bedaki na cesti

onlyme

Fizikalc
5. apr 2010
869
63
28
V primeru, ko je dopolnilna tabla zraven omejitve za veljavnost v določni razdalji, ali pa omejitev na istem drogu kot ime naselja, tam križšča ne razveljavijo omejitve.
 
  • Všeč mi je
Reactions: tony

Daniel

Guru
21. dec 2007
5.528
3.034
113
Daj prosim to, kar sem zgoraj označil, malo bolj razloži. Katero križišče pa ne razveljavi omejitve?
Je to katerokoli križišče? Je to zgolj križišče, ki ima pred sabo postavljen znak, da je križišče? Imaš kup cest, ki nekam vodijo ampak ni moč videti ali je širši dovoz do kake hiše ali gre cesta kam drugam. Polno je takih situacij. Sicer so sedaj postavili dosti znakov z omejitvijo takoj za križišči, ki bi naj razjasnili stvari ampak dejansko pa je sedaj še več znakov ob cesti in bi skorajda moral nonstop gledati v desno, da kakega ne spregledaš.
 

gr69

Guru
15. dec 2009
11.557
2.607
113
še v SLO - ampak komaj
V primeru, ko je dopolnilna tabla zraven omejitve za veljavnost v določni razdalji, ali pa omejitev na istem drogu kot ime naselja, tam križšča ne razveljavijo omejitve.

Deloma drži ...

Tudi omejitev, kjer je dopolnilna z dolžino, razveljavi križišče.

Tisto omejitev na tablli za naselje, pa se ne razume kot "znak za omejitev", ampak kot "spremembo pravila glede na "kategorijo" ceste" (v naselju omejitev na 50 km/h.
 
  • Objave ne odobravam
Reactions: brane_new

gr69

Guru
15. dec 2009
11.557
2.607
113
še v SLO - ampak komaj
Je to katerokoli križišče? Je to zgolj križišče, ki ima pred sabo postavljen znak, da je križišče? Imaš kup cest, ki nekam vodijo ampak ni moč videti ali je širši dovoz do kake hiše ali gre cesta kam drugam. Polno je takih situacij. Sicer so sedaj postavili dosti znakov z omejitvijo takoj za križišči, ki bi naj razjasnili stvari ampak dejansko pa je sedaj še več znakov ob cesti in bi skorajda moral nonstop gledati v desno, da kakega ne spregledaš.

Tu se deloma strinjam. Je pa največja krivda na naših kekcih, ki pišejo zakone in pravilnike, ter slovenceljstva, kjer mora biti vse do zadnje pikice zapisano ...

"Problem" dela
17. člen Pravilnika o prometni signalizaciji

(4) Prepovedi in omejitve, označene z znaki za prepovedi in omejitve (2200) ter posameznimi znaki za urejanje cestnega prometa (2407, 2408, 2409, 2409-1 in 2409-2), veljajo od mesta, kjer so postavljeni znaki, do mesta, kjer je postavljen znak o njihovem preklicu, sicer pa do prvega naslednjega križišča ali krožnega križišča javnih oziroma nekategoriziranih cest, ki se uporabljajo za javni cestni promet.

Označeno bi spustili in bi bilo vsem jasno.
In ja - za domačine postane "slabše", ker si bodo pač morali zapomniti omejitev, ki je veljala preden so zapeljali na odcep za "domov" (privat cesta, do 3 hiš ...) ali pa tisti, ki bo zapeljal proti gozdu / travniku, ker mora iti scat.

Ampak kot rečeno - slovenceljstvo pri pisanju in razumenvanju zakonov.

Mimogrede - tudi Nemci in Avstrijci so imeli v zakonu, da velja omejitev do križišča, vendar zapisano kot: "če želi upravljalec, da omejitev velja tudi v nadaljevanju po križišču, mora na drugi strani križišča znak ponoviti."
A ker mlajšim generacija očitno ne gre razumevanje daljših povedi in povezovanje vzroka in posledic, so to v eni od prejšnjih izdaj enostavno spustili.
Zdaj se pa čohajo, ko na sodiščih pade, ko "tujca" opalijo, sam se pa pritoži, da ne morejo od njega zahtevati, da ve kaj je bilo na glavni cesti za omejitev, saj se nikoli ni peljal mimo znaka za omejitev.
Jodlarji se tudi prepirajo, ali tabla za konec naselja razveljavi omejitev (npr. 40 km/h), ki je bila postavljena še znotraj naselja. Spet zgodba, ker ni razumevanja, da se po tabli konec naselja spremenila katergorija ceste ("izven naselja"), kjer velja 100 km/h, razen če je z znakom drugače določeno. Štos je v tem, da ne razumejo, da od table konec naselja ni več znaka, ki bi določeval drugačno hitrost, kot je predpisana za katergorijo ceste na kateri si. Smisleno enako za za vstop na avtocesto - na priključku običajno 40 km/h - nato pa ni nobenega znaka 130 ... - ampak samo pospeševalni pas in gasa ...
 
  • Všeč mi je
Reactions: tony

Samo Svoj

Guru
27. jan 2022
6.019
2.424
113
Samo malo bi te popravil - oznaka naselja ne spreminja kategorije ceste. Imaš tudi skozi naselje državne , regionalne, občinske,... ceste. Zato na AC, tudi če gre "skozi" naselje ni oznak za naselje. ;)
 

gr69

Guru
15. dec 2009
11.557
2.607
113
še v SLO - ampak komaj
Samo malo bi te popravil - oznaka naselja ne spreminja kategorije ceste. Imaš tudi skozi naselje državne , regionalne, občinske,... ceste. Zato na AC, tudi če gre "skozi" naselje ni oznak za naselje. ;)

OK - se strinjam - sem prej ravno zato dajal "katergorijo" ceste v narkovaje.
Žal prejšnjega posta ne morem več popraviti ...

"Katergorija ceste" je mišljeno v smislu
46. člena ZPrCP

(najvišje dovoljene hitrosti)

(1) Najvišja dovoljena hitrost vozila je:

1. na cestah v naselju 50 km/h;

2. v območju omejene hitrosti 30 km/h;

3. v območju skupnega prometnega prostora 20 km/h;

4. v območju umirjenega prometa in v območju za pešce 10 km/h.

(2) Ne glede na prejšnji odstavek je največja dovoljena hitrost v območju skupnega prometnega prostora 30 km/h ter na posameznih cestah v naselju ali njihovih delih 70 km/h, če varnost prometa in predpisani prometnotehnični elementi to omogočajo in je to določeno s predpisanim prometnim znakom.

(3) Na cesti zunaj naselij je najvišja dovoljena hitrost za vozila:

1. na avtocestah 130 km/h;

2. na hitrih cestah 110 km/h;

3. na vseh ostalih cestah 90 km/h.
 
  • Všeč mi je
Reactions: Samo Svoj

mosseero

fizik´alc
3. sep 2007
19.923
10.651
113
kod Džej-Zija
Sorry, prej napisal napačno dikcijo. Sicer si tisto, kar me pri pravilih moti, že našel v obliki nekategoriziranih cest. Tak primer je npr. cesta SG - Mislinja. En kup enih dovozov, tudi lepo asfaltiranih, zdaj pa za vsakega posebej glej, kakšnega tipa je.

Kar se tiče težav z omejitvijo, ki je ne poznaš, bi pa sem z lahkoto dodali še razne cone 30 pri nas. Kot gost velikokrat pozabim, da sem še v taki coni, sploh v primeru, ko se cesta konča v naselju in ni poti skozi, samo do tam.
 
  • Všeč mi je
Reactions: Pepe

ribicija

Guru
4. sep 2007
2.390
1.389
113
Sorry, prej napisal napačno dikcijo. Sicer si tisto, kar me pri pravilih moti, že našel v obliki nekategoriziranih cest. Tak primer je npr. cesta SG - Mislinja. En kup enih dovozov, tudi lepo asfaltiranih, zdaj pa za vsakega posebej glej, kakšnega tipa je.

Kar se tiče težav z omejitvijo, ki je ne poznaš, bi pa sem z lahkoto dodali še razne cone 30 pri nas. Kot gost velikokrat pozabim, da sem še v taki coni, sploh v primeru, ko se cesta konča v naselju in ni poti skozi, samo do tam.
Pismo imate eni problemov na cesti. Kako sploh pridete iz LJ do MB ali bog ne daj v MS ali na Koroško ;):)
Menda je logično, da odcep do hiše ni križišče, ki bi razveljavilo omejitev, saj se tam tudi ne ustaviš vsakič in daš prednost desnemu. Ali? Po mojem bo avte lažje programirat za avtonomno vožnjo kot pa marsikaterega voznika, saj bo programska oprema naredila to za kar je programirana, ljudje pa včasih preveč razmišljamo ;)
 
