bedaki na cesti

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.185
1.197
113
www.adriamedia.si
Kaj ima ograje veze s tem da je kamion šel čez in se šofer ubil? Mogoče pa sploh ni bil privezan pa je padel ven s kamiona. Kriv je povzročitelj nesreče, vse ostalo so nesrečne okoliščine. Tista betonska ograja tam je pa lahko zaradi X namenov, recimo na primorskem je višja zaradi burje ne zato da kamioni dol ne padejo. Tu je tudi čisto možno da je veter z ene smeri pa je tam višja, ali pa zaradi hrupa ker je v tisto smer naselje, ali pa ...

Ne gre za to, kdo je kriv, to bo ugotovilo sodišče. Gre za to, da je človek umrl, pa ne bi bilo treba. Ceste morajo biti narejene tako, da zmanjšujejo ne le tveganje za nastanek nesreč (preglednost, drsnost ipd ...), ampak da tudi čim bolj zmanjšajo posledice (primerne ograje ipd ...). Treba je ločevati med vzroki in posledicami. Tule je cesta iz nesreče z materialno škodo naredila nesrečo s smrtnim izidom (govorimo o posledicah nesreče). Nesrečo samo pa je povzročil človek (vzrok nesreče).
 

Jabe

Guru
1. okt 2007
13.869
6.526
113
In ta cesta ni narejena kot bi bilo treba? Aksiom? Lahko narediš kar češ, se zmeraj bo nekdo enkrat umrl. Žal...
 

Romzi

Guru
4. sep 2008
9.636
3.450
113
Dobrova pri LJ.
DELTABLOC je naredil veliko testov njihovih ograj, da so dokazali ustreznost zadrževanja vozil v naletu. dejansko je ograja zdržala - cisterna je ni prebila.
dejstvo pa je, da je betonska ograja prenizka, saj se prazna cisterna ne bi smela prevrniti čez. preden pa se začne kazati s prstom na krivce, bi bilo treba pogledat, kakšna je dejanska višina te ograje na viaduktu (in tudi drugod), kakšna je zakonodaja glede ograj in se šele potem odločiti, ali je bilo nekaj narobe pri izvedbi, projektiranju ali morda pisanju smernic.
Nesrečnemu Madžaru je šla najprej prikolica v ograjo zanihala cela kompozicija, najprej je šel tovornjak v ograjo, potem še prikolica, se obrnila čez in za sabo potegnila še tovornjak.
Grem skoraj stavit, da takega testa niso naredili.
Res je tudi, da je ograja za šlepar prenizka.
Mimogrede, cisterna ni bila prazna.
 
Nazadnje urejeno:

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.185
1.197
113
www.adriamedia.si
Pa mogoče ima logiko.... ovinek visi na notranjo stran (levo)... če vozilo zdrsne, ga najprej potegne v tem primeru v desno zunanjo stran
to je smer kamor vozilo "rine" s premikanjem, ko pa zadane odbojni zid, ga verjetno odbije na nasprotno stran vendar bolj prečno
in zato z višjo silo/hitrostjo na odbojno ograjo, katera pa meji na nasprotni vozni pas, kamor pa sploh ne želiš da prileti vozilo iz nasprotnega pasa....

Glede na delovanje sil in kam visi vozišče, bi jaz tudi predvidel višjo odbojno ograjo na notranjem pasu?!?
Jaz pa precej višjo na obeh straneh.
 

endvatri

Guru
Izključen uporabnik
2. mar 2018
18.547
2.934
113
Novi standardi, a šele od leta 2026?


Del avtocestnega križa in drugih slovenskih cest še vedno varujejo varnostne ograje jugoslovanskih standardov, ki ne bi zadržale niti osebnega vozila. Standardizirane ograje, ki bodo ustrezale najnovejšemu pravilniku, bodo povsod obvezne šele čez slabo desetletje. Kljub temu da je Slovenija tranzitna država tudi za tovorna vozila, pa ograje najvišjih zaščit sploh niso obvezne.
Kolikšen del varnostnih ograj na avtocestnem križu je potreben zamenjave, zaradi dotrajanosti ali ker te sploh niso bile varnostno testirane, od Družbe za avtoceste v Republiki Sloveniji (Dars) nismo mogli izvedeti. So pa nam iz službe za odnose z javnostmi odgovorili, da vsako leto zamenjajo določeno količino jeklenih varnostnih ograj z novejšimi, z višjo ravnjo varovanja. Lani so tako obnovili severno ljubljansko obvoznico, odseka štajerske avtoceste Arja vas-Šempeter ter odseka gorenjske avtoceste Kranj-Brnik, kjer so na nevarnih mestih dodali novo varovalno ograjo. Dars praviloma na nadvozih in podvozih ter drugih nevarnih odsekih namešča betonsko ograjo z najvišjim nivojem zadrževanja (H4b). Ta pri 65 kilometrih na uro in dvajsetodstotnem trku zadrži 38 tonski tovornjak. Betonska ograja je na novejših odsekih že nameščena, na starejših odsekih pa jo Dars zamenjuje glede na gostoto tovornega prometa.
Novi standardi, a šele od leta 2026? A betonska ograja, ki zadrži najtežje tovornjake in jo na kritičnih točkah zagovarjajo tudi strokovnjaki, sploh ni predpisana z najnovejšim pravilnikom ministrstva za infrastrukturo, ki je v veljavi od leta 2016. Najvišji varovalni nivo, ki ga je predpisalo ministrstvo, je H3, ki zadrži do polovico lažje tovornjake. Po navedbah infrastrukturnega ministrstva, ki ga vodi Peter Gašperšič, so osnovni kriteriji določeni z evropskim standardom SIST RN 1317, a države članice nato same določijo karakteristike varnostnih ograj na posameznih kategorijah cest in mestnih postavitev. Od tem je potrebno dodati, da imajo upravljavci kar desetletni rok za menjavo zaščitnih ograj - netestirane ograje naj bi do leta 2026 tako izginile.


: https://www.zurnal24.si/slovenija/h...slovanskih-standardov-varnostnih-ograj-291403


 

endvatri

Guru
Izključen uporabnik
2. mar 2018
18.547
2.934
113
Iz spleta pa veliko komentarjev poklicnih šoferjev kateri trdijo da je ta odsek ceste zelo nevaren in da je Mađar dejansko pripeljal prehitro v ovinek in izgubil stik s cesto saj ga je mali avtomobil dobesedno katapultiral na rob cestišča.
 

McGiver

Guru
14. avg 2009
14.439
4.312
113
Vas že dva dni berem, kako bi višje betonske ograje postavljali na viadukte - a je kdo že kdaj slišal za izraz statika?
 
  • Všeč mi je
Reactions: BornSkeptic

sass

Guru
1. sep 2007
5.211
851
113
jaz se vsak dan ukvarjam z njo :fredi:
zato pa pravim, da bi bilo treba pogledati, kakšna je trenutna ograja na viaduktu, kakšni so predpisi glede ograj ter kakšne bile posledice morebitne sprememebe predpisov.
 
  • Všeč mi je
Reactions: McGiver

McGiver

Guru
14. avg 2009
14.439
4.312
113
En komentar od koliko? 200, 300?

Saj veš kaj sem mislil - najbolj pa sem alergičen na poznavalce prometa z briljantnimi idejami. :cool:
 
  • Všeč mi je
Reactions: BornSkeptic

jonny77

Guru
16. sep 2007
11.415
2.372
113
Pomurje
Zakaj bi za vsako temo moral biti strokovno poučen?

Kot laika me je presentilo, da je višina na notranji strani ovinka višja kot na zunanji oz. izletni. Vse ostalo je debata brez strokovne podlage, ampak jaz nikjer nikogar nisem pribijal na križ.

Če pa je kdo strokovnjak, mogoče si to ti, obrazloži in z veseljem bom sprejel tvojo teorijo. Statika verjetno to ni.
 
  • Všeč mi je
Reactions: Matey

upiwaly

Fizikalc
6. avg 2007
1.513
9
38
DELTABLOC je naredil veliko testov njihovih ograj, da so dokazali ustreznost zadrževanja vozil v naletu. dejansko je ograja zdržala - cisterna je ni prebila.
dejstvo pa je, da je betonska ograja prenizka, saj se prazna cisterna ne bi smela prevrniti čez. preden pa se začne kazati s prstom na krivce, bi bilo treba pogledat, kakšna je dejanska višina te ograje na viaduktu (in tudi drugod), kakšna je zakonodaja glede ograj in se šele potem odločiti, ali je bilo nekaj narobe pri izvedbi, projektiranju ali morda pisanju smernic.

Kaj pa če je bila ravno prazna - "lahka" cisterna vzrok, da je poletela čez?
Pač projektirajo na višje teže?
 

endvatri

Guru
Izključen uporabnik
2. mar 2018
18.547
2.934
113
Vas že dva dni berem, kako bi višje betonske ograje postavljali na viadukte - a je kdo že kdaj slišal za izraz statika?
In kaj bi bilo? Pol metra višja betonska stena debeline 20 cm in dolžine sto metrov je deset kubikov betona. In to je 20 ton.
In brez vesoljskih inženirjev in par milijonskih € študij se da ugotoviti da to nima vpliva na nosilnost viadukta.
 

virtuoz

Fizikalc
20. jul 2007
874
82
28
In kaj bi bilo? Pol metra višja betonska stena debeline 20 cm in dolžine sto metrov je deset kubikov betona. In to je 20 ton.
In brez vesoljskih inženirjev in par milijonskih € študij se da ugotoviti da to nima vpliva na nosilnost viadukta.
Kakšne imaš... Statika ni samo teža. Če povišaš BVO, moraš ojačati tudi spodnji del, korenski del, del vpetja, posledično bi potem še širina viadukta bila preozka. Tega je še pa še...
 
  • Všeč mi je
Reactions: AndrejD in McGiver

sad

Guru
24. avg 2007
21.042
9.684
113
No kot vidim je Policija že podala strokovno razlago, da je kriva neprimerna hitrost in za Plave je zadeva zaključena.

Pol pa še Jado pribije prevelika hitrost in je stvar še potrjena.

Rešitev po novem bo pa omejitev na 60 kmh.

In kaj če bo potem še kdo skočil preko?
Samo res.
Sem si ogledal posnetek nesreče v počasnem predvajanju. Pa to skoraj ne morem verjeti, da je možno, da Corsa tako premakne 30 tonsko vozilo.
Me zanima, če so kaj izmerili drsnost vozišča ali pa preverili gume na tovornjaku. Ker Corsa je vlačilec premaknila, kot bi bil na ledu.
In nekdo je omenil tisti ''skok'' točno na tem ovinku, ko se cesta malo poda in avto zaniha. To verjetno tudi nima nobene veze z gibanjem Corse (če sem prav videl je Corsi odneslo zadek, čeprav mi ni jasno kako v levo in ne v desno, razen če je voznik takrat, ko je prišel v kader že popravljal avtomobil). Bi bila fora, če bi imel voznik Corse noter GPS loger in bi pokazalo, da je šel le 75km/h.

No, važno da je spet hitrost kriva, da bi kdo probal ugotoviti morda dejanski vzrok in tako preprečiti še kakšno nesrečo v prihodnosti, to nikogar ne zanima. Važno, da se položnica napiše.
 
  • Všeč mi je
Reactions: Najbolji

endvatri

Guru
Izključen uporabnik
2. mar 2018
18.547
2.934
113
Če bi vsaj malo vedel bi vedel da sta betonska odbojnika višine 84 in 114 cm identična razen višine in se enako vpneta.
Kot sem rekel je treba zabit par milijonov € za blodnje.
Kakšne imaš... Statika ni samo teža. Če povišaš BVO, moraš ojačati tudi spodnji del, korenski del, del vpetja, posledično bi potem še širina viadukta bila preozka. Tega je še pa še...