Avtomatik: plusi in minusi

Pepe

Guru
20. sep 2007
13.478
5.015
113
Za avtomatike pred desetletji velja povsem enako kot zadnje desetletje za električna vozila. Saj so, samo ne gre za ekonomsko smiselna sredstva za prevoz.
Ekonomsko smiselno sredstvo za prevoz je tisto, kjer so osnovne lastnosti vozila v povprečju in je tudi prevožen km v povprečju teh naprav. Res je, da je avto za marsikoga predstavlja nadomestek za tisto, kar meni, da mu manjka, kljub vsemu pa hočeš nočeš mora večina prebivalstva kupiti prevozno sredstvo, kjer je ekonomika smiselna.
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.746
827
113
Če pogledam na cesto se vozi bolj malo ekonomsko smiselnih vozil. SUV, CUV v katerem se vozi ena oseba pač ne more biti ekonomski smisel.

Avto se kupujejo zaradi udobja in avtomatski menjalnik je udobje in električni avto je udobje.
 
  • Všeč mi je
Reactions: koliko

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.102
4.072
113
Če pogledam na cesto se vozi bolj malo ekonomsko smiselnih vozil. SUV, CUV v katerem se vozi ena oseba pač ne more biti ekonomski smisel.

Avto se kupujejo zaradi udobja in avtomatski menjalnik je udobje in električni avto je udobje.

Globalno gledano je evropski avtomobilski trg osredotočen predvsem na šparanje. Gledano iz globalnega trga so namreč posledice vojn in naftnih kriz v evropi močno spremenile način delovanja avtomobilskega trga. Kompaktni avtomobili, dizelski motorji ipd. so izzumi evrope, pa ne zato ker se je bilo fino in fajn vozit s fičotom (al pa hroščem, spačkom, fiatom 500, ...) ampak zato ker je to bilo edino možno ko si imel "par ne par" obdobja, par ur dolge vrste na tankštelah in omejitev nakupa goriva (da ne bo kdo mislil da je tole samo v jugi obstajalo, je bilo kar vseevropsko v taki in drugačni obliki).

Od hrošča in golfa dizel in dalje je mentaliteta povsem enaka in taka mentaliteta se je nadajevala tudi v 90 leta ko se je začelo pa "eko" gibanje in smo spet prišli na to da je treba šparat. Tokrat ne zaradi sebe, ampak zato ker so drugi tako rekli (in ker noben noče verjet na besedo so pač nabili trošarine na gorivo). In evropski trg je spet bil podvržen šparanju, dizli levo desno samo da se porabi liter manj. Dejansko je bil večji del tehnološkega napredka v evropskih vozilih naposredno podrejen šparanju.

Standard se je res dvignil in vozila so postala večja, pojavili so se drugi tipi .. ampak še vedno je v ospredju evropskega trga bilo in vedno je ŠPARANJE.

Sedaj pa ti povej kje je tle plac za velike vozila in avtomatike ki prinašajo večjo porabo? Ni je, upam trdit da do prihoda DSGja evropski trg za average johanesa ni bil pripravljen za avtomatski menjalnik. DSG je tole postavil na glavo ker je ponudil celo manjšo porabo kot ročni menjalnik, skoraj isto maso vozila in enake/boljše performanse. Potem so se zganili tudi ostali, predvsem evropski proizvajalci menjalnikov (ZF) ki so začeli klasične avtomatike malo posodabljat da so konkurirali DSGju. Danes imaš en kup izbire in vsa je konkurenčna ročnemu menjalniku po "evropskih" standardih, do leta 2005 pa tega ni bilo (večina globalnih proizvajalcev je bila še leta 2010 in dalje gola in bosa na tem področju).
 

sajkek

Guru
16. mar 2008
35.480
10.724
113
malo je tudi , da klasičnega avtomatika zaradi velikosti ne moreš dat v mlinček...pač zahteva svoje gabarite in moč... tiste robotizirane zadeve pa so bile slepa veja. DSGje to spremenil, tako kot si napisal.
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.746
827
113
Saj, prostor za (pre)velika vozila se je očitno našel, avtomatski menjalnik pa se bolj počasi tudi prebija.

