Tovornjaki in "gratis" večina avtoceste

Cash

Guru
19. avg 2007
8.073
983
113
https://www.dnevnik.si/1042740299/slovenija/tovornjaki-se-lahko-zastonj-vozijo-po-vecini-avtocest

Tukaj pa še, če bo članek postal plačljiv...
Slovenske cestnine za tovorna vozila se še zmeraj uvrščajo v evropski vrh, vožnja je malenkostno dražja samo v Avstriji in na Madžarskem. Se pa tovornjaki pri nas dosti lažje izognejo plačilu cestnine kot drugod. Brezplačno se lahko vozijo kar po dveh tretjinah avtocestnega omrežja.

Nekdanji gospodarski minister Matej Lahovnikje prepričan, da je stanje na področju prometa pri nas grozljivo in da je razlog za to tudi v tem, da gredo zaradi nizkih cestnin vsi tovornjaki raje skozi Slovenijo in ne Avstrijo. Preverili smo stanje in ugotovili, da opazka dvakratnega ministra za gospodarstvo ne drži povsem. Vožnja po slovenskih avtocestah je namreč že vrsto let med najdražjimi v Evropi. Seveda zgolj za tiste avtoprevoznike, ki ne izkoriščajo luknjičastega cestninskega sistema in ne zapuščajo avtoceste pred čelnimi postajami.

Vozniki osebnih vozil subvencionirajo tovornjakarje
»Na neki način subvencioniramo potrošnike v Evropski uniji, tako da namesto tujih avtoprevoznikov mi plačujemo cestnino,« je za Dnevnik dejal Lahovnik. Ta njegova trditev je pravilna, če jo postavimo v specifičen kontekst. Tovorna vozila smejo v Sloveniji brezplačno voziti po kar dveh tretjinah avtocestnega omrežja. Tovornjakarji se namreč lahko na slovenskem avtocestnem omrežju izognejo plačilu cestnine, če zapeljejo na avtocesto za čelno cestninsko postajo in jo pred naslednjo čelno postajo zapustijo, ker imajo pač takšno prevozno pot ali pa se plačilu cestnine izogibajo, kar je prepovedano za tovorna vozila nad 7,5 tone. Tovornjaki se plačilu cestnine ne morejo izogniti zgolj na 183 kilometrih od skupno 617 kilometrov dolgega avtocestnega omrežja.

Brezplačna je med drugim vožnja okoli ljubljanskega (avto)cestnega obroča, po polovici gorenjske avtoceste od viadukta Peračica pa vse do Hrušice in tudi po novi hitri cesti Izola–Koper. Vozniki osebnih vozil in motorjev potrebujejo za vse te avtoceste in hitre ceste veljavno vinjeto, s čimer na neki način dejansko subvencionirajo tovorni promet, ki mnogo bolj onesnažuje okolje in poleg tega še hitreje in bolj uničuje avtocestno infrastrukturo.

Slovenija zdrsnila na tretje mesto
V Slovenji je veljaven cenik iz oktobra 2013, ko je vlada sprejela sklep o novih cenah za uporabo cestninskih cest. Tedaj je cena tovornega prometa po naših avtocestah dosegla sam evropski vrh. V primerjavi cen, ki jo je po potrditvi cenika opravil Dnevnik, je Slovenija med vsemi analiziranimi državami zasedla nezavidljivo prvo mesto.

Kakšne so razmere leta 2016? Meddržavna primerjava je zahtevna že zato, ker Dars in številni drugi evropski upravljalci avtocest ne objavljajo enotnih cen za prevoženi kilometer, temveč objavljajo izključno cene po posameznih avtocestnih odsekih. Zaradi lažje primerjave med državami smo znova izbrali najdražjo obliko prevoza, to so tovornjaki, ki sodijo v najvišji cestninski razred in niso upravičeni do dodatnih popustov.

