Vegrad štala ...

franci

Fizikalc
19. jul 2007
1.797
1
38
50
LJ
NigelM. Dejva lepo počasi.

Drsnost betonskih vozišč ni problem izvajalcev, pač pa projektantov oz. investitorjev. DARS je daljnega leta naročil pri SCT pripravo receptur betona in njegove finalne obdelave. SCT je kupil mašinerijo (na netu jih najdeš pod slipform pavers (kupili so Wirtgen-ove)) in izdelal beton, ki je ustrezal njihovim zahtevam. Tlačna trdnost, OMO, OSMO tedaj niso bili problem. Problem je nastal, ker so se po nekaj letih pojavili oz. sprejeli in harmonizirali novi standardi, ki so pa pogojevali tudi drsnost. DARS in DDC pač nista tako ažurna glede harmonizacije in je pač delo potekalo po starem. Novico so preveč napihnili novinarji in dobili smo, kar smo dobili. Sedaj v tunelih polagajo asfalt. Kaj bolj drsi?

Drugo, Vegrad. Gradili so na pred kratkim odprti dolenjski AC. Gradili so nekaj podvozov in manjših stvari vendar, nonstop je bilo sranje z betonom (ker pač zahtevajo najcenejšega). Vegrad v ponudbe vedno daje dumpingške cene in to se potem pozna tudi na objektih (najcenejši materiali).

Tretje, dilatacije. Izvajalec del nima vpliva na to, kakšna dilatacija bo vgrajena. To določi projektant. Če je pa narobe vgrajena z gradbeniškega vidika, je pa potrebno okrcati nadzor.

Tista popravila, ki jih omenjaš, so pa posledia cele plejade vzrokov (hitenje, šparanje, investitor predpiše zanič material, nadzor, you name it,...), tako da je potebno obravnavati vsak primer posebej.
 

NigelM

Pingvin
19. avg 2007
17.286
4
36
ena vas naprej od Jest-a
Res je, da je hudič v detajlih.
Ampak tisto kar vidim kot uporabnik je, da imamo 50% predrage avtoceste, ki so prepogosto šlampasto izvedene. Poleg politike (le kako je Tone Anderlič, dolgoletni predsednik parlamentarnega odbora za promet ob poslanski plači prišel do 25% SCT-ja?), precej krivde nosijo gradbeniki (projektanti, izvajalci in nadzorniki) oz. gradbeništvo kot stroka, ker se ni uprla takšnemu načinu izvajanja.

Samo primer diletacij: projektant je gradbenik, izvajalec je gradbenik in nadzorni je gradbenik. Saj menda niso projektirali slaščičarji, čevljarji pa nadzorovali!
 

franci

Fizikalc
19. jul 2007
1.797
1
38
50
LJ
Glede politike ne bom razpredal. Je Zidar precej manjši kot Furlan. Glede projektantov. hehe, mnogokrat so to kar študenti v raznih projekt birojih, ne se čudit.

Hočem ti povedat, da ni vedno kriv izvajalec. Če imaš v načrtu napisano točno določeno dilatacijo, točno določenega proizvajalca, nimaš kaj palamudit. To je point. Ne vem zakaj so na npr viaduktu Tržiška Bistrica uporabili ravno dilatacije od Alde. Poglej, nekatere zadeve so izdelane za sever EU (torej Skandinavijo) nekatere pa za jug (Sredozermlje). Ravno tu je bistvena razlika, če zastopiš (eni pozimi plužijo sneg, eni pa ne vedo, kaj sneg je). Sej isto je z bitumni za asfalt, sam o tem kdaj drugič.
 

