bedaki na cesti

Gonzo

Guru
1. sep 2007
9.732
10.217
113
EU
Narobe, čeprav za koga mogoče potrebno!
OŠ je obvezno izobraževanje, ki ti da osnovo, da lahko v družbi sploh funkcioniraš - no kakor kdo. In preverjanje znanja je vsak dan, ko bereš, pišeš, računaš,....

Vozniški izpit ni obveza, tako kot vso izobraževanje po OŠ in tudi pri ostalem se moraš vsak čas kaj novega naučit.
Zakaj pa imamo potem za raznorazne licence in NPK dodatna obvezna izobraževanja na par let, pa inžinerska zbornica, pa doktorji,... Saj ne rabijo, človek se bo v njihovem času bore malo razveil/spremenil. ;)
V smislu obnavljanja vozniških, bo hudo, ko nastopijo avtonomna vozila.
Za takšno, bo potrebno imeti diplomo fakultete za promet in zveze:evil:
 
  • Všeč mi je
  • Haha
Reactions: Hanzi in Samo Svoj

Pepe

Guru
20. sep 2007
13.762
5.354
113
Se strinjam. Ima pa avto to možnost, da omejitve pobira še s spleta oz. iz navigacije z dokaj visoko natančnostjo glede na lokacijo. Bolje kot samo na podlagi znakov.
Pri vozilih z navigacijo se za prikaz omejitev kombinira prepoznava znakov s podatki navigacije.
Vprašanje pa je, kako navigacija do teh omejitev pride. Kolikor je meni znano, so vsaj pred leti vodilni ponudniki map prevozili pomembnejše dela cestnega omrežja in ob tem snemali prometno signalizacijo. Potem pa so večinoma Indijci te posnetke gledali, se očitno naučili, kaka so pravila v Sloveniji in določili omejitve. Verjetno sedaj to bolj ali manj uspešno delala umetna inteligenca. Oziroma bo delala v kakem letu. Nekaj bo prav, nekaj pa narobe.
Pri enem avtu mi je še kako leto po odstranitvi cestninskih postaj vrglo omejitev, čeprav sem navigacijo posodobil vsakih par mesecev. Kako ažurne so šele glede za stranske ceste ...
 
  • Všeč mi je
Reactions: Corvette

brane_new

Guru
10. feb 2008
18.146
2.497
113
V navigaciji se uporabljajo informacije iz(!) navigacije. Začetek in konec! In če ta info ni ažurirana v bazi, kaže kot je naročeno!
Avto prikaže prepoznane omejitve na cesti - realni čas! In če ni znaka za preklic omejitve je čas prikaza limitiran časovno :)

Me res zanima, kateri kraj nima table, da ga je konec?

p.s. ali nov zemljevid GARMIN že prikaže konec omejitve (križišče)?
 

sad

Guru
24. avg 2007
21.909
10.566
113
V navigaciji se uporabljajo informacije iz(!) navigacije. Začetek in konec! In če ta info ni ažurirana v bazi, kaže kot je naročeno!
Avto prikaže prepoznane omejitve na cesti - realni čas! In če ni znaka za preklic omejitve je čas prikaza limitiran časovno :)

Me res zanima, kateri kraj nima table, da ga je konec?

p.s. ali nov zemljevid GARMIN že prikaže konec omejitve (križišče)?
A ti misliš, da sistem prepozna tablo za naselje in konec naselja? :valjamse:
Ta podatek dobi iz navigacije in to lahko lepo vidiš, ko se premikajo table za naselje in potem na navigaciji striže za tistih nekaj (deset) metrov. Preden pa to pride v zemljevid pa lahko traja tudi dve leti.
 
  • Všeč mi je
Reactions: Pepe

Rambo013

Majstr
30. jan 2010
1.838
401
83
Vipavska dolina
Navigacija "vidi" krožna tudi tam kjer jih ni in jih niti ni bilo, omejitve se ne ažurirajo, tudi podaljševanja naselij ne. Da ne govorim da so potekala dela takrat ko so se "peljali" tam, navigacija misli da še po večih letih je en odsek zaprt ker je bil takrat. Navigacija je pripomoček, bognedaj da bi ona dirigirala kako se avto pelje.
 
