Avtomatik je zakon. Dokler ga nisem kupil sem bil poln kritik, kot nekateri drugi. Sedaj ga niti pod razno ne zamenjam zza ročnega.
Pri avtomatiku je pogoj dovolj močan motor. Kot so že napisali, je minimum okoli 150 KM in 300 Nm navora. Jaz sem tučno tu pri mojem BMW in je OK. Bi pa z veseljem imel še močnejši motor, a za enkrat do dovolj. Še vedno priletim do 100 v cca 9 sekundah.
Poraba. Slab liter več, največ v mestu. Na AC je razlika manjša.
Vzdrževanje. Če crkne je dražji, pogosto moraš kar kupiti novega, kar je par 1000 EUR. Redno vzdrževanje na 100.000 km pa v rangu par 100 EUR.
Izkoristek moči motorja: Avtomatik zaradi svojega principa delovanja popapca cca 10% moči (torque konverter). V mojem primeru se avto obnaša kot ročni s 130, 135 KM. Tega ne opaziš pri speljevanju, saj se multiplicira navor do določenih obratov zato lepo pohodiš gas, naviješ na 3000 obratov, držiš gas in fino pospešuje, pri tem pa ves čas ostaja v območju optimalnega navora.
Cukanje: pri normalnem pospeševanju ga praktično ni. Pojavi se kvečjemu pri gas do podna, športnem programu, kjer menja pri rdečem polju obratov. Se pa da temu izogniti tako, da malo pred tem za kakšno sekundo sam spustiš nogo s plina, potem on prešalta, ti pa gas naprej.
Specifika: veliko več boš uporabljala zavore, avto manj zavira z "motorjem", zavorne obloge gredo prej. Še posebej opazno pri vožnji po klancu navzdol. Sicer se avtomatika prej ali slej prilagodi vozniku in prestavi navzdol, s tem pa poveča zaviranje motorja. Takoj, ko se dotakneš plina pa šaltne navzgor in si na zopet na slabšem. Prav tukaj pridejo v poštev programi 1-2 ali 1-2-3 saj ne dovolijo višjih prestav. Še posebej je to uporabno pozimi.
Skratka, avtomatik ja, pri dovolj močnem motorju. Pa avto mora biti redno vzdrževan, da ne kupiš kakšnega, ki ima na števcu 50.000 km, v resnici pa 150.000.