Jado

SCANIA, na uro ziher 140
21. maj 2008
15.637
215
63
Kranj
Hildička bi v tujini že davno sedela itd.....samo pri nas so možne take štale, samo pri nas.....
 

vaginko

Fizikalc
2. sep 2007
10.870
36
48
hilda ne sme odstopit morda je še vedno v igri za naj managerko kaj pa veš?
grin1.gif


v tujini bi ji prepovedali kdajkoli delat na kakam vodilnem položaju, v življenu več ne bi smela imeti niti podjetja niti v lasti kake delnice, da o zaplenjenem premoženju niti ne začnem pisat. Ampak to je v tujini tu pri nas pa lahko dobi še kako nagrado
cheer.gif
 

alkoholik

RudolF
23. jul 2007
16.663
3.167
113
v lokalni ostariji
nigel: daj prosim dokaz da ima Anton Anderlič 25% SCT v lasti...


drugače pa tukaj se je oglasila stroka, poznavalec->franci

vsi "svetovalci" pametnjakivili itd pa bodite tiho... nekaj lepo zveni na papirju, v glavi... v praksi pa ni tako... samo to en svetovalec s faksa (po možnosti še študent ki dela diplomo, lej ga vraga glih na to temo) ne more pametovat!
 

Benady

Fizikalc
20. jul 2007
6.825
1
38
A Hilda je sedaj čisto vsega kriva? 100%? Kaj je že ona, direktorica? Nad sabo ima upravo, lastnike, mar ne? Mora delati tako kot oni rečejo brez debate, se mi zdi?

Da ni sedaj ona nekakšen grešni kozel? Res je pasja, zato je pa primerna za to?
 

reality

Vudu lešinar
24. jul 2007
4.731
0
36
Pa to državi ustreza.......

ona dobi plačan v vsakem primeru davk in jih insolventnosti ne bolijo, stem se naj ubadajo upniki... V pravnih državah pa je to drgač in ko država zazna insolventnost (že pri plačilu pripevkov delavcem) naredijo tisto kar je potrebno...

Dejstvo je , da je imel Vegrad nkup vhodnih faktur in ogromne količine plačanega davka....... to je bil edini interes države, saj so upniki plačevali davek, če so izdali fakture, če jo niso niti terjat ne morjo...

to je pravi srš te bande komunajzarske....
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.390
1.258
113
Citat:
Uporabnik Benady pravi:
A Hilda je sedaj čisto vsega kriva? 100%? Kaj je že ona, direktorica? Nad sabo ima upravo, lastnike, mar ne? Mora delati tako kot oni rečejo brez debate, se mi zdi?

Da ni sedaj ona nekakšen grešni kozel? Res je pasja, zato je pa primerna za to?

Nad sabo ima nadzorni svet in preko njega posredno lastnike. Ampak če nadzornemu svetu serviraš lepo zlikane podatke (kar je videti, da se je počelo), potem ta res ne rabi ukrepat ... Da ne govorimo, da sta 2 člana od 3 "njena"
 

NigelM

Pingvin
19. avg 2007
17.286
4
36
ena vas naprej od Jest-a
Citat:
Uporabnik alkoholik pravi:
nigel: daj prosim dokaz da ima Anton Anderlič 25% SCT v lasti...
...

Citat:
...
Delfi kupil lastne delnice SCT

SCT je imel še ob koncu prejšnjega leta 12 odstotkov lastnih delnic, ki jih je letos kupil Delfi in s tem postal več kot 92- odstotni lastnik družbe. To mu tudi omogoča, da iztisne preostalih 562 delničarjev SCT. Drugi največji lastnik SCT je poslanec Anton Anderlič, ki pa se današnje skupščine po naših informacijah ne bo udeležil.
...
LINK

Upam, da ti zadošča.

Če boš pa še malo pobrskal, boš lahko ugotovil, da ima ta prisesek proračuna (Anderlič je že vse življenje proračunska postavka) poleg deleža v SCT-ju (25% od 275 milijonov ni ravno malo) v lasti še ca. 1.000.000 EUR vredno posestvo na Obali, bila je neka afera, pri odkupu kmetijskega zemljišča na Obali itd.

Skratka Anderlič ima veliko več, kot bi lahko zaslužil s sicer nemajhno poslansko plačo - DURS pa nič.
 
