Ali prestavljate z vmesnim plinom?

ametist

Fizikalc
5. nov 2012
181
47
28
Pri hitri vožnji, kadar sem na dirkališču in na spolzkih podlagah, sploh v snegu dodajam vmesni plin. Vožnja je bolj udobna in pa do prenosa teže vozila prihaja samo ob zaviranju in ne še ob menjavi prestave avto je ob tem veliko bolj stabilen, na spolzki podlagi pa ni skrbi, da bi kolesa lahko blokirala...

lp.
 

jello

Guru
22. sep 2008
10.153
3.873
113
Dej ne bluzi. Dobil si odgovore primerne vprašanju (nekaj tudi od popolnoma resnih ljudi, ki so že sami kdaj lastnoročno podrli kakšen motor, menjalnik ali dva), zdaj ko se ti cel alter (pa i šire) smeje se delaš pa užaljeno princesko in ob vejice spotikaš.

bonk.gif
 

cnpod

Fizikalc
20. okt 2013
716
96
28
Citat:
Uporabnik jello pravi:
Dej ne bluzi. Dobil si odgovore primerne vprašanju (nekaj tudi od popolnoma resnih ljudi, ki so že sami kdaj lastnoročno podrli kakšen motor, menjalnik ali dva), zdaj ko se ti cel alter (pa i šire) smeje se delaš pa užaljeno princesko in ob vejice spotikaš.

bonk.gif

Moj podpis.
Napisal sem mu par odgovorov s čisto nevtralno tehnično vsebino, pa se je režal in norčeval v odgovorih. To je menda značilno za slovenjceljne, a ne?
 

mtl

Majstr
19. jul 2007
10.580
338
83
Kras
www.mtl.si
Citat:
Uporabnik cnpod pravi:
Moj podpis.
Napisal sem mu par odgovorov s čisto nevtralno tehnično vsebino, pa se je režal in norčeval v odgovorih. To je menda značilno za slovenjceljne, a ne?
A bi ti to tehnično nevtralno vsebino malo razčlenil? Ker kaj naj odgovorim na tehnično nevtralno
grims-1.gif
skovanko ''alter plin'', razen da napopam smeške, saj sem se iz srca nasmejal?
Glede nepravilne uporabe vmesnega plina sem se strinjal s tabo, da je bolje, da tega ne počneš, če ne obvladaš.
Potem ostane samo še tvoja stroga definicija vmesnega plina in da to kar jaz delam ni vmesni plin. Torej, kaj pa je? Ob tem, da sem v odgovoru pred tvojim točno definiral, kaj mislim s tem.
Sem se pripravljen izobraževati, tako da mi povej, kako se strokovno reče ujemanju obratov med prestavljanjem v slovenščini, če to ni vmesni plin. Hvala.
 

Gatto

Guru
19. jul 2007
18.747
896
113
tu in tam
Ja no, potem sem pa na alterju spet nekaj novega izvedel: torej, da je treba med, pred prestavljanjem ujemati obrate menjalnika in motorja..

čudno čudno, pa vozim različne avte okoli 25 let, pa mi še ni ratalo uničiti sklopke, kaj šele menjalnika. Nazadnje, ko sem bil na to pozoren, je bilo med vožnjo kakšnega starega traktorja in vojaškega vozila, današnja moja vozila (precej uglajen bencinar in malo manj dizel) pa res ne zahtevata kakšnih dodatnih manipulacij okrog gasa in sklopke pri prestavljanju, pa je vožnja kar solidna.

