Avtomatik: plusi in minusi

sixpower

Guru
22. sep 2011
3.230
2.834
113
Lublana
Obišči stran
Lej imam zdaj zadnjih 100kkm avtomatika pa nobenih problemov, najprej s 164ps, potem s 409ps. Avto pelje tako kot želiš. Menja dol ko želiš, menja gor ko želiš.

Taurus je menjal katastrofalno. Obrati gor, pospeški nikamor. Prav blesav občutek. Skoz obrati skakali gor in dol za prazen nič.

Potem pa res ne vem. Saj pravim jaz kakšnih podobnih problemov še nisem imel razen enkrat, ko sem šel na ogled nekega chryslerja. Da se je sploh premaknil je rabil res veliko obratov in tudi med vožnjo so obrati nekaj skakali gor in dol ter po nepotrebnem in čudno prestavljal. Tip je rekel, da je to normalno, da tako pač dela avtomatik in naj ne pametujem, če ne poznam delovanja menjalnika. Haha! Sem potem še olje od menjalnika pogledal je bil zažgan, kot obraz prodajalca, ki je seveda trdil, da je črno olje normalno in me še na*izdil o kakšnem rdečem olju sanjam. hahaha
 

mr_

Guru
20. sep 2007
9.356
2.730
113
Bo povedal kdo, ki točno ve kako so narejeni klasicni avtomati dandanes...ampak bi rekel, da simptome, ki so opisani so avtomati s pretvornikom brez zaklepa direktnega prenosa. Ko pospesujejo, slisis da so obrati previsoki glede na dogajanje, tudi kaksne BMW in MB limuzine iz 90ih je kaksenkrat slisat on klancu, da so obrati visoki...
Sodoben avtomat, pa ce prav zastopim ima sklopko za direkten prenos. In ko je le ta sklenjen, vrtlajji ne morejo it gor neodvisno od hitrosti. Bi pa bilo fajn slisat, kako deluje prestavljanje v takem avtomatu. Kdaj sklopka prekine povezavo. Med menjanjem, na mestu?
 

luka51

Guru
16. avg 2007
14.399
5.682
113
klasični avtomat ima vandler brez sklopke. Sklopke so v teh DSG in ostalih izvedenkah.
in pri klasičnem je normalno da malo "drsi" dokler se obrati v vandlerju ne ujamejo
 

Hondi

Majstr
18. avg 2007
3.543
432
83
Ja lol se dobro, da smo na alterju
Ze leta imajo avtomatiki s pretvornikom navora zaklep le-tega
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.746
827
113
Tako je, brez Lock-up-Clutch danes klasičnega avtomata ne boš dobil več.

Tegale starega filmčka od Mazde sem se spomnil, kjer je lepo demonstirano kako so lahko na videz podobni klasični avtomati ravno zaradi tega lock-up mehanizma med sabo drugačni:
 

luka51

Guru
16. avg 2007
14.399
5.682
113
Ja lol se dobro, da smo na alterju
Ze leta imajo avtomatiki s pretvornikom navora zaklep le-tega

ja ampak vseeno ne zaklene iz nule. Še vedno se morejo obrati vsaj približno ujet preden zaklene. Tako da v vsakem primeru se opazi nekaj "drsenja" pri speljevanju.
Prednosti so predvem kasneje, ko je zadeva zaklenjena in ni več izgub kot brez zaklepa. Kjer se lopatice nikoli niso sukale enako hitro. oziroma se je del pri motorju lahko sukal med vožnjo dosti hitreje kot del pri menjalniku.
 

mr_

Guru
20. sep 2007
9.356
2.730
113
Pri speljevanje se, seveda, ampak pri prestavljanju in pospeševanju ni več previsokih vrtljajev. Ok, smo rešili...
V glavi imam tudi, da imajo nekateri avtomati sklopko, ki loči menjalnik od motorja. Za v N mogoče, ko stojiš na mestu...?
 

mr_

Guru
20. sep 2007
9.356
2.730
113
Nisem tako mislil, ampak kot nastevanje scenarijev, kdaj bi oddvojil menjalnik. V N, pa v P tudi mogoce, pa ko stojis na mestu, da motor ne vrti vandlerja.
 

luka51

Guru
16. avg 2007
14.399
5.682
113
motor vedno vrti vandler.
v N daš ko je treba avto potisnit, al pa kaka avtopralnica ali vleka.
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.102
4.072
113
N samo odklopi prenos, ne vpliva pa na pretvornik navora.

Glede zaklepa ga imajo vsi elektronsko kontroliran avtomatiki v taki ali drugačni obliki. Problem je ker v prvi(h) prestavah ponavadi dovolijo precej visoke obrate oz. niti nimajo zaklepanja. Recimo prva prestava pri 4 brzinskih avtomatikih je večinoma podobna prenosu na 2. pri ročnih (2., 3. in 4. v avtomatiku so ekvivalent 3., 4. in 5. pri ročnem), tako da razliko doziranja navora prevzame konverter navora in jasno da potem "drsi" tudi do 1/2-3/4 "dovoljenih" obratov motorja. Pri 6 (7 , 8) stopenjskih sodobnejših avtomatih je prva tako zelo kratka da se ne čuti več "ladijskega efekta".
 
  • Všeč mi je
Reactions: RoMeX

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.746
827
113
motor vedno vrti vandler.
v N daš ko je treba avto potisnit, al pa kaka avtopralnica ali vleka.

Mislim da je bilo tule mišljeno, da ko stojiš na mestu z nogo na zavori, se v "ozadju" avtomatsko vklopi N, da se varčuje z gorivom, ker sicer v 1. prestavi z nogo na zavori mešaš olje v vandlerju in s tem mečeš energijo proč.
 

luka51

Guru
16. avg 2007
14.399
5.682
113
[QUOTE="Gasper008, post: 2790505, member: 14471", ker sicer v 1. prestavi z nogo na zavori mešaš olje v vandlerju in s tem mečeš energijo proč.[/QUOTE]
Olje se vedno meša, ker je vandler direkt na vztrajnik prišraufan. Odklopi lahko samo zobnike v menjalniku
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.746
827
113
Tako je, ampak ker so zobniki odklopljeni in se vrtijo praktično brez upora se v vandlerju zato nič kaj ne meša.
 

IbizaDriver

Guru
Osebje foruma
21. jul 2007
10.195
3.822
113
Zanimivo vprašanje. Men tudi zanima. Tako na pamet bi rekel da CVT, čeprav T-roc ima DSG s suho sklopko, se pravi olja ni treba menjati...