Nazadnje urejeno:

NigelM

Pingvin
19. avg 2007
17.286
4
36
ena vas naprej od Jest-a
Citat:
Uporabnik franci pravi:
Glede politike ne bom razpredal. Je Zidar precej manjši kot Furlan. Glede projektantov. hehe, mnogokrat so to kar študenti v raznih projekt birojih, ne se čudit.

Hočem ti povedat, da ni vedno kriv izvajalec. Če imaš v načrtu napisano točno določeno dilatacijo, točno določenega proizvajalca, nimaš kaj palamudit. To je point. Ne vem zakaj so na npr viaduktu Tržiška Bistrica uporabili ravno dilatacije od Alde. Poglej, nekatere zadeve so izdelane za sever EU (torej Skandinavijo) nekatere pa za jug (Sredozermlje). Ravno tu je bistvena razlika, če zastopiš (eni pozimi plužijo sneg, eni pa ne vedo, kaj sneg je). Sej isto je z bitumni za asfalt, sam o tem kdaj drugič.

Vse to je bolj ali manj znano, vendar vse ostaja na nivoju govoric. Mene pa zanima, kdaj se bo dovolj ljudi iz gradbene stroke dvignilo in reklo, tako se ne gremo več.

PS: Slišal sem tudi za primer, ko je študenta naredil bistveno boljšo študijo nekega križanja (menda pri Markovcu), kot nek priznan profesorski strokovnjak. Ampak to je spet samo rekla-kazal, ljudje, ki pa te podatke imajo (predvsem zaposleni na DDC in DARS) so pa tiho, vlečejo plače in zasebno robantijo.
 

erikson

Guru
25. avg 2007
22.758
6.527
113
Citat:
Uporabnik vaginko pravi:
v tujini bi ji prepovedali kdajkoli delat na kakam vodilnem položaju, v življenu več ne bi smela imeti niti podjetja niti v lasti kake delnice, da o zaplenjenem premoženju niti ne začnem pisat. Ampak to je v tujini tu pri nas pa lahko dobi še kako nagrado
cheer.gif
Lahko napišeš par takih primerov iz tujine? Mnogi sedaj uspešni ljudje so bili v nekem času v težavah, vendar so se iz tega tudi nekaj naučili in pridobili izkušnje.

Sicer pa, kaj konkretno je Hilda naredila narobe, da je Vegrad zašel v težave?
 

synthman

Fizikalc
22. avg 2007
7.226
0
36
Citat:
Uporabnik vaginko pravi:
res je ampak država je 30% lastnik vegrada,...:
Kaj to pomeni? A da je vse tiste, ki jih je Vegrat nategnil in jim ni plačal materiala in storitev, pravzaprav nategnila država?
 

timecop

Fizikalc
22. jul 2007
1.312
0
36
Citat:
Uporabnik erikson pravi:
Sicer pa, kaj konkretno je Hilda naredila narobe, da je Vegrad zašel v težave?

Četudi ni naredila nič narobe gre za objektivno odgovornost do podjetja, samo o tem naši kvazi meneđerski tajkunæiæi vajenih balkanskih poslov ne vedo nič. Krivi so pa tudi vsi tisti, ki so sploh dopustili in dopuščajo, da do takih dolgov in do delavcev in do ostalih upnikov sploh lahko prihaja! Verjetno, da za polom podjetja ne more biti kriva, Muriqi pa Krasniqui, ki v mešalec mečeta, ampak človek, ki z enormno plačo prevzema tudi največjo odgovornost, ob kar se nekateri tako radi spotikate.
 

vaginko

Fizikalc
2. sep 2007
10.870
36
48
malo si poglej avstrijke gradbene firme in njihovo zakonodajo. Npd. nadure se lahko delajo samo ob privoljenju aaposlenih in po dogovoru s sindikati, dela na črno praktično ni, ker če te dobijo lahko firmo zapreš n se odseliš!

