Covid-19 Covid-19 in zmedeni starši/šolarji/uČiteLji

tomi

Guru
1. sep 2007
18.670
9.888
113
40
MB
Sej nekaj ful od fikusov pricakovat tak ne mores, pac se zajebe generacije otrok, nic ni to.
 

jonny77

Guru
16. sep 2007
11.564
2.393
113
Pomurje
Kdor ne misli dat otrok v šolo jih naj ne da.
Kateri učitelj ne misli učit, naj da odpoved.

Ostali pa v šolo po starem sistemu, ker drugega niti ne preostane
 
  • Všeč mi je
Reactions: BornSkeptic

ribicija

Guru
4. sep 2007
2.400
1.405
113
Točno tako je kot je luka napisal. Šole oz. ravnatelji in učitetelji so prepuščeni sami sebi in temu kako iznajdljive računalničarje imajo ter koliko je ravnatelj računalniško pismem. Tam kjer je bolj je praviloma tudi iznajdljiv računalničar in imajo svojo infrastrukturo dobro urejeno ter so poskrbeli, da imajo učenci šolske maile, pa Office 365 dostpo in pri nekaterih še g suite, tam kjer so manj pismeni ravnatelji tega nimajo in je enim španska vas tudi e-učilnica na moodlu...Potem je treba upoštevati še dejstvo, da niso vse šole v velikem mestu, kjer imamo optiko, ampak je ponekot na podeželju še zmeraj slaba povezava s počasnimi ADSL linijami, otroci brez računalnika in brez računalniškega znanja (enako starši). Tam čisto nič ne pomaga, da so jim rihtali računalnike in internet, če pa otroci niso znali niti računalnika in tablice uporabljat :(
Poleg tega je OŠ za otroke pač nujno zlo, marsikateri je tam ker pač mora biti in bi se veliko raje igral doma, če je mlajši ali pa spal in delal neumnosti po mestu in vasi če je proti koncu OŠ, da ne govorimo o tistih, ki so s takšnimi in drugačnimi odločbami. Učitelji pa morajo vse te otroke NA DALJAVO "skupaj potegniti" in zmotivirati, da bodo delali naloge in se še kaj naučili, pa še sami se morajo naučiti uporabljati vse mogoče programe za video konference, pripravo e-nalog, reševanje e-testov, ipd.. Pa, da se razumemo ne zagovarjam šolnikov, marsikaj bi lahko naredili drugače v zadnjih letih, marsičesa ne razumejo, ampak tako kot je velika večina učiteljev delala in se trudila v času ostani doma obdobja, lahko rečem samo kapo dol. Ni bil hec delati z nezainteresiranimi otroki na daljavo v najbolj težkem pomladnem obdobju, ko jih razganja od hormonov...

Sicer pa je po mojem mnenju največji zajeb ministrstva v tem, da bi morali že zdavnaj poskrbeti, da bi vsi skupaj bili digitalno opremljeni in pismeni, ker ko bo ta generacija odrasla, bo digitalna pismenost bolj pomembna kot to, da znaš voziti avto.
 
  • Všeč mi je
Reactions: Matey in gr69

luka51

Guru
16. avg 2007
14.479
5.772
113
Veš kak dolgo se že opozarja na to.
Ampak ne dajmo izbirni predmet programiranje v 4, 5 in 6 razred. Ker to je to kaj otroci rabijo. UBE v 7., multimedijo v 8. in omrežja v 9. razred.
A jebojih bog. Kaj pa osnove??? Kaj so to datoteke? Mape? E-identiteta? Kaj zavraga se sploh skriva v računalniku in kako to deluje? Kaj je programska oprema? Kako se mail pošlje? Kaj je to brskalnik? To jaz nimam... aja gugl morem odpret.
ah nepomembne malenkosti.
Govorni nastopi morejo bit na Powerpointou, raziskovalne v Wordu ali PDF, itd. Res? Znanja pa naj iz lufta cuknejo.
 

sousis

Guru
16. nov 2019
1.617
1.084
113
A jebojih bog. Kaj pa osnove??? Kaj so to datoteke? Mape? E-identiteta? Kaj zavraga se sploh skriva v računalniku in kako to deluje? Kaj je programska oprema? Kako se mail pošlje? Kaj je to brskalnik? To jaz nimam... aja gugl morem odpret.
ah nepomembne malenkosti.
Govorni nastopi morejo bit na Powerpointou, raziskovalne v Wordu ali PDF, itd. Res? Znanja pa naj iz lufta cuknejo.

S tem se čisto strinjam. Pa še to, da mora biti prav npr. v Powerpointu. Kaj pa Google Slides? Kaj pa OpenOffice? Prezi? Keynote? Milijon drugih alternativ? Ne, uči se jih uporabljat točno določeno "kladivo", namesto da se jim razloži kaj je poanta kladiva in pokaže ene par za primerjavo, pa naj si enega izberejo.
 
