Tudi tako gre:
Vlada je v začetku marca sprejela sklep o uvedbi vinjet za osebna vozila – Zastarelemu in nepravičnemu sistemu cestninjenja ABC, s katerimi je na veliko služilo zasebno podjetje Traffic Design, je dokončno odzvonilo – Kdo je Tomaž Kastelic? – Njegov Traffic Design je v samo enem letu z Darsom sklenil za 3,668 milijarde bivših slovenskih tolarjev pogodb
Po mnenju Martina Jakšeta, nekdanjega računskega sodnika, bi morali sistem cestninjenja ABC odpraviti že konec devetdesetih let in po avstrijskem vzoru uvesti vinjete, ki so po njegovem najcenejši sistem cestninjenja. Jakšetu se uvedba vinjet zdi primerna za prehodno obdobje do uvedbe satelitskega sistema cestninjenja, saj bi z njimi tudi preprečili izpad prihodka zaradi izmikanja plačevanja cestnine. »Za vinjete so se poleg Avstrije odločili tudi na Madžarskem in Češkem, pri nas pa ne, ker je bilo v posel s sistemom ABC, ki je nekaterim prinašal lepe zaslužke, preveč vpletenih. « Jakše je že nekaj let s prstom kazal na ljubljansko zasebno podjetje Traffic Design, ki je v lasti Tomaža Kastelica, sicer profesorja na ljubljanski fakulteti za gradbeništvo. Kastelic je namreč avtor sistema elektronskega cestninjenja ABC, ki je slovenska posebnost in ga ne poznajo nikjer drugje po svetu. Ker je zastarel, tudi ne ustreza standardom Evropske unije. Da o tem, kako je neučinkovit in do voznikov nepravičen, kot že vrsto let opozarjajo poznavalci tega področja, ne govorimo. Sploh pa je glede cestninjenja na slovenskih avtocestah do zdaj veljal pravi kaos, saj je bil poleg zaprtega tipa na gorenjskem in dolenjskem kraku avtocestnega križa ter na hitri cesti med Vipavo in Novo Gorico uveden še odprti sistem, ki je voznikom omogočal izmikanje plačilu cestnine z uporabo dela vzporednih poti. Kastelic oziroma njegovo podjetje Traffic Design je z Darsom sklepalo zajetne posle. Po podatkih ministrstva za finance je bilo podjetje v letu 2004 četrti največji dobavitelj Darsa – z njim je imelo sklenjene pogodbe v vrednosti kar 3,668 milijarde nekdanjih slovenskih tolarjev. Traffic Design je, kot kažejo njegove bilance, večino prihodka ustvaril prav z Darsom – ta je nastopal v vlogi kokoši, ki je Kastelicu že vse od uvedbe sistema ABC nesla zlata jajca. Podjetje z enajstimi zaposlenimi je v letu 2005 pridelalo za 166, v letu 2006 pa za 50 milijonov tolarjev čistega dobička. Njegov lastnik pa je vseskozi živel na visoki nogi. Že nekaj let tako denimo živi v nadstandardni vili tik ob morju v samem starem jedru Pirana, tik pod znamenito cerkvijo, na naslovu Garibaldijeva ulica 11. Poleg pogodbe za vzdrževanje obstoječega sistema cestninjenja so na Darsu s Traffic Designom sklenili več poslov za postavitev sistema za nadzor in vodenje prometa na nekaterih odsekih slovenskih avtocest, podjetje pa je dobavljalo tudi elektronske tablice sistema ABC. Ker so posli z Darsom Kastelicu prinašali velike zaslužke, je poskušal zlobirati tako nadgradnjo sistema ABC kot razširitev njegove uporabe na tovorna vozila, a mu je vlada Janeza Janše že lansko poletje z odločitvijo, da v Sloveniji uvedemo nov, satelitski sistem cestninjenja, močno prekrižala načrte. Še posebej pa zdaj, ko je vlada sprejela sklep o uvedbi dosti bolj prijaznih in pravičnejših vinjet.
Vir:
Kaj pa če je vse res