Časovno razmejeni prihodki

sad

Guru
24. avg 2007
21.194
9.831
113
Hipotetična situacija: decembra dobiš plačilo za nek projekt vnaprej. Projekt bo trajal pol leta. Kako te prihodke tako razmejit, da se bo vsak mesec črpala recimo šestina plačila in ne bi šlo vse skupaj v letošnje prihodke? In to tako, da bo dobro za davčno.
 

Accord

Pripravnik
2. sep 2007
960
22
18
Vnaprejšnje prejeto plačilo ni prihodek - prihodek je takrat, ko izdaš račun!

Edit: Če pa želiš razmejiti to na 6 mesecev, se v pogodbi zmenite za mesečno fakturiranje po situaciji projekta - npr. za 1/6 vrednosti mesečno izdaš na koncu meseca račun.
 
Nazadnje urejeno:

Accord

Pripravnik
2. sep 2007
960
22
18
Aha, pa še DDV - če si zavezanec, pa boš moral na koncu meseca, v katerem prejmeš avans, obračunati DDV od tega (avansni račun) - kar seveda ni prihodek.
 

sad

Guru
24. avg 2007
21.194
9.831
113
Hm, žal bo faktura morala biti izstavljena. Vendar bo iz fakture razvidno, da gre za projekt. Plačnik bi pa rad vse uveljavljal v tem letu kot strošek.
 

prijam

Fizikalc
2. sep 2007
1.821
4
38
Citat:
Uporabnik sad pravi:
Hm, žal bo faktura morala biti izstavljena. Vendar bo iz fakture razvidno, da gre za projekt. Plačnik bi pa rad vse uveljavljal v tem letu kot strošek.


Nekako ne bo šlo skupaj, da bo naročnik uveljavljal strošek samo v enem letu, izvajalec pa bo prihodek razmejil na daljše obdobje.
Ali eno, ali drugo, vsekakor pa ne oboje tako kot je stranki naročniku oz. izvajalcu ljubše.
 

teccna

Pripravnik
3. avg 2007
46
0
6
ni čisto res
račun lahko pomeni prihodke (tekoče leto) ali pa 'razmejene prihodke' (ki gredo v knjige naslednje leto(a))
razmejuje pa se po dokončanosti opravljene storitve
če imaš v pogodbi dogovorjen nek plan z roki za dokončanje posamezne faze projekta oz poročilo konec vsakega meseca o delni realizaciji, je to osnova za razmejitev prihodkov na davčna obdobja
 

sad

Guru
24. avg 2007
21.194
9.831
113
Citat:
Uporabnik teccna pravi:
ni čisto res
račun lahko pomeni prihodke (tekoče leto) ali pa 'razmejene prihodke' (ki gredo v knjige naslednje leto(a))
razmejuje pa se po dokončanosti opravljene storitve
če imaš v pogodbi dogovorjen nek plan z roki za dokončanje posamezne faze projekta oz poročilo konec vsakega meseca o delni realizaciji, je to osnova za razmejitev prihodkov na davčna obdobja
Torej, gremo počasi naprej. Zadeva je taka, da bi bilo fajn, da bi denar sedel na račun v tem letu, VENDAR nikakor kot prihodek, ker potem gre pol keša državi in dejansko se bo zadeva dokončala šele do konca drugega leta.
Torej, če prav razumem sta dve možnosti:
1.) Keš pade in ima plačnik celoten strošek letos in izstavitelj računa celoten prihodek letos.
2.) Keš pade in si oba ISTO razmejita stroške in prihodke.
3.) Ali je možno, da keš pade in si plačnik v celoti prizna strošek letos, izstavitelj računa pa zadevo razmeji do konca naslednjega leta, ko se zadeva zaključi?
 

prijam

Fizikalc
2. sep 2007
1.821
4
38
kot si sam napisal....možnosti 1 in 2 obstajata, možnost 3 je davčna utaja. Odloči se pa sam kako boš naredil....dokler inšpektor ne pride bo vse O.K., ko bo enkrat prišel bo tako zadevo vzel na znanje.
 

Ganesh

Fizikalc
14. avg 2009
2.922
0
36
Allarround
rescue.facelock.net
Zadeva je tako enostavna, kot je dejal prijam.

V kolikor naročnik zahteva, da se izda račun konec leta in da vse to v strošek je to njegova stvar.
Če vi prihodke časovno razmejite je to s stališča DU in zakonodaje pravilno.

Do problema pride, če pride davčna.
Vi boste verjetno brez težave lahko dokazali razloge za razmejitev prihodkov (poročila, maili, primopredajni zapisniki... torej sledi o realni izvedbi) in boste za davčno čisti. Če inšpektor ne gre pogledati še k naročniku (se nikoli ne ve) potem ste vsi mirni. Drugače lahko davčna naročniku vrže ven strošek, ga oglobi, plača davek na dobiček za nazaj, poveča akontacijo...

Čisto za oba ne bo nikoli.