Dacia Spring

map

Guru
6. jul 2008
7.848
1.961
113
najrajš na babi
Pred časom sem nekaj računal. Zoe se splača če delaš nekje 35+ kkm letno. Če vzameš neko ceno avta, ter nato najem baterije kalkulirsš kot strišek energenta. Tam nekje pri 35 ketno si na istem kot z clio dizel. Ti pa brezplačno baterijo menjajo ko pade pid 80 posto v najemu. Seveda moraš vzeti dražji najem za neomejeno kilometrov
 

map

Guru
6. jul 2008
7.848
1.961
113
najrajš na babi
pol je pač izguba vrednosti večja, kao "penali" če pa delaš tolko je pa to to... in ja za drugi avto v rangu 7kilo na leto je to to,, nam bi recimo povsem zadostoval.
Potem rata problem drugje. Ko enkrat pride elektro igrača k hiši se nevede začne delati več kilometrov. Vsak pri bajti bi se z tem okol fijakal ker je tolk lušn, pa tolk okretem, pa se ga da parkirat, pa tih je, pa nč ne pije, itd. Naenkrat gospem ni več premium SUV v prvem planu. In potem penale plačuješ. Pa si nisem tega jest zmislu. Praktično vsi eko firumi so polni takih izkušenj.
 

afroC

Majstr
6. jun 2009
2.771
351
83
Zoe z baterijo proti twingu (ki je itak samo z baterijo, brez najema) popuši, saj je razlika ca. 12k EUR, če primerjaš osnovi različici, ob primerljivi opremi (twingo pač nima vsega, kar ima zoe), je razlike vsaj 10,5 k EUR.

Oba sta pač mestna jajčka, zoe bi pogojno še bila za kakšno daljšo razdaljo (čeprav sem imel po 1 uri vožnje zoe bolečine v križu, pa sicer nimam probemov s tem), ampak 24k vs. 12k EUR (oz. 26k vs. 13,5k za srednjo opremo pri zoe in najvišjo opremo pri twingu)... za drugi avto je 24k pač za poprečnega zaslužkarja malo huda, saj je prvi družinski avto v SI precej pod tem zneskom (pa ne zdaj pisat novih cen rabljenih premij kao jaz imam avto ki je bil nov 70k, iz njemačke pa best buy za 18.990). Baterija je za mesto jajce pri twingu z 21 kWh dovolj velika, po novem zoe manj kot 51 kW nima. Seveda, 150 % večja baterija pač stane ustrezno več, prav tako je osnovni motor pri zoe bistveno močnejši, špica je vs 80 kW vs. 60 kW pri twingu.

Pred nekaj dnevi sem imel en dan na testu zoe 135, super malček je postal s faceliftom, pripomba kot sem zgoraj napisal sedeži in pa prednje gume zaradi veliko navora iz nule če res ne paziš, kar trpijo, v mokrem je treba biti res previden s stopalko za gas. Pod 9 s ima do 100, bolje kot po uradnih podatkih, za jajce super.

Mene zelo srbijo prsti za twinga, čeprav trenutno dejansko razen 4 najhladnejših mesecev nimam potrebe po dveh avtih. Pa še RWD je... :)

Dodajam, v zoe ceniku:

"Cena neporabljenih km: 0,05€/km (z DDV) Minimalni km na leto: 5.000 km "

Torej penale plačaš tudi, če se premalo voziš. LOL...
 

afroC

Majstr
6. jun 2009
2.771
351
83
To s cestnino je sicer faljeno. Ne razumem, zakaj je električarji ne bi plačevali, saj dobijo že subvencijo za nakup avta.

V Avstriji je računica za električarje še boljša (tam se plača vsak kW dodatne moči pri motorjih z notranjim izgorevanjem, gre pa lestvica skoraj eksponentno). Primer 413 kW tesle S standard range. Benz ali dizel avto s toliko kW plača 3.376,44 EUR letno, za teslo S ne plačaš nič cestnine.

1603376338519.png
 
Nazadnje urejeno:

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.749
829
113
Vsi električni avti imajo v homologaciji navedenih več moči, načeloma pa gre za trajno moč in hipno moč, lahko so naveden tri različne moči, in verjemi Tesla Model S kot trajno moč (30 min trajna moč) nima navedenih 413 kW. Za Model 3 vem, da je v homologaciji manj kot 130 kW. BMW i3 ima nekaj čez 70 kW, čeprav ima kao 130 kW,

Saj dizli že celo večnost tudi izkoriščajo to samo, da ni napisano direkt v homologaciji, reče se pa temu overboost (npr. 10s), ponavadi so to navajali samo pri navoru, ampak navor * obrati = moč.

