Cene servisov, olja in inflacija

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.133
4.112
113
Tudi če sam delaš servis se je "konkretno" podražalo, seveda moraš gledat v procentu ne v drobižu. Precej robe niti ni na zalogi, tako da si primoran vzet dražje ali pa slabše za višjo ceno. Če bi bil ravno picajzlast sedaj ne morem več pri servisu avta popit 6packa, mi še zmanjka in se moram še cel teden potem odpovedovat kavici.

Da gremo v številke. Cene materiala glede na lani pri istem ponudniku, recimo oljni fiter je šel iz 5.2 na 6.6 (25% gor), kabinski filter iz 13.4 na 17.8 (30% gor), olje 4l iz 28EUR na 35EUR (25% gor). Skupno torej na osnovni servis 12.8EUR več kar je pol platoja pira. Če bi še grel delavnico z 1x dražjo nafto, fural kompresorje z 3x dražjo elektriko in moral zaposlenim plačat 15% višjo (minimalno) plačo bi rekel da je normalno da pride enakovreden servis trenutno VSAJ 30% dražje kot lani.
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.133
4.112
113
Če je tebi kul spohat 100 EUR v prazno potem ne rabiš v drugih temah jamrat, kolk je vse drago po novem drago. Očitno ti ni hudega.
Dejansko ima prav oz. tako bom rekel, na uradnih servisih so pač zlatarji in pretiravajo, ampak ponujajo za zlato neke "dodatke" zaradi katerih se jih poslužuješ (ali pa se jih ne). Na normalnih servisih pa že dolgo nimajo več ekstremnih marž na dele in surovino oz. imajo jih toliko da pokrijejo stroške, ki jih imajo s tem ne pa da delajo velike zaslužke.

Vprašanje na mestu je, koliko od vas ki nosite olje na servis potem prinese nazaj domov tudi izrabljeno olje? Ali ga tam pustite? Če bi sam imel servis bi takim prvo zapakiral izrabljeno olje v isto flaškico kot jo je stranka prinesla, pa bi jim ga dal v roke nazaj ob izdaji računa.
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.133
4.112
113
Kakor vem, ce prineseš svoje olje, ti servisi tudi lepo zacolajo odstranjevanje starega olja oz. “Nevarnih odpadkov.”
Lahko ti ga, jst bi jim ga dal pa direkt v roke pa naj sami poskrbijo za odstranjevanje. ČE so ga znali kupit in prinest bodo vedeli tudi kam ga zlit oz. odnest.

Če ti vsak pride s 5 flaškicami po 1l olja namesto da bi jim ga točil iz soda imaš v 1. mesecu kontejner plastike ki se smatra kot nevaren odpadek.
 

Janez40

Guru
12. jul 2016
3.554
4.707
113
Mene pa vedno čudi, da vsi, ki doma delajo servis avta vedno omenjajo le olje in filter. To je torej vse, kar menjajo in primerjajo ceno z uradnim servisom ali kozolcem. Kul, ampak če peljem avto na uraden servis, dobim nazaj spisek kaj vse so menjali in nikoli ni to samo motorno olje in filter. So tudi še mnoge druge stvari, ki jih pač proizvajalec predpiše, da se preveri/menja na x kilometrov. Nek s.p. mehanik bo menjal koliko od tega, kar bi se moralo? Nek domači mojster bo menjal koliko tega, če gleda le na tisto olje in filter? To bi mene vedno skrbelo kaj vse je bilo pozabljeno.
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.133
4.112
113
Mene pa vedno čudi, da vsi, ki doma delajo servis avta vedno omenjajo le olje in filter. To je torej vse, kar menjajo in primerjajo ceno z uradnim servisom ali kozolcem. Kul, ampak če peljem avto na uraden servis, dobim nazaj spisek kaj vse so menjali in nikoli ni to samo motorno olje in filter. So tudi še mnoge druge stvari, ki jih pač proizvajalec predpiše, da se preveri/menja na x kilometrov. Nek s.p. mehanik bo menjal koliko od tega, kar bi se moralo? Nek domači mojster bo menjal koliko tega, če gleda le na tisto olje in filter? To bi mene vedno skrbelo kaj vse je bilo pozabljeno.
Žarnice v vratih in brisalec zadnjega stekla + 3dcl tekočine za brisalce? Pa gume ti napolnijo, razen če ti jih ne pozabijo.

Drugače če se pogovarjamo o rednem vzdrževanju (t.i. mali servis) je potem v to vključeno osnovno redno vzdrževanje. To so pa olje oz. olja, ostale tekočine (zavorna, hladilna, ...) in filtri. Drugo je izredno delo oz. popravila in ne moremo primerjat.

Drugače ontopic, ynos a nimaš myškoda aplikacije oz. računa, tam se vidi servisne zahteve za vsak servis in lahko tudi pogledaš kaj je v planu dela. Sedaj za 1.5 nisem seznanjen, ampak pri večini ostalih VAGOvcev imaš dva nivoja malih servisov, en na vsakih 15k in en na vsakih 30k. Prvi je samo klasika, torej olje in filtri, pri drugem se menja še dodatne filtre in opravi še nekaj več pregleda vozila in razna mazanja ključavnic in podobne bedarije za 100EUR več.
 

sandra

Guru
10. dec 2007
5.780
2.243
113
Če je tebi kul spohat 100 EUR v prazno potem ne rabiš v drugih temah jamrat, kolk je vse drago po novem drago. Očitno ti ni hudega.
Jamrač je ynos s to svojo škodo . DOma se kupjo rabljeni in kar se da se doma poservisira. Ali simpl če je vse predrago naj drugič razmisili kaj kupiti.
Če še ni dovolj je dobil lepo napisano da naj povpraša po drugih škoda servisih.
 