Res pa je, da imaš čudake, ki bi prestavljali s 6000 obratov iz 4. prestave v prvo ipd, ampak, takim pa tudi noben medgas ne pomaga, če nimajo občutka..
wink-1.gif
 

mtl

Majstr
19. jul 2007
10.580
338
83
Kras
www.mtl.si
Citat:
Uporabnik Gatto pravi:
Ja no, potem sem pa na alterju spet nekaj novega izvedel: torej, da je treba med, pred prestavljanjem ujemati obrate menjalnika in motorja..
A jaz sem kje trdil, da MORAŠ prestavljati z vmesnim plinom?
confused-1.gif

Trdim pa, da je vmesni plin za ujemanje obratov med prestavljanjem koristen, če ga izvajaš pravilno , v nobenem primeru pa ne škodi. Kolikšna je ta korist pri sodobnih avtomobilih? Relativno majhna, ampak ej... Po mojem mnenju.
 

Gatto

Guru
19. jul 2007
18.747
896
113
tu in tam
V bistvu dobro vem, kaj hočeš povedati, ampak je po moje ta "aplikacija" pri avtih nepotrebna, kot si sam nakazal..
smile-1.gif


Mene bolj okupira dejstvo, da so ceste ponekod tako obupne, da med prestavljanjem komaj zadaneš pravo prestavo od rukanja, ampak, to je že druga tema.
rolleyes-1.gif
 

kalbo

Guru
7. okt 2013
18.712
9.479
113
Vmesni gas je pri normalni cestni vožnji pač za valajat od smeha. Če govorimo pa o dirkanju, tist je pa druga zgodba.
 

peter_nn

Pripravnik
4. okt 2007
509
2
18
Citat:
Uporabnik Roberto pravi:
In zakaj moraš pri normalnem avtu dat pri 4000 rpm v nižjo? Pri takih obratih bo avto lepo potegnil iz ovinka, pri 2000 rpm pa ni potrebe po vmesnem plinu...
Kadar sem sam, in na lepi ovinkasti cesti, npr na jezersko, vozim dinamično, po ravnini nisem zelo hiter, pred ovinkom zato nič ne bremzam, vse dogajanje nadziram s plinom, prestavljam tako da so obrati ves čas na največjem navoru, to je med 3 in 4.000 vrtljaji.
Pred ovinkom ne zaviram, samo prestavim navzdol, obrati zato narastejo za kakšnega tisočaka, in potem z motornim zaviranjem lepo dinamično (in precej hitro) odpeljem ovinek, v katerem hitros nadziram samo s plinom in obrati med 3 in 4.000.
Dodam med gas, ali kakor koli že temu rečete, v času ko prestavna ročica potuje iz 4. v 3. prestavo, zato da mašina ne zatuli, in da lahko hitreje spustim sklopko...

Pri mestni vožnji in jutranjih konicah, tudi relacijah s potniki, pa res ne rabim dodajat med gasa, pri vožnji med 1.500 in 3.000 obrati
 

peter_nn

Pripravnik
4. okt 2007
509
2
18
Aja pa še za vse tiste ki ste se posmehovali, pa sinhroni, pa nevemkajševse...

pelješ po avtocesti 130 v 5. prestavi (če šeste nimaš), stisneš sklopko, prestaviš v 4. prestavo, sklopke ŠE NE spustiš. Obrati so vam verjetno narasli, anede. Kolikor je meni znano grejo obrati zelo hitro proti štandgasu, se pravi okoli 800 rpm. Bi prosil nekoga da mi to demonstrira, ker me resnično zanima kako to izgleda, v teh vaših tanovih avtotih. Hvala.
 
Nazadnje urejeno:

alkoholik

RudolF
23. jul 2007
16.534
2.914
113
v lokalni ostariji
mtl, međugas je pač zadeva uporabljena iz menjalnikov brez sinhronov (traktorji, kamioni) (dvojno kuplabnje vmes pa gas da ujamš menjalnik)... ti pa pač malo nabiješ gas, da je vse skupaj bolj gladko. nič napačnega čeprav kej velik koristi pa ne vidim...
 

luka51

Guru
16. avg 2007
14.407
5.685
113
Citat:
Uporabnik peter_nn pravi:
Aja pa še za vse tiste ki ste se posmehovali, pa sinhroni, pa nevemkajševse...

