Toyota Prius Plug-In

jonny77

Guru
16. sep 2007
11.446
2.394
113
Pomurje
Letos je polne 4 leta od začetka proizvodnje Plusa.
Ker sem super zadovoljen z njim, bi tudi sam želel plugin varjanto Plusa.
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.749
829
113
Če malo ugibamo, Toyota je letos in lani imela polne roke dela z Rav4, Priusom in C-HR. Glede na življenjski cikel ostalih modelov je pa moja projekcija približno taka:

- Yaris III - 2011 - 2014 (facelift) - 2017? (nov model)
- Auris II - 2012 - 2015 (facelift) - 2018? (nov model)
- Prius+ - 2012 - 2015 (facelift) - 2018? (nov model)
- Verso - 2012 - 2014 (1.6 dizel) - 2018? (nov model)

Še nekaj o tem kako je večina kupcev zmedenih kaj so plug-in hibridi:
http://www.greencarreports.com...and-them-at-all
Ta pogled je morda bolj ameriški, kjer so hibridi sprejeti kot nekaj kar pokuri tako malo, da se ni vredno obremenjevati še z nekimi kabli. Prvo generacijo Priusa plug-in veliko uporabnikov sploh ne polni, kupili so ga enostavno zato ker je bil po subvencijah cenovno primerljiv navadnemu pa še HOV lane nalepko si dobili. Z novim bo isto, s tem da bo po subvencijah celo cenejši in lepši od klasičnega. Ni čudno da so plug-in predstavili leto kasneje, saj bo kradel konkreten tržni delež klasičnemu.

Glede prihodnosti, v vsako Toyoto eno 4 kWh baterijo in poceni 3 kW polnilec, pa so na konju. Polniš če imaš možnost, sicer pa uporabljaš v klasičnem hibridnem načinu. Vse to izvedeš za konkurenčno ceno sedanjih hibridov in se greš masovno prodajo (1.5 miljona enot letno). To je prihodnost bencinskega motorja in rešitev za vse tiste, ki nimajo svoje garaže ali se jim enostavno ne da zajebavat z močnejšim električnim priključkom in bodo polnili na navadni schuko vtičnici s 6-10 amperi.
 

SHARK1

Globus
3. okt 2012
3.643
2
36
Citat:
Uporabnik Gasper008 pravi:
Tule Toyota močno kiksa, preveč hočejo od US marketa, US market so imeli pred desetimi leti ko so holyvodski zvezdniki kupovali hibride, danes pa Američani kupujejo Tesle in pickupe.

Ampak res...a kakšen od Holywoodskih zvezdnikov danes sploh še kupi Priusa,glede na ostalo ponudbo na trgu?
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
Ok, sem malo gledal zmogljivosti Prius Prime-a. V čem je boljši od Volt2? Če tako na hitro pogledam, je po dosegu celo slabši od Volt1 (Ampera), ima 4 sedeže, tako kot Volt1, Volt2 jih ima 5, Volt1 in Volt2 nimata omejitve hitrosti v popolnoma električnem načinu, je pa res, da ima varčnejši bencinski motor, ampak če delaš 90% vožnje na elektriko, je to zanemarljivo višja poraba gledano v celoti.

Ne vem, mogoče sem pristranski, mogoče ne razumem. Naj mi kdo pove, v čem je Prius Prime boljši od Volt1 ali Volt2?
 

mr_

Guru
20. sep 2007
9.368
2.745
113
Kolikor berem tukaj debate...napram volt1 je cela generacija razlike
sicer pa, drugacen sklop povezanosti motorjev, plus za toyoto
hlajena baterija plus amerikancem
prius je ze uveljavljeno ime, [cenzura] proof avto verjetno
smile-1.gif
, volt je malo bolj geekovski (bil)
osebno mi je najbolj fascinanten bolt
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
'drugacen sklop povezanosti motorjev' - kolikor sem poslušal, lahko zdaj pri Priusu oba elektro motorja delata hkrati kot pogonska - ampak, to je imel že Volt1/Ampera. Prej je bil pri Priusu eden pogonski, drugi pa zagonski za bencinski motor. Vsaj tako sem razumel. Si imel kaj drugega v mislih?

