vzig na kable

crashednburnt

Majstr
Osebje foruma
20. jul 2007
8.746
434
83
Goriška
www.avtopro.si
Citat:
Uporabnik Pbutec pravi:
Citat:
Uporabnik Samojed pravi:
Tule bi prosil za podnapise, ker jaz si razlagam tvoj odgovor samo tako, da si se s kladvom po glavi. In to močno!
Če daš kleme iz vžganega avta na avto z popolnoma spraznejenim akumolatrojem , ne rabiš nobenega 10 minutnega "ogrevanja".
hysterical-1.gif

Avto vžge v prvem šusu, če imaš kolikor tolikor dober akumolator, ti niti ni treba avta imeti prižganega. Sem traktor na tak način že 100x prižgal, da sem kar potegnil kleme iz avta, ki stoji zraven njega v garaži in ne da bi avto sploh prižgal ali še bolj butasto celih 10 minut čakal, da se malo napolni aku traktorja.

Ti se kar smej, a smeješ se edino svoji neumnosti. Meni že ne boš govoril, kako se avto s kabli vžiga, ker to delam tedensko na raznoraznih avtomobilih ...
rolleyes-1.gif
 

Samojed

el. zaščita
Osebje foruma
19. sep 2007
2.157
55
48
Osrednja Slovenija
Malo preveč če-jev je tukaj. Če ima avto izpraznjen akumulator, pa je ta sicer v kondiciji, ti potegne precej toka. Običajno ta aku požre toliko, da za start zmanjka. Zato počakaš, da se obnemogli malce napolni in potem štartaš. Če je prvi aku zanič, je vseeno, v vsakem primeru pa rabiš dokaj solidne kable in ne kaka baubau varianta za 5€. s tako varianto vžgeš samo po zgornjem nasvetu, kateremu se smejiš in po glavi tolčeš.
 

ggg

Fizikalc
8. avg 2007
5.698
4
38
evo danes sem prvic poizkusil "- kabel" priklopiti na en kovinski nosilc namesto neg. pol izpraznjene baterije pa ni zalaufal avto. zato sem lepo po starem provezal neg. pola obeh baterij pa je zaropotalo kot je treba.

ne vem zakaj taksna bojazen pred taksno povezavo
confused-1.gif
 

Samojed

el. zaščita
Osebje foruma
19. sep 2007
2.157
55
48
Osrednja Slovenija
Pri polnjenju akumulatorja lahko nastane "pokalni" plin ki lahko imenu primerno poči. Mogoče pa še kaj drugega nastaja, pa niti ne vem, skratka iskra pri priklopu ali odklopu je lahko problem, sploh če je akumulator v zaprtem delu - recimo pod šajbo in za požarno steno. Kovinski nosilec na katerega si priklapljal verjetno ni bil čist ali kaj podobnega. Načeloma pa je vsak motor dobro, s pletenico povezan z akujem (zaradi štarterja), tako da lahko na kak štrleč del menjalnika ali kaj podobnega priklopiš naslednjič.
 

Pbutec

100. registrirani uporabnik
20. jul 2007
15.180
3.641
113
Marlbor
Citat:
Uporabnik ggg pravi:
evo danes sem prvic poizkusil "- kabel" priklopiti na en kovinski nosilc namesto neg. pol izpraznjene baterije pa ni zalaufal avto. zato sem lepo po starem provezal neg. pola obeh baterij pa je zaropotalo kot je treba.

ne vem zakaj taksna bojazen pred taksno povezavo
confused-1.gif
Ker poslušaš razne teoretike, ki po knjigi iz letas 1967 delajo. Bodi praktik.
Sam vem, da raznim "izučenim" mehanikom še verige na biciklu ne bi dal popravljati, kaj še le da bi mi po avtu štorali.
 

Benady

Fizikalc
20. jul 2007
6.825
1
38
Citat:
Uporabnik patriot pravi:
Citat:
Uporabnik mosseero pravi:
Edino, kjer boš lahko imel težave, je, če bo akumulator od corse oblečen v kakšno plastiko in s kabli sploh zraven ne boš mogel priti.

Še večji problem je če ne najdeš akumulatorja.

Sem že doživel da se je baba čudila kako to, da BMW nima akumulatorja.