Iz Dnevnikovega izračuna izhaja, da je cena avtocestnega kilometra za najvišji cestninski razred brez popustov v Sloveniji 0,43 evra na kilometer. Slovenija s to ceno ni več prva na seznamu, saj sta jo z vrha pred nedavnim zaradi podražitev izrinili Madžarska in Avstrija, vendar le za cent. Vse druge države bistveno zaostajajo za nami in našimi severnimi ter vzhodnimi sosedi. Tudi v Italiji in Hrvaški avtoprevozniki plačujejo manj po prevoženem kilometru.

Strogi avstrijski nadzorniki
A ta cent razlike ni razlog za to, da se veliko mednarodnega tovornega prometa izogne Avstriji in izbere slovenske avtoceste. Tamkajšnji avtocestni nadzorniki zelo rigorozno pregledujejo tovorna vozila, njihovo okoljsko sprejemljivost, tehnično ustreznost in plačevanje cestnin v prostem prometnem toku. Pri tem izvajajo tako zelo pogoste preglede tovora kot tudi tehtanje tovornih vozil in kontrolo voznikov. Mnogi se za pot čez Slovenijo odločajo tudi zato, ker je glede na cilj najkrajša ali dovolj kratka ter ob politiki popustov še vedno dovolj ugodna za izvajanje prevoznih storitev tako tujih kot tudi domačih avtoprevoznikov.

Naša podražitev vplivala na avstrijski promet
Kljub temu je imela podražitev slovenskih cestnin leta 2013 opazen vpliv na promet po avstrijskih avtocestah. Upravljalec Asfinag je namreč v letu 2014 zaznal rekorden porast tovornega prometa na tistih avtocestnih odsekih, ki so alternativa slovenskim avtocestam. Na phyrnski avtocesti se je promet povečal za 3,8 odstotka, na južni avtocesti pa je bilo za 4,3 odstotka več tovornega prometa. Kakšen učinek je imela nedavna podražitev avstrijskih cestnin, še ni znano.
 

keber

majski hrošč
28. jul 2007
13.240
44
48
Najdražje avtoceste za tovornjake v Evropi? Kaj pa kadijo tile novinarji, očitno je res kvalitetna roba.
 

Garfildd

Guru
24. jul 2007
6.243
4.801
113
Pri nas imajo tovorna vozila z Euro III motorji še popust na cestnino, v marsikateri EU državi pa ne smejo več voziti ali pa imajo doplačila...

DARS popusti

To velja za Avstrijo:

Tariff groups
There are three EURO emission category tariff groups (A, B and C), which are subject to annual adjustment to the harmonised Consumer Price Index, which is regulated by law. From 1 Jan. 2010 onward, HGVs with EURO emission categories
EEV and EURO VI (Tariff Group A) will pay -10% less toll than they did with the previously applied basic tariff. HGVs with EURO emission category IV and V (Tariff Group B) will pay -4% less toll. HGVs with EURO emission categories 0 to III (Tariff Group C) – these are the ones with the highest pollutant emissions – will pay +10% more than they did previously.

Defenitivno več nadzora nad izogibanjem cestnine, pregledov tovora, ali se vozi tisto kar je po papirjih, teža tovora itd...
 

Fe3

Thinc
13. avg 2007
1.054
16
38
55
Vzhodna Gorenjska
To se da tako lahko zrihtat.
Na tistih izvozih z avtoceste bi policaji izvajali kontrolo in kasirali. Ampak oni pač morajo imeti dovolj ukrepov...
 

Fe3

Thinc
13. avg 2007
1.054
16
38
55
Vzhodna Gorenjska
Tako nekako.
Načeloma me tovorni promet ne moti, robo je pač treba nekam prepeljati.
Moti me pa popolna ignoranca prevoznikov (in policije), da teh tako očitnih kršitev prometnih predpisov ne zrihtajo.
Več kot dovolj primerov imam v bližnji okolici.
 

gr69

Guru
15. dec 2009
11.571
2.617
113
še v SLO - ampak komaj
Citat:
Uporabnik keber pravi:
Najdražje avtoceste za tovornjake v Evropi? Kaj pa kadijo tile novinarji, očitno je res kvalitetna roba.

Ehm - dokler primerjajo tarife za EURO zero - ja. Ampak ker imamo mi popust na EURO 3 in višje pa ne več. Pa še zanimiv sistem za uveljavljanje popustov imamo - jih marsikdo ne zna izkoristiti.

Je pa po svoje zanimivo, da se na ceno cestnine skozi Slovenijo nekako "pozabi" - vsaj tisti, ki tranzitirajo sever - jug. Vzhod - zahod in ex. Koper pa se že zavedajo visoke cene.
 

Pepe

Guru
20. sep 2007
13.478
5.015
113
Citat:
Uporabnik Fe3 pravi:To se da tako lahko zrihtat.
Na tistih izvozih z avtoceste bi policaji izvajali kontrolo in kasirali. Ampak oni pač morajo imeti dovolj ukrepov...
Zakaj pa? Preprečevanje svobodnega prometa in izbiro ceste bomo verjetno lahko uveljavljali le, dokler nas ne bo nekdo dovolj močan tožil pred organi EU. Potem pa tega ne bo več. Razen tega bodo policisti le malokje našli prostor, kjer bi lahko ustavili nekaj 10 kamionov, da vsem pregledajo dokumente in upravičenost do uporabe magistralne ceste namesto avtoceste. Lokalno dostavo je še zmeraj treba dovoliti, razen če zaradi cestnin žrtvujemo še kaj od silnega gospodarstva, ki ga imamo.
Veliko bolj smiseln ukrep je silno preprost in hkrati donosen. Uvedemo satelitski sistem cestninjenja in cestninimo vse javne ceste. Le tarifa na km je odvisna od vrste ceste. Tega nam ne bo noben oporekal.
 

Numy

Majstr
1. jan 2008
9.858
392
83
Citat:
Uporabnik Cash pravi:
»Na neki način subvencioniramo potrošnike v Evropski uniji, tako da namesto tujih avtoprevoznikov mi plačujemo cestnino,« je za Dnevnik dejal Lahovnik.
Kr neki nabija, koliko tujih šleperjev se pa opazi na lokalnih cestah, poln organ imam že političarjev, ki mislijo, da smo vsi slepi in zabiti.
 

Roberto

Majstr
19. jul 2007
12.057
154
63
Doma
Vem za traso, kjer jih je ogromno (tujih in domačih registracij). Tranzit, ker mimostoječa obrtna cona prevzame mogoče 10% prometa.
 

jekleni

Guru
1. avg 2007
2.516
843
113
Citat:
Uporabnik keber pravi:
Najdražje avtoceste za tovornjake v Evropi? Kaj pa kadijo tile novinarji, očitno je res kvalitetna roba.

Če je komu morda ušlo - časopisi pri nas, in Dnevnik nič manj kot drugi . niso raziskovalne ustanove ampak kvečjemu distribucijski kanali. Zgodbe, predvsem "velike" zgodbe, prihajajo v valovih - kot igralcem v zgodbah ustreza. Če bi za njimi (zgodbami) stali raziskovalni novinarji (v Sloveniji je to podvrsta samorogov), bi seveda opravili svoj posel do konca in zgodbo obdelovali do nekega zaključka. Tako pa vse afere izbruhnejo, v 3/5 časopisov/TV postaj/... hkrati (!!) in potem hitro potihnejo, ko je dosežen namen - da se zgodba premakne v željeno smer.

Celo tak članek, kot je tale, zahteva nekaj dela in poznavanja problematike, če bi ga nekdo hotel spisati iz 0. Torej boš študiral sisteme cestninjenja in njihove učinke po vsej Evropi (a boga mi i šire), na koncu spisal takle člančič in gremo na novo dizertacijo? Ne vem, meni ne zveni racionalno.

Ergo, v zgodbi o elektronskem cestninjenju se en od igralcev skuša preriniti v boljši položaj. Ostalo so dimne zavese in koščice za lačno ljudstvo.
 

Roberto

Majstr
19. jul 2007
12.057
154
63
Doma
Kot običajno, državne firma v navezavi z VIP žepi.
Sistem bo pa interoperabilen sam s sabo oz. bo za to potrebna nadgradnja ob času... ki seveda ne bo zastonj.
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
47.661
6.703
113
pri taščici
Citat:
Uporabnik gr69 pravi:
Citat:
Uporabnik keber pravi:
Najdražje avtoceste za tovornjake v Evropi? Kaj pa kadijo tile novinarji, očitno je res kvalitetna roba.

