Vpliv na električni doseg

Mikrohard

iPhone Profi
20. jul 2007
5.870
753
113
www.jernej.org
ID.3 z veliko baterijo ima poleti realnih 400km dosega na avtocesti, če voziš po omejitvah. Pri 90km/h bi poleti dosegel tudi reklamiranih 500+km. Pozimi (pri negativnih temperaturah, ali močnih padavinah) pa kakšnih 100km manj. Ampak v nobenem primeru občasne vožnje 500km na morje ne bi smele biti problem... se vmes pač ustaviš za tistih 15min, da dofilaš za dodatnih 100km.
 

Marxon

Majstr
24. feb 2009
730
377
63
Neopazen implicira, da stvar vseen porablja nekaj goriva, kar pri pure iceju defenitivno ne drzi, ker vsa toplota k jo dobiš za gretje, dobiš zastonj (kot slab izkoristek, ki ne gre v mehaniko). Razn če maš webasto.
Ok, če smo pikolovski, pri ICE gretje ni porabnik, pri EV gretje je porabnik. Se strinjam.
Pri ICE toploto mečemo čez hladilnik in auspuh ven, v naravo.
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.749
829
113
Tudi EV oddaja nekaj toplote, sicer malo ampak nekaj je in večina proizvajalcev z izjemo Tesle te toplote ne uporabijo za gretje kabine.

Sicer pa ne razumem začudenja pri porabi pri vleki prikolice, ali je kdo kdaj vlekel počitniško prikolico? Jaz je nisem ampak kolikor sem se malo zanimal glede tega, porabe pod 10 l/100 km s prikolice ni za pričakovat, OK tale v tem testu je bila res malo manjša, ampak pri ICE je poraba s prikolico lahko hitro še enkrat večja (70 mph vs 60 mph). Tega človek sicer ne opazi ker pač natoči tisti dizel po 500 km namesto na 1000 km.
 

sad

Guru
24. avg 2007
21.046
9.689
113
Tudi EV oddaja nekaj toplote, sicer malo ampak nekaj je in večina proizvajalcev z izjemo Tesle te toplote ne uporabijo za gretje kabine.

Sicer pa ne razumem začudenja pri porabi pri vleki prikolice, ali je kdo kdaj vlekel počitniško prikolico? Jaz je nisem ampak kolikor sem se malo zanimal glede tega, porabe pod 10 l/100 km s prikolice ni za pričakovat, OK tale v tem testu je bila res malo manjša, ampak pri ICE je poraba s prikolico lahko hitro še enkrat večja (70 mph vs 60 mph). Tega človek sicer ne opazi ker pač natoči tisti dizel po 500 km namesto na 1000 km.
Kakšno začudenje?
Jasno in objektivno dokazljivo dejstvo je, da vleka prikolice ali kakršenkoli drugi predmet, ki poslabša zračni upor, procentualno bolj vpliva na porabo EVja kot ICEja. Zakaj, je bilo pa že zgoraj razloženo?
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.749
829
113
Naj se najprej en prikoličar javi in pove koliko mu kuri vleka pri 96 kmh in koliko mu kuri sam avto pri "steady" 112 kmh. Boš videl da si hitro na duplo porabi tudi pri ICE s počitniško prikolo.

EV pokuri absurdno malo pri nižjih hitrostih, tam pač ICE meče enerijo stran ker je toplotni stroj tipično predimenzinran da bi bil učinkovit pri cjazenju s 50 kmh. Pri 100 kmh pa temu ni več tako in obremenitve nad to hitrostjo ne spreminjajo več bistveno učinkovitosti toplotnega stroja.
 
  • Všeč mi je
Reactions: Ateis in novaa

sad

Guru
24. avg 2007
21.046
9.689
113
Jaz se ne spoznam na prikolice, ampak če imam prav v glavi, je najvišja dovoljena hitrost s prikolico 100km/h. Verjamem pa, da Alter vozniki nimajo problema tudi z višjimi hitrostmi vozit. Tak da najdi enega takega, pa skupaj potestirajta.
 

