BMW i3

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
Drugače pa bi mogoče komentiral podatek i3-jeve neto kapacitete 18.8kW, pri čemer je bruto kapaciteta 22kWh.

To pomeni, da ima i3 SOC okno veliko 85%, torej ima samo 15% SOC rezerve, pri Amperi je to SOC okno veliko 65%, kar pomeni 35% SOC rezeverve (22% spodaj in 14% zgoraj).
Posledično bo kapaciteta baterije Ampere zdržala dlje, kot pri i3.

Domnevam na palec, da i3 teh 15% rezerve porazdeli na 10% na spodnjem delu in 5% na zgornjem delu (polni do 95%).

Taka baterija bo izgubljala kapaciteto hitreje kot npr. Amperina.

Poleg tega pa je potrebno računati, da si moraš pri popolnoma električne avtomobilu vedno pustiti nekaj dosega razerve za 'kaj pa če', to je recimo 20km., da ne ostaneš na cesti, razen, če kupiš i3 REX verzijo.
Pri REX vozilu lahko baterijo izprazniš vedno do konca, kar je pri i3 samo plus - tako kot pri Amperi.
 
I

Izbrisan uporabnik 474

Ni problem v motorjih, probem je v delu med baterijo in motorjem. Pretvorba niz DC v AC (že tu je nekaj izgub), nato inverterji... Niso to neke blazne razlike, ampak malo tu pa malo tam...

+

Z regeneracijo zavorne energije nikoli ne dobiš nazaj energije, ki si jo porabil za speljevanje. Ne pozabi, da se celice lahko polnijo z nekje 1C, mogoče 1.5C... to znese koliko? Max. 70A? Koliko pa lahko motor vleče ob pospeševanju? 250 -300A? T Torej če ima Ampera pospešek 10 sek. do 100km/h, boš potreboval 50 sek. zavrianja, da povrneš energijo... Pri lažjih avtomobilih je drugače - tok je manjši pri pospeševanju in načeloma lahko več energije povrne (razmerje med praznilnim in polnilnim tokom je manjše)...

Sem tudi napisal, da poraba 18km ni bila realna.
 

wxy

Pripravnik
18. jul 2014
202
0
16
Ali je potrebno v vsako temo vključiti Ampero? Tudi z BMW se da narediti max 50 km z enim polnjenjem, samo je lepo napisal da to ni avto za preganjanje po avtocesti. Napisal je tudi da:
Avto je všečen mali enoprostorček, mestnih navad in namena, z dosegom dobrih 110 kilometrov, kar se zdi v osnovi dovolj, a se v praksi hitro pokaže, da ni tako enostavno.
Mislim, da s hitrostjo preko 130 km/h in v zimskem času po avtocesti od Kopra v Črni kal težko prišel dalje kot do Postojne brez da bi polnil. Koliko km je to? Električarji so za mesta in dnevne poti do 100 km, za kaj več bo potrebno še malo počakati na razvoj baterij.
To z težo pa ne drži, saj potrebije tudi veliko več energije za speljevanje, pospeševanje in vožnjo v klanec, da lahko potem regenerira zaviralno energijo v baterijo. Vsepovsod nastajajo izgube, tako da je še vedno boljše manjša teža, kot pa regenerativno zaviranje z večjo težo.
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.749
829
113
Masa vozila vpliva na kotalni upor, regeneracija tu ne more pomagat. Ampera na ta račun glede na tale kalkulator potrebuje nekje 24% več moči pri 56 kmh.


Poleg tega ima i3 absurdno dimenzijo pnevmatik - spet kotalni upor in tudi aerodinamični vpliv.
 

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
52.973
6.991
113
Ne pozabit še na aero upor, koliko ga sploh ima ampera in koliko i3, ker tam nekje nad 100kmh gre največ izgub ravno zaradi zračnega upora...nad 130kmh pa itak
smile-1.gif
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
Citat:
Uporabnik darjan pravi:
Ne pozabit še na aero upor, koliko ga sploh ima ampera in koliko i3, ker tam nekje nad 100kmh gre največ izgub ravno zaradi zračnega upora...nad 130kmh pa itak
smile-1.gif

Bi rekel, da je Ampera bolj aerodinamična od i3, ker je nižja in ni tako kockasta.

Drugače pa sem našel podatek, da ima i3 kemijo baterije Lithium Nickel Manganese Cobalt Oxide (LiNiMnCoO2 or NMC), ki je bolj trpežna od kemije baterije Volta/Ampere in Leaf-a, ki je Lithium Manganese Oxide (LiMn2O4):

http://batteryuniversity.com/learn/article/types_of_lithium_ion

Domnevam, da si zaradi tega lahko privoščijo večje SOC okno brez take degradacije baterije, kot jo ima Leaf, da ne govorim o tem, da ima i3 termalni management baterije, ki je Leaf nima.
 