  • Všeč mi je
Reactions: Kamele0N

ribicija

Guru
4. sep 2007
2.400
1.405
113
To me boš po moje po glavi, ampak meni je čisto logično, da je v MS orodjih in ne ostalih. Konec koncev imajo šole in otroci zastonj dostop do tega oz. bi ga lahko imeli in jasno je vseeno delež MS app-ov toliko velik, da je kar prav, da se naučijo vsaj uporabo teh programov. Ti pa iz prve roke povem, da ne zavernejo izdelka če je narejen v alternativni aplikaciji :)
 

ribicija

Guru
4. sep 2007
2.400
1.405
113
Veš kak dolgo se že opozarja na to.
Ampak ne dajmo izbirni predmet programiranje v 4, 5 in 6 razred. Ker to je to kaj otroci rabijo. UBE v 7., multimedijo v 8. in omrežja v 9. razred.
A jebojih bog. Kaj pa osnove??? Kaj so to datoteke? Mape? E-identiteta? Kaj zavraga se sploh skriva v računalniku in kako to deluje? Kaj je programska oprema? Kako se mail pošlje? Kaj je to brskalnik? To jaz nimam... aja gugl morem odpret.
ah nepomembne malenkosti.
Govorni nastopi morejo bit na Powerpointou, raziskovalne v Wordu ali PDF, itd. Res? Znanja pa naj iz lufta cuknejo.
Moja ima tak cool računalničarja, da že v 3. razredu na šoli prične s tednom računalništva in dobijo šolski mail, pa začnejo spoznavat osnove dela z mailom, brskalniki, ipd. Samo je to vse bolj malo, ker nimajo interesa. Njej je interes instagram, pa tik tok, pa te jajce. Tam zna naredit kaj češ, ostalo je do korone ni zanimalo, pa sva oba doma računalničarja po hobiju in delno poklicu...Naučila se je točno tolko, kolikor je rabila, da je spacala ppt in to je bilo vse.
 

luka51

Guru
16. avg 2007
14.479
5.772
113
Ja samo kolko je takih računalničarjev, ki imajo čas to delat. Predvidevam, da je na večji šoli kjer ga majo za 100% (al pa blizu temu) Ali pa ima ful podporo ravnatla. Ker drugače enostavno ne gre časovno skozi, če more še s svojim poukom kombinirat.

Pa še glede ppt-ja. Učitl nima podlage, da ocenjuje izgled predstavitve. Razen pri LUM ali TIT. Torej ali je plakat ali ppt ali alternativa. Ocenit more vsebino in ne izgled. Pa če je s kulico nakracano ali pa z bleščicami posuto.

Zakaj ravno MS orodja sousis? Ker imajo vsi dostop do O365 (v teoriji) in ker so najbolj razširjena.
 

gr69

Guru
15. dec 2009
11.635
2.680
113
še v SLO - ampak komaj
Ne rabi biti ravno MS - a je treba imeti malo več razumevanja, da so druga orodja “enakovredna” - in če kdo to razumevanje od te “garniture” (pa si niso sami krivi, ker bi moral “sistem” poskrbeti za ustrezno širino) pričakuje, se grdo moti. Razloge je že luka51 lepo razložil.
Pa da ne bo kakega nesporazuma - računalniška pismenost je splošni problem. Ker kar sem jaz za čas corona lockdowna in “težav” z uporabniki doživel se ne da opisati, ozr. spada v tiste najbolj hardcore IT šale. Popravek - tisto niso šale ... :(:rolleyes:
 

luka51

Guru
16. avg 2007
14.479
5.772
113
Glede na vse zakone Zoom ni glih ok.
Drugače pa kako izobrazbo? Povej mi v kateri stopnji šolanja učitelj to izobrazbo pridobi?
Ko fax nardi zna glih povečat font in dat krepko v Wordu. To je vse kaj je znanja. Eni še računalnikov nimajo doma.
Pol pa tudi če nimajo računalničarja na voljo za 100%. Jih tudi on ne izobražuje kaj preveč
 
Nazadnje urejeno:

sousis

Guru
16. nov 2019
1.617
1.084
113
delež MS app-ov toliko velik, da je kar prav, da se naučijo vsaj uporabo teh programov.

Mhm, zato so se včasih pri računalništvu učili Lotus 1-2-3 in Wordperfect. Ker so bili "največji" na svojem področju. Ali samo poglej razliko med Office 2007 (standardni meniji) in 2010 ("ribbon" meniji). Marsikdo je imel več težav pri prehodu 2007->2010 kot pa s prehodom iz MS na npr. OpenOffice.

Ampak to je moj problem, da mi gre na živce to učenje uporabe orodij po sistemu "klikni tukaj, klikni tam". Namesto da jim razložijo poanto orodja, princip kako se uporablja, različne načine kako se uporablja... saj vse ostalo so nianse oz. različne ikone.
 
