Avtomatik: plusi in minusi

Corvette

Majstr
6. nov 2008
421
282
63
Denis ma ja, napram DSG/ZF/etc. so počasnejši, manj uglajeni in z manj pameti. Da ne omenjam šalthebla, ki je pogreb z rožljajočo simfonijo plastike in pretikanja. In priznam, da bi težko šel z dobrega avtomatika na tako "klasiko". Govorim pa za nek primerljiv rang avta, torej npr. Passat/BMW 3 z DSG6/ZF8 vs. enoprostorec ranga Dodge Grand Caravan, ki sicer z V6 250-280 KM čisto spodobno leti, pije pa tudi :) Ampak to pri njihovih cenah bencina in sorazmerno višjih plačah pač ni faktor. Glede na zasnovo njihovih cest in dinamiko prometa tudi komot shajaš s takim menjalnikom, verjamem pa, da se tudi tam v boljših vozilih najdejo bolj izpopolnjene različice.

Je pa tako kot povsod - treba je potestirati, ker marsikdo brez težav shaja tudi s cukomatikom in raznimi robotiziranimi izpeljankami, s čimer ni nič narobe.
 

sad

Guru
24. avg 2007
21.042
9.684
113
Ameriski cukajo?
Ladijski efekt, le ta je bil prisoten pri starih avtomatikih in je bila zadeva zelo nadležna. Podobno kot pri CVTjih. Si pohodil, pa se ni nič zgodilo le uuuuuuuuuuuuuuuu. Da ne pišem o pameti prestavljanja. Sodobni avtomatiki (predvidevam, da tudi v sodobnih amerških avtomobilih) so tisočletje naprej, razlika v porabi je pa tudi skoraj izpuhtela.
 

LeQuack

Guru
26. avg 2007
7.044
3.562
113
41
Lj
Ampak če bi bili ti DSGji/DCTji in podobno tako super, potem bi v Ameriki dosegli ultra uspeh, pa so čisto pogoreli, ker cukajo in so nezanesljivi, tako da so imeli že VW, Ford in še kakšni class action tožbe proti njim. Tako da zdaj se očitno noben proizvajalec ne upa dati te polizdalke na njihov trg.
 
Nazadnje urejeno:
  • Všeč mi je
Reactions: sixpower

B81

22. jul 2007
36.933
10.500
113
Potem ti njihovi "focusi" nimajo powershifta :)

The lawsuits allege that the PowerShift gearbox "continue to experience the transmission defect, including, but not limited to, bucking, kicking, jerking, harsh engagement, and delayed acceleration and lurching.
 

LeQuack

Guru
26. avg 2007
7.044
3.562
113
41
Lj
Potem ti njihovi "focusi" nimajo powershifta :)

The lawsuits allege that the PowerShift gearbox "continue to experience the transmission defect, including, but not limited to, bucking, kicking, jerking, harsh engagement, and delayed acceleration and lurching.

Ja saj to če gledaš so vse značilnosti ročnega menjalnika. Dual clutch je pa robotiziran ročni menjalnik tako da je dosti normalno, da bo imel tudi precej teh značilnosti, vsaj v določenih primerih. Klasični avtomatik ima pretvornik navora, tako da je že v tem pomenu dosti bolj smooth, čeprav ne tako fuel efficient.
Kot sem rekel sem imel dolgo časa Polota s klasičnim avtomatikom in niti enkrat ni cuknil ali kaj podobnega, lahko si šel 1kmh pa je bil smooth as butter.
 

sixpower

Guru
22. sep 2011
3.230
2.834
113
Lublana
Obišči stran
Glede na zasnovo njihovih cest in dinamiko prometa tudi komot shajaš s takim menjalnikom, verjamem pa, da se tudi tam v boljših vozilih najdejo bolj izpopolnjene različice.
In kakšna je zasnova cest in dinamika prometa pri nas in v evropi? Jaz vsa leta super shajam z ameriškim automatom na naših cestah in prometu, mnogo bolje, kot z ročnim. Menjalniki so zelo uglajeni in dovolj "pametni" da vejo v katero prestavo in kdaj prestaviti. Vsekakor tudi 30 let star menjalnik dela in prestavlja bolje, kot vsa slovenska raja na ročki, čeprav so mnogi prepričani, da oni sami pa vrhunsko in edini pravilno prestavljajo.
So pa seveda menjalniki tudi čez lužo različni, eni boljši drugi malo slabši. Ampak, da bi bili kakšni res grozno slabi pa ne vem. Razen, če morda naletiš na kakšnega zmahanega.
 
  • Všeč mi je
Reactions: koliko

crnobog

Guru
29. apr 2009
3.453
1.906
113
In smešno mi je brati, kako se je moral najprej zgoditi preskok v glavah, da smo tudi pri nas sprejeli avtomatike... nope, preskok v tehniki je bil pač predpogoj, ker smo v Evropi navajeni drugačnega standarda avtov napram ZDA, kjer je važen V8, leder-električni zici in mehak volan, ostalo pa nima veze :)

Pozabil si omenit najpomebnejšo stvar, ki po pomembnosi zlahka prekaša vse zgoraj naštete...


