Vplinjač

lanos

Majstr
4. feb 2011
6.653
450
83

Zanima me, ali kdo od vas sam nastavi uplinjač in kako ga nastavi. Naprimer na kosilnicah, motorkah, mopedih.... itd.
Zanimajo me osebna mnenja in izkušnje, ne pa googlanje in odgovori, da so za to serviserji.
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.144
4.126
113
Če govorimo o klasičnih HI/LO vijakih na dvotaktnih mašinah potem startaš motor in počakaš da se ogreje, nato nastaviš s LO vijakom idealen (najboljši -> najvišji obrati) tek motorja. Če je ta previsok (recimo pri motorki obrača sklopko) znižaš idle vijak (vijak za gas). ČE nižaš/višaš idle vedno ponovno nastavi tudi Lo vijak.

Hi nastaviš na max. obratih oz. nastavljaš ga tako da ga počasi odpiraš do nivoja ali malo čez ko motor ne "trokira" če ga ženeš na polno oz. ne "kašlja" ko nenadoma spustiš plin. Pri tej nastavitvi je dosti odvisno od tipa motorja in rabe je pa najbolj pomembna. Tudi če vse deluej ok, vsake toliko se preveri stanje svečke da vidiš če si na varni strani. Vsekakor so simptomi zalivanja črn dim, vonj po bencinu ipd. simptomi suhe mešanice pa so včasih nevidni ampak vedno ko si preveč na tej strani sledi pregrevanje (spremenjen režim delovanja [izguba moči, crkovanje] ko se motor zelo ogreje, pobiranje svečk).

Ne vem kako pravi mastri pri nas danes urejajo vplinjače ampak glede na to da obstajajo namenske naprave (02 = lambda sonda) bi se dalo tudi doma nastavit vplinjač preko tistega.
 

Bajkman

Majstr
23. jun 2010
3.711
159
63
Kot je rekel predhodnik, ogreješ na delovno temperaturo, še prej očisti filtre in preveri svečko, nastavi razmak med elektrodama na predpisano vrednost.

Prosti tek nastaviš, kot ti odgovarja. Torej na najnižje obrate, ko še sprejemljivo teče. Nato z drugim vijakom iz revne mešanice odpiraš proti bogati. Ko obrati padejo, četrt obrata nazaj.
Ponovno po občutku znižaš obrate, da še lepo stabilno teče in ponovno urediš mešanico (bogatiš, ko zajamra, četrt obrata nazaj).

Nato polne obrate in vrtiš še tretji vijak. Vendar tam pa ne nastaviš najvišje možne obrate, saj so le ti znak revne mešanice. S tem pa visokih temperatur izgorevanja, kateri škodijo motorju, raztalijo elektrodo svečke itd... Mešanico ponovno bogatiš do značilnega zvoka rahlega "pokašljavanja". Takrat si malenkost v prebogati mešanici, kar je terna. Lahko tudi malo zapreš, če želiš.
Da, z meritvijo izpušnih plinov bi komot nastavil idealno mešanico in sicer tako, da bi bil lambda faktor točno 1,0. Takrat je ravno pravo razmerje gorivo/zrak - stehiometrično razmerje (razmerje, ko izgori vse gorivo, v izpuhu pa ne ostane nič kisika)
 
Nazadnje urejeno:

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
42.364
5.652
113
Lamba faktor 1,0...

Ko bi vse zgorelo...in ne bi bilo pokašljevanja oz. fourstrokung kot mu rečejo....bi motorka lepo ribnla ko bi smreko požagal...

Pokašljevanje je ravno nezgorelo gorivo v izpuhu...ki hladi bat
 

lanos

Majstr
4. feb 2011
6.653
450
83

Utisevalec in bajkmen hvala. Sicer sem nekako tako tudi sam nastavil, ampak sem hotel še mnenje drugih.
Torej L v prostem teku do najlepšega delovanja. Po potrebi obrate zmanjšati z vijakom za zmanjševanje prostega teka(mislim, da je na nekaterih mašinah oznaka T
H pri polnem gasu. Do največjih/čistih vrtljajev, potem pa za četrt obrata nazaj privijemo. Torej, mašina se ne bo čisto v full vrtela.
Kontrola: Lepa čista siva svečka.

