virNekaj prednosti skupinskega prevoza je naštetih v nadaljevanju.
Uporaba posebnih prometnih pasov namenjenih samo za vozila z več potniki. V ZDA in Kanadi jih zasledimo pod oznako HOV (ang. high occupancy vehicle). Najbolj razpoznavni znak za tak prometni pas je štirikotnik diamantne oblike. Tudi v Evropi lahko zasledimo podoben pristop. Npr. v Madridu so na avtocesti N-6 uvedli pas za vozila z več potniki. V mestu lahko vozila z dvema ali več potniki uporabljajo pasove rezervirane za avtobus in taksi. Pričakovan prihranek časa vožnje z avtom je od 10 do 15 minut, z avtobusom pa 20 minut. Manjša naj bi bila tudi poraba goriva in onesnaževanje zraka zaradi manjšega števila vozil na cesti.
Nižji stroški vožnje in krajši čas potovanja. Kot zanimivost lahko omenimo, da so na avtocesti A8 Milano – Varese in A9 Milano – Como uvedli popust pri cestnini, v kolikor so v vozilu vsaj 4 osebe. Na omenjenih avtocestnih odsekih velja odprti sistem cestninjenja. Na cestninski postaji Milano sever je posebna plačilna niša za vozila z vsaj štirimi potniki, kjer uslužbenec preveri število oseb v vozilu in prizna 70 % popust pri plačilu cestnine (vir: www.autostradecarpooling.it).
Ločene vozne pasove?Avtomatske kamere . Na zahodu to gotovo že znajo, ker ponekod poznajo ločene vozne pasove dovoljene za uporabo samo za vozila z več potniki.
vir
Ta del obvoznice pri BTC.ju, sem pričakoval da bojo vsaj od rondoja do izvoza BTC naredili 3 pas (in pofurali odstavnega, z eno ali dvema SOS linama) in razbremenili vsaj ta del, kjer se vse zapaca...a...zakaj že? To se bo (morda) delalo naknadno.
Tretji pas na ljubljanskem obroču
DARS d.d.
www.dars.si
Dokazano je, da se tako poveča pretočnost skozi ljubljanski obroč, vendar pa je zelo pomembno, da se bomo vozniki hitrostnih omejitev držali, hkrati vzdrževali varnostno razdaljo, ne izsiljevali levo ali celo desno po odstavnem pasu. Zelo pomembno bo sodelovanje policije, da bo izvajala nadzor, saj se brez tega po dosedanjih izkušnjah vse skupaj ne bo obneslo.”
Kot še menijo na Darsu, bo največji izziv prepričati voznike, naj vozijo, ko je prižgana neka omejitev, denimo 100 kilometrov na uro, le toliko, pa čeprav tam, kjer je voznik v tistem trenutku, ni zastoja. “Največja težava je, da je zastoj za prvim zavojem. In če ne upoštevamo te omejitve in namesto 100 vozimo kar 130 kilometrov na uro, se prej ali slej zgodi, da moramo zavirati, in ko en avtomobil zavira, drugi za njim zavira še bolj, tretji za njim se ustavi, četrti za njim trči, po tistem vemo, kakšne zastoje imamo.”
Na tem zemljevidu je lepo prikazana pogostost prekoračitve najvišje dovoljene hitrosti. Če dobro pogledamo, je na vseh 4 razcepih LJ obvoznice kjer je hitrost omejena na 80km/h, pogostost prekoračitve največja. To je poleg količine vozil tudi eden izmed glavnih vzrokov za zastoje.
Poglej priponko 73713
Poglej priponko 73714
Zemljevid | DRAJV
DRAJV Zemljevid je spletna aplikacija, ki združuje in predstavlja podatke s področja cestno-prometne varnosti, s poudarkom na podatkih, pridobljenih z uporabo aplikacije DRAJV.drajv.triglav.si
Kero norčevanje...Popolna zapora dela Šmartinske ceste podaljšana do decembra | 24ur.com
Popolna zapora dela Šmartinske ceste v ljubljanskih Sneberjah, ki je bila enkrat že podaljšana, bo trajala še dlje. Po novem je predvidena do 15. decembra, medtem ko bi morala biti po dosedanjih načrtih odpravljena s koncem tega meseca, so navedli na Direkciji RS za infrastrukturo.www.24ur.com
Izvajalec, podjetje Komunalne gradnje, je dela za ureditev Šmartinske ceste od odcepa za Šmartno in Tomačevo do križišča za Trbeže v Sneberjah začel v začetku lanskega oktobra. Sprva je promet potekal izmenično enosmerno, od letošnjega junija pa je približno kilometer te ljubljanske vpadnice od križišča Šmartno in Tomačevo do Sneberske ceste popolnoma zaprt za promet.
Najprej je bila zapora predvidena do septembra, takrat pa je bila podaljšana do 31. oktobra.
Zaradi zagotovitve ustrezne ravni varnosti vseh udeležencev ter čim hitrejše in čim bolj kakovostne izvedbe je tako predvidena popolna zapora do 15. decembra, rok dokončanja vseh del pa je še naprej 29. december.
Ma kaj Anexi.... Šmartinsko bo potrebno preimenovat v "Večno gradbiščnico"me zanima, koliko aneksov je bilo vmes že podpisanih....