Vozil sem nekaj Priusov po nekaj dni. Ima ga tudi sodelavec, zato imam soliden (no, slab
) občutek o tej nožni zavori.
Res malo uporabljaš to zavoro. Sam brez tega ne bi preživel dneva, saj večkrat dnevno parkiram na klancu.
V Priusovih navodilih berem: "Before driving - Fully release the parking brake. Driving the vehicle with the parking brake set will lead to brake components overheating, which may affect braking performance and increase brake wear" - tega pri elektronskih zavorah ni, saj ne moreš voziti z delno zategnjeno zavoro. In načeloma naj bi Priusa ustavljal takole: "Stop the vehicle ... While depressing the brake pedal, apply the parking brake, shift the shift position to P and turn the hybrid system off. Then, slowly release the brake pedal."
Poleg tega vsi, ki dosti vozimo na klancih vemo, da si v nekaterih primerih ne želiš niti centimetra neželenega spusta nazaj. To se mi zdi pri tej nerodni nožni zavori bolj nerodno.
Tudi opisano speljevanje je možno samo, če ni strmo ali deluje Hill holder. Sicer avto začne lesti nazaj, brez skrbi, to vedno preizkusim. Z nekaj spretnosti sicer lahko uporabiš obe nogi hkrati, čeprav ta dirkaški način ni nekaj za navadne smrtnike, pač pa za Alter voznike.
Ampak, da ne zapenjamo okrog tega - meni pač tole ni pri srcu in ni elegantno. Prepričan sem, da bi takšno rešitev z veseljem zagrabili tudi v drugih vozilih (tudi Toyota je ne uporablja recimo drugje, tudi v novejših hibridih (C-HR)). Tudi verjamem, da kdo čisto dobro shaja s tem. In tudi sam pravim, da je speljevanje s hibridom (oziroma električnim vozilom) je za cel svet boljše od vsakega dizla. Ko se človek iz električnega vrne na dizla, je občutek kot v traktorju.