.... cup holders... :)
 
  • Všeč mi je
Reactions: Corvette

KillaKHAN

Guru
27. avg 2008
17.805
1.121
113
Denis ma ja, napram DSG/ZF/etc. so počasnejši, manj uglajeni in z manj pameti. Da ne omenjam šalthebla, ki je pogreb z rožljajočo simfonijo plastike in pretikanja. In priznam, da bi težko šel z dobrega avtomatika na tako "klasiko". Govorim pa za nek primerljiv rang avta, torej npr. Passat/BMW 3 z DSG6/ZF8 vs. enoprostorec ranga Dodge Grand Caravan, ki sicer z V6 250-280 KM čisto spodobno leti, pije pa tudi :) Ampak to pri njihovih cenah bencina in sorazmerno višjih plačah pač ni faktor. Glede na zasnovo njihovih cest in dinamiko prometa tudi komot shajaš s takim menjalnikom, verjamem pa, da se tudi tam v boljših vozilih najdejo bolj izpopolnjene različice.

Je pa tako kot povsod - treba je potestirati, ker marsikdo brez težav shaja tudi s cukomatikom in raznimi robotiziranimi izpeljankami, s čimer ni nič narobe.

Jaz sem vozil 2018 Ford Taurusa. Kao Fordova najbolj “premium” limuzina.

Če bi moji avtomatiki tako menjali sigurno nebi mel avtomatika. Avto po mojem ni bil podhranjen samo vedno ko sem dal gas so šli obrati na max avto pa nikamor. Tudi pri malih pospeških. Ne vem, ne znam prav opisat ampak občutek med vožnjo je bil neprijeten.
 
  • Všeč mi je
Reactions: ltd in sad

ALTF4

Fizikalc
8. apr 2017
627
177
43
Zato, ker ste vsi zivcni. Povprecen evropejec je priblizno 10x bolj na koncu z zivci kot american, da o kanadcanih ne govorim. na cesti se vse skupaj se potencira.
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.185
1.197
113
www.adriamedia.si
Pojdi se peljat z avtom istega STROŠKOVNEGA ranga.

https://siol.net/avtomoto/zgodbe/ad...video-test-elektricni-avtomobili-prima-494969
"Kdaj se torej zgodi točka preloma oziroma kdaj se lastniku povrne začetna višja cena? Spodnji graf predvideva 12 tisoč evrov dražji avtomobil in stroške pogonske energije s prevoženo razdaljo.

Začetna višja cena se ob teh predpostavkah izniči po približno 157 tisoč kilometrih."
Tule mislim, da so malo v temo brcnili in da je cifra nižja. Ker če vzameš električnemu primelrjiv ICE avto (avtomatik, oprema ...) je razlika manjša.
 

Gavran

direktor!
22. jul 2007
9.130
5.071
113
Nuku`Alofa
... ce polnis na avtocesti pa biiiiiiistveno pozneje...

Danes je pričakovano najdražje polnjenje ob avtocesti (20 centov na minuto polnjenja), kjer za 100 kilometrov dosega plačamo okrog pet evrov. Vsaj v bližnji prihodnosti se torej stroški za uporabnika ne bodo bistveno spreminjali.
 

sad

Guru
24. avg 2007
21.042
9.684
113
Jaz sem vozil 2018 Ford Taurusa. Kao Fordova najbolj “premium” limuzina.

Če bi moji avtomatiki tako menjali sigurno nebi mel avtomatika. Avto po mojem ni bil podhranjen samo vedno ko sem dal gas so šli obrati na max avto pa nikamor. Tudi pri malih pospeških. Ne vem, ne znam prav opisat ampak občutek med vožnjo je bil neprijeten.
Zgoraj zapisan ladijski efekt.
 

Corvette

Majstr
6. nov 2008
421
282
63
In kakšna je zasnova cest in dinamika prometa pri nas in v evropi? Jaz vsa leta super shajam z ameriškim automatom na naših cestah in prometu, mnogo bolje, kot z ročnim.
Super. Kot pravim - marsikomu to povsem odgovarja in prav je tako. Meni osebno in še komu pa so DSG, ZF itd. korak naprej in ljubši za vozit, ker tudi prestavljajo hitreje kot običajen voznik, kar pa za "ameriško" klasiko ne velja zmeraj.

O primerjavah v prometu je nesmiselno na dolgo razglabljati v tej temi, ker je izven okvirov. Če si bil kdaj čez lužo po njihovih širokih cestah in v zastojih okoli LA, potem veš, o čem govorim.
 
Nazadnje urejeno:

RoMeX

Guru
20. feb 2008
2.279
764
113
ameriški menjalnik z pravilno nastavljenim kickdownom prestavlja fenomenalno :) imam oboje, dsg in aw4.. dsg je crknil po petih letih, aw4 bo umrl kasneje kot šofer ...
 