pelješ po avtocesti 130 v 5. prestavi (če šeste nimaš), stisneš sklopko, prestaviš v 4. prestavo, sklopke ŠE NE spustiš. Obrati so vam verjetno narasli, anede. Kolikor je meni znano grejo obrati zelo hitro proti štandgasu, se pravi okoli 800 rpm. Bi prosil nekoga da mi to demonstrira, ker me resnično zanima kako to izgleda, v teh vaših tanovih avtotih. Hvala.

kaj je sklopka mogoče stikalo ki ima pozicijo 0 in 1 ali jo lahko počasi z občutkom spustiš?
Tole razmisli in boš dobil odgovor kako se prestavi v teh naših tanovih avtih.

Drugače pa malo off topica. Tale tema ti da mislit malo glede na tisto izpred par dni. Zakaj je folk spočit ko vozi 90kmh na avtocesti in pri 130 nevem kak zmatran. Valda je zmatran če dela zraven svašta kar ni treba. Kaj zračunate % gasa kolko bo treba stisnt da bojo obrati perfektno izenačeni in bo zadeva mehko prestavla?

@MTL ti pa ne joči zdaj če se dela folk norca iz tebe. Strelaš take kot jih 5 letni froc v vrtcu nebi. govoriš o nekih obrabah nepotrebnih in nevem kaj vse. Si kdaj videl kuplongo sploh od blizu? Dobro ajde ne rečem nič če bi vozo neko 800 konjsko podivjano žival z zadnjim pogonom brez elektronike in z ročnim menjalnikom, da ti ne odnese rit pred ovinkom. Tak pa jebeno oktavijo.
 
Nazadnje urejeno:

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.104
4.073
113
Citat:
Uporabnik peter_nn pravi:
Aja pa še za vse tiste ki ste se posmehovali, pa sinhroni, pa nevemkajševse...

pelješ po avtocesti 130 v 5. prestavi (če šeste nimaš), stisneš sklopko, prestaviš v 4. prestavo, sklopke ŠE NE spustiš. Obrati so vam verjetno narasli, anede. Kolikor je meni znano grejo obrati zelo hitro proti štandgasu, se pravi okoli 800 rpm. Bi prosil nekoga da mi to demonstrira, ker me resnično zanima kako to izgleda, v teh vaših tanovih avtotih. Hvala.

Obrati padajo počasi ker je to ravno finta sodobnih motorjev z el. regulacijo. Pri nekaterih vozilih s senzorjem na menjalniku ti celo avto dela "međugas" oz. da ne bomo narobe rabili terminov, dodaja/odvzema ti plin tako da se pred spuščanjem sklopke obrati na menjalniku uravnajo na obeh oseh.
 

afroC

Majstr
6. jun 2009
2.771
351
83
Citat:
Uporabnik ametist pravi:
Pri hitri vožnji, kadar sem na dirkališču in na spolzkih podlagah, sploh v snegu dodajam vmesni plin. Vožnja je bolj udobna in pa do prenosa teže vozila prihaja samo ob zaviranju in ne še ob menjavi prestave avto je ob tem veliko bolj stabilen, na spolzki podlagi pa ni skrbi, da bi kolesa lahko blokirala...

lp.

x2 - edino dirkališča pri meni ni. Že od nekdaj ravnam tako, prav tako skoraj vedno ob umirjeni vožnji.
 

cnpod

Fizikalc
20. okt 2013
716
96
28
@MTL: Odkod poimenovanje vmesni plin: daš iz prejšnje prestave v ler, spustiš sklopko in dodaš plin, da (približno) sinhroniziraš vrtenje pogonske in gnane gredi, stisneš sklopko in prestaviš v novo izbrano prestavo. Ker si plin dodal vmes, MED prejšnjo in prihodnjo prestavo, se temu reče vmesni plin.
Ob pazljivem branju bi opazil, da sem napisal "AFTER gas" in ne alter gas, kot si ti prebral, kar bi pomenilo "po plin", ker plin dodajaš, da uskladiš vrtenje lamele sklopke z motorno gredjo PO tem, ko si že prestavil v novo prestavo.