  • Všeč mi je
Reactions: JakeOnBreak

mosseero

fizik´alc
3. sep 2007
19.923
10.651
113
kod Džej-Zija
A na križišču neprednostne s prednostno tudi ne ustaviš? Debata je bila samo o tem, da včasih ni čisto samoumevno, kaj je križišče, ki razveljavi hitrostno omejitev in kaj ne. Ni treba zdaj psiholoških profilov tu sestavljat.
 

igiNo1

Guru
24. feb 2018
1.450
661
113
Pomembno je samo, če te dobijo na radar, vmes pa je odcep, križišče, kot je že zgoraj napisal " sam se pa pritoži, da ne morejo od njega zahtevati, da ve kaj je bilo na glavni cesti za omejitev, saj se nikoli ni peljal mimo znaka za omejitev", ker si se pripeljal iz stranske ceste.
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
47.560
6.646
113
pri taščici
Pismo imate eni problemov na cesti. Kako sploh pridete iz LJ do MB ali bog ne daj v MS ali na Koroško ;):)
Menda je logično, da odcep do hiše ni križišče, ki bi razveljavilo omejitev, saj se tam tudi ne ustaviš vsakič in daš prednost desnemu. Ali? Po mojem bo avte lažje programirat za avtonomno vožnjo kot pa marsikaterega voznika, saj bo programska oprema naredila to za kar je programirana, ljudje pa včasih preveč razmišljamo ;)
Si se ze peljal po masih cestah s "programsko" opremo?
Boa videl kake vse bisere imamo. Pa ne samo glede hitrosti.
Tukaj imam recimo jaz prednost pred tistim ki prihaja z moje leve. Kajne?
Kostrevnica
 

ribicija

Guru
4. sep 2007
2.390
1.389
113
Če bi jaz pripeljal iz leve bi ti jo dal, ker mi je normalno, da se v takih primerih ustavim in pogledam desno. To so primeri ko tudi občina in država ne moreta vsega vedeti, ampak jih je na tako anomalijo potrebno opozoriti; če to sploh je anomalija.

V mojem kraju so postavljeni znaki na večini podobnih križišč, nekateri tudi na pobudo vaščanov/krajanov. Tam kjer jih ni se pač vozimo po ostalih pravilih.
 

gr69

Guru
15. dec 2009
11.557
2.607
113
še v SLO - ampak komaj
Ehm - a ni nekako normalno, da ko se pripelješ v križišče pogledaš ali so postavljeni znaki in če niso, se ravnaš po desnem pravilu?
V Hanzi primeru je meni bolj sporno, da ko prideš iz nasprotne strani kot je iz streetview, te “preseneti” (beri: zaradi ovinka in rastja jo je lahko spregledati) cesta iz desne in uletiš ter si kriv, ker nabašeš na svojega desnega. Pri čemer je “biti kriv” še najmanjša težava, dokler je samo pločevina. Ko pa so še poškodbe ali bognedaj kaj hujšega …
 
  • Všeč mi je
Reactions: jendomen

brane_new

Guru
10. feb 2008
16.235
2.554
113
Pomembno je samo, če te dobijo na radar, vmes pa je odcep, križišče, kot je že zgoraj napisal " sam se pa pritoži, da ne morejo od njega zahtevati, da ve kaj je bilo na glavni cesti za omejitev, saj se nikoli ni peljal mimo znaka za omejitev", ker si se pripeljal iz stranske ceste.
Cono z omejitvijo hitrosti NI zapustl. S tem, ko je šel z glavne ceste nima spremembe hitrosti - navzgor seveda!
Omejitev hitrosti velja le ....
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.179
1.191
113
www.adriamedia.si
Cono z omejitvijo hitrosti NI zapustl. S tem, ko je šel z glavne ceste nima spremembe hitrosti - navzgor seveda!
Omejitev hitrosti velja le ....
Ni finta v tem.
Če obstaja možnost, da se do točke "prekrška" (meritve) pripelješ, ne da bi šel mimo znaka za omejitev, te ne morejo kaznovati (razen če ti ne dokažejo, da si se pripeljal mimo znaka).
Ni malo con omejitev v SLO, ki so potavljene na tak način. Tudi par con 30, ki nimajo znakov na vseh vhodih v cono, sem že videl.