V bistvu ne gre za podmornice, pač pa za plovila kjer je večina trupa pod vodo. Tehnično je podmornica plovilo, ki se lahko potopi pod vodo, kar te od narkokartelov ne morejo (klasični ladijski motorji ki rabijo kisik, kabina je vedno nad nivojem vode).
Hvala ker si izpostavil ocitno dejstvo. Brez tega bi vsi tavali v temi in verjeli da se plovila narkokartelov kosajo z vojaskimi podmornicami.
To je specifika USA kjer se v mednarodnih vodah "lovi" mamila, kar je čisto mimo splošno uveljevljene pomorske zakonodaje. V EU recimo imaš mednarodne vode, kjer imaš ta trenutek zasidranih par jaht ljudi, ki jih iščejo z euro/inter-pol s tiralico pa jim noben nič ne more. In enako je z mednarodnimi letališči (vsaj v EU). Carinska cona je vedno del terminala in ne samega letališča, tako da dokler imaš tam karkoli nedovoljenega je pristojnost za preiskavo dokaj omejena.
En skromen nasvet: Preden pametujes o letaliscih si privosci in pojdi malo v svet. Pa morda na kako pot kjer bos priletel iz tvegane drzave. Preden pa se ti se kaka neumnost zapise: Velikokrat je carinska kontrola takoj po izstopu iz letala, v "dvorani" kamor preusmerijo vse potnike takoj po izstopu iz letala. Nato gres v kolone in vsakogar povprasajo po namenu potovanja in koliko casa je bil v drzavi od koder prihaja. Po tem t.i. screeningu je se 2nd line kontrola kjer te posljejo z osebno prtljago na rentgen. Da veckrat sem bil podvrzen temu.
Ko prides tu mimo si na mednarodnem delu letalisca. Ce letis naprej ven iz EU potem ne opravis mejne kontrole in ne vstopis v EU. To pa ne pomeni, da ti ne bo odvzeta prostost ce si iskana oseba in da zoper tebe ne bo ukrepano ce tihotapis drogo. Tako da je carinska kontrola komot preden prestopas mejo. Schipol ima npr take "dvorane" kamor usmerijo potnike ce se odlocijo za poostren nadzor.
Prosto po tvojem dojemanju mednarodnega prostora ti nihce ne bi nic mogel dokler si na avionu in nisi vstopil na "terminal" (karkoli ti pod tem pojmujes). Pa je povsem jasno katero pravo velja na letalu in kake so (tudi v zraku med samim letom) pristojnosti organov posameznih drzav. Tudi slovenska zakonodaja doloca da je kazenski zakonik RS v dolocenih primerih (ne le na plovilih) veljaven tudi izven meja republike Slovenije. Point mednarodnega prava je, da velja le in samo to kar se drzave dogovorijo da bodo vzajemno spostovale. Ce se USA odlocijo, da bodo kartele preganjale v mednarodnih vodah in se z mednarodno pogodbo niso obvezale, da bodo taka plovila pustila na miru, potem pac ni pravne podlage na podlagi katere bi lahko kdorkoli jokal.
In ne, niso samo USA nekaj posebnega. Anglezi in nizozemci majo ene zadeve po juzni ameriki in morju bolje in bolj intenzivno pokrite kot USA. Pac nacionalni interes drzav preko katerih gre veliko svetovne trgovine z drogo.