BMW i3

SHARK1

Globus
3. okt 2012
3.643
2
36
http://insideevs.com/first-bmw-i3-bulgaria/

Nebi bil presenečen,če ga bodo pred nami dobili še Romuni in Albanci...
jezen.gif
 

LeQuack

Guru
26. avg 2007
7.050
3.564
113
41
Lj
Ta prav BMW se itak kupi iz Nemčije, tak ose izogneš tistim polizdelkom, ki jih delajo za vzhodni trg.
 

Matko

pohodnik
18. jul 2007
5.609
710
113
Citat:
Povsem električni BMW i3, ki smo ga prvič preizkusili že predlanskega novembra, bo šele marca letos zapeljal na naš trg. Skrb zanj bo prevzel eden od novejših trgovcev te znamke, kupcem pa bosta i3 in hibridji superšportnik i8 za ogled in nakup na voljo v ljubljanski Kristalni palači.

Citat:
BMW group Slovenija pa je danes, dva meseca pred pričetkom prodaje sporočil cene obeh modelov, te so nekaj višje kot v Nemčiji, razlika pa gre na račun višjega DDV in in polodstotnega davka na motorna vozila, ki ga vlada zaračuna na podlagi izpustov ogljikovega dioksida. Osnovni BMW i3 z električnim motorjem s 125 kilovati bo tako stal 36.550 evrov, različica REX s podaljševalnikom dosega (to funkcijo opravlja 647 kubični dvovaljnik s 25 kilovati, ki doseg med polnjenji podaljša na 300 kilometrov) pa bo stal 41.200 evrov.

BMW i3 v številkah

- Moč motorja: 125 kW/170 KM

- Masa: 1.195 kilogramov (REX 1.315 kilogramov)

- Doseg: 130-170 kilometrov

- Prostornina prtljažnega prostora: 260-1.100 litrov

- Pospešek 0-100 kilometrov na uro: 7,2 sekunde (REX 7,9 sekunde)

- Elektronsko omejena največja hitrost: 150 kilometrov na uro

- Poraba energije: 12,9 kilovatne ure na 100 kilometrov (pravijo pri BMW, na testu smo bili rahlo nad 14 kilovatnimi urami, zaradi česar se BMW ne razlikuje od konkurence)

- Tip električnega motorja: BMW eDrive, hibridni sinhronski motor z integrirano elektroniko pogona, načina polnjenja in generiranja za regeneracijo

- Čas polnjenja baterije: do 80 odstotkov v pol ure (ChargeNow) oziroma v 3,5 ure i charge station
http://avto.finance.si/8815975/BMW-i3-bo-v-Sloveniji-stal-36550-evrov-i8-sto-tiso%C4%8Dakov-ve%C4%8D
 

XXXL

Guru
9. sep 2007
7.348
767
113
i8 bo stal 136.800€ oziroma po besedah Honda fanatika 2,5x več kot Honda NSX.
 

stankozaspanko

Fizikalc
27. jul 2012
4.930
8
38
Evo, končno tudi pri nas.
zmaga.gif


Kako pa to, da bo za i8 tudi subvencija? A ni bilo rečeno da so subvencije za vozila do 50k eur?
 

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
52.973
6.991
113
Verjetno je vseeno o katerih, kakršna koli subvencija bo, % glededano na ceno vozila je zanemarljiva
wink-1.gif
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
No, zdaj naj mi pa nekdo razloži, kako so pri tej 'reviji' z i3-jem, ki ima baterijo kapacitete 22kWh, dosegli 100km vožnje, z Ampero, ki pa ima baterijo kapacitete 16kWh, pa 18km vožnje.

http://avtomanija.si/default.asp?rb=1&id=1192

i3:
Citat:
Tehnično napreden avto, narejen iz karbona in aluminija, o tem ni dvoma, da gre za zares vrhunski in futuristični izdelek. 1280 kilogramov težka reč spada med lažje električarje. A pustimo tehnikalije, dodajmo le, da za pogon skrbi 125-kilovatni (170 KM) elektromotr z 250 Nm navora, akumulator ima 22 kWh, kar v praksi zadošča za dobrih 100 kilometrov, polnjenjenje na enofaznem toku pa vzame 8 ur.

Ampera:
Citat:
Imeli smo (ne)srečno naključje, da smo Ampero testirali prav v obdobju, ko je prvič to zimo nasulo snega in je pritisnil mraz. Jasno je, da je redoks kemično delovanje baterij odvisno od temperature in pri temperaturah blizu ničle je naša Ampera od sebe namesto 16 dala le še 10 kilovatur, kar je bilo v petkovi popoldanski mestni vožnji (govorimo seveda o povsem napolnjeni bateriji) dovolj le za 24 kilometrov, dan pozneje, ko je pokrajino zamedel sneg, pa le še 18 km.
 
Nazadnje urejeno:

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
52.973
6.991
113
Verjetno ni i3 teral v mrazu in snegu?