Ko sem ji ga pokazal v prtljažniku si je oddahnila.
evil.gif

Sploh ni smešno. Jaz sem ga v trojki touring komaj našel, je v dnu prtlažnika spodaj desno
smirk-1.gif
 

mtl

Majstr
19. jul 2007
10.712
395
83
Kras
www.mtl.si
Citat:
Uporabnik Pbutec pravi:
Citat:
Uporabnik Samojed pravi:
Tule bi prosil za podnapise, ker jaz si razlagam tvoj odgovor samo tako, da si se s kladvom po glavi. In to močno!
Če daš kleme iz vžganega avta na avto z popolnoma spraznejenim akumolatrojem , ne rabiš nobenega 10 minutnega "ogrevanja".
hysterical-1.gif

Avto vžge v prvem šusu, če imaš kolikor tolikor dober akumolator, ti niti ni treba avta imeti prižganega. Sem traktor na tak način že 100x prižgal, da sem kar potegnil kleme iz avta, ki stoji zraven njega v garaži in ne da bi avto sploh prižgal ali še bolj butasto celih 10 minut čakal, da se malo napolni aku traktorja.
Žal se motiš. Moja dizelska kanta ni vžgala Corse 1.0 takoj. Na njej je bil aku čisto prazen. Potem sem pustil par minut stvar laufat, še malo podimil z mojo kanto
evil.gif
in Corsa je vžgala takoj. Tako da, motiš se, kot so ti že nekateri povedali.
 

Pbutec

100. registrirani uporabnik
20. jul 2007
15.180
3.641
113
Marlbor
Saj si že sam odgovoril v čem je problem. Problem je v tvoji kanti, ki še sama sebe komaj zapali, kaj še le drug avto.
 

mtl

Majstr
19. jul 2007
10.712
395
83
Kras
www.mtl.si
Citat:
Uporabnik Pbutec pravi:
Saj si že sam odgovoril v čem je problem. Problem je v tvoji kanti, ki še sama sebe komaj zapali, kaj še le drug avto.
Torej ti trdiš, da je moj BREZHIBEN aku, ki je po kapaciteti še enkrat večji od Corsinega, problematičen?
stupid-1.gif


Mah, brez veze. Ti že veš
priden.gif
.
 

mac77

Fizikalc
22. avg 2007
4.541
37
48
takoj vzge samo ce imas kake zelo dobre startkable, ker problem so sticne povrsine med klemo in kabli ker ne prenesejo taksnih velikih tokov.Podobno je ce imas premalo pritegnjeno klemo na akumulatorju, se lahko tako zagreje da se cep na akumulatorju stopi. Kabli z plocevinastimi klescami pa ne prenesejo tako velikega toka da bi avto vzgal ce je aku popolnoma prazen.
 

Samojed

el. zaščita
Osebje foruma
19. sep 2007
2.157
55
48
Osrednja Slovenija
Tebi ne dam ni "faracajga" za čik prižgat v roke glede na izjave. Malo se pomiri in ne razturavaj brez veze. Če par let (če bo sreča) te bo že pamet srečala, le v tistem trenutku ne skoči v graben, da ne bo šla mimo.
 

Pbutec

100. registrirani uporabnik
20. jul 2007
15.180
3.641
113
Marlbor
Citat:
Uporabnik mac77 pravi:
takoj vzge samo ce imas kake zelo dobre startkable, ker problem so sticne povrsine med klemo in kabli ker ne prenesejo taksnih velikih tokov.Podobno je ce imas premalo pritegnjeno klemo na akumulatorju, se lahko tako zagreje da se cep na akumulatorju stopi. Kabli z plocevinastimi klescami pa ne prenesejo tako velikega toka da bi avto vzgal ce je aku popolnoma prazen.
Toraj zgoraj samooklicani strokovnjaki s preštudirano bukvo iz leta 1967 uporabljajo te kable http://www.obi.si/si/information.html
da jih tako jebe vžig?
hysterical-1.gif
 

tony

Guru
23. jul 2007
9.740
1.526
113
Citat:
Uporabnik stein pravi:
Pozabil si omeniti bistvo tega nasveta: negativni pol priklopiš na kovinski del avta in NE na akumulator. (kot piše tudi v prejšnjem "starem" sporočilu)

To je zato, da iskre pri stiku ne prižgejo plinov iz akku-ja.

Tega tako ne dela res živ bog. Poleg tega tisoče mehanikov vsak dan dela svašta pod havbo in imajo glavo bolj ali manj v bližini priklopljenega akumulatorja.