PS Dal sem nastaviti nekemu "home serviserju" in se je motorka vrtela v full. Mi nekak po zvoku ni bilo všeč.
Da o tem, da ima skoraj vsaka mašina drugačen ključ/nastavek za nastavljanje vplinjača, pa ne bom pisal
evil.gif

Če se boste pa še kaj spomnli pa napišite....
zmaga.gif
 

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
42.364
5.652
113
Citat:
Uporabnik lanos pravi:

Da o tem, da ima skoraj vsaka mašina drugačen ključ/nastavek za nastavljanje vplinjača, pa ne bom pisal
evil.gif

Če se boste pa še kaj spomnli pa napišite....
zmaga.gif

Sam pa si špecjalc
smile-1.gif


Ponavad so vijaki blindirani z plastiko....lepo pogrejes šravfnciger in nabiješ not in nardiš lepo zarezo v plastiko
tongue-1.gif
 

Bajkman

Majstr
23. jun 2010
3.711
159
63
@lanos, ne vem, če smo se popolnoma prav razumeli. Torej trije vijaki, ne vem oznake, ker ima lahko od motorja do motorja drugače. Ampak ti trije so:
1.) Štandgas
2.) Mešanica Štandgasa, recimo L
3.) Mešanica v obratih, recimo mu H
Da mora biti ogreto, očiščeni filtri in v redu svečka, ni več potrebno govoriti...
cool-1.gif


Sedaj pa:
1.) nastaviš štandgas z vijakom 1 ----> Začneš bogatiti mešanico z vijakom L (2), obrati naraščajo -----> nadaljuješ, dokler obrati rahlo ne padejo -----> Četrt obrata nazaj.
2.) Ker so se v prvem koraku obrati verjetno nekoliko povečali zaradi dobro nastavljenega razmerja, ponovno nastaviš (znižaš) štandgas z vijakom 1 ----> Začneš bogatiti mešanico z vijakom L (2), obrati naraščajo -----> nadaljuješ, dokler obrati rahlo ne padejo -----> Četrt obrata nazaj.
Štandgas imaš sedaj optimalno nastavljen.

------------------------------------------------------------

Naslednji korak pa je nastavljanje mešanice pri maksimalnem številu obratov. Z vijakom H (3) Začneš z revno mešanico, katero bogatiš, obrati naraščajo ------------> nadaljuješ, obrati začnejo padati ----------> nadaljuješ, dokler ne zaslišiš pokašljevanja (fourstroking), nadaljuješ še malenkost zaradi faktorja rezerve -------------> FERTIK.

----------------------------------------------------------------

Prava servisna delavnica bi to razmerje pri polnih obratih sicer morala nastaviti natančneje, saj ima števec obratov. Več ali manj vsaj vse žage pa imajo določeno maksimalno število vrtljajev, ampak na strani bogate mešanice.
Torej, iz močno prebogate mešanice pri polnem gasu zmanjšuješ koncentracijo, dokler motor ne doseže tovarniško predpisanih obratov. To pa je najnatančneje.

LP
 

Samojed

el. zaščita
Osebje foruma
19. sep 2007
2.157
55
48
Osrednja Slovenija
Na vsem ga sam nastavim, je pa vprašanje res kje to je. Saj spodaj napisani posti so ti dali večino odgovorov, na uč pa ga nastaviš šele ko svojo mašinco poznaša (pa naj bo to 4 taktni ali 2 taktni motor, odvisno je od sestave in od uporabe). Za Motorko mi je npr Kameleon dobro svetoval, za 4 taktnega od katre sem pa na posluh bolje naštimal kot vsak servis z stroboskopi in meritvami
smile-1.gif
 

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
42.364
5.652
113
Problem nastane samo pri nekaterih 2t zadevah (ponavadi majo to motorke) ki imajo tuljavo z limiterjem obratov...tm je zlo tezko razlocit 4stroking od blokade...