bedaki na cesti

mirsi

Predator
4. jun 2014
8.285
-2.490
113
Kakšna neumnost od članka in agencije. Edino realno primerjanje je možno, če se primerja št. nesreč NA PREVOŽEN KILOMETER, ne pa št. nesreč glede na delež v prebivalstvu. Moja mati naredi šestino mojih letno prevoženih kilometrov. Dvomim, da me povprečen mladi voznik doseže, ampak vsaj 3x več pa jih naredi.
In ja, stari se vlečejo po cesti, kar se jih sicer da razumeti. Ne da se pa razumeti, da ko ima zadaj kolono, da se ne ustavi in spusti naprej. Ravno včeraj sem se tako 4x vlekel v koloni in vsakič je bil spredaj star voznik. Umaknil se pa ni, pa je imel veliko možnosti.
Take statistike, ki bi povedala, koliko se v starostni skupini naredi km najbrž ni. Potem bi lahko šteli še zahtevnost trase - ni enako 10 km po ljubljani ali pa 10 km po magistralki brez križišč, semaforjev...
Bi rekel da km penzionisti naredijo manj, kot delavno aktivni.
Tisti pod 25-let pa tudi naredijo malo. Nimajo vsi pri 18-tih že izpita, nima vsak, ki ima izpit tudi avto, fotr ga pa tudi ne da za v šolo ali na faks, so večinoma nezaposleni in z manjšim budžetom za bencin... Nimajo pa pameti in izkušenj, pa žuranje, alko, droge, vihravost...
 
  • Všeč mi je
Reactions: jendomen

delavec44

Guru
17. dec 2012
2.230
1.497
113
Zakaj je ne bi moglo biti. Na tehničnem popisujejo kilometre. Tudi nekatere zavarovalnice že. Upariš z uporabnikom na prometni pa je. Ni 100% točno, je pa zadosten približek za statistiko.

Glede zahtevnosti trase je pa takole. Največ nesreč se zgodi v bližini doma. Verjetno ne, ker bi bila tam trasa najbolj zahtevna.
 
  • Všeč mi je
Reactions: sad

mirsi

Predator
4. jun 2014
8.285
-2.490
113
Zakaj je ne bi moglo biti. Na tehničnem popisujejo kilometre. Tudi nekatere zavarovalnice že. Upariš z uporabnikom na prometni pa je. Ni 100% točno, je pa zadosten približek za statistiko.

Glede zahtevnosti trase je pa takole. Največ nesreč se zgodi v bližini doma. Verjetno ne, ker bi bila tam trasa najbolj zahtevna.
Daleč največ voženj je v bližini doma. Zakaj pa v bližini doma trasa nebi mogla bit zahtevna? Js imam recimo 100m od doma vključitev na prednostno cesto s slabo preglednostjo, in vedno ko kam grem, grem tam skozi. Vsi se pa tudi na prednostni ne držijo omejitve, ki velj tam, pa kakšna lažja nesreča se je tudi tam že zgodila, ko je kdo koga izsilil, ko se mu je mudilo.
 
  • Všeč mi je
Reactions: jendomen

kajn

Guru
5. okt 2007
2.774
1.605
113
Iskajoč brata
težko, zelo težko priznajo, da jih zapušča sposobnost vožnje....
Jaz imam doma očeta, ki je zdele v prehodni fazi. Pa se recimo na pol leta enkrat peljem z njim in kar vidim kako pada. Vozi počasneje in bolj štorasto. Za manjše napake pa krivi druge norce na cesti....
Avtocesta je lep primer: 120km/h, ko pride do tovornjaka ga prehiti, nato dohiteva počasi naslednjega, na prehitevalnem, pa tudi če je dovolj prostora za umik.... Ga opozorim, da je prehitevalni za prehitevati, pa me ne želi zastopit...
 
