Avtomatik: plusi in minusi

mtl

Majstr
19. jul 2007
10.577
336
83
Kras
www.mtl.si
- skoz imet v prestavi je kdaj negativna stvar? Si ti model, ki trdi, da varčneje vozi v leru okoli?
Vedno več novejših samodejnih menjalnikov obvlada prestavljanje v ler. Če ne stalno, pa vsaj v enem od voznih profilov, ki se običajno imenuje ECO, ECO PRO in podobno. Sam sem prepričan, da inženirji večih proizvajalcev ne bi tega naredili, če jadranje ne bi vplivalo pozitivno na porabo.
Vsak naj se pa sam odloči ali bo verjel tebi ali pa kupom inženirjev, ki so prekleto dobro plačani samo za to, da lovijo vsak gram CO2 posebej na merjenjih povprečne porabe.
Evo vam avtomatika, ki odpravi marsikateri zgoraj omenjeni problem šaltanja:

Tukaj pa še video, kaj cvt v bolj ljudskem avtomobilu pomeni pri pospeških. Recimo kar nekaj drugih samodejnih menjalnikov je konkretno hitrejših v primerjavi z ročnim.
Meni recimo ni čisto jasno od kje je prišla fama, da so CVT-ji boljši glede tega. Namreč še niti en, ki sem ga vozil, ni bil boljši, recimo za razliko od kakšnega PDKja, DSGja, itd. kjer nimaš šans, da si hitrejši z ročnim. Ok, razen Alter nadvoznikov, ti so izvzeti.
 
Nazadnje urejeno:

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.185
1.197
113
www.adriamedia.si
Skrajni cas, da nehas streljati neumnosti in se smesiti kot avtomobilisticni novinar...

DSG is an electronically controlled dual-clutch multiple-shaft manual gearbox in a transaxle design, without a conventional clutch pedal and with fully automatic or semi-manual control.

Ze ce blueprintse pogledas vidis, da nima nic skupnega z AVTOMATIKI ampak z navadnim, rocnim, menjalnikom. Aja jih ne znas brati z ekonomsko solo.

Tudi robotiziran ročni ni. Oziroma noben ročni. Kar si napisal je pač narobe napisano, kjerkoli si pobral..
Ekonomske nimam ...
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.185
1.197
113
www.adriamedia.si
Kdaj si vozu novega Peugeota da menjalnik v njemu imenujes cukomatik? Si pravi strokovnjak ja...

Peugeot in Citroen sta nekoč imale cukomatik. Koda BMP, če se prav spomnim. SMart, Fiat/Alfa, Renault tudi podobne cukajoče stvari. Še BMW je imel (sicer ni bil robotoziran ročni, ampak robotiziran sekvemčni) SMG prve generacije, ki je bil čisti cukomatik. Pa še kaj bi se našlo.
 

Malecky

Majstr
10. sep 2007
11.435
409
83
Da je kaj ontopik na to kar sem napisal, pomeni, da obstaja folk, ki jadra z ročnim menjalnikom? Ali pa z avtomatikom "ročno"? Hah..smeh. :p

Pa to jadranje se mora izvajati na avtocesti oz. prazni dokaj ravni cesti, ker spust v dolino se verjetno ni treba pregovarjat, kaj je bolj "varčno" kajneda?
 

luka51

Guru
16. avg 2007
14.402
5.682
113
al pa oni je bil zmaga v prv a klasi. Ko je bil brez pedala za sklopko, ročko si pa mogo vseeno premikat med prestavami :)
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.746
827
113
Tukaj pa še video, kaj cvt v bolj ljudskem avtomobilu pomeni pri pospeških. Recimo kar nekaj drugih samodejnih menjalnikov je konkretno hitrejših v primerjavi z ročnim.
Meni recimo ni čisto jasno od kje je prišla fama, da so CVT-ji boljši glede tega. Namreč še niti en, ki sem ga vozil, ni bil boljši, recimo za razliko od kakšnega PDKja, DSGja, itd. kjer nimaš šans, da si hitrejši z ročnim. Ok, razen Alter nadvoznikov, ti so izvzeti.

Tule je navaden CVT ne hibrid. Pa nihče ni govoril o pospešku ampak bolj o uglajenosti in odzivnosti. Zakaj je pospešek boljši pri stopenjskem menjalniku? Zato ker ti pri šaltanju lomi vrat od vse te uglajenosti, isto kickdown pri hibridu lepo vse zvezno pri stopenjskem menjalniku pa najprej močan pojemek šele nato pospešek. Fora je da smo tega vsi tako navajeni, da to sploh ne opazimo kot pomankljivost ... dokler se nekaj let ne voziš s čim drugim.
 

vincent

Guru
Osebje foruma
31. avg 2007
13.260
1.894
113
A te pluse in minuse DSG-ja si potegnil iz raznih literatur, forumov in ostalih virov ali si ga dejansko poskusil?