  • Všeč mi je
Reactions: sad

Samo Svoj

Guru
27. jan 2022
7.955
3.486
113
Katero navigacijo uporabljate?

Sam imam dvakrat vgrajeno TT in pa Mercedes ne vem kaj ima pa so vse + - v nulo v povezavi s čitanjem znakov. Seveda v kaki lokalni vukojebini zabluzi, ampak tam pa že od vedno velja: "karto čitaj, vaščana pitaj".
 

sass

Guru
1. sep 2007
5.266
916
113
na Škodi imam 3 sisteme:
- vgrajena navigacija, ki prikazuje trenutno omejitev glede na neko bazo podatkov
- google maps navigacija, ki prikazuje trenutno omejitev glede na neko drugo bazo podatkov
- prepoznavanje znakov in omejitev na osnovi kamere, kateri seveda v Sloveniji pogosto zataji, saj prikazuje omejitev še naprej od križišča
Ker so ti trije sistemi različni, mi pogosto kaže različne omejitve hkrati
 
  • Všeč mi je
Reactions: tony

sass

Guru
1. sep 2007
5.266
916
113
Hanzi ima čisto prav. Tudi meni je inštruktor na vprašanje "kako pa vem, ali je križišče" oz. "zakaj pa ta makadam ni križišče" odgovoril z "če je tam stop znak ali znak za odvzem prednosti" ... in nekako to drži vodo med vožnjo, da po prevoženem križišču, kjer opaziš znak, omejitev preneha in pelješ z višjo hitrostjo dalje. Če temu ni tako ... lepo prosim za jasno definicijo, kako naj med vožnjo voznik nedvoumno ugotovi, katero križanje cest razveljavi omejitev in katero ne.

Pričakovati, da bo voznik vedel, katera cesta je kakšne kategorije in ali primeri z znakom NE razveljavijo omejitve, je absurdno. Če se gremo tako, potem naj bo ureditev kot v tujini, da je treba omejitev preklicati z znakom (oz. tablo za konec naselja).
V bistvu gre takole:
1) pravilnik o prometni signalizaciji definira, da se stop znak postavlja pred križiščem ali cestnim priključkom
1750070343578.png


2) hkrati se neprekinjena prečna črta riše samo v križiščih, prekinjena pa drugod (npr. pri cestnih priključkih - moja interpretacija)
1750070456338.png


1750070473607.png


3) cestne omejitve veljajo do prvega križišča javnih oziroma nekategoriziranih cest
1750070561154.png


4) nekategorizirane ceste so med drugim tudi dovozne ceste do objektov in zemljišč
1750070650156.png

1750070696240.png

Viri: Zakon o cestah, Pravilnik o prometni signalizaciji *nisem preverjal, ali sem citiral zadnjo veljavno verzijo zakonov in predpisov

Glede na napisano bi rekel, da omejitev v konkretnem primeru velja le do prvega križišča/priključka, to je slabih 5 metrov:
 
  • Ljubezen
Reactions: Corvette

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.465
4.361
113
V bistvu gre takole:
1) pravilnik o prometni signalizaciji definira, da se stop znak postavlja pred križiščem ali cestnim priključkom
Poglej priponko 99441

2) hkrati se neprekinjena prečna črta riše samo v križiščih, prekinjena pa drugod (npr. pri cestnih priključkih - moja interpretacija)
Poglej priponko 99442

Poglej priponko 99443

3) cestne omejitve veljajo do prvega križišča javnih oziroma nekategoriziranih cest
Poglej priponko 99444

4) nekategorizirane ceste so med drugim tudi dovozne ceste do objektov in zemljišč
Poglej priponko 99447
Poglej priponko 99450
Viri: Zakon o cestah, Pravilnik o prometni signalizaciji *nisem preverjal, ali sem citiral zadnjo veljavno verzijo zakonov in predpisov

Glede na napisano bi rekel, da omejitev v konkretnem primeru velja le do prvega križišča/priključka, to je slabih 5 metrov:

Pomoje tole spada sem:
cestni priključek je del javne ceste, s katerim se javna cesta iste ali nižje kategorije ali nekategorizirana cesta ali druga površina navezuje na to cesto;

Cestni prikjuček v osnovi še ni križišče IN NE razveljavi omejitve. Da je prikjuček križišče morajo bit izpolnjeni določeni pogoji.

Preden bo kdo jamral da kako naj ve ali je nek dovoz cestni prikjuček ali pa dejansko križišče. Vsako križišče mora bit označeno tudi iz glavne ceste, bodisi z ukrepi ki določajo prednostne nivoje (znak "prednostna cesta", semafor ipd.) ali pa tablami ki določaj odcep (usmeritvena tabla). V konkretnem primeru tole pri jesenicah ni označeno za križišče in je čisto legit tole prikjuček, ki uradno ni križišče.
 

kalbo

Guru
7. okt 2013
19.717
10.066
113
Talne oznake si pozabil, pa stop znak tudi spregledal. Je tole kar lepo križišče. In samo totalen idiot takole postavi znak za omejitev hitrosti.
ScreenHunter 85.png
 
  • Všeč mi je
Reactions: luciano

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.465
4.361
113
Stop tam nima veze. Tudi veliko poljskih poti pa gozdnih cest ga ima (pa niso kategorizirana križišča). Da je to kategorizirano križišče mora bit na glavni cesti postavljen nek znak ki to določa, v takih primerih je to usmerjevalna tabla.
 

crnobog

Guru
29. apr 2009
3.518
2.020
113
Stop tam nima veze. Tudi veliko poljskih poti pa gozdnih cest ga ima (pa niso kategorizirana križišča). Da je to kategorizirano križišče mora bit na glavni cesti postavljen nek znak ki to določa, v takih primerih je to usmerjevalna tabla.
A tole res drži, ker bi celo nekako imelo smisel.
Lahko še kdo potrdi?

Drugače se na tem forumu že leta vleče mantra da smo dolžni spremljat znake s stranskih cest, ker naj bi bil to ključni indic da imaš opravka s križiščem. Celo posebnih oblik naj bi bili zaradi tega.

Kako pri hudiču smo sploh naredili izpite?
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.465
4.361
113
Sam sem se na občini zanimal glede postavitve znakov in omejitev in mi je bilo razloženo tako da so križišča označena s tablami, če je ni, potem ni križišče ampak "dovoz".

Okoli vidnosti stop znakov ti lahko dam primer iz moje vukojebine kjer z glavne ceste stop znaka iz ene smeri ne vidiš (ker gre cesta konkretno v klanec in ni šans da ga vidiš). Skratka pri stop znaku se gre za to da je tisti na neprednostni cesti seznanjen da gre na prednostno, ne velja pa nujno obratno.
 

kalbo

Guru
7. okt 2013
19.717
10.066
113
Stop tam nima veze. Tudi veliko poljskih poti pa gozdnih cest ga ima (pa niso kategorizirana križišča). Da je to kategorizirano križišče mora bit na glavni cesti postavljen nek znak ki to določa, v takih primerih je to usmerjevalna tabla.
O kakšnih nekategoriziranih križiščih ti to? Če se gre občinski upravi samo za kasiranje, je to tako kot zgoraj na sliki. Takih zank je po Gorenjski malo morje. Ko pa kazni začnejo padat na sodišču se zgodi pa tole, ker mora biti že v osnovi prometna signalizacija postavljena nedvoumno in jasno. Ni na tebi kot vozniku, da gledaš v razne sisteme ali je cesta kategorizirana ali ne, ali gre za cesto mimo bajte na desni ali samo za priključek.
ScreenHunter 87.png