Se ne strinjam čisto s tabo.
Tipičen šleperist, ki ve kaj je pred njim in se ima kam umakniti in ve, da bo v doglednem času lahko nadaljeval, se bo umaknil. Še posebej, če ga bo prometna signalizacija ustrezno vodila (čemu že imamo portale nad AC?). Če pa še vse skupaj podkrepiš z uztrezno kaznovalno politiko in le-to tudi izvajaš (pa ne zdaj, da ni dovolj policije - samo "akcije" je treba ustrezno tempirati), bo hitro red.
Dokler pa vsi, ki se kotalijo čez našo kokoško, na vprašanje: "Wi štrazen in Slovenija?" odgovorijo "Zlovenija gud, zer gud!", pa potem malo podregaš: "Warum gud?", ter dobiš odgovor: "Kajne policaj!" in širok nasmeh, se ti malo feržmaga vse skupaj, ker se sam, kot ustrezno obveščen SLO prevoznik, držiš prepovedi.
To kar pa klobasa "njihov" (moj ni!) Andrej pa res ni za nikamor - samo tuljenje kako kaj ne velja, pa brez niti enega predloga, kako bi lahko bilo bolje.
Zdaj pa k današnji situaciji:
1. o nameravani zapori obveščati prevozniške organizacije v državi in prevozniška združenja v sosednjih državah, ki jih bo ukrep "prizadel"
2. ustrezno in v več jezikih obveščati preko medijev (državni radijo, portali na AC)
3. prepoved narediti "gibljivo" glede na vreme (ja vem, ta je precej tricky in rabi kar malo "vaje" - samo enkrat je treba začeti)
4. ko začne prepoved veljati (hm - glej prejšnjo točko - ko res začne snežiti) zapreti izvoze iz počivališč, postaviti "osebje" na uvoze in "izločati". Idealno bi bilo tudi "zapreti" izhode iz večjih industrijskih con. (mi smo pred leti odstopili kar lep štikl parkirišča, da so imeli kam umakniti kamione iz primorke, ki je bila mimo Postojne zaprta)
5. pred (in to dovolj pred!) znane problematične klance ravnotako postaviti "osebje", ki bo tovorni promet izločil na odstavni pas (v začetku bo teh žal precej - samo ko bodo sčasoma ugotovili, da se ne splača "skočiti" mimo počivališča in zmrzovati na AC, se bo količina "junakov" začela zmanjševati)
6. v kolikor vremenske razmere dopuščajo AC očistiti in spustiti naprej ustavljene na odstavnih pasovih (priznam - zna biti problem, ker bo med njimi vsaj eden, ki nima ustrezne obutve na kamionu (pa to ne pomeni nujno, da mora imeti zimske gume!) - take pa je treba potem finančno cepiti (bo moral imeti toliko samoodgovornosti, da bo ostal na odstavne dokler res ne bo dovolj kopno - ampak pozor - DARS / policija ga pa tudi ne sme "nagnati")
7. razmisliti, da se naredi nova počivališča pred problematičnimi klanci - beri npr. počivališče nekje pred Vrhniko iz smeri Ljubljane, kajti sedanja situacija zelo oteži ustrezno izločanje (nekaj bi se sicer dalo narediti na cestninski Log)
In ja vem - ni enostavno. Malo upanja daje današnji poskus - vključno z razsodnostjo, da so prepoved "preklicali". Upam le, da jih popoldansko sneženje ne bo presenetilo (bergfex pravi, da bo pri nas spet nahuje na Notranjskem => vrhniški klanec + Postojna, sicer do jutri "samo" do 20 cm snega - samo zameti znajo tu narediti štalo).
Aja še nekaj - vsaka takšna "zapora" (no - vsaka zapora nasploh) po sprostitvi povzroči kar lepo zgostitev tovornega prometa, kar tudi ni ravno optimalno za prometno varnost. Je treba znati tudi tako sporstitev pametno speljati - recimo z "zaporo desnega pasu iz počivališč samo za tovorna vozila", recimo v dolžini 4-5 km, da se tovorna kolona sploh lahko tekoče vključijo in, da se med njimi naredi dovolj velika varnostna razdalja).