Prvič, ker je dobro točko mase težko najti (z BMWji, ker nimajo accuja pod havbo in je treba najti maso, imajo strici na tehničnem vsakič težave), da je sploh kaj stika in drugič, ker mora biti presek pleha dovolj velik pri vžiganju, sicer avto enostavno ne vžge. In tretjič, s kablom poleg vžiga poskušaš tudi polniti akumulator, kar je najučinkoviteje direktno na polih.

S pokalnim plinom je tako, da vodik pri polnjenju res izhaja iz accuja, ampak na prostem (z accujem, ki ni zjeban ali zmrznjen) s tem ne bo večjih težav - ne bo pa nič narobe, če klemo natakneš z roko in imaš glavo na meter razdalje
smile-1.gif
.

Če to pogosto počneš si lahko omisliš za to narejena zaščitna očala.
 

dekca

alter gentleman
25. jul 2007
3.964
0
36
123
Lej, saj se da po tvoje brez problema zalaufati. Če pa napajalni avto laufa, stvar vžge lažje. Finta je v višji napetosti.
Namreč, ko mašina stoji, ima akumulator 12V napetosti. Ko ga zalaufaš, se začne polniti s 13,6V, in če pustiš, da se prazen akumulator polni par minut, se bo malenkost pobral in pomagal polnemu k zagonu motorja. Sicer pod štantgasom alternator ne pripomore k lažjemu vžigu, ker se napetost sesede, regulator pa izključi alternator, ker bi ga s štartnim tokom lahko preobremenil, fajn pa je, da polneča mašina laufa zato, da svojega akumulatorja ne obremeniš še za svoj štart. V bistvu s klemami ne napolniš praznega akumulatorja, ampak samo posodiš energijo za vžig. Prazen akumulator napolni potem lasten alternator, zato se je fajn zapeljat enih 20-30 km, da se vsaj malo energije akumulira. Še bolj pametno ga je doma odklopit in dat na polnilec. Še najbolj pametno ga je pa zamenjati, ker svinčev akumulator, ko je enkrat ful izpraznjen, ni več v dobri kondiciji.
 

Anzee

Pripravnik
24. sep 2007
679
0
16
41
Ljubljana - Siska
www.facebook.com
Lahko potrdim dejstva od ostalih da je vcasih fajn pustit da se tasvoh aku malce napolni. Tezave so res ponavadi v svoh kablih, slabih kontaktih in podobno. Ocitno je tako, da znas ti, Pbutec, vzgat samo svoj traktor...
 

crashednburnt

Majstr
Osebje foruma
20. jul 2007
8.746
434
83
Goriška
www.avtopro.si
No ja, nekako tako, nekaj napakic imaš vseeno not. Pri takem vžigu regulator ne odklopi alternatorja, bi pa s tako konstantno obremenitvijo skuril diode. Ker pa traja vžig le nekaj sekund, se to ne zgodi, tako, da je to povsem varno.

Tudi napolnit izpraznjen akumulator bi se dalo, vendar je to nesmisel in energijska potrata. Ko premostiš s kabli oba akumulatorja (npr. 2×50Ah) je to isto, kot bi na en avto namestil en akumulator z visoko kapaciteto (npr. 100Ah). V praksi bi to početje bilo varno, v kolikor bi eden izmed akumulatorjev bil v izvrstni kondiciji, saj bi v nasprotnem primeru akumulatorja "potegnila" preveč toka in tako skurila diode od alternatorja.
 

dekca

alter gentleman
25. jul 2007
3.964
0
36
123
No, ja, nekaj napakic maš tut ti not.
A poznaš pregovor, da je polprevodnik najhitrejša varovalka? Diode bodo pocrkale (vsaj par od treh) takoj, če ne bi bilo elektronskega regulatorja polnjenja in bi poskušal zagnati motor, katerega zaganjalnik potegne 150A in več v primerjavi z alternatorjem, ki daje ven cca 35A. Priključi 1x na polnilni akumulator analogni voltmeter, pa boš videl, kam napetost pade, ko štartaš. Še bolje, veži ampermeter v vejo alternatorja in meri tok polnjenja v trenutku, ko štartaš motor s praznim akumulatorjem. Zato se s kabli vedno štarta pod štantgasom - da ne obremenjuješ alternatorja.
 

dekca

alter gentleman
25. jul 2007
3.964
0
36
123
Saj to je v redu, ampak, da se prepričaš, kako praksa dejansko izgleda na inštrumentih, pa ne bi blo švoh.
wink-1.gif