Vzdrževalec / polnilec akumulatorja

Valhalla

Guru
17. dec 2007
4.020
772
113
frisk ko sem imel akcije, sem vedno rešil s kabli. Ponavadi sem na roadtripih s hladilno skrinjo in lučkami avtomobila izpraznil accu. Zadeva traja 10 minut. Če je accu kaput, rešuješ z asistenco (AMZS npr.) in z nakupom novega accu, ne z vožnjo jump starterja s seboj, ki bo tudi sam od sebe odpovedal na koncu zgodbe.
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
15.805
3.815
113
Ok tu večinoma govorite o polnilcih.. kaj bi pa priporočili kot polnilec + jump starter? Torej če si nekje, kjer ne moreš kar tako sosedovega avta na kleme priklopit, hkrati pa nimaš par ur časa, da bi svojega nafilal? Nekaj takega, čeprav mi tole izgleda bolj kot igrača https://www.merkur.si/einhell-starter-in-polnilnik-mobilnih-naprav-cc-js-8/

Načeloma delujejo. Sam imam sedaj v avtu kitajca (sicer "brandame" 70mai aka Xaomi divizija), po testih sodeč naj bi dostavljal kar obljublja. Cena za black friday je bila okoli 50EUR z dostavo, poslano iz EU skladišča.

Stvar načeloma ni igrača če so ustrezne celice noter. Imaš na youtube na kanalu od projectfarm kjer testira par teh powerbankov na zagonu avtomobila in dizel (4l+) traktorja, pa vsi ti mali litionski štarterji uspejo vsaj avtomobilski štarter zavrtet BP, večina pa tudi traktorski in to celo pri nizkih temperaturah.

Če je akumulator še kaj živ imaš vzporedno funkcijo zagona, ko se pač obrne štarter da powerbank tok od sebe in pomaga akumulatorju pri zagonu. Za čisto prazen akumulator imaš pa še boost funkcijo, ki ti predhodno spusti v akumulator nek tok in tako dvigne napetost preden pričneš z zagonom (da ti ne futra power bank po nepotrebnem čisto praznega accuja, ker to lahko potegne tudi 100A in več toka kar potem ni na voljo štarterju).

Ni pa to polnilec akumulatorja, kapaciteta je premajhna da bi nudil kaj več kot pomoč pri zagonu. LAhko pa ga uporabljaš kot običajen velik powerbank, torej filaš telefone in ostalo ko greš na kampiranje.

Skratka tega v merkurju sam nebi kupil ker je predrag, pri kitajcih jih dobiš za pol manj z enako kapaciteto. Pa če imaš samo za zagon vozila tole je tudi malo nesmisel, za 80EUR dobiš nov 60Ah akumulator.
 

frisk

Pripravnik
25. sep 2007
735
18
18
Domžale
Valhalla, meni je pa ravno jump starter bolj smiseln kot pa polnilec. Avto uporabljam 3-4x tedensko. Če se med dvema vožnjama akumulator na dvorišču toliko sprazni, da avto ne vžge, je akumulator fuč, kar pomeni, da je treba novega kupit in bi s polnilcem samo podaljševal agonijo. Če te pa to preseneti tik preden moraš nujno nekam it, je bolj pomembno, da v tistem trenutku lahko avto vžgeš in odpelješ, pa potem zamenjaš akumulator, ko imaš čas. Zato se strinjam, da so kabli fajn, ampak ko se mi je to zgodilo na Pokljuki, kjer ni bilo nobenega avta zraven, da bi se s kabli nanj priklopil, bi mi spet veliko bolj prav prišel en tak jump starter.

