Boeing 747 zletel s steze

raners

Majstr
4. mar 2008
2.830
446
83
Kaj ve kdo, zakaj je na potniških letalih tak fejst suh zrak? Smo nazadnje leteli s flydubai in je izgledalo dokaj novo letalo, pa je bil tak suhi luft za popizdit..

Obstaja kaka finta, kako lažje dihat v tem suhem luftu?

Mogoče VanZ ?
 

ales85

Guru
9. nov 2007
3.596
1.211
113
Klima zrak izsusi, vlazijo pa najbrz ne (prevec). Ali si tudi sicer obcutljiv na suh zrak? Jaz v 10+ urnih letih nikoli nimam tezav, samo en primercek :)
 

VanZ

Guru
1. feb 2008
2.841
2.120
113
Ker je na velikih višinah zelo malo vlage, zrak se pa jemlje od zunaj. Nekatera redka letala imajo vlažilce, najnovejša pa kabino z višjim pritiskom (nižjo višino), kar nekoliko pomaga. Pomaga edino čimveč piti, 3-4dcl na uro. Pa ne gintonica :)
 
  • Haha
Reactions: dejan_

McGiver

Guru
14. avg 2009
14.439
4.312
113
Ker je na velikih višinah zelo malo vlage, zrak se pa jemlje od zunaj. Nekatera redka letala imajo vlažilce, najnovejša pa kabino z višjim pritiskom (nižjo višino), kar nekoliko pomaga. Pomaga edino čimveč piti, 3-4dcl na uro. Pa ne gintonica :)
Najbolj žalostno je, da t.i. nizkocenovci tudi na daljših rutah kasirajo vsak požirek vode. Primer FlyDubai - upam, da so v zadnjem času kaj zamenjali to prakso.
 

kajpace

Guru
6. nov 2018
5.367
3.428
113
- za tvojim hrbtom...
hmpg.net
Najbolj žalostno je, da t.i. nizkocenovci tudi na daljših rutah kasirajo vsak požirek vode. Primer FlyDubai - upam, da so v zadnjem času kaj zamenjali to prakso.
Ah, še malo, pa bojo kasirali zrak...

Imam pa dobre izkušnje z SAS. Lokalne ali evropske linije - plastenka vode, ko se vsedeš, pijača, ko je gor, pa plastenka pred pristankom.
Zadnjič september 2021...
 

McGiver

Guru
14. avg 2009
14.439
4.312
113
Ah, še malo, pa bojo kasirali zrak...

Imam pa dobre izkušnje z SAS. Lokalne ali evropske linije - plastenka vode, ko se vsedeš, pijača, ko je gor, pa plastenka pred pristankom.
Zadnjič september 2021...
Ja saj normalne firme nimajo s tem težav. Sam se trudim večinoma letet s Qatar-ci, pri njih je vse tip-top. Raje 30€ več pri 500+€ pa vsaj vem kaj dobim.
 
  • Všeč mi je
Reactions: CLIO15 in kajpace

raners

Majstr
4. mar 2008
2.830
446
83
Sicer nevem, kje drugje je tak suhi zrak, ampak nazadnje smo leteli z wizzair in sem mislo, da je letalo že bolj staro in je zaradi tega bolj suh zrak, toti (od flydubai) pa je bolj novo letalo... Pa še ravno zdaj sn neki prehlajen (PCR je pokazal, da sem negativen) in imamo jutri let nazaj... In že kar vidim, da bo jeba z zrakom...

Ko ste že omenili, sem bil negativno presenečen, da pri Flydubai moraš doplačat za vse vsebine na zaslonu... ??? Sicer smo imeli najcenejšo karto, ampak vseeno še tega nisem videl, da bi zaklenili vse vsebine, tudi glasbo...

Ko smo že začeli to temo, kje pa najraje sedite? (Economy sedeži seveda...) Spredaj, zadaj, vmes? Je kje bolj glasno kot drugje? Mi drugače ponavadi sedimo za krili, torej par vrst pred zadnjo vrsto...
 

BojanP

200. registrirani uporabnik
24. jul 2007
3.944
2.645
113
Pri krilih naj bi bilo najbolj glasno. Po statistiki je najbolj varno zadaj.
Če imam možnost izbire ponavadi vzamem sedež v zadnjem delu letala pa, da je blizu zasilnega izhoda in ne preveč blizu WCjem.
 

raners

Majstr
4. mar 2008
2.830
446
83
Prej sem pozabil napisat, da se mi pri flydubai niso zdele pretirane cene na letalu, in sicer pepsi (300ml piksna) je stala le 5 aed (dober euro).. Celo povsod v dubaju je bila dražja (če seveda odvzamemo trgovine in avtomate)...
Cena za medije (filme, glasbo, itd) pa je bila 15 aed (slabe 4 eure, kar ni tako dosti)...
 

dufus

Fizikalc
13. okt 2007
1.927
60
48
Pri glasnosti ima vlogo predvsem tip letala. Lani, ko sem letel v Spanijo na dopust smo sli tja seveda z nekim standardnim glasnim Boeingom, potem pa notranji let nek manjsi Airbus. Se mi je zdelo, da sem na Airbusu kot v dnevni sobi napram Boeingu.
 

