Vsak dan se izkazuje da so avtoceste en velik fail

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.390
1.258
113
Citat:
Uporabnik jonny77 pravi:
Jaz z avtom vedno uporabljam počasni 3 pas npr. trojanski klanec proti štajerski. Prehitim cepca na voznem in pred njim (varno) zavijem na tretji pas, pa večini folka ne pali, da bi bilo lepo se umaknit, ker niso sami na cesti.

Sem videl zadnjič dva, ki sta šla hitreje in prišla do takšnega, ki je vozil sicer po omejitvi 100km/h, ampak se ni umaknil na prazen 3 pas. Hitrima ni preostalo drugega, kot da ga en prehiti z leve in drugi z desne. Kak je bendal pa mahal.

Napak je že, da so sploh šli definirat pas za nekakšna počasna vozila. Enostavno bi naredili 3 enako široke pasove, na koncu, na zoženju, se združita leva dva (seveda mora biti za leva dva pasova predpisan minimum hitrosti, ki bi moral biti cca 80 km/h). Avstrijsci imajo to lepo urejeno, na primer.
 

keber

majski hrošč
28. jul 2007
13.240
44
48
Citat:
Uporabnik darjan pravi:
Sicer pa za mene tisti čiso desni pasovi niso ravno primerni za vožnjo 130kmh.
Mogoče so nekoliko ožji od standardnih (za 30-55 cm), ampak po drugi strani so standardni vozni pasovni na odličnih nizozemskih avtocestah tudi med 3,30-3,40 m. Kar se mene tiče, nimam težav z vožnjo po njih, tudi po desni prehitim koga (ampak ne z menjavo pasov).

Je pa res, da je ta sistem počasnih pasov trajban že 40 let in nič ne kaže, da bi se spremenil. Ti pasovi bi vsaj na novih avtocestah (pa tudi rekonstruiranih) postati pravi vozni pasovi, tretji pas pa bi moral biti skrajno levi (kot npr v Avstriji) in ne desni, kot je sedaj. Ter seveda vsem tem dodati odstavne pasove, tako pa še odstavnih niš ni, razen redkih izjem. Crkovanja vozil pa je itak največ na dolgih klancih, potem pa vse stoji po prometnih pasovih. Seveda na Darsu in ministrstvu leglo pravnikov ne bo zmoglo najti ustrezne rešitve.
smirk-1.gif
 

Abraham

Fizikalc
16. feb 2011
5.436
2
36
63
Itak, da si.
Po desnem pasu se lahko prehiteva samo v mestu, kjer je dvopasovo cestišče (obstaja definicija x ZCP, sam trenutno nimam resursov, da bi našel).
 

stein

Fizikalc
16. sep 2007
19.575
1
36
Citat:
Uporabnik MadMitch pravi:
Dej ga srat, veš kakšen manever je potreben na koncu tega pasu, ko je treba nazaj na voznega. Kje majo pa cajt za to.
To je vseprisoten fail v dizajnu pasov cest. Nehat bi se moral prehitevalni pas, po katerem se itak ne vozi. (pomnimo: prehiteva se).

Na poti iz LJ proti MB je celo en tak primer, aleluja!
 

stein

Fizikalc
16. sep 2007
19.575
1
36
Citat:
Uporabnik darjan pravi:
To smo imeli enkrat temo ja, po desni se NE SME prehitevat, pa če je un na levi traktor.
Dve temi smo imeli, zdaj imamo pa še tretjo.
smile-1.gif


Dovoljena je le hitrejša vožnja kolone na desnem pasu mimo kolone na levem pasu. Kolona so vsaj 3 vozila, ki se peljejo ... v soodvisnosti ali kak že piše.

Zanimivost, pred kakim tednom sem nekaj tuje zakone (nemške) prebiral in je bilo omenjeno, da je prehitevanje po desni (na AC) pri njih dovoljeno tudi na pospeševalnem pasu. Teoretično tudi tak, da dohitiš vozilo, greš na desno na pospeševalni pas (če je tam kaki....) in ga prehitiš.


Citat:
Uporabnik keber pravi:
Saj res, a si kaznovan, če se pelješ par km stalno na desnem pasu, pa zaradi tega prehitiš kakega počasneta na srednjem?
Ni dovoljeno, če pa kaj kaznujejo, je druga pesem.
tongue-1.gif
 
Nazadnje urejeno:

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
53.366
7.061
113
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
Citat:
Uporabnik jonny77 pravi:
Jaz z avtom vedno uporabljam počasni 3 pas npr. trojanski klanec proti štajerski. Prehitim cepca na voznem in pred njim (varno) zavijem na tretji pas, pa večini folka ne pali, da bi bilo lepo se umaknit, ker niso sami na cesti.