  • Všeč mi je
Reactions: brane_new

Romzi

Guru
4. sep 2008
9.636
3.450
113
Dobrova pri LJ.
To me boš po moje po glavi, ampak meni je čisto logično, da je v MS orodjih in ne ostalih. Konec koncev imajo šole in otroci zastonj dostop do tega oz. bi ga lahko imeli in jasno je vseeno delež MS app-ov toliko velik, da je kar prav, da se naučijo vsaj uporabo teh programov. Ti pa iz prve roke povem, da ne zavernejo izdelka če je narejen v alternativni aplikaciji :)
Kul. Licence si pa iz riti povlečemo ane?
 

brane_new

Guru
10. feb 2008
16.732
2.583
113
Dvomom, da vse predpisuje država/ministerstvo. Če učitelji ne prepoznajo poterbe bo nečem, to ni krivda države/ministrstva.
Če danes računalništvo NE spada pod osnovna izobraževanja je to problem. Zakaj pa imajo nekatere šole sprejemljivo rešeno računalništvo, ali karkoli drugega. Ker je šoli v interes!
Za telovadbo je potrebna oprema. Jo priskrbi šola? Za ??? je poterbno ???. Priskrbi šola? Rabiš računalnik? V tej krizi se je pokazalo, da tudi to gre. Tako kot audi za prevoz otrok v šolo.
Ne moreš prisiliti? Otok ne izpolnuje pogojev za napredovanje. Krive so šole in šolniki.
Gledam šolo. Sedaj ko ni več učenja v šoli, je parking nabolj zaseden z učiteljskimi vozili. Imajo žurko ali kaj?
 

luka51

Guru
16. avg 2007
14.479
5.772
113
Nobena šola nima sprejemljivo rešeno.
Sprejemljivo bo rešeno, ko bo na vsaki šoli vsaj en računalničar z 100%. Na večjih naj bo en za pouk in podporo učiteljem in učencem en pa za strojno opremo. Naj bo obvezn predmet računalništvo že tam nekje v 4. Razredu. Ampak to osnove in uporaba in ne programiranje.
Trenutno je to neizvedljivo. Še za obstoječo sistemizacijo iz časov, ko je mela računalnik tajnica in računovodkina ni dovolj kadra. Da grejo na vseh šolah z vsaj enim na 100% v štartu 30-40% šol ostane brez, ker odpade flikanje po več šolah.
 

Pepe

Guru
20. sep 2007
13.508
5.054
113
Dober učitelj je od nekdaj bil pri svojem delu inovativen in iznadljiv. Tudi ta čas je dal na plano kateri učitelji so boljši, kateri pa slabši.
Resno šolanje na daljavo žal v Sloveniji ne gre. Živimo v kameni dobi komunikacij. Zadnjič bil na obisku pri kolegu nekaj km ven iz Kopra. Nobenega k...a signala moraš iti na pravi konec vasi, da opraviš pogovor brez prekinitev. Z dodatno anteno imajo nek A1 internet. Šolske stvari so praviloma reševali tako, da je en od staršev skočil na delovno mesto in tam potegnil stvari dol oziroma oddal. Tako so prihranili čas in živce.
 
  • Všeč mi je
Reactions: 8888

cappy

Guru
8. apr 2010
8.158
4.488
113
majo sedaj 2 meseca da pripravijo. če to ni dovolj časa potem nikoli ne bo dovolj časa. s tem da so ugotovili največje težave v prejšnjih mesecih.
ni fajn ampak žal tako je. naj pa dobijo zunanje informatike da to uredijo. lahko pa jokcajo kar nekateri definitivno bodo.
in zaradi parih mesecev bomo imeli tukaj jokače ki bodo tarnali kako so cele generacije zgubljene. CEEEELEEE generacije. cele.
 

ncnifrej

Guru
14. avg 2013
2.053
871
113
Kul. Licence si pa iz riti povlečemo ane?

kolikor meni znano - srednješolci dobijo Office licenco v šoli. Pri nas je otroku to razlozil profesor računalništva na gimnaziji v eni prvih ur (mislm, da so dobili tudi "šolski mail").
Za osnovno šolo bi moral mal vprašat - ampak zna bit, da imajo enako. Informacija do učencev pponavadi ne pride - ker ima računalničar na šoli več dela.
Konkretno pri drugem otroku šolski računaničar svojega posla ne opravlja - spletna stran je v **** (tako po tehnologiji in izgledu - kakor tudi po aktualnosti in vsebini/kvaliteti novic).. posledično je cela šola "padla" v času korone.. po mailu so leteli wordi/ppt ... otroc so nazaj vračali kakor so vračali.. povratne informacije nobene. zares sta se z učenci ukvarjale pomoje 2 učiteljici (hvalabogu matematika med njimi - da je delala sama video geometrije na youtube).
V prvih X tednih so zamenjali pomoje glih vse "online call" sisteme, ki obstajajo.. ko so končno našli enega, ki dela (zoom) so ga pa uporabili glih ene 3x.

Od novega sistema (če bo res kombinirano) - pričakujem, da urniki veljajo. Če je 8:20 geografija - naj bo pa Zoom geografija. Učitelj ma, da je tam - in odpredava svoje. Učenci ma da so tam - in poslušajo/sodelujejo - imajo možnost vprašat.. Ko smo mi gor rasli - so učitelji potrebovali "tablo, gobec in kredo".. sedaj smo padli v IKT in je napredek očiten - potrebujejo samo še "gobec in zoom" :p.

Tko kot je bilo sedaj je fail (kljub lepim ocenam, da so starši sončkov srečni in ponosni).