ptice

Fizikalc
23. jul 2011
244
193
43
Jaz vlečem prikolico poleti. Prazna ima 1000 kg. V breg gre brez problema 100, po ravnem ali po bregu navzdol pa (lahko) začne hitro opletati. Odvisno je tudi, ali je prikolica naložena s kramo, njena razporeditev, ali je avto naložen, itn. Naložena prikolica in avto tudi manj valovita. Potrebne so izkušnje in malce občutka. Po regionalnih cestah, npr. v Istri, nisem ovira, peljem normalno s prometom. Tudi ko dam smernik, da me lahko prehiti, se redki odločajo za to. O kulturi drugih voznikov do prikoličarjev na AC od obale v notranjost pa ne bi...
Aja, poraba se poveča za cca. tretjino.
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.749
829
113
sad, Si že večkrat dokazal da imaš probleme z razumevanjem, daj si vzemi malo več časa poglej še enkrat video posnetek in hitrosti tam (60 mph = 96 kmh in 70 mph = 112 kmh) in vzemi si še nekaj časa in še enkrat besedo za besedo preberi moj zgornji prispevek.

Saj bo šlo, samo čas si vzemi.
 

Pepe

Guru
20. sep 2007
13.484
5.027
113
Obstaja stran langzeittest, ki jo je začel urejati en Nemec, ki si je okoli leta 2000 kupil zafiro A. Tako po spominu je imel porabo med 6 in 7 litri, ko pa je šel v Španijo s kamp prikolico pa 12+ litrov. Prikolica seveda precej dvigne porabo. Tako pač je.
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.117
4.088
113
Poraba goriva pri vleki prikolice je več ali manj vezana na upor niti ne toliko na maso. Seveda odvisno kje voziš, po alpah ali pa po AC na ravnini ni ravno primerljivo. Tudi recimo pri kamionih (šlepar) ima sam traktor porabo zagotovo nad 10l/100km (masa 7t?) pri prazni prikolici (cca. 12t) gre tam na 20l/100km, pri 40t mase ima pa porabo 30-35l/100km. Skratka 4x povečanje mase ima manj kot 100% povečanje porabe, medtem ko dodaten zračni upor kljub minimalnemu dodatku mase poveča porabo relativno za več.

Pri ICE ni reciklaže energije in metanje energije stran je enako pri prikolici ali pa brez, gre joe stran 100%. Pri EV je pa najbrž problem da generator pri zaviranju deluje optimalno na osnovni masi, če imaš pa še eno tono zadaj pa si na 50% manj učinkovitosti. Tako da čisto logično da bo EV imel slabši performance pri vleki.
 

MrDaco

Guru
11. sep 2007
11.771
5.917
113
No saj vemo da 100% ravnine še v prekmurju ne najdeš. Na vsakem % vzopna se pa masa še kako pozna.
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.749
829
113
Da lenuhom malo olajšam delo, tule je tabela iz videa.

200 milj dosega je tako rekoč v hypemile načinu pri 70 mph (112 kph), koliko pokuri pri taki hitrosti navaden avto? Limuzina 5 l SUV pa 6 l, če dvigneš hitrost na 130 kmh kot se normalen človek vozi po AC je pa poraba takoj 20% višja.

Torej že izhodišče na katerega bi povprečen alterjevec računal doseg niti približno ni 200 milj, ampak kvečjemu 160 milj.
Ko pripneš prikolico se v praksi iz vidika alterjevca doseg zmanjša iz 160 milj na 100 milj, kar ustreza povišanju porabe pri navadnem SUV iz 7 l na dobrih 11 l.

Ali z drugimi besedami nič bombastično drugačnega se ne zgodi z električnim pogonom. V videu ti tudi daje občutek, da je z vleko prikolice takoj vsega konec, v resnici bi pa z rezervo prevozil 120 km (teoretično 160 km), kar pri 60 kmh pomeni 2h ure vožnje. Ni ravno za vriskat, ni pa to nek polom.
 

Priponke

  • Poraba.jpg
    Poraba.jpg
    93,6 KB · Ogledi: 126

zakon

Guru
16. maj 2008
8.763
809
113
toti Maribor
Tudi sam imam hibrida in mi na misel ne pride, da bi imel temp. pod 20 stopinj. Ne razumem poante, da se vozim v mrzlem avtu, da se potem hvalim s porabo pod 5l. Berem na nemških forumih, kako imajo eni izklopljeno gretje na kratkih relacijah, da prihranijo 2l/100km:nigladek: Kake budale so eni res.