  • Všeč mi je
Reactions: koliko in sixpower

sixpower

Guru
22. sep 2011
3.230
2.834
113
Lublana
Obišči stran
O primerjavah v prometu je nesmiselno na dolgo razglabljati v tej temi, ker je izven okvirov. Če si bil kdaj čez lužo po njihovih širokih cestah in v zastojih okoli LA, potem veš, o čem govorim.

Nisem še bil tam ampak še vedno ne vem kaj si želel povedati. Tudi pri nas imaš hude zastoje, seveda niso tako zelo hudi in ne trajajo po ves dan. Ampak kaj ima to veze zdaj z menjalnikom? Vozim se dnevno v gužvah, na praznih cestah, na avtocesti, po mestu in lokalnih cestah, ponoči in podnevi, v Sloveniji in tujini kjer so tudi zelo hudi zastoji okoli miljonskih mest... kaj je zdaj tako drugače, kot v ZDA, da menjalnik tukaj nebi mogel v redu delat?
 

sixpower

Guru
22. sep 2011
3.230
2.834
113
Lublana
Obišči stran
Jaz sem vozil 2018 Ford Taurusa. Kao Fordova najbolj “premium” limuzina.

Če bi moji avtomatiki tako menjali sigurno nebi mel avtomatika. Avto po mojem ni bil podhranjen samo vedno ko sem dal gas so šli obrati na max avto pa nikamor. Tudi pri malih pospeških. Ne vem, ne znam prav opisat ampak občutek med vožnjo je bil neprijeten.

Ne razumem točno kaj želiš povedat ampak jaz ne poznam nobenih problemov, kot jih nekateri omenjate. Če so šli obrati na maks si enostavno preveč pohodil gas. Jaz sem navajen ravno obratno, malo gasa, nizki obrati in avto že pošteno vleče in medtem, ko pri meni menjalnik počasi in uglajeno z zmernimi obrati prestavi v drugo in je vožnja še vedno mirna in ležerna na sosednjem pasu nekdo z ročko že zdavnaj v tretji in obrati na polno... ampak on ima športno in dinamično vožnjo ter hitro in pravilno prestavlja in ima vozilo pod kontrolo... ampak hitrost imava pa isto :)
Sem pa opazil pri nekaterih, ki so probavali vozit avtomatika, da nekako želijo vsiliti menjalniku svojo pamet in namesto, da bi samo lepo počasi dodali gas in ga držali na enem mestu, vedno polj pritiskajo po gasu, ker nekako želijo, da bi menjalnik že prestavil v višjo ampak to se ne zgodi, ker menjalnik avtomatsko drži in viša obrate saj "misli", da želiš pospešovati ampak ni nekega resnega pospeševanja, ker ravno toliko dodajajo gas, da ne more prestaviti v višjo in zmanjšat obrate in premalo za resno pospeševanje. Ja tukaj lahko pride, do visokih obratov brez učinka. Takšno vožnjo sem v glavnem opazil pri nekaterih ženskah, ki so pogostoje bolj "hlodi" za tehniko in motoriko pri vožnji z avtomobilom.
 
  • Všeč mi je
Reactions: koliko

KillaKHAN

Guru
27. avg 2008
17.805
1.121
113
Ne razumem točno kaj želiš povedat ampak jaz ne poznam nobenih problemov, kot jih nekateri omenjate. Če so šli obrati na maks si enostavno preveč pohodil gas. Jaz sem navajen ravno obratno, malo gasa, nizki obrati in avto že pošteno vleče in medtem, ko pri meni menjalnik počasi in uglajeno z zmernimi obrati prestavi v drugo in je vožnja še vedno mirna in ležerna na sosednjem pasu nekdo z ročko že zdavnaj v tretji in obrati na polno... ampak on ima športno in dinamično vožnjo ter hitro in pravilno prestavlja in ima vozilo pod kontrolo... ampak hitrost imava pa isto :)
Sem pa opazil pri nekaterih, ki so probavali vozit avtomatika, da nekako želijo vsiliti menjalniku svojo pamet in namesto, da bi samo lepo počasi dodali gas in ga držali na enem mestu, vedno polj pritiskajo po gasu, ker nekako želijo, da bi menjalnik že prestavil v višjo ampak to se ne zgodi, ker menjalnik avtomatsko drži in viša obrate saj "misli", da želiš pospešovati ampak ni nekega resnega pospeševanja, ker ravno toliko dodajajo gas, da ne more prestaviti v višjo in zmanjšat obrate in premalo za resno pospeševanje. Ja tukaj lahko pride, do visokih obratov brez učinka. Takšno vožnjo sem v glavnem opazil pri nekaterih ženskah, ki so pogostoje bolj "hlodi" za tehniko in motoriko pri vožnji z avtomobilom.

Lej imam zdaj zadnjih 100kkm avtomatika pa nobenih problemov, najprej s 164ps, potem s 409ps. Avto pelje tako kot želiš. Menja dol ko želiš, menja gor ko želiš.

Taurus je menjal katastrofalno. Obrati gor, pospeški nikamor. Prav blesav občutek. Skoz obrati skakali gor in dol za prazen nič.