CLIO15

Guru
1. nov 2007
13.339
4.144
113
Za leteti v Dubai je najboljša izbira Emirates z Dunaja, od kjer leti z Airbus om A380.
Placa koliko hočeš, hrana in pijača top, pa še kak novi film pogledaš po poti.
 
  • Všeč mi je
Reactions: McGiver

shift

Guru
20. jul 2007
9.897
2.282
113
za šankom
Pri glasnosti ima vlogo predvsem tip letala. Lani, ko sem letel v Spanijo na dopust smo sli tja seveda z nekim standardnim glasnim Boeingom, potem pa notranji let nek manjsi Airbus. Se mi je zdelo, da sem na Airbusu kot v dnevni sobi napram Boeingu.

manjši airbus ali standardni boeing?na koncu pa je šlo za b737 in a320 kar je isti jajc, da ne bo pomote oba sta odlična, za svoje potrebe,ampak oba sta avtobusa, predvsem pogrešam md11, to je bilo zame daleč najbolj udobno letalo, govorim o economy classu, sem pa mesec dni nazaj letel z B 737 max2, torej upgradeno različico zloglasnega maxa, je tišji od 737 800, druge razlike kot potnik nisem opazil, edino to da ima 2 zasilna izhoda več od prejšnje generacije, kaj pa vem, meni še vedno paše old skul tipa 767,md11,747
 

raners

Majstr
4. mar 2008
2.830
446
83
Še nekaj bi vprašal... V preteklosti sem večkje videl, da letala letijo na višini nekje 10000 metrov (tako na zaslonih med letom kot tudi v priročnikih samih letal, ki so za sedežem)... No, sedaj pa smo večina časa leteli na 11888 metrov nadmorske...

Pač zanima me, ali je to bolj nova zadeva (da se leti krepko nad 10000m) ali je to že dolgo in če je kaka prednost? Najbolj mrzlo pa je bilo -66°c...

Je mogoče tudi zato bil bolj suhi zrak?
 

matej_

Guru
25. okt 2007
2.127
657
113
glede na preteklost so se dvignile željene višine letenja.

v "starih časih" v času dc-9, b737-1,2,3,4, b727, b707 so glede na statistiko eurocontrola bile najbolj zaželjene višine nekje FL320, FL330 (cca. 10.000m)
v "sodobnih" časih je po podatkih najbolj zaželjen FL370 (cca.11.400m).
Najvišje kar lahko letijo potniška letala so FL510 (15.550m) predvsem poslovna pa letijo nekje na FL410 (12.500m) so pa vsa nova B787, A350 in drugi tudi certificirani za max. višino FL410.

To so uspeli, ker so motorji boljši, imajo boljši izkoristek na večjih višinah. Tehnologija je šla naprej.
Dispeč od letalske družbe pove na kateri poti je najbolj optimalna višina in tistega se načeloma piloti držijo.
Čezoceanske lete in tudi drugje seveda mislim predvsem na longhaul lete, se pa lovi t.i. Jetstream kjer je lahko v 300m ali 600m razlika v histrosti glede na tla - Groundspeed tudi do 100vozlov.
Vse se preračunava na čas in na porabo goriva, da se od točke A do točke B pripelje z najmanjšimi možnimi stroški v okviru varnega letenja.

FL je Flight Level kateri se uporablja za višino v letalstvu nad nekje 4000m.
 

dufus

Fizikalc
13. okt 2007
1.927
60
48
manjši airbus ali standardni boeing?na koncu pa je šlo za b737 in a320 kar je isti jajc, da ne bo pomote oba sta odlična, za svoje potrebe,ampak oba sta avtobusa, predvsem pogrešam md11, to je bilo zame daleč najbolj udobno letalo, govorim o economy classu, sem pa mesec dni nazaj letel z B 737 max2, torej upgradeno različico zloglasnega maxa, je tišji od 737 800, druge razlike kot potnik nisem opazil, edino to da ima 2 zasilna izhoda več od prejšnje generacije, kaj pa vem, meni še vedno paše old skul tipa 767,md11,747
je bil bolj a220, 2-2 konfiguracija sedezev.
tocno se pa ne spomnim.