Sem videl zadnjič dva, ki sta šla hitreje in prišla do takšnega, ki je vozil sicer po omejitvi 100km/h, ampak se ni umaknil na prazen 3 pas. Hitrima ni preostalo drugega, kot da ga en prehiti z leve in drugi z desne. Kak je bendal pa mahal.

Napak je že, da so sploh šli definirat pas za nekakšna počasna vozila. Enostavno bi naredili 3 enako široke pasove, na koncu, na zoženju, se združita leva dva (seveda mora biti za leva dva pasova predpisan minimum hitrosti, ki bi moral biti cca 80 km/h). Avstrijsci imajo to lepo urejeno, na primer.

Pri nas je lepše urejeno, zakaj bi delali še meter več asfalta, če je takšna širina čisto OK, če pač tam vozijo le tisti, ki imajo cca 70kmh hitrost ali manj. Vse je čisto OK, edino to, da bi nekateri radi, da tudi tisti z normalno hitrostjo vozijo tam, ker pač zakon ni najbolj natančno napisn, a logika je jasna vsem, ki je kaj imajo.
 

stein

Fizikalc
16. sep 2007
19.575
1
36
Če je prostor za šleper z 70 km/h, je tudi za za osebni avto pri višji hitrosti.
 

Pepe

Guru
20. sep 2007
13.569
5.131
113
Sicer nisem ravno veliko v tujini, ampak v Nemčiji sem videl, da na treh pasovih v eno smer vozijo na skrajnem desnem tudi 160, če je slučajno prost. Zdelo se mi je, da avtohtonim voznikom ne pade na pamet, da ne bi vozili po skrajno desnem pasu, če je prost, ne glede na hitrost in tip vozila. Na oko so se mi zdeli pasovi ožji kot pri nas. Po drugi strani, če je potrebno iti levo zaradi počasnejših vozil, se tisti zadaj ne dela, kota da je konec sveta, če je moral za 10 - 20 km/h zmanjšati hitrost, da je imel oni spredaj možnost, da se varno vključi.
Pri nas pa se kakih 20% voznikov sploh ne spakira desno pri dveh pasovih, če vozijo > 120 (no podpogoj je še kak SUV, ampak potem bi bil že diskriminatoren). Kaj šele, da bi proti Trojanam zavil na skrajno desni pas, če je prost. To bi smatrali kot ponižanje. Ali zaviti pri izvozu takoj na začetku izvoza desno in počasi upočasniti. Ne, bolj prav je ostati na levem pasu, potem tam zavreti, da vsi vedo, da zapušča avtocesto, nato desno in ven.
 

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
53.366
7.061
113
Nov dan, nova nesreča na AC, čas za novo debato, kako fail so naše avtoceste?
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.390
1.258
113
Citat:
Uporabnik darjan pravi:
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
Citat:
Uporabnik jonny77 pravi:
Jaz z avtom vedno uporabljam počasni 3 pas npr. trojanski klanec proti štajerski. Prehitim cepca na voznem in pred njim (varno) zavijem na tretji pas, pa večini folka ne pali, da bi bilo lepo se umaknit, ker niso sami na cesti.

Sem videl zadnjič dva, ki sta šla hitreje in prišla do takšnega, ki je vozil sicer po omejitvi 100km/h, ampak se ni umaknil na prazen 3 pas. Hitrima ni preostalo drugega, kot da ga en prehiti z leve in drugi z desne. Kak je bendal pa mahal.

Napak je že, da so sploh šli definirat pas za nekakšna počasna vozila. Enostavno bi naredili 3 enako široke pasove, na koncu, na zoženju, se združita leva dva (seveda mora biti za leva dva pasova predpisan minimum hitrosti, ki bi moral biti cca 80 km/h). Avstrijsci imajo to lepo urejeno, na primer.

Pri nas je lepše urejeno, zakaj bi delali še meter več asfalta, če je takšna širina čisto OK, če pač tam vozijo le tisti, ki imajo cca 70kmh hitrost ali manj. Vse je čisto OK, edino to, da bi nekateri radi, da tudi tisti z normalno hitrostjo vozijo tam, ker pač zakon ni najbolj natančno napisn, a logika je jasna vsem, ki je kaj imajo.

Ne rabiš metra več asfalta, rabiš le na obstoječem asfaltu 3 enako široke pasove.
In ja, vidim, da te v tem primeru malo logika j...
 