Pišem to kar poznam. Kako delujejo drugi samodejni prestavljači ne vem.
Trenutno delam na mesečni ravni cca. 1.000 km z ročnim menjalnikom in 1.000 km z DSG.
Zgleda sem že res star..a jaz imam vseeno rad nadzor nad motorjem oz. kaj in kdaj se z njim dogaja...kar počenjam s prestavno ročico. ;)

(itak..če imaš babnico zraven sebe paše, da lahko imaš lahko stalno roko na sovoznikovi polovici...rrrr).
 

sajkek

Guru
16. mar 2008
35.483
10.724
113
če maš velik avto je to težje, ker je predauč stran, se mora potem drugače oddolžiti.
 

AvtoFun

Guru
29. dec 2007
18.412
2.425
113
Pišem to kar poznam. Kako delujejo drugi samodejni prestavljači ne vem.
Trenutno delam na mesečni ravni cca. 1.000 km z ročnim menjalnikom in 1.000 km z DSG.
Zgleda sem že res star..a jaz imam vseeno rad nadzor nad motorjem oz. kaj in kdaj se z njim dogaja...kar počenjam s prestavno ročico. ;)

(itak..če imaš babnico zraven sebe paše, da lahko imaš lahko stalno roko na sovoznikovi polovici...rrrr).

Ja potem je zate šaltgetrib, za vsakega nekaj, nič nenavadnega. Sicer pa poskusi še kaj drugega in vidiš. Je pa tudi res da se določen tip menjalnikov drugače obnaša na različnih motorjih. Torej bolj kot bo močan motor, bolje bo. Sicer ne vem katero generacijo DSG imaš ti ter na katerem motorju... Saj ne da sem strokovnjak ampak na raznih mlinčkih sem tudi jaz bil razočaran z avtomatskim menjalnikom, na cca. 200 konjih pa nimam kaj pripomnit. Sicer se ne spomnim kaj točno si napisal ampak določenih vzorcev ki si jih omenil pod minusom jih jaz nisem opazil na Stronicu (DSG-ju), na 190 konjskem dizlu.
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.185
1.197
113
www.adriamedia.si
Da je kaj ontopik na to kar sem napisal, pomeni, da obstaja folk, ki jadra z ročnim menjalnikom? Ali pa z avtomatikom "ročno"? Hah..smeh. :p

Pa to jadranje se mora izvajati na avtocesti oz. prazni dokaj ravni cesti, ker spust v dolino se verjetno ni treba pregovarjat, kaj je bolj "varčno" kajneda?

Ne bit tako prpričan za spsute. Recimo naštajeski AC proti MB skozi po trojanskem navzdol je najbolj varčno ravno jadrat ...
 

Roberto

Majstr
19. jul 2007
12.057
154
63
Doma
al pa oni je bil zmaga v prv a klasi. Ko je bil brez pedala za sklopko, ročko si pa mogo vseeno premikat med prestavami :)
To je imel že prvi twingo.. Imenoval se ja quckshift... Klasičen menjalnik s sklopko, klasična H-shema... Ko si prijel za ročico menjalnika je vklopil sklopko. Ni za alter vozače, katerim mora desna roka vseskozi počivati na ročki menjalnika...
 

mtl

Majstr
19. jul 2007
10.577
336
83
Kras
www.mtl.si
Tule je navaden CVT ne hibrid. Pa nihče ni govoril o pospešku ampak bolj o uglajenosti in odzivnosti. Zakaj je pospešek boljši pri stopenjskem menjalniku? Zato ker ti pri šaltanju lomi vrat od vse te uglajenosti, isto kickdown pri hibridu lepo vse zvezno pri stopenjskem menjalniku pa najprej močan pojemek šele nato pospešek. Fora je da smo tega vsi tako navajeni, da to sploh ne opazimo kot pomankljivost ... dokler se nekaj let ne voziš s čim drugim.
To vse drži, ampak čudno, da so sedaj začeli stavit v CVT prednastavljene prestave ;). Očitno brez lomljenja vratu ne gre, oziroma smo mazohisti ;).

Pa prosim te, nehaj o zveznosti pri hibridu, ker morda je res zvezno, ampak svinjsko glasno (ne pišem za Lexusa, ampak za eCVT pri Toyotah). Problem nastane, ker nekdo, ki nikoli ni vozil tega, bere forume in recimo tvoje hvaljenje eCVTja, potem pa se usede noter in WTF. Poglej si samo primer AvtoFun-a in njegovega ''testiranja'' Toyotinega terenca hibrida. Pričakoval je top zadevo, dobil je pa tulečo stvar, ki ne gre nikamor.
Pač, treba je realno napisat, da moraš prilagodit način vožnje in potem je zadeva sprejemljiva in sam še vedno trdim: če si agresiven ali športen voznik, potem trenutni hibridi v Toyotah absolutno niso zate. Ker boš samo preklinjal.
 

mtl

Majstr
19. jul 2007
10.577
336
83
Kras
www.mtl.si
Pa to jadranje se mora izvajati na avtocesti oz. prazni dokaj ravni cesti, ker spust v dolino se verjetno ni treba pregovarjat, kaj je bolj "varčno" kajneda?
Glede na to, da je iz tvojega vprašanja jasno, da si očitno pristaš le ENE pravilne možnosti, se nima smisla s tabo pregovarjat, ker je odgovor, kaj je varčno odvisen od večih dejavnikov. Ampak nekomu, ki je sveto prepričan v svoj prav, to razložit, je mission impossible.
Jaz zase pa dobro vem, kaj in kdaj in v kakšnih okoliščinah je nekaj najbolj varčno.
 