  • Všeč mi je
Reactions: Hanzi

mirsi

Predator
4. jun 2014
8.285
-2.490
113
težko, zelo težko priznajo, da jih zapušča sposobnost vožnje....
Jaz imam doma očeta, ki je zdele v prehodni fazi. Pa se recimo na pol leta enkrat peljem z njim in kar vidim kako pada. Vozi počasneje in bolj štorasto. Za manjše napake pa krivi druge norce na cesti....
Avtocesta je lep primer: 120km/h, ko pride do tovornjaka ga prehiti, nato dohiteva počasi naslednjega, na prehitevalnem, pa tudi če je dovolj prostora za umik.... Ga opozorim, da je prehitevalni za prehitevati, pa me ne želi zastopit...
Ja, starejše zapušča sposobnost vožnje.
Ampak zakaj hudiča pa tisti, ki jih imamo za najbolj sposobne za vožnjo, povzročijo največ nesreč? (mulci do 25-ga leta s frišnim in aktualnim znanjem CPP, pravkar iz avtošole, in šole varne vožnje, najboljšimi refleksi in najboljšim vidom in sluhom....
 
  • Všeč mi je
Reactions: jendomen

mr. snick

Majstr
5. mar 2020
300
396
63
Ja, starejše zapušča sposobnost vožnje.
Ampak zakaj hudiča pa tisti, ki jih imamo za najbolj sposobne za vožnjo, povzročijo največ nesreč? (mulci do 25-ga leta s frišnim in aktualnim znanjem CPP, pravkar iz avtošole, in šole varne vožnje, najboljšimi refleksi in najboljšim vidom in sluhom....
A to si glup, ali se glupega delaš? Če je pravkar iz avtošole potem ima tistih 30 ur vožnje izkušenj. Stari pa imajo izkušenj na pretek, jim pa manjka v glavi, da bi ugotovili, da jim ostale stvari pešajo.
 

ribicija

Guru
4. sep 2007
2.390
1.389
113
Vam povem eno svojo izkušnjo izpred cca 15 let. V obdobju kakih 3 let sem zaradi delovnega mesta zeeelo malo vozil avto. V 3 letih sem naredil samo kakih 25k km, kar je res malo, pa še to večinoma vožnja po mestu in mogoče 1 ali 2 x letno kakšna daljša tura na dopust. Moje reakcije v prometu so bile v tem času bistveno slabše kot prej in potem. Vožnja takrat je bila okorna, če gledam iz današnjega zornega kota bi rekel, da sem vozil kot moj foter pri 70 letih.
Kaj hočem reči, po mojih izkušnjah je problem kilometrina, količina vožnje in iz tega vidika so mladci in starci tu nekje. Že mogoče, da imajo mladi odlične reflekse, dober vid,....ampak podobno kot starejši imajo v večini malo kilometrine oz. so premalo na cesti in precenjujejo svoje zmožnosti treznih reakcij v kočljivic situacijah. To kar je nekomu rutina, da naprimer hitro odreagira v neki nevarni situaciji, pri njih manjka in ni samoumevno.
Tako, da kar se mene tiče, so mladi šoferji na cesti mogoče za odtenek bolj varni kot stari šoferji. Predvsem iz vidika, da oboji zelo precenjujejo svoje znanje in zmožnost pravilne reakcije v nevarnih situacijah.
 