Isto hibridi, imaš zavarovanje samo po močnejšem motorju, sistemske moči se ne gleda.

Cestnine, dajatve in ne vem kaj še pa niso nič drugega kot davki, vem da so kao uvedeni pod pretvezo točno določenega namena, ampak na koncu ta denar gre za vse kaj drugega (npr. železnice) kot pa za tiste namene, tako da opuščanje teh dajatev pri EV je pač samo iniciativa za večjo prodajo EV. Nobene veze to nima s tem da zdaj pa ta z EV ne bo plačal nič za ceste, pa se isto vozi po cestah.
 

NekdoK

Guru
17. jun 2008
4.156
749
113
EU
Čeprav kupci ob tem naročilu še niso mogli vedeti, kako opremljen avto kupujejo (ni še cenika, ni specifikacij), se je za 100 vozil, kot so jih ponudili, prijavilo 400 kupcev. Zato so to akcijo že zaprli, saj že zdaj štirikrat presega število avtov iz tega razpisa.
:cheer:
 
  • Všeč mi je
Reactions: darjan

hojnikb

Majstr
23. avg 2020
1.027
268
83
Vsi električni avti imajo v homologaciji navedenih več moči, načeloma pa gre za trajno moč in hipno moč, lahko so naveden tri različne moči, in verjemi Tesla Model S kot trajno moč (30 min trajna moč) nima navedenih 413 kW. Za Model 3 vem, da je v homologaciji manj kot 130 kW. BMW i3 ima nekaj čez 70 kW, čeprav ima kao 130 kW,

Saj dizli že celo večnost tudi izkoriščajo to samo, da ni napisano direkt v homologaciji, reče se pa temu overboost (npr. 10s), ponavadi so to navajali samo pri navoru, ampak navor * obrati = moč.

Isto hibridi, imaš zavarovanje samo po močnejšem motorju, sistemske moči se ne gleda.

Cestnine, dajatve in ne vem kaj še pa niso nič drugega kot davki, vem da so kao uvedeni pod pretvezo točno določenega namena, ampak na koncu ta denar gre za vse kaj drugega (npr. železnice) kot pa za tiste namene, tako da opuščanje teh dajatev pri EV je pač samo iniciativa za večjo prodajo EV. Nobene veze to nima s tem da zdaj pa ta z EV ne bo plačal nič za ceste, pa se isto vozi po cestah.
ni cisto tako. Lahko imas overboost navora, ampak ko prides v obmocje najvecje moci, pa zmanjsas boost in si na istih konjih kot morajo bit. V praksi se to pokaze kot malo visja krivulja moci v midrangu, top end je pa enak.

Realno je pa tako, da ima marsikater dizl v prvih parih prestavah tako omejen navor zaradi traction controla in manjsega bremena na pogonski sklop.
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.749
829
113
Ja itak opravičuj kakor hočeš, dejstvo je da imajo proizvajalci že od nekdaj kar nekaj rezerve pri navajanju moči, kdo je to izkoriščal in kdo ne je pa seveda svoja zgodba. Nekateri so ponosni da homologirajo ravno 132 kW, drugi se držijo nazaj, potem pa beremo razne teste "kako dobro/slabo gre za svoje konje".

Tale Dacia s svojimi 33 kW ima čisto mogoče da kratkotrajno moč tam pri 50 kW, ampak to je še vedno premalo za omenjat na Alterju.
 

hojnikb

Majstr
23. avg 2020
1.027
268
83
Ja itak opravičuj kakor hočeš, dejstvo je da imajo proizvajalci že od nekdaj kar nekaj rezerve pri navajanju moči, kdo je to izkoriščal in kdo ne je pa seveda svoja zgodba. Nekateri so ponosni da homologirajo ravno 132 kW, drugi se držijo nazaj, potem pa beremo razne teste "kako dobro/slabo gre za svoje konje".

