Boeing 747 zletel s steze

I

Izbrisan uporabnik #9334

A se aeroplan če takole prisilno pristane, sploh še popravlja?
 

Primus

Fizikalc
23. avg 2007
1.721
84
48
Osrednje Slovenska
1drv.ms
...
Da bi jih za pristanek zavrteli se ne splača, saj bi bili sistemi za to stroškovno bolj neučinkoviti kot menjava gum.
...

Dvakrat (2015 in 2017) sem bil na obisku tovarne Airbus v Hamburgu (proizvodnja A320 in A380) in obakrat sem dva različna tipa tam vprašal isto vprašanje (zakaj pred pristankom nek sistem ne zavrti gum) in oba tipa sta mi odgovorila enako kot piše VanZ: prekomplicirano, pretežko in predrago (nove gume so kljub astronomski ceni cenejše).
 

VanZ

Guru
1. feb 2008
2.847
2.134
113
50-80 pristankov. Najmanj se obrabijo na suhi stezi, največ ob bočnem drsenju ob pristanku.
DC3 nima prepisane življenjske dobe in se ga da uporabljati v nedogled :)
 
I

Izbrisan uporabnik #9334

Kot ena taka vinska mušica. :D Je tako ajnfoht narejena (štirje kromosomi), da se je niti pips ne prime. :norec:
 

medo10

Fizikalc
3. sep 2007
1.693
7
38
50-80 pristankov. Najmanj se obrabijo na suhi stezi, največ ob bočnem drsenju ob pristanku.
DC3 nima prepisane življenjske dobe in se ga da uporabljati v nedogled :)
A to pomeni, da se jih recimo pri Ryanairu in ostalih, ki uporabljajo letalo cca 16 ur na dan, zamenja nekje na 10 dni?
 

VanZ

Guru
1. feb 2008
2.847
2.134
113
To je zelo odvisno tudi od stanja stez in samega letala. In seveda tudi tehnike pristankov. 'Trši' pristanek bo manj znucal gumo, saj jo hitreje zavrti in manj zradira. Bom vprašal mehanike, kolikšen razpon ciklov je dejansko možen. Ravno sem v cockpitu (stalkajte me, let SV5318 :), ampak ni nobenega od tehnike zgoraj.
 
  • Všeč mi je
Reactions: urby20

dentex

Guru
20. sep 2007
2.758
650
113
VanZ dej mi povej kako pogosto se v povprečju dogajajo taki “miss landingi” verjetno obstaja kak podatek, in v kolikšni meri oziroma kolikšne so poškodbe podvozja v taki zgodbi. Zgoraj si napisal, da pri full stop bremzanju je treba kar precej pomenjat a pa to res tudi zamenjajo ali je bolj hmm sej veš kaj mislim, da porihtajo saj bo šlo še nekaj cajta.
 

medo10

Fizikalc
3. sep 2007
1.693
7
38
To je zelo odvisno tudi od stanja stez in samega letala. In seveda tudi tehnike pristankov. 'Trši' pristanek bo manj znucal gumo, saj jo hitreje zavrti in manj zradira. Bom vprašal mehanike, kolikšen razpon ciklov je dejansko možen. Ravno sem v cockpitu (stalkajte me, let SV5318 :), ampak ni nobenega od tehnike zgoraj.
Uf, zanimivo. Potem celo Ryanair poceni pristaja, ko ma malo trše pristanke :)
Vidim, da je bil let 15 min pred časom :) Nad morjem pa izven radarjev...
 

VanZ

Guru
1. feb 2008
2.847
2.134
113
Iz Arabije peljemo nazaj romarje z letošnjega hajj-a.
Podrobnosti glede menjav podvozja nimam, vem le, da so potrebni prepisani pregledi ob trdih pristankih, prekinjenih vzletih pri večjih hitrostih ter periodični pregledi oz. menjave glede na število ciklov. S tem se ukvarjajo organizacije za plovnost letal, mi le vpišemo morebitna opažanja in napake v tehnično knjigo.
 

VanZ

Guru
1. feb 2008
2.847
2.134
113
Da ne bo kdo rekel, da sem preresen :)
Med Javo in Sri Lanko, slabih 3000 navtičnih milj do današnje destinacije, Medine.

IMG_20190831_055214_589-800x593.JPG
 
I

Izbrisan uporabnik #9334

Sem hotel tudi jaz vprašat. Tisto 14,2 so procenti goriva?
 

VanZ

Guru
1. feb 2008
2.847
2.134
113
Pomeni, da bomo predvidoma pristali v Medini ob 2119 UTC s 14,2 tonami goriva. Vrednosti se sproti prilagajajo glede na dejanske pogoje (krajšanje poti s strani kontrole letenja, trenutne porabe goriva, višine letenja, hitrosti itd.). Ogromno spremenljivk, ki dajo na koncu zelo natančen rezultat, na podlagi katerega se nato lahko odločimo tudi za vmesen pristanek, spremembo poti, hitrosti, višine itd., da nam vedno ostane dovolj goriva.