Če obstaja tak, ki bi se polnil prek vžigalnika med vožnjo, bi blo pa sploh fajn, perpetuum mobile :D
 

sad

Guru
24. avg 2007
20.461
9.154
113
Ti rabiš torej tole:

Drugače, če ti akumulator rikne, ti nič več ne pomaga. Sam sem vžgal na kable in se potem peljal še 150km, ker sem imel neodložljive obveznosti. K sreči sem bil toliko pameten, da sem šel vmes po nov aku in imel orodje s sabo, sem rekel, da bom potem zvečer doma zamenjal, ko bom vse obveznosti uredil.
No, po 150km in petih štartih je aku obupal in me spet pustil na parkirišču 150km od doma. K sreči sem zadevo v 10ih minutah rešil z menjavo akuja in šibal naprej. To je bilo par let nazaj.
Od takrat naprej aku prej zamenjam. Sem ga ravno moral na mojem, pač požreš tisti strošek, ki ni več tako mali (AGM). Je pa seveda vprašanje za kaj avto rabiš. Če ni panike, če te pusti, potem je ok, jaz ga večinoma za posel in mi to, da me pusti in zabijem 1 uro z urejanjem asistence, itd. precej več pomeni, kot pa tisti strošek novega akuja.
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
15.805
3.815
113
Ti rabiš torej tole:

Drugače, če ti akumulator rikne, ti nič več ne pomaga. Sam sem vžgal na kable in se potem peljal še 150km, ker sem imel neodložljive obveznosti. K sreči sem bil toliko pameten, da sem šel vmes po nov aku in imel orodje s sabo, sem rekel, da bom potem zvečer doma zamenjal, ko bom vse obveznosti uredil.
No, po 150km in petih štartih je aku obupal in me spet pustil na parkirišču 150km od doma. K sreči sem zadevo v 10ih minutah rešil z menjavo akuja in šibal naprej. To je bilo par let nazaj.
Od takrat naprej aku prej zamenjam. Sem ga ravno moral na mojem, pač požreš tisti strošek, ki ni več tako mali (AGM). Je pa seveda vprašanje za kaj avto rabiš. Če ni panike, če te pusti, potem je ok, jaz ga večinoma za posel in mi to, da me pusti in zabijem 1 uro z urejanjem asistence, itd. precej več pomeni, kot pa tisti strošek novega akuja.

Tole v videu ni ista stvar, gre za "stare" svinčevokislinske boosterje ki so dobri samo kot pomoč pri zagonu so pa velikosti kufra in teže 5kg+. Notri je ponavadi AGM baterija velikosti 5-7mah ki da mogoče 100A toka za kakšno sekundo. Skratka neprimerljvo z litionsko tehnologijo, ki da dejansko na par sekund tudi 300A ali več toka in je velikosti malo večjega mobitela in teha par 100g.

Če se spoznaš na tehnologijo baterij potem razumeš kako lahko taka stvar obrača štarter 3l dizla, ne more pa ga AGM baterija ki tehta 10x toliko. In to ne samo 1x ampak dejansko lahko furaš tole kot primarni vžig daljh časa. Recimo v severni rusiji so pogruntal da je lažje to nosit s sabo v blok in potem s tem zjutraj zakurblat avto pri -50C (prej so namreč nosili glavne ACCUje in jih imeli doma na toplem) in glede na pričevanja v forumih se po eni sezoni reč niti ne pretirano utrudi (torej da tudi 100 mrzlih vžigov vozila skozi pa še vedno drži kapaciteto).
 

luka51

Guru
16. avg 2007
13.839
5.083
113
V delavnici smo vse na to štartali. Najprej na 95ah aku in kable, potem na nek 220v booster.
Pol pa vidimo enkrat enega ko pride v avto pa toto škatlico priklopi in vžge. Najprej samo oke pol pa hitro na amazon 3 kose naročit.
Drugač pa recimo 10 sekund verglanja 2.0 dci pa se stalijo kabli :)
 

sad

Guru
24. avg 2007
20.461
9.154
113
Tole v videu ni ista stvar, gre za "stare" svinčevokislinske boosterje ki so dobri samo kot pomoč pri zagonu so pa velikosti kufra in teže 5kg+. Notri je ponavadi AGM baterija velikosti 5-7mah ki da mogoče 100A toka za kakšno sekundo. Skratka neprimerljvo z litionsko tehnologijo, ki da dejansko na par sekund tudi 300A ali več toka in je velikosti malo večjega mobitela in teha par 100g.