Pepe

Guru
20. sep 2007
13.569
5.131
113
Citat:
Uporabnik darjan pravi:Nov dan, nova nesreča na AC, čas za novo debato, kako fail so naše avtoceste?
Torej je verjetno po tvojem rešitev, da se avtoceste ukine? Ko se na vzporedni cesti promet ustavi, oziroma pomika z max 20 km/h, hujših nesreč ni.
Po mojem naša avtocestna infrastruktura ni slaba, kolikor je je, če jo primerjamo z okoliškimi državami. Nikoli nisem toliko pri nas čakal v zastoju kot v Italiji in Nemčiji, pa nisem niti vsako leto tam, pri nas pa sem vsak dan na avtocesti. Tem nesrečam bi se dalo izogniti v naslednjih 5-ih letih, če bi lahko uzakonili, da mora imeti vsako vozilo vgrajeno aktivno tehnologijo, ki je danes na voljo. Nekoliko bi se na ta račun povečala tudi pretočnost. Druga rešitev je seveda ostati na obstoječi pasivni tehnologiji in narediti 10 vzporednih pasov z vmesnimi ograjami. Varnost bi se gotovo povečala.
 

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
53.366
7.061
113
Po moje ne, jaz vem kje tiči problem, ampak drugi mislijo, kako je pri nas vse zanič in da je problem v infrastrukturi.
 

rawr

PDA maher
19. jan 2012
6.188
3
38
"Trčila tovornjak in kombi, nastal štirikilometrski zastoj"

V jutranji konici se je na primorski avtocesti zgodila prometna nesreča, zaradi česar je nastal več kilometrov dolg zastoj. Trčila sta tovornjak in kombi, v nesreči pa je bil en človek lažje poškodovan.

Prometna nesreča se je zgodila tudi na ljubljanski severni obvoznici od Zadobrove proti Jaršam, zaradi česar je bil zaprt počasni pas. Nastali so zastoji iz smeri Štajerske in vzhodne obvoznice.

Že ponoči pa se je prometna nesreča zgodila tudi v Dolu pri Ljubljani. Kot poročajo na upravi za zaščito in reševanje, se je nekaj pred eno uro ponoči voznik v Beričevem zaletel v podvoz. Poškodovani naj bi bili dve


Tolko prometnih nesreč vsak dan, pa gre cesta bolj kot ne samo naravnost?!
 

Pepe

Guru
20. sep 2007
13.569
5.131
113
Citat:
Uporabnik darjan pravi:Po moje ne, jaz vem kje tiči problem, ampak drugi mislijo, kako je pri nas vse zanič in da je problem v infrastrukturi.
Se opravičujem, nisem tako podrobno spremljal teme.
 

Pepe

Guru
20. sep 2007
13.569
5.131
113
Citat:
Uporabnik rawr pravi:Tolko prometnih nesreč vsak dan, pa gre cesta bolj kot ne samo naravnost?!
Človeški faktor... Med dopusti in vročino to mogoče še bolj udari ven. Po mojem bi bilo pomembno, da represivni organi "šolajo" ljudi na primerno hitrost na avtocesti (ne prenizko, ne previsoko), ustrezen vozni pas in predvsem varnostno razdaljo. Sedaj "šolajo" samo na previsoko hitrost.
Vsak od nas naredi napako, potrebno je samemu sebi dati priložnost, da ena napaka ne pomeni že katastrofe.
 

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
53.366
7.061
113
Kdo se je vsaj 1x peljal na relaciji MB LJ mu je bilo takoj jasno, zakaj je pri nas toliko nesreč:

- tovornjaki vozijo nenormalno slabo, vsiljujejo se na prehitevalni pas
- kombiji oz "škatle" vozijo še hujše, povečini tirajo tisti material preko dovoljenega, skačejo sem in tja po pasovih...
- navadni vozniki ne poznajo vozniške kulture in ne vedo, da se vozi po desnem pasu, da je levi pas zgolj za prehitevanje
- romunov in ostalih tujcev pa itak ni omembe vredno omenjati

Rešitev bi bila...večja kontrola policije na AC in primerno ukrepanje.
 

Pepe

Guru
20. sep 2007
13.569
5.131
113
Enkrat je Appolo pisal, kako kadrovsko podhranjene so avtocestne enote policije...
 
I

Izbrisan uporabnik #9334

Pa vozniki tudi - ne kadrovsko, ampak inteligenčno podhranjeni.

Cela tale tema je krasen odraz problematike. Ko že tega ne veste, kaj je vozni in prometni pas!
stupid-1.gif
in greste to nevednost razpredati na forumu, kjer se imate celo za šoferje! Pa naredite v debati še kup definicij, kaj kateri pas je, saj to ni res! In to pri cestnoprometnih predpisih, kjer je praktično vse definirano, že vsaj 50 let !?

Marš nazaj v avtošolo! Jaz in moji otroci smo vsakodnevno na cesti in bi radi še živeli ...