolutov.

Opomba: ponekod lahko vajo ponovite tudi manjkrat, sploh, če je čutiti, da je pedal že mehkejši in zavorni učinek slabši. V takšnih primerih prenehajte in pojdite na vajo 3.
3. Običajno je zavorni učinek slabši po 7. ali 8. poskusu. Učinek je slabši tako dolgo, dokler se zavore popolnoma ne ohladijo. Smrad ali rahel dim je v takšnih primerih normalen pojav.
4. Po osmem zaustavljanju ponovno pospešite in napravite nekaj kilometrov brez zaviranja (če razmere dopuščajo). Zavore potrebujejo 5 - 10 minut za ohladitev. Izogibajte se zaviranju do mirovanja, sploh, kadar so zavore še vroče.
5. Po končanem utekavanju bi na zavornih kolutih morala biti modrikasta in svetlo sivkasta sled. Modrikasta sled nakazuje, da je kolut dosegel delovno temperaturo primerno za utekavanje, sivkasti madeži pa so sled/plastii zavornih oblog, ki so se pričele prijemati zavornega koluta. To je bil tudi namen utekavanja. Najučinkovitejši zavorni učinek se doseže takrat, ko je na zavornem kolutu tanek sloj zavornih oblog in ravno to podaljšuje življenjsko dobo komponent, povečuje zavorni učinek in zmanjšuje morebitno cviljenje med zaviranjem.
6. Obstaja tudi možnost, da kljub opravljenim vajam, zavore niso povsem utečene. To velja posebej v primerih, da smo zamenjali samo zavorne obloge. Takrat je potrebno postopek ponoviti, vendar obvezno z ohlajenimi zavorami. Včasih pedal zavore po prvem utekavanju še vedno ni tako čvrst, kot bi bilo za pričakovati, za kar je prav tako potrebno ponoviti postopek utekavanja. V takšnih primerih prvererite tudi stanje zavornega olja.

Pri zmogljivejših avtomobilih (z učinkovitejšimi / dirkalnimi zavornimi sistemi) se nanos sloja zavornih oblog lahko tudi "izrabi", sploh ob manj agresivni uporabi zavor. Tudi v takšnih primerih je potrebno utekavanje ponoviti.
 

alkoholik

RudolF
23. jul 2007
16.461
2.778
113
v lokalni ostariji
a "zgnitih" diskov še niste videli? ko avto zaradi neuporabe dlje stoji... sem že parkrat menjal diske, ki so mi ko sem jih dol vzel razpadli na dva konca:) normalno da so tresli med vožnjo...


in ne vem kaj sploh komplicirate. cca 100€ se zamenjajo diski (ploščice če je treba) pa je mir... in vožiš mirno naprej...
 

luka51

Guru
16. avg 2007
14.311
5.600
113
ko je disk enkrat preveč rjav ga nemoreš več spucat med vožnjo. Postane pa rjav zaradi tega ker je avto zunaj, ker se premalo uporablja pa še takrat, ko se se nežno bremza. nimaš kaj drugega kot menjat. Ker to ni tista površinska rja ki nastane čez noč. če je disk na zunanji strani vidno rjav je ponavadi na notranji strani 2x bolj.
 

klekej

Majstr
26. jul 2007
5.439
332
83
34
Je normalno, da je treba menjat zadnje zavore po 6ih letih in 40k km? Diske je napadla rja in je baje že pregloboko za drejat, ploščice pa naj bi se drobile. Strošek materiala in servisa: 125€. Drago res ni, samo se mi čudno zdi. Pro'ceed 2009.
 

Tony_Clifton

Fizikalc
18. okt 2014
1.635
1
36
Citat:
Uporabnik klemen_ pravi:
Je normalno, da je treba menjat zadnje zavore po 6ih letih in 40k km? Diske je napadla rja in je baje že pregloboko za drejat, ploščice pa naj bi se drobile. Strošek materiala in servisa: 125€. Drago res ni, samo se mi čudno zdi. Pro'ceed 2009.
sprasujem se.gif

Tole mi bolj smrdi na "nateg na suho" kot karkoli drugega. Jaz bi šel po "drugo mnenje".
 

klekej

Majstr
26. jul 2007
5.439
332
83
34
Na AC trese avto (med vožnjo brez zaviranja)+slabo zavira. Pri vulkanizerju sem videl, da je rja kar konkretna, ampak nisem specialist, da bi znal presoditi a so za v kanto ali ne.
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
47.240
6.457
113
pri taščici
Saj se ni sedem let... Garancija?
Pri današnjem optimiziranje stroškov proizvodnje se ne bi čudil, če bi moral menjati.....
 

mosseero

fizik´alc
3. sep 2007
19.818
10.497
113
kod Džej-Zija
Citat:
Uporabnik klemen_ pravi:
Je normalno, da je treba menjat zadnje zavore po 6ih letih in 40k km? Diske je napadla rja in je baje že pregloboko za drejat, ploščice pa naj bi se drobile. Strošek materiala in servisa: 125€. Drago res ni, samo se mi čudno zdi. Pro'ceed 2009.

Da. Premalo vožen in premalo odločno zaviranje.
 

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
41.843
5.627
113
glede na pozrte bremze se ocitno avto ni redno servisiral....

bremze pr korejcih je treba 1x na leto razdret...spucat...namazat vodila pa mas vecne bremze
 

scorpion

Majstr
25. apr 2008
1.983
161
63
Meni so se na hondi, ki sem jo kupil novo, po dveh letih in cca 20.000 km na zadnjih diskih letih pojavile raze. Kot vzrok je serviser navedel, da prenežno bremzam. Zamenjali so mi diske in ploščice, čez dva meseca pa so ploščice zamenjali še enkrat. Vse to zastonj, ker je avto bil še v garanciji.
Jaz mislim da je vzrok v slabih vgrajenih materialih. Tudi honda ni več honda, če je delana v angliji.
 

smoukar

Majstr
3. avg 2007
4.080
425
83
45
dolenska
Citat:
Uporabnik klemen_ pravi:
Je normalno, da je treba menjat zadnje zavore po 6ih letih in 40k km? Diske je napadla rja in je baje že pregloboko za drejat, ploščice pa naj bi se drobile. Strošek materiala in servisa: 125€. Drago res ni, samo se mi čudno zdi. Pro'ceed 2009.

Hja, edina po mojih izkušnjah je, da premalo odločno bremzaš. Te težave so se pri meni rešile, od kar ima moja šiht tm, ker more čez en hrib. K sreči ni večji hrib, ker bi bile zažgane. Baba se pelje k fuknjena in k temu primerno se bremza. Na obeh avtih se zadaj diski svetijo.
 

klekej

Majstr
26. jul 2007
5.439
332
83
34
Citat:
Uporabnik Kamele0N pravi:
glede na pozrte bremze se ocitno avto ni redno servisiral....

bremze pr korejcih je treba 1x na leto razdret...spucat...namazat vodila pa mas vecne bremze

Servisiran vsako leto na uradnem, samo dvomim, da so tam vestno opravljali svoje delo. Mi ni problem zaradi denarja, le malo sem skeptičen, ker gre za uradni servis in se ne morem znebiti občutka, da mi pač na vsak način hočejo prodat komplet.

Kot sem videl zadnjič je rja bolj na enem mestu in na oko globja.