Volt1 se je tudi izkazal za bulletproof avto.

Vsekakor pa bom Bolta/AmperoE poskušal čim prej dobiti na test.
 
Nazadnje urejeno:

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.749
829
113
Kdo je rekel, da je boljši od Volta? Je cenejši (6k $) bo na voljo po vsem svetu in vseh zveznih državah (ne glede na subvencije) in za marsikoga so EV zmogljivosti "good enough". Je pač nek indic da bodo nekoč vse hibridne toyote Plug-in, čaka se samo da bodo baterije dovolj majhne, da prtljažni prostor ne bo kompromis, cenovno je pa že danes minimalna razlika.

Pogonski sklop ima samo eno sklopko ki "zaklene" bencinski motor, tako se sila MG1, ki ima sicer bolj vlogo generatorja prenaša na kolesa. Še vedno je pa zgornja omejitev, ko se MG1 mora prehitro vrteti in takrat dvomim, da lahko kaj dosti pripomore k skupni moči. Zato Toyota pravi da je 0-40 mph v EV hitrejši od navadnega, ko v resnici oba elektromotorja dajeta lahko vse od sebe, višja je hitrost bolj ima na voljo "samo" MG2 oz ca. 50 kW. To je sicer moja ugotovitev, ampak se sklada z nekaterimi opažanji iz testov, npr. klanec na AC zna biti kar razlika med EV in HV načinom.

Še glede porabe, za neko letno kilometrino 20k km in polnjenjem 1x na dan bi poraba mogla biti pod 2,5 l/100 km, če gledamo na voltstats za Volta je median poraba 1,5 l/100 km, povprečna 2,1 l/100 km. Volta se torej ne kupuje zaradi bistveno nižjega stroška, ampak samo zato da bi bil doseg v EV večji, s prihodom Bolta in Model 3 bo Volt izgubil več kupcev kot Prius plug-in.
 
Nazadnje urejeno:

mr_

Guru
20. sep 2007
9.368
2.745
113
Po podatkih imasta oba avtomobila 2 elektromotorja in enega bencinskega. Kako pa so povezani, je meni bolj vsec Priusov sistem. Ta sklop preko planetnih gonil sem imel v mislih.
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
Sklop planetarnih gonil ima tudi ze Volt1, tako da to ni posebnost.

Gasper, hvala za podroben odgovor.
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.749
829
113
Če citirama svoj post zgoraj
Citat:
Uporabnik Gasper008 pravi:
Če malo ugibamo, Toyota je letos in lani imela polne roke dela z Rav4, Priusom in C-HR. Glede na življenjski cikel ostalih modelov je pa moja projekcija približno taka:

- Yaris III - 2011 - 2014 (facelift) - 2017? (nov model)
- Auris II - 2012 - 2015 (facelift) - 2018? (nov model)
- Prius+ - 2012 - 2015 (facelift) - 2018? (nov model)
- Verso - 2012 - 2014 (1.6 dizel) - 2018? (nov model)

Na cesti so že opazili novega kamufliranega Yarisa:
http://www.avto-magazin.si/novice/odkrivamo/razkrivamo-toyota-yaris-2/


Še nekaj obljub glede proizvodnih kapacitet Priusa Plug-in:
"Koji Toyoshima, Prius chief engineer, says that his sights are set on the automaker selling 1 million units of the plug-in version (Prius Prime) over the vehicle’s lifecycle."
http://insideevs.com/toyota-prius-chief-engineer-hopes-charge-plug-version-sales/

Prve generacije so v celem življenjskem ciklu prodali samo 75.000, 1 milj. bo kar lep preskok, če se jim uresniči, pri teh cenah goriva bo to zelo težko.
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.749
829
113
To je sicer res ampak še vedno fali nekaj tisočakov (28k USD = 26.5K €), bo kot kaže treba počakat kakšno leto, da cena pade, saj je bilo pri starem isto, ampak glede konkurence zna biti prepozno.
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.197
1.201
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik Gasper008 pravi:
To je sicer res ampak še vedno fali nekaj tisočakov (28k USD = 26.5K €), bo kot kaže treba počakat kakšno leto, da cena pade, saj je bilo pri starem isto, ampak glede konkurence zna biti prepozno.