Nazadnje urejeno:

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
Citat:
Uporabnik Gasper008 pravi:
Masa vozila vpliva na kotalni upor, regeneracija tu ne more pomagat. Ampera na ta račun glede na tale kalkulator potrebuje nekje 24% več moči pri 56 kmh.


Poleg tega ima i3 absurdno dimenzijo pnevmatik - spet kotalni upor in tudi aerodinamični vpliv.

Jp, bo podatek kar držal, glede na to, da ima Volt/Ampera v električnem načinu 94MPGe, i3 pa 117 MPGe, to je 24% boljši izkoristek.
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
Citat:
Uporabnik wxy pravi:
Mislim, da s hitrostjo preko 130 km/h in v zimskem času po avtocesti od Kopra v Črni kal težko prišel dalje kot do Postojne brez da bi polnil. Koliko km je to?

Ko sva testirala Modela S, sva od Kopra do Ljubljane porabila (1 januar, ki je bil kar mrzel) 28kWh energije:



Glede na to, da ima Model S porabo 89 MPGe, i3 pa 117 MPGe, pomeni, da ima 31% boljši izkoristek kot Model S. To pomeni, da bi na isti relaciji i3 porabil dobrih 19kWh energije.
Verjetno bi potreboval samo nekaj malega dofilati na Vrhniki ali pa na kakšni hitri polnilni postaji, ki se bodo postavile letos na AC križu. Ampak, po moje res samo za npr. 10 minut, kar sploh ni slabo.
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
Tesla na bi imel 0.26, Prius pa 0.30.

Mah, povsod so drugačni podatki.

Drugače pa to ni edini pomemben podatek - je še surface area. Formula je cdi (koeficient) * surface area.
 
Nazadnje urejeno:

wxy

Pripravnik
18. jul 2014
202
0
16
Citat:
Uporabnik AndY1 pravi:
Citat:
Uporabnik wxy pravi:
Mislim, da s hitrostjo preko 130 km/h in v zimskem času po avtocesti od Kopra v Črni kal težko prišel dalje kot do Postojne brez da bi polnil. Koliko km je to?

Ko sva testirala Modela S, sva od Kopra do Ljubljane porabila (1 januar, ki je bil kar mrzel) 28kWh energije:



Glede na to, da ima Model S porabo 89 MPGe, i3 pa 117 MPGe, pomeni, da ima 31% boljši izkoristek kot Model S. To pomeni, da bi na isti relaciji i3 porabil dobrih 19kWh energije.
Verjetno bi potreboval samo nekaj malega dofilati na Vrhniki ali pa na kakšni hitri polnilni postaji, ki se bodo postavile letos na AC križu. Ampak, po moje res samo za npr. 10 minut, kar sploh ni slabo.
Pa bi tudi v praksi bilo tako? To so tovarniški podatki za BMW, ki vemo kako odstopajo. Recimo Leaf, ki ima 115 MPG tudi preide iz KP v Lj z enim polnjenjem, samo s kakšno hitrostjo?
 

wxy

Pripravnik
18. jul 2014
202
0
16
Citat:
Uporabnik AndY1 pravi:
Te MPGe-ji so iz EPA testiranj, ki je neodvisna institucija.

Npr. Leaf ima 99MPGe, tako da ima i3 konkretno boljši izkoristek.

Edit: Se je Leaf-ov izkoristek tako izboljšal, ker na začetku je bil 99, zdaj pa že 116?

Edit2: Očitno se je res:

MY2012: http://www.fueleconomy.gov/feg/Find.do?action=sbs&id=32154
MY2014: http://www.fueleconomy.gov/feg/noframes/34699.shtml
Izkoristek se je izboljšal izključno na podlagi vgradnje tolotne črpalke, predhodnik MY 2013 pa je imel grelec, zato ne vrjemem tem podatkom, čeprav praviš da je neodvisna institucija. He he kot novinar ki je testiral Ampero
evil.gif
 

stankozaspanko

Fizikalc
27. jul 2012
4.930
8
38
ksz

Ja, i3 je zanimiva zadeva, o omenjenem testu Ampere je pa škoda izgubljati besed. Jaz sem jo vozil skoraj en teden in lahko realno povem, da z vsakodnevno vožnjo normalnega uporabnika nikoli ne moreš narediti le 18km, ajde z res hudim priganjanjem v klance bi ti range lahko padel tja na 35km, drugače pa se da brez nekega varčevanja narediti 50km.
zmaga.gif


Če ga rabiš le za po mestu je pure EV odlična izbira, če bi ga uporabljal tudi za kakšne malo daljše vožnje, bi vseeno raje izbraL varianto z REX ...
wink-1.gif
 
Nazadnje urejeno: