Cene bencina pri ........

MrDaco

Guru
11. sep 2007
6.705
1.382
113
Če ti vozilo pomeni "dragi kos pleha" potem si ga že v štartu preplačal glede na svoje finančne zmožnosti...

Ja glej, pred 4 leti sem dal 20k za njega, pa nimam povprečne plače. Plačal večino z kešom, pa še vedno trdim da je to velik denar. In manj je avto potolčen, bolj nov zgleda. Pač imam rad stvari očuvane, lepe, kot nove. Pa naj bo to avto, čoln, GSM, prenosnik, ura... Pač tak picajzl sem...
 

sad

Guru
24. avg 2007
13.338
2.353
113
Mene je prvič, ko sem bil v italijanskem večjem mestu tudi skoraj kap zadela :). Faking skuterji leteli od vseh strani :).
Ampak se navadiš, je pa fajn, če lahko vadiš izven prave gužve. Ker tisto pa res zna biti stresno ;). Ko pa ugotoviš, da vsi gledajo vse naokrog in vedo kje bo šlo, kje pa ne, ter ne delaš nekih nepričakovanih manevrov, kar naenkrat vse steče.
 

zaseka

Guru
5. dec 2015
2.245
765
113
Italija je zakon, firence, milano, rim. Po centru dobeseeno letis, da nimas cajta navigacije gledati. V italiji sem se prvic naucil garmina poslusati. Pa tudi, ce se izgubis ti vsak drug skuterist pokaze pot oz pelje na cilj, ce vsaj malo po italjansko znas in reces forza italia! Prides v slovenijo. Zelena luc, tip spredaj si vzame deset sekund, da prestavi v prvo, pomoznosti zavija v levo in se ne zna razvrstiti na sredino krizisca. Itd. Balkanizem prve sorte. Jaz sem najbolj vazen in boli me krščen duš za druge. Prej prides cez center na drugo stran firenz kot iz drenikove v sentvid.
 

Gasper008

Majstr
24. sep 2012
4.047
395
83
Stvari niso preproste, smo na začetku tega kar inženirji delajo z baterijo. Primerjat posamezne komponente in jih dati na tehtnico ni ravno poštena primerjava. V prihodnje bo baterija v vozilu skrbela za torzijsko togost karoserije, kar pomeni da določeni nosilci v podvozju niso več potrebni, kot so pri ICE.

Na koncu pa sama teža igra neko posredno vlogo, ključno vprašanje je doseg oz. poraba. Teža za kupca kvečjemu pomeni malo večji strošek za gume, druge negativne lastnosti dodatne mase za premikanje od točke A do B povprečnemu vozniku niso pomembne. Tistim 5% katerim se teža zdi tako pomembna pa priporočam, da ostanejo na bencinu in si privoščijo nekaj podobnega kot je Yaris GR.
 

mosseero

fizik´alc
3. sep 2007
12.982
1.466
113
kod Džej-Zija
Neumnosti pišeš. Teža ima za direktno posledico višjo porabo, kar direktno pomeni manjši doseg. Za večji doseg to pomeni večjo baterijo, kar pomeni med drugim višjo ceno in še višjo težo. Če bi bila teža nepomembna, kot trdiš ti, se je ne bi inženirji na vse možne načine trudili zmanjšati.

Lepo je, da si zaljubljen v EV, ampak ne pomanjkljivosti z rožnatimi očali zanemarjati ali celo prevajati v prednosti, izpadeš neresen.
 
  • Všeč mi je
Reactions: sad

Gargy

Guru
17. avg 2007
4.271
1
1.064
113
okolica Maribora
Stvari niso preproste, smo na začetku tega kar inženirji delajo z baterijo. Primerjat posamezne komponente in jih dati na tehtnico ni ravno poštena primerjava. V prihodnje bo baterija v vozilu skrbela za torzijsko togost karoserije, kar pomeni da določeni nosilci v podvozju niso več potrebni, kot so pri ICE.