Taka razlika je pri večini avtomobilov ...
 

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
52.973
6.991
113
Gasper, ti si zgleda toyota poznavalec, veš mogoče kako se meri življenjska doba Toyotinih nimh baterij? Ali so odvisna leta, kilometri, skupek obojega in koliko degradacije, cca, se lahko računa na neko obdobje?
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.749
829
113
Odvisno je koliko je baterija trpela na visoki temperaturi, visoko temperaturo se doseže z velikimi tokovi v in iz baterije ali tudi z visoko zunanjo temperaturo. Zato je pri nekem rabljenem avtu to izredno težko določit, kapaciteto se sicer da izmerit, ampak ne gre za enostaven in hiter proces. Samega padca kapacitete se ne zazna enostavno, ker dokler je baterija sposobna zagotavljat kratkotrajno moč in so posamezne celice zbalansirane (voltaža modulov ne odstopa) se ECU ne bo pritoževal.

Na splošno je tako da je ponekod v ZDA 8 let garancije, v EU je možno z rednimi servisi na 15k km s plačilom 25-50€ podaljševati garancijo do 10 leta starosti vozila ne glede na kilometre. Nekje je bila neka statistika, da naj bi okrog 10% baterij crknilo v dobi 10 let, pričakovana doba pa naj bi bila tam nekje pri 15 letih (na pamet, ne me držat za besedo). V ZDA se na uradnih servisih dobijo obnovljene baterije, to pomeni staro ohišje z novimi moduli za nekih 2k $, nisem se zanimal če je na voljo tudi pri nas, jaz bom itak podaljševal garancijo še 3 leta.

Če iščeš kaj rabljenega v tujini bi jaz stavil na Nizozemsko, dokaj blaga klima in sama ravnina, tam baterija nima kaj dosti dela in bi morale biti kar ohranjene.

Sicer pa kolikor vem nobena Toyota nima odpiranja prtljažnika na nožni senzor, tako da res ne vem kaj sedaj razmišljaš o Toyotah
grin1.gif
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.749
829
113
V Ameriki imaš marsikaj, ali zadeve delujejo ali ne pa je težko reči, jaz bi rekel da je nek reconditiong delujoče baterije bolj bullshit. Imajo tudi 3rd party obnovljene baterije ReInVolt, ampak jim sedaj dela konkurenco originalna obnovljena od Toyote, ki jo je mogoče dobiti za skoraj isto ceno.

Drugače pa se lahko zajebavaš sam z menjavo posameznih modulov, ki jih kupiš na ebayu (60-80 €), ampak če je baterija izstrošena, je samo vprašanje časa kdaj crkne naslednji modul.
 

Odisej

arhivar
Osebje foruma
Administrator
2. sep 2007
7.645
9
113
Alter.si
www.skodelica-s-sliko.com
V principu je conditioning čisto legit postopek ki v principu funkcionira. Teh 95% se mi vseeno zdi pretiravanje, ampak ok... če baterijo, ki ni litijeva ciklaš malo gor malo dol, bo vsaka dobila nekaj "spominskega efekta", čeprav so NiMH oglaševali kot kao da nima. Ja, ga ima mnogo mnogo manj kot stare NiCd, ampak s ciklanjem se zadeva zna lepo pobrat.
(kot modelar sem kar nekaj celic tudi že uničil zaradi dofilavanja, prefilavanja in pa tudi navsezadnje, s ciklanjem na mikroprocesorskem polnilcu vidiš, kaj se dogaja s kapaciteto, da se zna zadeva tudi do neke mere pobrat nazaj...)