Tale tema je že tako čudna, da se raje ne bom več javil vanjo. Prijetno prerekanje vsem.... ;-)
 
Nazadnje urejeno:

mtl

Majstr
19. jul 2007
10.580
338
83
Kras
www.mtl.si
Citat:
Uporabnik cnpod pravi:
@MTL: Odkod poimenovanje vmesni plin: daš iz prejšnje prestave v ler, spustiš sklopko in dodaš plin, da (približno) sinhroniziraš vrtenje pogonske in gnane gredi, stisneš sklopko in prestaviš v novo izbrano prestavo. Ker si plin dodal vmes, MED prejšnjo in prihodnjo prestavo, se temu reče vmesni plin.
Ob pazljivem branju bi opazil, da sem napisal "AFTER gas" in ne alter gas, kot si ti prebral, kar bi pomenilo "po plin", ker plin dodajaš, da uskladiš vrtenje lamele sklopke z motorno gredjo PO tem, ko si že prestavil v novo prestavo.

Tale tema je že tako čudna, da se raje ne bom več javil vanjo. Prijetno prerekanje vsem.... ;-)
Damn, se opravičujem sem čisto zajeb..., saj sem videl Alter namesto after gas. Moja napaka, upam, da
nahrung002.gif

Tvoja definicija je ok ampak tudi pri ujemanju vrtljajev daš vmesni plin, tako da se mi je to zdel najboljši slovnenski izraz za to. Sem pa potem tudi v enem od postov natančno razložil kaj mislim s tem. Bom naslednjič raje kar tujko uporabil, da ne bo nesporazumov.
Citat:
Uporabnik luka51 pravi:
@MTL ti pa ne joči zdaj če se dela folk norca iz tebe. Strelaš take kot jih 5 letni froc v vrtcu nebi. govoriš o nekih obrabah nepotrebnih in nevem kaj vse. Si kdaj videl kuplongo sploh od blizu? Dobro ajde ne rečem nič če bi vozo neko 800 konjsko podivjano žival z zadnjim pogonom brez elektronike in z ročnim menjalnikom, da ti ne odnese rit pred ovinkom. Tak pa jebeno oktavijo.
Kje pa jočem? Jaz sem se prav iz srca nasmejal ob tej temi.
cheer.gif

Torej po tvojem je obraba vseh pogonskih sklopov identična , če delaš rev matching ali ne?
V bistvu mi niti ni treba odgovarjat, ker vidim, da si z avtom kar zadel
grin1.gif
 

Roberto

Majstr
19. jul 2007
12.057
154
63
Doma
Damn, pri vsem tem bi pa že lahko vedel, da pri športnih zverinah za na stezo ni niti 700 RPM razlike med dvema sosednjima prestavama za razliko od traktorčetov kjer jih je lahko tudi 1500... Posebej pri 5-stopenjskih menjalnikih.
 

mtl

Majstr
19. jul 2007
10.580
338
83
Kras
www.mtl.si
Citat:
Uporabnik kalbo pravi:
Tud sam sem se od srca nasmejal tvojim umotvorom.
Odlično. A ni dan takoj lepši?
aplauz.gif


Citat:
Uporabnik Roberto pravi:
Damn, pri vsem tem bi pa že lahko vedel, da pri športnih zverinah za na stezo ni niti 700 RPM razlike med dvema sosednjima prestavama za razliko od traktorčetov kjer jih je lahko tudi 1500... Posebej pri 5-stopenjskih menjalnikih.
Ej, ne bi vedel
redface-1.gif
 

netko

Guru
25. jul 2007
6.949
2.247
113
nikoli ne šaltam z medgasom pa pri 340000km nisem menjal niti sklopke niti vztrajnika
 

Podobne teme