Avtomatik: plusi in minusi

ginek

Fizikalc
21. sep 2007
545
54
28
Oziroma zdaj mi je jasno kaj si hotel povedal. :) Ti bi spustil avto naprej v vzvratni prestavi kar bi skušalo pognat motor v drugo smer od dizajnirane. Morda bi še šlo v kakem starem.
 

ginek

Fizikalc
21. sep 2007
545
54
28
Haha mater ste dosadni, kaj ima lamela veze z minusi in plusi avtomatika? Odprite si temo z naslovom "Vrtenje lamele" :bonk:

:) Triggered by offtopic. Kot da še nisi videl ali prispeval offtopica na Alterju. Debata se je že malo izpela in je Sajkek vletel z zanimivo provokacijo, ki se nanaša na menjalnike. Torej ni čist offtopic.
 

sajkek

Guru
16. mar 2008
35.480
10.724
113
lamela je nasajena na menjalnik in ko je sklopka stisnjena ni v stiku z ICE. to bi pa lahko vedel.
44502041.jpg
 

sajkek

Guru
16. mar 2008
35.480
10.724
113
Oziroma zdaj mi je jasno kaj si hotel povedal. :) Ti bi spustil avto naprej v vzvratni prestavi kar bi skušalo pognat motor v drugo smer od dizajnirane. Morda bi še šlo v kakem starem.
Pri vseh ročnih gre to, daš v R in stisneš sklopko in se sputiš po bregu naprej navzdol. Kakšna bi bila razlika če sklopko spustiš pri starem ali novem, pa ne vem. Verjetno povsod podobna. :evil: Jaz sem sicer imel v mislih da imaš prižgan motor. ...aja ti bi ga rikverc zaverglal :D dobra, za potestirat, če ima kdo stajo jajco za odpad. pa na YT s tem.
Drugače pa hvala, da si prebral napisano in pogojno razumel.
 

XSIDE

01101010
22. jul 2007
4.404
487
83
::1/128
Tole je res že čist offtopic ampak problem je predvsem to, da noben sploh ne bere kaj odgoovarja.

Tema je o avtomatskih menjalnikih in začelo se je s tem, da pri avtomatiku ni dobro prestavit iz R v D oziroma obratno preden se popolnoma ne ustaviš (recimo, da se počasi ustavljaš pri vožnji naprej in vmes že vržeš v R, ker bi rad recimo parkiral v rikverc ali pa samo obrnil). Potem je Janez40 samo pripomnil, da je ta navada ("prehitrega" pretikanja v R) še posledica ročnih menjalnikov, kjer je marsikdo stisnil sklopko in iz rikverca prestavil v prvo ali obratno še preden se je ustavil (in šele nato spustil sklopko). In iz tega je brane_new sestavil vprašanje, zakaj se pri ROČNEM tega NE SME, čeprav tega sploh noben ni napisal (pustimo zdaj koliko je to dejansko pametno počet tudi pri ročnem ampak dejansko tega ni noben komentiral). In vprašanje je bilo potem, zakaj ne, saj se samo sklopka oziroma lamela vrti v drugo smer. In potem luka51 "pojasni", da se sklopka oziroma lamela vedno vrti v isto smer, pa še par drugih, češ da se itak ne voziš naprej, ko imaš v rikvercu, čeprav je bilo ravno o tem govora. Pa ne zdaj da se pelješ 50 na uro po klancu in vržeš v R ampak recimo greš mimo parkirnega mesta in med tem ko se ustavljaš že stisneš sklopko in rukneš v R. Tehnično se še vedno premikaš naprej medtem ko je prestava v R. Ne more se pri tem sklopka oziroma lamela, ki jo vrtijo kolosa, vrtet v isto smer kot potem ko se dejansko ustaviš in začneš peljat v rikverc, če si imel že prej v R.... Pri avtomatiku je seveda problem če to nardiš večji, ker lahko menjalnik dejansko med tem že dokončno prestavi v rikverc, čeprav se ti počasi še vedno premikaš naprej.
 
  • Všeč mi je
Reactions: sajkek

McGiver

Guru
14. avg 2009
14.439
4.312
113
Hvala za to obnovo teme ;) naj te samo dopolnim, da smo s primeri dokazali, da se pri avtomatiku ne zgodi nič če med vožnjo naprej rukneš v R ali obratno. Sta samo dve možnosti: sploh ne gre v R, ali pa gre in se ne zgodi nič.
 

