Recimo tako ...
motor brez plina teži k štandgasu, v reduktorju je to zeloooo počasi. Pri klasičnem klancu ("dober" oprijem) bo povečevanje hitrosti vozila vrtelo motor višje v obrate (kjer je zaviranje tudi večje) in bo tako skrbelo za neko kostantno hitrost (odvisi od klanca, teže vozila, prestave).
Pri drsečem klancu je možno da kolo drsi .. ampak fora je da se drsenje slej ko prej prenaša na pogon, pri 4WD je prednost ta da imaš 4 kolesa, ki so zmožna prenesti silo "klanca" na pogon .. skratka če eno samo kolo pride do nedrseče podlage bo to vplivalo na vrtenje vseh koles. Vpliv enakomernega vrtenja koles pomeni predvsem stabilnost, v praksi to pomeni, da lahko na drseči podlagi še vedno upravljaš z vozilom (volan "deluje", riti ne odnaša). V skrajni sili ti še vedno ostane "gas", ki lahko popravi smer.
Dejstvo je, da je tvoja situacija idealna za 4x4, ker je oprijem bil (če so ljudje prišli gor pomeni da je oprijema dovolj) - edino malce ga je bilo premalo in 2WD + zavore ne znajo razporediti moči tako da se izide.
Aja glede vozila, niso samo terenci .. lahko gledaš tudi za kakšnimi subaruji (reduktor + 4wd) ali pa recimo audiji (allroad ima tudi reduktor), načeloma je vse to primerno za opisan problem. Je pa res, cene novih takih igrač so od 30k dalje!