Če se spoznaš na tehnologijo baterij potem razumeš kako lahko taka stvar obrača štarter 3l dizla, ne more pa ga AGM baterija ki tehta 10x toliko. In to ne samo 1x ampak dejansko lahko furaš tole kot primarni vžig daljh časa. Recimo v severni rusiji so pogruntal da je lažje to nosit s sabo v blok in potem s tem zjutraj zakurblat avto pri -50C (prej so namreč nosili glavne ACCUje in jih imeli doma na toplem) in glede na pričevanja v forumih se po eni sezoni reč niti ne pretirano utrudi (torej da tudi 100 mrzlih vžigov vozila skozi pa še vedno drži kapaciteto).
Jaz recimo temu AUTO Expertu verjamem, da ne prodaja mrzlih bučk in da ta zadeva deluje. Point te zadeve je ravno za to, kar Frisk rabi. Da ima nekaj s sabo in mu bo kadarkoli vžgalo avto. Ker ta stvar ''pocuza'' preostanek elektrike iz starega akuja in mu potem pomaga zagnati. Imaš v parih minutah urejeno in ne rabiš čakat, da se ti nafila. To je vse.
 

Hondi

Majstr
18. avg 2007
3.358
298
83
V delavnici smo vse na to štartali. Najprej na 95ah aku in kable, potem na nek 220v booster.
Pol pa vidimo enkrat enega ko pride v avto pa toto škatlico priklopi in vžge. Najprej samo oke pol pa hitro na amazon 3 kose naročit.
Drugač pa recimo 10 sekund verglanja 2.0 dci pa se stalijo kabli :)
ja, važen je C ;)
 

Vprasaj

Majstr
15. avg 2008
1.361
323
83
Ljubljana
Eno vprašanje: Imam Megana RS kateri ima nek poseben akumulator. Neka lahka zadeva, vaga samo par kg. Cena je tudi okoli 800 eur če se ne motim. Kateri polnilec bi bil najboljši za tako vozilo, da bi lahko akumulator imel čimdaljšo življensko dobo. Avto dela v povprečju 5-7.000 km letno
 

tony

Guru
23. jul 2007
9.356
1.350
113
Bodi tudi pozoren, če je v navodilih navedeno, kako se polni akumulator, novejše avte (ki imajo pametno polnjenje accuja) se polni na plus klemi accuja in na masi od avta...
 

Hondi

Majstr
18. avg 2007
3.358
298
83
Bodi tudi pozoren, če je v navodilih navedeno, kako se polni akumulator, novejše avte (ki imajo pametno polnjenje accuja) se polni na plus klemi accuja in na masi od avta...
narobe, čist narobe
polni se jih na servisne prikljucke se pravi pod pokrovom motorja na + in maso, oznaceno. nikakor ne na + od akkuja
 

Valhalla

Guru
17. dec 2007
4.020
772
113
Pozdravljeni. Avto mi občasno, zjutraj, ne zaštarta, po par minutah pa kot da nič ni. Ko sem polnil akumulator kdaj preko zime, zaprti v občino, minus temperature, kratke fure, sem opazil nizko voltažo, blizu okroglih 12V, poln je 13,7V. Akumulator je 70Ah AGM star 4 leta. Avto je servisiran, očiščen je izpušni sistem, nabrale so se saje od kratkih voženj, grelne svečke so pomerjene, so vse ok. Ti AGM akumulatorji slišim, da so generalno slabi, start-stop sistem, očetu je odpovedal 2 leti star akku na novem avtomobilu. Prosim vas za priporočilo za nakup novega akumulatorja.
 
Nazadnje urejeno:

sad

Guru
24. avg 2007
20.461
9.154
113
Varta, sam sem vzel Silver Dynamic.
Meni je original aku crknil po 5ih letih.