Chevrolet Bolt / Ampera-e

Ginginova

Guru
28. jul 2007
6.522
1.405
113
In moč opravlja delo. Navor ni sam po sebi nič.
50000 N navora ti nič ne pomaga, če je odzadaj samo 5 W motor. Se boš za en meter premaknil šele čez kak teden. Da boš sunek izmeril, boš rabil konkretno občutljiv sunkometer.
smile-1.gif
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.197
1.201
113
www.adriamedia.si
A lahko ostanemo pri vsakdanje uporabnih cifrah? Folk se še ne kW namesto konjev ni navadil ... Mi pa tule operiramo z akademskimi ciframi. Kot da bi bil nazaj v študentskih cajtih na matematičnem faksu ...
V praksi je pa takole: če v Ampero-e namesto 300 Nm elektromotorja nataknemo 600 Nm elektromotor (vse ostalo pa ostane enako, torej prenos, max št. vrtljajev motorja ipd) bo krepko bolj usekalo v hrbet.
 

Ginginova

Guru
28. jul 2007
6.522
1.405
113
Te neumnosti z navorom so zgolj neumnosti. Idiotizmi. Moč opravlja delo in ne navor.
In če bi v Ampero-e namesto 300 Nm elektromotorja dali 600 Nm in bi pri elektromotorju obdržali število vrtljajev, bi glej ga zlomka, dobili elektro motor z dvojno močjo v kW.
Če bi pa dali noter elektromotor z 5000000000000 Nm, ki zmore le tri vrtljaje na leto, pa ne bi nič kaj usekalo v hrbet.

Pa da dam še podnapis, če bi v isto Ampero-E dali motor z samo 100 Nm pa isto močjo, bi se pač moral vrtet trikrat bolj. In zato so noter menjalniki, reduktorji in podobne zobniške prestavne zadeve. In pri trikrat nižjem navoru elektromotorja in enaki moči bi bili pospeški isti, samo elektromotorček se mora vrtet pri trikrat višjih obratih.

Če vam pa ne potegne, pa ne morem pomagat. Nekateri smo se to učili v srednji šoli in nisi šel v naslednji letnik, če si profesorju nakladal z navorom, ker je irelevanten za končno zmogljivost stroja. Vse prihaja iz moči, kot glavnega parametra. Za vse ostalo so tu menjalniki. Od dizel šleperja, pa do elektromotorja / pogona za stružnico ali pa ene Ampere-e.
 
Nazadnje urejeno:

mr_

Guru
20. sep 2007
9.369
2.745
113
Sej je povedal, da sune moc in ne navor. Waw faktor in sodobna nakladanja o sunku, pa je le konec turbo luknje.
 

Odisej

arhivar
Osebje foruma
Administrator
2. sep 2007
7.645
9
113
Alter.si
www.skodelica-s-sliko.com
Sune te moc motorja, ki se preko menjalnika, reduktorja ipd sklopov prenese na kolo. Torej, navor na kolesu bi bil lahko primerljiv med razlicnimi avti, docim ti, zaradi n-sklopov vmes, navor motorja ne pove prav dosti. Ne?
 
Nazadnje urejeno:

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.197
1.201
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik Ogo pravi: In pri trikrat nižjem navoru elektromotorja in enaki moči bi bili pospeški isti, samo elektromotorček se mora vrtet pri trikrat višjih obratih.

In če voznik ne prestavi, in ne vrti motorja do konca (torej vsaj 90% voznikov, razen na Alterju)? Potem bodo pospeški slabši (kljub enaki največji moči). Če ima tale elektromotorček dirketne prenos (ali reduktor), pa mora imeti enako končno, bo pri nižjih vsrtjajih pač slabše vlekel.
Daj dojemi: ljudem je treba razložit na način, ki jim je domač in ki ga razumejo. In ko govorimo o tem, koliko kateri avto "potegne" pri nizkih (zmernih) vrtljajih in iz katerega tehničnega podatka bodo to najlažje razbrali, seveda pojasniš z navorom. Vse ostalo je za navadne Janeze prekomplicirano. Lepo mu rečeš da ima veliko navora in da je na voljo pri nizkih vrtljajih, pa bo vedel, da (načeloma) motor lepo zvezno potegne že od spodaj.
 

Ginginova

Guru
28. jul 2007
6.522
1.405
113
I give up.
smile-1.gif

Še 25 let po popolni elektrifikaciji avtomobilov boste nakladali iste fore, kot iz časov dizelskih motorjev. Dizel je kul, ker ima ful navora. Pa seveda športni ročni menjalnik, bog ne daj brezstopnjskega avtomatika, ker je hrupen. Pa jasno, da je hrupen, saj sem stisnil gas do daske in dal komando avtomobilu, da hočem maksimalno moč iz motorja, če bi hotel penzionerske obrate motorja, ne bi stiskal gasa.
smile-1.gif
 
Nazadnje urejeno:

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.197
1.201
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik Ogo pravi:
I give up.
smile-1.gif

Še 25 let po popolni elektrifikaciji avtomobilov boste nakladali iste fore, kot iz časov dizelskih motorjev. Dizel je kul, ker ima ful navora. Pa seveda športni ročni menjalnik, bog ne daj brezstopnjskega avtomatika, ker je hrupen. Pa jasno, da je hrupen, saj sem stisnil gas do daske in dal komando avtomobilu, da hočem maksimalno moč iz motorja, če bi hotel penzionerske obrate motorja, ne bi stiskal gasa.
smile-1.gif
Kar se mene tiče avtomatika all the way. In ja, enako bomo pisali dokler se folk novega ne navadi. In ne, eCVT ne rabi bit glasen - obstaja stvar, ki se ji reče elektromotor (in primerna nastavitev elektronike) in obstaja zvočna izolacija.
In C-HR je pač glasen. Meni tega ni težko napisat, pa čeprav ga znam celo kupit.
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
Mislim, da nekaj cez 380l. Ne vem pa, ali je pri tem ze pristeto dvojno dno ali ne.
 

afroC

Majstr
6. jun 2009
2.771
351
83
Je tvoja ampera glede na te slike bolj premium? Notranjost pri boltu deluje precej plastično, sedeži majhni oz. ozki...
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
Bolt je kar plasticen. Upam, da ga pripeljejo na avto salon, ki bo marca v Ljubljani, da ga cim prej vidim v zivo.