Kaj je naredila hilda narobe, ti bom konkretno težko napisal. Dejstva pa govorijo zase, (otgeljaji na plačilni listi, ki dejansko niso bili plačani, fond za umrle delavce...) bo to dovolj? Da ti o nategnegnjenih in nepoplačanih podizvajalcih sploh ne začnem pisat.
 

synthman

Fizikalc
22. avg 2007
7.226
0
36
Citat:
Uporabnik vaginko pravi:
deloma je soodgovorna in tako je odgovor DA!
Potem pa ni čudno, da država ne ukrepa. Saj več in bolj jih bo Vegrad nategnil, večjo korist bo mela država.
 

erikson

Guru
25. avg 2007
22.758
6.527
113
Citat:
Uporabnik vaginko pravi:
Kaj je naredila hilda narobe, ti bom konkretno težko napisal. Dejstva pa govorijo zase, (otgeljaji na plačilni listi, ki dejansko niso bili plačani, fond za umrle delavce...) bo to dovolj? Da ti o nategnegnjenih in nepoplačanih podizvajalcih sploh ne začnem pisat.
Naštel si samo posledice. Kaj pa je vzrok, da Vegrad nima denarja?

Včasih so se stanovanja oziroma nepremičnine prodale že med gradnjo. Zakaj sedaj nihče več ne kupuje?

In podobna zgodba je tudi drugje po svetu - Islandija, Dubaj, ... Tudi usoda delavcev je podobna - poljskih na Islandiji, indijskih, pakistanskih, bangladeških v Dubaju.

Bomo videli, kaj bodo banke naredile s temi stotinami stanovanj. Tudi zanje to ni ravno dobra situacija - če jih Vegrad ni uspel prodati, bodo morale zdaj banke najti nek kreativen način, da jih pretvorijo v denar.
 

franci

Fizikalc
19. jul 2007
1.797
1
38
50
LJ
Citat:
Uporabnik NigelM pravi:
Vse to je bolj ali manj znano, vendar vse ostaja na nivoju govoric. Mene pa zanima, kdaj se bo dovolj ljudi iz gradbene stroke dvignilo in reklo, tako se ne gremo več.

PS: Slišal sem tudi za primer, ko je študenta naredil bistveno boljšo študijo nekega križanja (menda pri Markovcu), kot nek priznan profesorski strokovnjak. Ampak to je spet samo rekla-kazal, ljudje, ki pa te podatke imajo (predvsem zaposleni na DDC in DARS) so pa tiho, vlečejo plače in zasebno robantijo.

Odgovor na prvi del tvojega odgovora. Dvignil se ne bo nihče, ker je SLO tako majhen trg in za povrh še prepleten s povezavami, da če se bi kdo dvignil, ga nobeno gradbeno podjetje nebi več zaposlilo. Poznam par primerov.

Odgovor na drugi del. Vem za primer, ko je (kar sem izvedel kasneje) za nek viadukt prvotna dokumentacija viadukt v okolje umeščala obrnjen za 180 stopinj. Torej ne ob hribu, pač pa kar lok od hriba. Na gradbišču so zabetonirali že nekaj pilotov, nakar je strojnik na stroju za vrtanje opozoril, da nekaj ni v redu z osmi. Najprej so pomislili da je geodet napačno zakoličil osi, nakar se je ugotovilo, da je nek študent v Avtocadu pomotoma objekt obrnil za 180 stopinj. Pa da ne boš mislil, na teh načrtih je bil podpis profesorja z neke SLO fakultete. Torej, verjetno boš počasi doumel, kdo projektira in kdo pobaše €.

Povsem drugačna je bila zgodba pri gradnji viadukta Črni Kal. Tam je bil projektant biro Ponting. Skoraj vsak dan je bila na gradbišču prisotna predstavnica biroja, 1x tedensko pa tudi sam projektant (g. Pipenbaher). Tako usklajenega dela do tedaj nisem bil vajen in lahko izrečem le pohvale takšnemu biroju. Tudi jaz sem se od njih veliko naučil, pa še dobro fešto so naredili pred otvoritvijo
grin1.gif