Nikakor nismo na začetku z baterijami. Smo nekje na sredini. In stopicamo na mestu. Baterija pa nikoli ne bo skrbela za torzijsko togost karoserije, ker ne sme. Baterija je vpeta v okoliški okvir na par točkah (clipih), ki se ob določenih pospeških/pojemkih odlomijo in baterija gre po svoje. Prav tako je ohišje/okovje battery box-a narejena iz crash test pločevine (TRB - tailored rolled blanks oz. pločevina z variabilno debelino), ki se ob trkih preračunano deformira (idealno okrog baterije in prenese na dejansko podvozje ali druge cone).
 

luka51

Guru
16. avg 2007
10.090
1.970
113
V bistvu smo na začetku... Ker kaj se je pa pametnega razvilo do zdaj? Svinec in dooolgo nic. Pol Nicd, pol nimh, pol spet dolgo nič in so se začele litijeve tehnologije in od tega spet ni bilo nekega resnega koraka dalje (še).
 

Gargy

Guru
17. avg 2007
4.271
1
1.064
113
okolica Maribora
V bistvu smo na začetku... Ker kaj se je pa pametnega razvilo do zdaj? Svinec in dooolgo nic. Pol Nicd, pol nimh, pol spet dolgo nič in so se začele litijeve tehnologije in od tega spet ni bilo nekega resnega koraka dalje (še).

Najprej sta bila limona in krompir :)
Ampak sam si modelar in veš, kdaj so se začele pojavljati LiIon in LiPo baterije po dokaj dostopnih cenah... Tam leta 2000. 21 let nazaj. In kaj se je spremenilo? Nekoliko se je povečala gostota, to pa je tudi vse. Nekaj vmes so bile LiFe popularne, ampak nekega boom-a ni bilo. Nato se je omenjal grafen, ampak za zdaj je vse potihnilo. Seveda pa je lahko novo odkritje samo 5 min. stran. Tega pa nobeden ne more zanikat
 

Gasper008

Majstr
24. sep 2012
4.047
395
83
Nikakor nismo na začetku z baterijami. Smo nekje na sredini. In stopicamo na mestu. Baterija pa nikoli ne bo skrbela za torzijsko togost karoserije, ker ne sme. Baterija je vpeta v okoliški okvir na par točkah (clipih), ki se ob določenih pospeških/pojemkih odlomijo in baterija gre po svoje. Prav tako je ohišje/okovje battery box-a narejena iz crash test pločevine (TRB - tailored rolled blanks oz. pločevina z variabilno debelino), ki se ob trkih preračunano deformira (idealno okrog baterije in prenese na dejansko podvozje ali druge cone).

Dosti žalostno za nekoga, ki se službeno ukvarja z designom baterijskih paketov, da piše take izjave.
Kitajski BYD je to oznanil pred letom dni: https://newatlas.com/automotive/byd-electric-vehicle-blade-battery/
Tesla tudi nekaj podobnega lani jeseni: https://electrek.co/2021/01/19/tesla-structural-battery-pack-first-picture/

Ampak ja razumem frustracijo tistih, ki opevajo pouch celice kot čisto zlato.

Pa da ne bomo spet dlakocepili izjave, s tem ko sem napisal, da bo baterija skrbela za togost karoserije nisem mislil, da bo zgolj baterija skrbela za to, morda bi bil bolj primeren izraz "sodelovala".
 

Gargy

Guru
17. avg 2007
4.271
1
1.064
113
okolica Maribora
Dosti žalostno je, da članka od BYD sploh ne razumeš. Rešitev Tesle pa poznam, vendar pri današnji tehnologiji je neizvedljivi, novih celic pa še ni. Poleg tega bo potrebno počakati na crash teste. Da ne omenjamo, da bo avto totalka že ob najmanjšem bočnem trku. Ampak so vse to domneve. Lahko da jim uspe ;)