Udobje električnega vozila je v sami vožnji in dejstvu da se človek vsako jutro zbudi z avtom pripravljenim na maksimalni doseg, pa še ogret je za povrhu. Seveda luksuz se da kupiti tudi pri klasiki, npr. tako da imaš webasto v avtu. Ampak z električnim to pač pride "serijsko" zraven.
 

sad

Guru
24. avg 2007
21.042
9.684
113
zakaj bi bile e avto udobje,ki ga moraš filat povsod kjer se ustaviš? a prebereš za seboj?
Ja, povprečen Slovenc naredi 300km na dan in zato mora filat povsod kjer se ustavi. Ti kaj prebereš za sabo?
V naši vasi so že štirje električarji in ravno zadnjič sem videl enega, ki je kar podaljšek vlekel za sabo, da je lahko otroka do vrtca dostavil.
 

sajkek

Guru
16. mar 2008
35.480
10.724
113
Daj no, pejt se peljat s sodobnim avtom istega cenovnega ranga kot električar , avtomatikom, pa povem kje šepa udobje. Smells like...BS.
 

sajkek

Guru
16. mar 2008
35.480
10.724
113
Ja, povprečen Slovenc naredi 300km na dan in zato mora filat povsod kjer se ustavi. Ti kaj prebereš za sabo?
V naši vasi so že štirje električarji in ravno zadnjič sem videl enega, ki je kar podaljšek vlekel za sabo, da je lahko otroka do vrtca dostavil.

zame to ni udobno da ga moram vsaki dan na kabel priklapljat...še telefon bi najraj vrgel skozi okno, če to nebi bila nuja.
 

sad

Guru
24. avg 2007
21.042
9.684
113
zame to ni udobno da ga moram vsaki dan na kabel priklapljat...še telefon bi najraj vrgel skozi okno, če to nebi bila nuja.
ZATE, ker očitno raje izgubljaš čas in delaš nepotrebne kilometre do bencinske črpalke.
In spet neumno posplošuješ: še Ampere ni marsikomu potrebno dnevno filat, pri i3, Ioniqu pa sploh. In cela je... je priključit avto na elektriko v garaži, je lepše smrdet po nafti na bencinski, a ne?
 

sajkek

Guru
16. mar 2008
35.480
10.724
113
v glavnem ni osnovne računice ;). tam tista tesla ko si prilimal pa stroškovno sploh ne gre ven, v primerjavi s sodobnim dizlom...
 

Steve

Guru
13. avg 2007
9.963
1.845
113
v glavnem ni osnovne računice ;). tam tista tesla ko si prilimal pa stroškovno sploh ne gre ven, v primerjavi s sodobnim dizlom...

Če si bolj bogi pri OŠ matematiki, kot večina voznikov dizla, potem je res ni.
Če pa vsaj plus in minus obvladaš, potem pa za marsikoga je računica že danes. Odvisno je sama od tega na koliko km in let računaš. Ampak kot rečeno, za večino je ta matematična operacija rocket science
 

Corvette

Majstr
6. nov 2008
421
282
63
Zmeraj sem bil nasprotnik avtomatikov, dokler nisem konkretneje probal in si kasneje tudi omislil DSG-ja. Če bi bil v enakem avtu na voljo ZF8, se tudi nad tem ne bi pritoževal. Ko sem zatem nekaj časa v ZDA vozil njihov klasični avtomatik v leto dni starem enoprostorcu, mi je bilo spet takoj jasno, zakaj so mi šli avtomatiki na živce - no, predvsem tisti, ki so narejeni po kmečko z ustreznimi "performansami", kar za izdelke ranga DSG, ZF, Aisin itd. ne velja.