Malecky

Majstr
10. sep 2007
11.435
409
83
Ne bit tako prpričan za spsute. Recimo naštajeski AC proti MB skozi po trojanskem navzdol je najbolj varčno ravno jadrat ...

Hja, tam rabiš zelo malokrat pošlatat gas, da se voziš "normalno", vmes imaš pa porabo 0. Pol maš pa še kaj takega kot mazde i-eloop...

Še enkrat.... da bi zaradi tega ročnega šaltal v ler in s tem zgubljal delček kontrole nad avtom pa naj bo to za zaviranje ali pa pospeševanje? Fak kak pacient bi moral to bit, čeprav imamo enega takega tukaj. :p
 

tony

Guru
23. jul 2007
9.663
1.482
113
"Tako je, oba sta dvosklopčna menjalnika kot DSG. EDC on Powershift sta v bistvu isti menjalnik (no ja, ista serija, od Getraga)."

SJTV, Avstralci na veliko jamrajo cez powershift menjalnike, ker da na veliko odpovedujejo... Kako je z njimi v Evropi?
 

luka51

Guru
16. avg 2007
14.402
5.682
113
To je imel že prvi twingo.. Imenoval se ja quckshift... Klasičen menjalnik s sklopko, klasična H-shema... Ko si prijel za ročico menjalnika je vklopil sklopko. Ni za alter vozače, katerim mora desna roka vseskozi počivati na ročki menjalnika...

quickshift ni imel klasične sheme... ampak + in - tak kot cukomatiki :)
 

sixpower

Guru
22. sep 2011
3.231
2.836
113
Lublana
Obišči stran
jaz imam vseeno rad nadzor nad motorjem oz. kaj in kdaj se z njim dogaja...

Ne vzeti, kot žalitev ampak te izjave so mi bile vedno smešne. Eni govorite o vožnji, kot, da se stalno na polno po dirkališču vozite. Ne razumem tega tako imenovanega "nadzora nad motorjem". Sicer se mi zdi, da vem kaj mislite ampak ne vidim smisla. Zakaj bi se jaz ukvarjal s tem? Zato je avtomatski menjalnik in on že ve kaj dela in meni odgovarja. Pri mnogih, ki vozijo avtomatike sem opazil, da skos razmišljajo in štejejo v kateri prestavi je. Zakaj? Kaj ima to veze? Peleš in se ne obremenjuješ s tem, zato tudi je avtomatski menjalnik, da voznik ne rabi nič mislit o prestavah in prestavljanju. Men je avtomatika super in ji popolnoma zaupam kako in kdaj prestavi in me nikoli ne razočara ampak samo uživam v vožnji, sem bolj sproščen in tudi bolj pozoren na promet. Ni ga čez komot. Lahko razumem, da ročni menjalnik nekaterim da občutek športne vožnje ampak to je res samo občutek.
 
  • Všeč mi je
Reactions: B81

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.185
1.197
113
www.adriamedia.si
Hja, tam rabiš zelo malokrat pošlatat gas, da se voziš "normalno", vmes imaš pa porabo 0. Pol maš pa še kaj takega kot mazde i-eloop...

Še enkrat.... da bi zaradi tega ročnega šaltal v ler in s tem zgubljal delček kontrole nad avtom pa naj bo to za zaviranje ali pa pospeševanje? Fak kak pacient bi moral to bit, čeprav imamo enega takega tukaj. :p

Dva. Jaz to tudi znam tam (in še kje) naredit, ko gre za porabo ... Je pa res, da ponavadi samo sklopko stisnem, ne dam v ler.
In ne, nič kontrole ne izgubiš. Kaj bi pa izgubil, kos e pelješ naravnost po AC? In ne mi z "kaj pa če" operirat, ker tak "kaj pa če" opaziš dovolj zgodaj, da spustiš sklopko.
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.185
1.197
113
www.adriamedia.si
"Tako je, oba sta dvosklopčna menjalnika kot DSG. EDC on Powershift sta v bistvu isti menjalnik (no ja, ista serija, od Getraga)."

SJTV, Avstralci na veliko jamrajo cez powershift menjalnike, ker da na veliko odpovedujejo... Kako je z njimi v Evropi?
Meni ni še noben crknil. Pa da bi vedel, da ti Getragi crkujejo, tudi ne. Vprašnaje tudi, kaj se v Avstraliji prodaja pod powershift.
 
  • Všeč mi je
Reactions: tony