XSIDE

01101010
22. jul 2007
4.404
487
83
::1/128
Hvala za to obnovo teme ;) naj te samo dopolnim, da smo s primeri dokazali, da se pri avtomatiku ne zgodi nič če med vožnjo naprej rukneš v R ali obratno. Sta samo dve možnosti: sploh ne gre v R, ali pa gre in se ne zgodi nič.
Nevem, če smo ravno dokazali. Sem bi zraven v avtu, ko je šel avtomat iz D v R pri par km/h na uro in ni izgledalo najbol mehko vse skup, tako ne vem, če se ni ravno nič zgodilo. Sigurno je nek trashold pri katerem v končni fazi prestavi in ne vem, če je ravno pri vseh menjalnikih 0km/h (lahko pa je, pa je šlo samo za grdo prestavljanje). Vrjamem pa, da bi moral bit menjalnik dovolj "pameten", da pri 50 ali več ne rukne v R, tudi če bi probal.
 
Nazadnje urejeno:

tony

Guru
23. jul 2007
9.663
1.482
113
"I believe a similar situation was once part of a Car Talk Puzzler, involving two cars racing in reverse.

The trick was, one of the cars was an older one with a two-stroke engine, which could successfully run in reverse (where four-stroke engines cannot). Both cars took off from the starting line in reverse gear. However, after getting up to speed, the driver of the two-stroke car applied the clutch to keep coasting backwards, killed the ignition to stop the engine, and then shifted into first gear and bump-started then engine going in the opposite direction from normal. He was then able to use his three or four "forward" gears to continue driving the car backwards, with a much greater top speed available because of the gearing."

ROTFL, kaksen car! :-D
 

AvtoFun

Guru
29. dec 2007
18.412
2.425
113
Ma pojma nimate, vsi nekaj na pamet... lamela se bočno vrti, no dajmo malo zdaj še o lameli... jaz bi rekel da leti bočno levo... :valjamse:
 

brane_new

Guru
10. feb 2008
16.378
2.560
113
AUTOMATIK sploh nima lamele. pri njem u so sam šaltnge.
Videti je, da je tu veliko samih plusov za avtomatske iz prakse. Moja draga tega ne bere.
Nisem zavisten tistim, ki imajo avtomatika. Ampak sam bi ga imel tudi. Tudi tisti stroški olja. Pač vzame naj se ročni, ki je pri menjavi olja cenejši.
Me pa begajo tele kratice.
Sam ločujem Ameriški sistem - planetni zobniki - in klasični sistem menjalnika - klasičen vprijem zobnikov - z robotsko menjavo. Le ta je po zobniškem delu drugačen od tistega ne avtomatskega. Ampak pustmo to. Tako predstavo imam.
 

ALTF4

Fizikalc
8. apr 2017
627
177
43
Dobro bi bilo, da razcistite pojme kaj avtomatski menjalnik sploh je. Tvoj tako imenovan ameriski sistem JE klasicen avtomatik, planetni zobniki, pretvornik navora... Obstaja se CVT z jermenom in stozcema ter eCVT.

Vse ostalo so ROBOTIZIRANI ROCNI menjalniki! Tudi DSG, cukomatiki ipd.
 
  • Všeč mi je
Reactions: sixpower

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.185
1.197
113
www.adriamedia.si
Ne, DSG ni robotiziran ročni. In skvenčni tudi niso robotizirani ročni.
Ampak na koncu je za povprečnega voznika vseeno: vsi so samodejni menjalniki ker samodejno prestavljajo in vozniku ni treba.
 

AvtoFun

Guru
29. dec 2007
18.412
2.425
113
Dobro bi bilo, da razcistite pojme kaj avtomatski menjalnik sploh je. Tvoj tako imenovan ameriski sistem JE klasicen avtomatik, planetni zobniki, pretvornik navora... Obstaja se CVT z jermenom in stozcema ter eCVT.

Vse ostalo so ROBOTIZIRANI ROCNI menjalniki! Tudi DSG, cukomatiki ipd.

Nimaš pojma, vse to kar si naštel so avtomatiki in pika razen če ima kateri izmed naštetih kje not kakšnega škrata oz. katero drugo živo bitje ki prestavlja namesto tebe?
 

B81

22. jul 2007
36.933
10.501
113
Ne, DSG ni robotiziran ročni. In skvenčni tudi niso robotizirani ročni.
Ampak na koncu je za povprečnega voznika vseeno: vsi so samodejni menjalniki ker samodejno prestavljajo in vozniku ni treba.

No to pa mi je novo. Sem vedno misli, da so dsg, fordov Powershift in renaultov EDC "enaki" menjalniki. Ročni s sklopko oz dva ročna z dvema sklopkama (EDC - efficient dual clutch).
Pa saj na koncu je tako, kot si rekel, prestavlja in meni ni treba :)
 

luka51

Guru
16. avg 2007
14.402
5.682
113
ročni s sklopko je cukomatik od citroen pežoja ali pa cukomatik od smarta.
Kjer je v bistvu klasični menjalnik, kjer sklopko spušča in pretika med prestavami motorček od brisalccev.