In smešno mi je brati, kako se je moral najprej zgoditi preskok v glavah, da smo tudi pri nas sprejeli avtomatike... nope, preskok v tehniki je bil pač predpogoj, ker smo v Evropi navajeni drugačnega standarda avtov napram ZDA, kjer je važen V8, leder-električni zici in mehak volan, ostalo pa nima veze :)
 
  • Všeč mi je
Reactions: sad

Pepe

Guru
20. sep 2007
13.478
5.015
113
Udobje električnega vozila je v sami vožnji in dejstvu da se človek vsako jutro zbudi z avtom pripravljenim na maksimalni doseg, pa še ogret je za povrhu.
Otrok je preko prevozov "testiral" tudi večino električarjev, ki so pri nas na cesti. Najbolj pogost nissan in hundai. Za mrzle dni sedaj že ve, da je v takih vozilih dobro biti pošteno oblečen. Ne vem, če je to by design ali nuja samo v teh konkretnih primerih, da vozniki dosežejo razdaljo, ki jo morajo premagati med službo in domom. Enkrat se je odhod iz Lj tudi malo zavlekel, ker je voznica morala za 20 minut še na hitro polnilnico, ker ji zaradi zasedene polnilnice ni uspelo napolniti med službo. So pa to ljudje, ki svoje električno vozilo res izkoristijo, ker se vozijo daleč v službo.
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.746
827
113
Fery si to ti? Jah EV pač ni za vsakega, novi s 60 kWh baterijami in za ljudi ki dnevno v službo in nazaj naredijo 80 km pa ne bo nobenih kompromisov z gretjem ali tudi izrednimi poti popoldne.
 

Malecky

Majstr
10. sep 2007
11.435
409
83
Se strinjam... EV je povsem uporaben že, kolega tudi z i3 shaja, kaj šele če bi imel novega i3.

Jaz ciljam na PHEV, ker so pač vsi EVji izven financ. Jaz želim da skoči, ko se pa lagano peljem v službo pa želim iti na štrom, ker imam tam tudi polnilnico in je baterija od PHEV dovolj.

Udobje, pospeški, kratke relacije na štrom so mi glavni +. Od hiše v službo se peljem tudi večinoma navzdol in se mi dizel pač ne segreje.
 

LeQuack

Guru
26. avg 2007
7.044
3.562
113
41
Lj
Otrok je preko prevozov "testiral" tudi večino električarjev, ki so pri nas na cesti. Najbolj pogost nissan in hundai. Za mrzle dni sedaj že ve, da je v takih vozilih dobro biti pošteno oblečen. Ne vem, če je to by design ali nuja samo v teh konkretnih primerih, da vozniki dosežejo razdaljo, ki jo morajo premagati med službo in domom. Enkrat se je odhod iz Lj tudi malo zavlekel, ker je voznica morala za 20 minut še na hitro polnilnico, ker ji zaradi zasedene polnilnice ni uspelo napolniti med službo. So pa to ljudje, ki svoje električno vozilo res izkoristijo, ker se vozijo daleč v službo.

A če si slizu službe ga ne izkoristiš?
 

B81

22. jul 2007
36.933
10.500
113
Zmeraj sem bil nasprotnik avtomatikov, dokler nisem konkretneje probal in si kasneje tudi omislil DSG-ja. Če bi bil v enakem avtu na voljo ZF8, se tudi nad tem ne bi pritoževal. Ko sem zatem nekaj časa v ZDA vozil njihov klasični avtomatik v leto dni starem enoprostorcu, mi je bilo spet takoj jasno, zakaj so mi šli avtomatiki na živce - no, predvsem tisti, ki so narejeni po kmečko z ustreznimi "performansami", kar za izdelke ranga DSG, ZF, Aisin itd. ne velja.

In smešno mi je brati, kako se je moral najprej zgoditi preskok v glavah, da smo tudi pri nas sprejeli avtomatike... nope, preskok v tehniki je bil pač predpogoj, ker smo v Evropi navajeni drugačnega standarda avtov napram ZDA, kjer je važen V8, leder-električni zici in mehak volan, ostalo pa nima veze :)
Ameriski cukajo?