Pa nekaj je tudi razlike v teži avtomobila, zato bi lahko ob isti kapaciteti in hitrosti, i3 naredil več poti?
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
Kakor se spomnim, smo imeli do en teden nazaj kar mraz. Ok, snega v Ljubljani ni bilo, ampak razlike pa spet ne more biti take, da se naredi samo še 1/5 dosega.

V najhujšem mrazu, ne da bi se mi prižgal bencinski motor (recimo -3°C), z gretjem na MAX, nastavljenim na 23.5°C, na poti v službo od Domžal, po trzinki do železniške postaje in potem do Vojkove, skupno 20km, pokurim dobrih 4kWh in to ob 6h zjutraj, ko sta trzinka in štajerska cesta prazni in se leti.

Popoldne, na poti domov (11km), kjer je potrebno avto ponovno zagreti, pokurim še dodatnih 3kWh, skupno za 30km dobrih 7kWh, s tem, da se avto 2x zagreva iz nič.

Več kot očitno je, da je bil test dosega z Ampero, prirejen željenemu cilju.
 
Nazadnje urejeno:

SHARK1

Globus
3. okt 2012
3.643
2
36
Citat:
Uporabnik AndY1 pravi:
No, zdaj naj mi pa nekdo razloži, kako so pri tej 'reviji' z i3-jem, ki ima baterijo kapacitete 22kWh, dosegli 100km vožnje, z Ampero, ki pa ima baterijo kapacitete 16kWh, pa 18km vožnje.

Popolnoma drugačni pogoji testa in drugačen način vožnje! Nerealno torej!
Novinar na Avtomaniji pa itak ni maral Ampere,zato so vsi argumenti nesmiselni,ker prepričal ga ne boš z nobenim....
 

Mato

Majstr
3. okt 2007
2.083
393
83
Hudo preveč si občutljiv na tvojo Ampero.

Meni se v citatu ne zi nič spornega.
Lepo je napisano, da je zaradi mraza padla kapaciteta na 10kWh in da so zaradi snežnih razmer uspeli prevoziti le 18km.

Samo ti iz tega uspeš razbrat, da je Ampera sposobna prevozit samo 18km. Jaz iz tega razberem, da so bile slabe razmere na cesti.
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
No in ti si naredil isto napako, kot so jo oni, da so upravičili tako slab doseg. Zdaj se lahko točno vidi, kako njihovo nepoznavanje tematike zavede bralca.

Amperi ni kapaciteta padla na 10kWh. Amperina uporabna kapaciteta (neto) je stalno tam nekje okoli 10+/- kWh, bruto pa 16kWh, kot tudi pri i3 je bruto kapaciteta 22kWh, ampak ne boš verjel, da to ni uporabna (neto) kapaciteta.

In z Amperino neto kapaciteto 10kWh spomladi, poleti in jeseni naredim cca. 70+km, če ne šparam (če šparam, naredim 80+km), pozimi pa 45+km (zimske gume, gretje, drugačne (neaerodinamične) alu feltne,..).

Še SJTV1 je lepo napisal v temi Polnllnih postaj, da če se potrudi, da lahko pripelje doseg baterije na nivo, ki je še slabši kot to:

Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
Hehe, jaz sem naredil še manj kot 18 km. AMpak vem zakaj in vem, da normalni lastnik tega ne bi počel
 
Nazadnje urejeno:
I

Izbrisan uporabnik 474

Citat:
Uporabnik AndY1 pravi:
No, zdaj naj mi pa nekdo razloži, kako so pri tej 'reviji' z i3-jem, ki ima baterijo kapacitete 22kWh, dosegli 100km vožnje, z Ampero, ki pa ima baterijo kapacitete 16kWh, pa 18km vožnje.

No, zdaj naj mi pa nekdo razloži, kako so pri tej 'reviji' z i3-jem, ki ima baterijo z uporabno kapaciteto 18.8kWh, dosegli 100km vožnje, z Ampero, ki pa ima baterijo z uporabno kapaciteto 10.4kWh, pa 18km vožnje.

Dodaj še skoraj razpolovljeno težo (1195kg vs. 1715kg), verjetno boljši battery/motor management pri i3... Se nabere (čeprav to ne pomeni, da je poraba pri Amperi bila realna)
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
43% težji avto je daleč od 'skoraj razpolovljene teže'. Poleg tega, pri električnih avtih teža nima takega vpliva na domet oz. porabo, kot je pri navadnem avtu, ki ne regenerira zavorne energije.
Pri EV-ju je tako, da toliko več energije, kot jo, zaradi večje teže, porabiš za pospeševanje, toliko več dobiš nazaj pri zaviranju.

Za boljši 'battery/motor' management pa lahko rečem, da so elektro motorji že skoraj starodavna tehnologija, pri GM-u pa imajo z vsem tem že izkušnje iz časa EV1. Niso to neki začetniki. Tukaj ni ne vem kakšnega prostora več za izboljšave. Izkoristki so tam nekje pri 93%.

Ampak vseeno, recimo, 43% večja teža, 55% manj uporabne kapacitete baterije ne rezultira padec dosega s 100km na 18km.