sixpower

Guru
22. sep 2011
3.289
2.892
113
Lublana
Obišči stran
Mene pa vedno čudi, da vsi, ki doma delajo servis avta vedno omenjajo le olje in filter. To je torej vse, kar menjajo in primerjajo ceno z uradnim servisom ali kozolcem. Kul, ampak če peljem avto na uraden servis, dobim nazaj spisek kaj vse so menjali in nikoli ni to samo motorno olje in filter. So tudi še mnoge druge stvari, ki jih pač proizvajalec predpiše, da se preveri/menja na x kilometrov. Nek s.p. mehanik bo menjal koliko od tega, kar bi se moralo? Nek domači mojster bo menjal koliko tega, če gleda le na tisto olje in filter? To bi mene vedno skrbelo kaj vse je bilo pozabljeno.

Haha, očitno te dobro lupijo, če ti cel spisek zamenjajo vsakič, ko jih obiščeš. Ne vem kako delajo ostali ampak jaz stvari menjam po potrebi. Recimo nekako takole. Olje v motorju in filter 1x letno ali 10K km. Zračni filter približno na 4 - 5 let. Svečke na cca 5-6 let. Olje in filter v menjalniku približno na 40K km.... in tako naprej... Vse to pride ob različnem času in ne naenkrat. Je pa res, da moraš malo vodit evidenco glede tega, da veš kdaj kaj pride na vrsto.
Kaj ti pa kar vse to vsako leto naenkrat menjaš? Ni čudno, da vas vzdrževanje toliko stane. Razen če misliš, da v reden servis spada dotakanje vitreksa, pumpanje pnevmatik, osvežilna smrekica in ti to potem zaračunajo dodatnih 100eur.
 

kalbo

Guru
7. okt 2013
18.923
9.493
113
Odvisno kater serviser. Moj prej za Fiat (Kavčič) in zdaj za Citroen (Jerovšek) vedno pregleda tud ob rednem servisu vse. Tud zavore so vedno vse razdrte pregledane in spihane, na računu pa nikol kakih zlatarskih postavk. Zato pa tud avto z 200+ kkm dela ko urca. To ločuje dobre mehanike od slabih. Oboji so pa tko pooblaščenci kot ostali.
 
  • Všeč mi je
Reactions: sad in krko

Davidoff

Bumbar
22. jul 2007
10.019
1.473
113
Meni so ma VAGu rekli, da se servis zdaj dela na 2 leti oz 30.000 km. 2.0 TSI.
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
47.999
6.879
113
pri taščici
Mene pa vedno čudi, da vsi, ki doma delajo servis avta vedno omenjajo le olje in filter. To je torej vse, kar menjajo in primerjajo ceno z uradnim servisom ali kozolcem. Kul, ampak če peljem avto na uraden servis, dobim nazaj spisek kaj vse so menjali in nikoli ni to samo motorno olje in filter. So tudi še mnoge druge stvari, ki jih pač proizvajalec predpiše, da se preveri/menja na x kilometrov. Nek s.p. mehanik bo menjal koliko od tega, kar bi se moralo? Nek domači mojster bo menjal koliko tega, če gleda le na tisto olje in filter? To bi mene vedno skrbelo kaj vse je bilo pozabljeno.
In potem ti napiše na račun "podmazovanie mehanizma vrat" ali nekaj takega in vidis samo na enih vratih od petih nekaj "bele" masti v spreju....
Zadnja vrata ti pa recejo da jih špricaj z wd ali pa placas nove pante. Avto pa v 4 letnem jamstvu, ki pa ne krije pantov.
Cena pantov pa kot bi zraven dobil se vrata.
Olje lahko oddas ko imas odvoz nevarnih odpadkov.
Lahko pa mi zaracuna takso za odvoz unicenje olja. Upam da bo nižja od cene olja na pooblascenem, ki je 2-3x visja od tiste v trgovini.
 

luka51

Guru
16. avg 2007
14.474
5.766
113
Saj se že od nekdaj priporoča na 15k pri vw. Oziroma je bla neka podaljšana garancija vezana na to če se prav spomnim. Pri 15k ja pri 30k ne. Nekaj mam v glavi s to povezavo.
 

CLIO15

Guru
1. nov 2007
13.512
4.277
113
Saj se že od nekdaj priporoča na 15k pri vw. Oziroma je bla neka podaljšana garancija vezana na to če se prav spomnim. Pri 15k ja pri 30k ne. Nekaj mam v glavi s to povezavo.
To je zgodovina, sedaj se podaljšano jamstvo kupi, servisi so pa lahko long life

In načeloma ni problema če spraviš tistih 30 000 km v roku enega leta skupaj.
 

jezek

Guru
24. jul 2008
3.613
1.512
113
Odvisno kater serviser. Moj prej za Fiat (Kavčič) in zdaj za Citroen (Jerovšek) vedno pregleda tud ob rednem servisu vse. Tud zavore so vedno vse razdrte pregledane in spihane, na računu pa nikol kakih zlatarskih postavk. Zato pa tud avto z 200+ kkm dela ko urca. To ločuje dobre mehanike od slabih. Oboji so pa tko pooblaščenci kot ostali.
Zavore na citro se podirajo vsakic ker so iz neke kurč**e litine ki oksidira, razpada...in vse zašteka
 

luka51

Guru
16. avg 2007
14.474
5.766
113
A samo za citro so razvili to litino? Ostalim pa delajo iz druge litine?
 

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
42.264
5.642
113
Ni litina.....ampak ma PSA bremze poddimenzionirane....sploh zadnje diske....in se pač bremze zato več servisira...