vincent

Guru
Osebje foruma
31. avg 2007
13.259
1.892
113
Vam povem eno svojo izkušnjo izpred cca 15 let. V obdobju kakih 3 let sem zaradi delovnega mesta zeeelo malo vozil avto. V 3 letih sem naredil samo kakih 25k km, kar je res malo, pa še to večinoma vožnja po mestu in mogoče 1 ali 2 x letno kakšna daljša tura na dopust. Moje reakcije v prometu so bile v tem času bistveno slabše kot prej in potem. Vožnja takrat je bila okorna, če gledam iz današnjega zornega kota bi rekel, da sem vozil kot moj foter pri 70 letih.
Kaj hočem reči, po mojih izkušnjah je problem kilometrina, količina vožnje in iz tega vidika so mladci in starci tu nekje. Že mogoče, da imajo mladi odlične reflekse, dober vid,....ampak podobno kot starejši imajo v večini malo kilometrine oz. so premalo na cesti in precenjujejo svoje zmožnosti treznih reakcij v kočljivic situacijah. To kar je nekomu rutina, da naprimer hitro odreagira v neki nevarni situaciji, pri njih manjka in ni samoumevno.
Tako, da kar se mene tiče, so mladi šoferji na cesti mogoče za odtenek bolj varni kot stari šoferji. Predvsem iz vidika, da oboji zelo precenjujejo svoje znanje in zmožnost pravilne reakcije v nevarnih situacijah.

Točno v tem je point..trening! Tako kot pri čisto vseh drugih stvareh. In če ti izpade dnevna vožnja vsaj do službe, se ti hitro začne dogajat, da sam sebe zalotiš da nisi 'tak, kot bi moral biti'.
 
  • Všeč mi je
Reactions: BornSkeptic

erikson

Guru
25. avg 2007
22.246
6.084
113
evo policaji so povedali, da je 86letnik polkrožno obrnil na AC in se je čelno z drugim voznikom.
zgleda bo treba res prevetrit te zdravniške glede vožnje po 80letu. kakšen preizkus oz. test vozniških sposobnosti bi bil zelo dobrodošel.
Še tretja žrtev te nesreče.

 
  • Žalosti me
Reactions: Matey

Gonzo

Guru
1. sep 2007
9.293
9.500
113
EU
Ja, starejše zapušča sposobnost vožnje.
Ampak zakaj hudiča pa tisti, ki jih imamo za najbolj sposobne za vožnjo, povzročijo največ nesreč? (mulci do 25-ga leta s frišnim in aktualnim znanjem CPP, pravkar iz avtošole, in šole varne vožnje, najboljšimi refleksi in najboljšim vidom in sluhom....
Sem starejši voznik in glej, glej...pri zavarovanju avta mi je zavarovalnica dala dodatni "popust, starejši voznik" :cool:
 

mirsi

Predator
4. jun 2014
8.285
-2.490
113
Sem starejši voznik in glej, glej...pri zavarovanju avta mi je zavarovalnica dala dodatni "popust, starejši voznik" :cool:
Razumljivo. Ker si bolj varen voznik, kot so mladi, kljub temu, da imaš slabše reflekse, pa slabši vid in sluh... Imaš pa izkušnje, preudarnost, sposobnost predvidevanja vozniških dogodkov, ne divjaš in voziš počasneje. Kar je izgleda za varnost bolj pomembno od hitrih refleksov pa teoretičnega znanja CPP.

Ni vse v tisti šolski teoriji, pa v refleksih, kot vedno nekateri trobijo, kako bi bilo treba stare dat ponovno na izpit, ker so pozabili, pa izpite vzet, ker imajo slabše reflekse, pa pošiljali na zdravniške....

Malo je nesreč zaradi neznanja ali slabih refleksov, jih je pa veliko zaradi zavestnega kršenja predpisov, kot so divjanje, droge, alkohol, objestnost, nestrpnost, živčnost... kar so bolj lastnosti mladih, ki nimajo izkušenj, pa še precenjujejo svoje vozniške sposobnosti. In mislijo, da ko so izpit naredili, poznajo CPP, da obvladajo vse,
Penzionistu se pa nikamor ne mudi, on lepo počasi in varno, nič ne škripa na ovinkih, nič na nož, pa nič prehitevanja, pri katerem profitiraš manj kot minuto. .
 
Nazadnje urejeno:
  • Všeč mi je
Reactions: jendomen in luciano

delavec44

Guru
17. dec 2012
2.230
1.497
113
Lepo počasi in preudarno po avtocesti v kontra smer...

Nič skrbet, bodo zavarovalnice kmalu prilagodile premijo, ko se bo to še povečevalo. Starejših je vedno več, prometa pa tudi.
 
  • Všeč mi je
Reactions: zagi, Marxon in sad

sad

Guru
24. avg 2007
21.009
9.651
113
Razumljivo. Ker si bolj varen voznik, kot so mladi, kljub temu, da imaš slabše reflekse, pa slabši vid in sluh... Imaš pa izkušnje, preudarnost, sposobnost predvidevanja vozniških dogodkov, ne divjaš in voziš počasneje. Kar je izgleda za varnost bolj pomembno od hitrih refleksov pa teoretičnega znanja CPP.

Ni vse v tisti šolski teoriji, pa v refleksih, kot vedno nekateri trobijo, kako bi bilo treba stare dat ponovno na izpit, ker so pozabili, pa izpite vzet, ker imajo slabše reflekse, pa pošiljali na zdravniške....

Malo je nesreč zaradi neznanja ali slabih refleksov, jih je pa veliko zaradi zavestnega kršenja predpisov, kot so divjanje, droge, alkohol, objestnost, nestrpnost, živčnost... kar so bolj lastnosti mladih, ki nimajo izkušenj, pa še precenjujejo svoje vozniške sposobnosti. In mislijo, da ko so izpit naredili, poznajo CPP, da obvladajo vse,
Penzionistu se pa nikamor ne mudi, on lepo počasi in varno, nič ne škripa na ovinkih, nič na nož, pa nič prehitevanja, pri katerem profitiraš manj kot minuto. .
Ja, ta mladi res fuLL divjajo, sploh tisti, ki še izpita nimajo :).
Ko se spomnim, kaj smo mi v mladih časih izvajali na cesti, me kar malo stisne pri srcu. Ne spomnim se, da bi kaj takega videl na cesti v zadnjih 10ih letih. Vidim pa velikokrat, kako se kdo vleče in vijuga po cesti s pogledom na telefonu.
 
  • Všeč mi je
Reactions: jonny77

brane_new

Guru
10. feb 2008
16.227
2.550
113

1668852040457.png
 

mirsi

Predator
4. jun 2014
8.285
-2.490
113
Hvala za tabelo.
Razlaga je nekoliko zavajujoča, ker starostne skupine niso enako velike, ker od 18-24 je 7 let, nad 64 let je pa bistveno večja populacija (2-3x) s približno enako povzročenih nesreč.
Res da tabela ne upošteva št. prevoženih km, ampak bi rekel, da je največ povzročitljev v starostni skupini med 18 in 24-tim letom, če ne upoštevamo otrok, (ki ne vozijo), pa najmanj v starostni skupini nad 64 let.

Pa spet pridemo do tega, da so najnevarnejši tisti z najboljšimi refleksi, najboljšim vidom in sluhom in najbolj frišnim znanjem CPP, torej temu, kar očitamo starejšim da jim peša, pa bi jih zaradi teh oslabelih lastnosti morali omejevat.
 
19. jul 2007
2.832
1.553
113
Ja, ta mladi res fuLL divjajo, sploh tisti, ki še izpita nimajo :).
Ko se spomnim, kaj smo mi v mladih časih izvajali na cesti, me kar malo stisne pri srcu. Ne spomnim se, da bi kaj takega videl na cesti v zadnjih 10ih letih. Vidim pa velikokrat, kako se kdo vleče in vijuga po cesti s pogledom na telefonu.
Danes se vozimo po avtocesti in žena skorajda zavpije: Aaaaaa, poglej.
In kolikor sem uspel ujeti s kotičkom očesa: ob bližnji lokalni cesti na streho obrnjen avto in poleg stojita dva mladeniča.
 
  • Všeč mi je
Reactions: jendomen