Tale Dacia s svojimi 33 kW ima čisto mogoče da kratkotrajno moč tam pri 50 kW, ampak to je še vedno premalo za omenjat na Alterju.
Nekaj je rezerva (chiptuning). Tega imajo vsi vsaj 10-20% na stock hardware-u. Druga stvar so pa overboosti. Z nekaj izjemami (na pamet mi pride fiesta st 180 v 200 konj) je tovarniski overboost konjev prakticno neobstojec. Tu in tam ima kaksen overboost navora (kar je spet redko) kar pa seveda ne pomen avtomaticno overboost moci, kot si napacno sklepal.

To lahko tut potrdijo dyno testi.

Kar se pa tice dacije, je teh 33kW cisto dovolj za mestnega malcka. Vazno da ima dovolj navora, da ga porine, moc za dani namen bi tako bistvena.
 
  • Všeč mi je
Reactions: crashednburnt

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
52.972
6.991
113
Tudi z AC je dovolj. S tem se lahko še vsak voziš na relaciji MB - LJ, itak je cesta tako polna da kaj več kot 100kmh ne znese.
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.749
829
113
Nekaj je rezerva (chiptuning). Tega imajo vsi vsaj 10-20% na stock hardware-u. Druga stvar so pa overboosti. Z nekaj izjemami (na pamet mi pride fiesta st 180 v 200 konj) je tovarniski overboost konjev prakticno neobstojec. Tu in tam ima kaksen overboost navora (kar je spet redko) kar pa seveda ne pomen avtomaticno overboost moci, kot si napacno sklepal.

To lahko tut potrdijo dyno testi.

Kar se pa tice dacije, je teh 33kW cisto dovolj za mestnega malcka. Vazno da ima dovolj navora, da ga porine, moc za dani namen bi tako bistvena.

Ti pa očitno ne poznaš korelacije med navorom obrati in močjo.

Če držim pri konstatni hitrosti s prestavo obrate visoko (tam kjer razvije max moč) je motor neobremenjen in daje nekih 20 kW od sebe, no če v teh pogojih zahodim gas, ali bom dobil overboost ali ne?

Če je odgovor da, je jasno tudi to, da bom presegel max deklarirno moč, ker enačba je preprosta navor * obrati = moč. Razen če za turbo motorje nekako fizika ne velja.
 

hojnikb

Majstr
23. avg 2020
1.027
268
83
Ne. Pri visokih obratih imaš pač nižji navor.

Tocno tako.Gasper zal se ni zrastel dalj od formul (ja, formula je deloma pravilna, prava formula je sicer P = (T * RPM) / 9549, ce se pogovarjamo o metricnih enotah).

Hec je, ker se da za vsak dani load in obrate korigirat mapo in s tem tudi navorne _in_ power karakteristike.
Z drugimi besedami; lahko povecas kratkotrajno navor za 20% pri 2000 obratih, kar bo naneslo tudi 20% vec moci pri _teh_ obratih. To seveda ne pomeni, da bo tudi pri obratih maksimalne moci taksen navor (hint; ni).

Zdaj pa dyno grafe pa kakseno motorno mapo v roke, da ti bojo stvari bolj jasne.

In da se odgovorim @Gasper008 direktno; NE. Zakaj ne? Ker pri maksimalnih obratih navor ni vec maksimalen
 
Nazadnje urejeno:

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
52.972
6.991
113
Pri elektromotorjih tudi ne? A ni tam navor "vedno" enak, kar je bistvena prednost od ICE motorjev?

PS, al se vi samo slučajno v temi o električnem avtu menite o ICE motorjih, ker vidim da se omenja neke cifre ala 2000 obratov, kar je nizka številka za elektromotor :)
 

afroC

Majstr
6. jun 2009
2.771
351
83
Ne, o tem da deklarirana moč ni špica moči in da svet ni pravičen. :)

Razlika med špico moči in max. močjo je recimo pri tesli S P85d 396 kW vs 66 kW po nemški homologaciji. Dyno take tesle S:

1603433531182.png


Ampak dovolj offtopica, verjetno original članek, ki ga je skopiral siol: https://www.electrive.com/2020/10/21/dacia-spring-appears-indeed-affordable-at-e18000/

Ne vem pa ali se je že v tej temi omenjalo, da bo/je Spring made in china: https://www.carscoops.com/2020/10/french-unions-angry-at-renault-over-china-made-dacia-ev/
 
Nazadnje urejeno: