Baterije, cokla razvoja EV

bpfc

Majstr
12. sep 2008
1.908
58
63
Citat:
Uporabnik AndY1 pravi:
Jp:

<object width="640" height="505"><param name="movie" value="https://www.youtube.com/v/B3wOq6WbNoI&hl=en&fs=1&hd=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="https://www.youtube.com/v/B3wOq6WbNoI&hl=en&fs=1&hd=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="640" height="505"></embed></object>
Iz tega posnetka si ne moreš ustvarit celoten potek polnenja. Lahko edino izračunaš, da je bila za zelo kratek čas dosežena maksimalna moč polnenja 101kW.
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
Sem na teslamotorsclub videl grafe polnjenja, celo za verzijo A baterijo, ki limitira polnjenje pri 90kW in verzijo B posebej, ki omogoča 135kW polnjenje, pa ga trenutno ne najdem.

Je bilo pa časovne razlike med eno in drugo baterijo samo cca. 5 minut.
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
Aha, sem našel:

http://teslaowner.wordpress.com/2014/05/07/charge-off-90kw-vs-120kw/

untitled-2.jpg
 

bpfc

Majstr
12. sep 2008
1.908
58
63
Če bi po tem gornjem grafu omejil polnenje na 50kW, ki v tem primeru, ko nekje pri 33 minutah pade pod 50kW, bi se polnenje s 50kW še nekaj časa nadaljevalo. Celoten potek polnenja bi se pa podalšal za cca 15-20 minut.
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.749
829
113
Ne vem kaj ti ni jasno in še vedno goniš svoje, zakaj za boga bi hotel podaljšat skupni čas za 15-20 minut?

Tesla omogoča da si napolniš ~200 km dosega v pol ure, s 50 kW to enostavno nebi bilo možno, res mi ni jasno kaj trobiš okrog po forumih da je teh 120/135 kW pravljica, tudi 50 kW je pravljica ko se tam pojaviš z Leafom in pričakuješ da boš polnil od 0% do 100% SOC s 50 kW.
 

bpfc

Majstr
12. sep 2008
1.908
58
63
Citat:
Uporabnik Gasper008 pravi:
Ne vem kaj ti ni jasno in še vedno goniš svoje, zakaj za boga bi hotel podaljšat skupni čas za 15-20 minut?

Tesla omogoča da si napolniš ~200 km dosega v pol ure, s 50 kW to enostavno nebi bilo možno, res mi ni jasno kaj trobiš okrog po forumih da je teh 120/135 kW pravljica, tudi 50 kW je pravljica ko se tam pojaviš z Leafom in pričakuješ da boš polnil od 0% do 100% SOC s 50 kW.
Ja, Tesla omogoča da si napolniš ~200 km dosega v pol ure, s 50 kW to enostavno nebi bilo možno in zato rabiš daljši čas.
Z manj kW polnenja, rabiš daljši čas polnenja.
 

Flash

Pripravnik
5. dec 2009
575
2
18
Ce bi bile polnilnice 100kW, 135kW ali se celo vec, bi lahko vsaj v tistih prvih 10-15 min polnil s polno mocjo in tako hitro napolnil vsaj za naslednjih 70-100 km poti. S "samo" 50kW polnilnicami bi bil ta cas vsaj enkrat daljsi... Govorim v primeru, da avto napolnis samo za tistih recimo 70-100 km, da prides do cilja.
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
Je pa še en pomemben podatek, kar se tiče Teslinih SuperChargerjev. Polnilna mesta so razdeljena v parih in oštevilčena sledeče:
1A, 1B, 2A, 2B, 3A, 3B,...

Vsak par polnilnih mest, v tem primeru (1A, 1B), (2A, 2B), (3A, 3B) ima dediciranih 135kW. To pomeni, da če nekdo parkira na 1A in začne polniti, dobiva vso moč tega para polnilnih mest. Če naslednji voznik ne parkira na 2A ali 2B polnilno mesto, ampak parkira na 1B, si vozili delita moč - sicer ne 50% vsakemu, ampak prvi voznik še vedno dobiva več, kot drugi, ampak, dokler prvi ne preneha s polnjenjem oz. se mu zmanjša moč polnjenja zaradi tega, ker se bliža koncu polnjenja, drugi dobiva zmanjšano moč.

Tako, da optimalno parkiranje na Teslinih SuperChargerjih je tako, da se avtomobili najprej poparkirajo vsak na svojo številko, šele potem pa, da zasedejo črkovni par.

Poanta pa je, da če je SuperCharger dosti zaseden, ne dobivajo vsi 135kW moči, ampak manj - glede na obremenjenost, kar za CHADEMO polnilne postaje ne velja, saj je vsaka postaja samostojna enota.
Je pa res, da je kljub temu SuperCharger v prednosti, saj prilagaja moč polnjenja glede na breme in če je breme malo, so lahko parkirani npr. trije avtomobili, vsak na svoji številki in se vsak polni s 135kW, med tem, ko če imaš 2 CHADEMO polnilni postaji in bo zasedena le ena, bo ta še vedno polnila le s recimo 50kW in ne s še ostali 50kW, ki so neizkoriščeni na drugi postaji.

Še fotka:
 
Nazadnje urejeno:

Petrol

Petrol d.d.
31. avg 2011
109
22
18
Citat:
Uporabnik AndY1 pravi:
Citat:
Uporabnik Petrol pravi:
Spoštovani,

v povezavi, ki smo jo dodali, je med drugim podatek, da je postavitev vodikove polnilnice stala nekaj manj kot pol milijona evrov, sofinancirana pa je bila s sredstvi Evropskega sklada za regionalni razvoj.
Glede hitrih polnilnic lahko v tem trenutku napišemo, da to področje pozorno spremljamo in bomo vsekakor med prvimi na trgu, ki jih bodo ponudili.

S spoštovanjem,

Urška Ojsteršek
Korporativno komuniciranje
Petrol d.d., Ljubljana

Spoštovani Petrol,

vsekakor prvi ne boste, ker so v Sloveniji postavljene že 4 CHADEMO hitre DC polnilne postaje:
http://www.elektro-crpalke.si/1/Polnilna-mesta/PregledCrpalke.aspx?ID=54
http://www.elektro-crpalke.si/1/Polnilna-mesta/PregledCrpalke.aspx?ID=89
http://www.elektro-crpalke.si/1/Polnilna-mesta/PregledCrpalke.aspx?ID=86

www.polni.si:
Obrežna 170, 2000 Maribor, Tip: CHAdeMO DC Polnjenje , Dravske Elektrarne Maribor (SI08)

In če boste čakali še dolgo, tudi drugi ne boste, ker za prihajajočo zimo Tesla Motors načrtuje postavitev SuperCharger polnilnih postaj po Sloveniji:
http://www.teslamotors.com/en_GB/supercharger

Prestavite slider na zemljevidu na WINTER 2014-2015.

Med prvimi vsekakor ne boste, razen če se tretje mesto še šteje za 'med prvimi'.

Ne vem sicer, kako imate zastavljene prioritete, ampak postavite polnilnico za pol milijona evrov za 0(nič) avtomobilov na pogon na vodikove celice, med tem, ko je v Sloveniji že kar nekaj avtomobilov, ki zna izkoristiti CHADEMO polnjenje, pa od vas nič.
Poleg tega pa imate prednost lokacij vaših servisov na avtocestnem križu, ki bi bile idealne lokacije za hitre polnilne postaje, potem pa postavite vodikovo polnilnico nekam v Lesce.

Spoštovani,

Petrol je edini od naftnih trgovcev, ki na svojih servisih ponuja možnost polnjenja električnih avtomobilov, poleg tega pa ne samo to, ampak tudi vodik, pa avtoplin. Kot smo že napisali, skrbno spremljamo nove trende in še naprej se bomo trudili, da bomo med prvimi, ki jih bomo uvedli.

S spoštovanjem,

Urška Ojsteršek
Korporativno komuniciranje
Petrol d.d., Ljubljana

[/QUOTE]
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
Spoštovani Petrol,

Res je in to zelo pohvalim. Poleg tega uporabljate polnilne postaje slovenskega proizvajalca, kar je samo še dodatni plus.
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.197
1.201
113
www.adriamedia.si
Sicer pa: v enem razvojnem centru sem imel priliko pred časom videt simulacijo izgradnje el. omrežja, oz kakšno bi to moralo biti čez (recimo 15) leta, ko bo električnih avtov veliko več, hitrega polnjenja pa tudi (pač narejeno na nekih predpostavkah o št, avtov, tehnologiji in kapaciteti baterij, obnašanju uporabnikov ipd). In v bistvu je lepe kose omrežja naredit na novo ... Pa je šlo za Nemčijo.
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
Seveda, za javno polnilno infrastrukturo bodo potrebne investicije, še posebej za hitre polnilne postaje. Glej, kako hitro to dela Tesla Motors, pa kdaj so šele začeli.
 
I

Izbrisan uporabnik 474

Polnilne postaje (kaj šele hitre polnilne postaje) v Sloveniji so mokre sanje lastnikov EV. Trenutno omrežje tega ne zmore, elektropodjetja pa sigurno ne bodo v investicije samo zaradi treh Tesel v Sloveniji. Tudi če bi jih bilo 1000. Elektrogospodarstvo ima trenutno bistveno večje prioritete, kot skrb za elektro frike - med prvimi rentabilnost TEŠ 6, izgradnjo NEK 2 in še kaj. Do takrat pa - imate trifazne vtičnice doma in nekaj start-up polnilnic. To je to
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.117
4.088
113
Logicno da je problem omrezje, en Teslin supercharger rabi el. vod kot je napeljan v industrijsko cono manjsih slovenskih mest. Ni potrebno omenjat da ac kriz elektricno vecinoma ni pokrit in bi bilo potrebno daljnovode vlect na novo. Ze 1000 podobnih vozil ki bi delala dnevno poti trgovskih potnikov (potreba polnjenja na poti) sistem tudi teoreticno ne zdrzi, prakticno pa bi precej trafotov pokleknilo dosti prej kot pa so njihove evidencne vrednosti.

Torej ja, problem el. proizvodnje in distribucije se 15-20 let ne bo omogocal elektrifikacije za "average joe" uporabnike, cetudi bi tehnologija baterij in polnilnic postala 3x bolj uporabna. Ce se odgovorni ne zmigajo (ali pa sploh zacnejo zavedat problema) pa lahko za slovenijo kar pomnozis casovnico z 2-3x.
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
47.785
6.768
113
pri taščici
Tudi jaz dvomim da bo kaj kmalu pri nas veliko 100+kw polnilnih mest. Razen če se bo našel privatni investitor ki bo plačal vso infrastrukturo in potem drago prodajal elektriko (bistveno dražje kot doma ko boš polnil z 10(16)kw ali koliko je že možno na običajne 3x 25A varovalke.