Ehm - dokler primerjajo tarife za EURO zero - ja. Ampak ker imamo mi popust na EURO 3 in višje pa ne več. Pa še zanimiv sistem za uveljavljanje popustov imamo - jih marsikdo ne zna izkoristiti.

Je pa po svoje zanimivo, da se na ceno cestnine skozi Slovenijo nekako "pozabi" - vsaj tisti, ki tranzitirajo sever - jug. Vzhod - zahod in ex. Koper pa se že zavedajo visoke cene.
Sever jug placas dvakrat ali trikrat, vzhod zahod pa malo veckrat, oziroma cena na km je pri relafiji s-j najbrz nizja kot v-z.
Kdo bo sestel cene in delil s km?
 

Roberto

Majstr
19. jul 2007
12.057
154
63
Doma
V bistvu bi morali narediti podobno kot na štajerki en del... Pred čelno cestninsko mitnico (glede na smer vožnje) na izvoz, po čelni pa na uvoz..
Dokler se ne zmenijo okoli cestninjenja v prostem toku...
 

alkoholik

RudolF
23. jul 2007
16.523
2.895
113
v lokalni ostariji
ni toliko izogibanja kot se govori. ker jih je strah. kazni niso male možnost da te ustavijo pa kar dost velika. potem pa še vaga pa je mera polna. roberto ima šmorn ker iščejo bližnjico do kamnika pa še industrijsko močan predel je tam okli (ogromno nekih privatnikov... ni samo cona mesto dostave;)))

se pa da dobit 10% popusta če imaš pogodbo z DARS-om... v italiji pa npr ni emisijskih razredova ampak samo osovine...

če nebi bilo ugodnosti za euro motorje se neb splačal kupovat novih šleparjev.. tako je pa kr konkretna razlika med EURO 0 in V
 

ceedevita

Majstr
24. jul 2009
6.878
107
63
štajerska
KSZ
me res zanima, če je kdo kje štel, koliko vlačilcev se izogne cestninjenju. Jaz jih še nisem srečal
po AC lahko pelje 90 km/h in ima najkrajšo pot, po stranskih cestah pa recimo 50-60 km/h in vsaj 50% daljšo pot + večja verjetnost za prom.nesrečo , zastoj itd. prevoznikom pa se gre za čas
Članek je očitno napisan z namenom, da se pospeši uvedbe elektronskega cestninjenja ( verjetno znanega ponudnika )
 

Roberto

Majstr
19. jul 2007
12.057
154
63
Doma
Konkretno... zadnje štetje je naštelo 900 tovornih vozil na dan. Cona jih ne požre toliko... Večina (ampak res velika večina) jih v Žejah zavije levo proti Brniku. Koliko težke industrije je na relaciji Komenda - Brnik, da bi požrlo ves ta promet? Je ni. Dostop do Kamniškega bazena je za tujce zanimivejši mimo Brnika, ker mu ni potrbno plačati cestnine... Dostop do KAmnika/Domžal je ugodnejši/hitrejši mimo Ljubljane za ves promet iz Dolenjske, Primorske. Torej po dedukciji, izogibanje cestnine na relaciji proti Gorenjski.
Srečati policijsko kontrolo na tej relaciji pa je tako utopično kot npr. da bo Telex nehal šimfat komije...
 

gr69

Guru
15. dec 2009
11.571
2.617
113
še v SLO - ampak komaj
Citat:
Uporabnik Hanzi pravi:
Citat:
Uporabnik gr69 pravi:
Citat:
Uporabnik keber pravi:
Najdražje avtoceste za tovornjake v Evropi? Kaj pa kadijo tile novinarji, očitno je res kvalitetna roba.

Ehm - dokler primerjajo tarife za EURO zero - ja. Ampak ker imamo mi popust na EURO 3 in višje pa ne več. Pa še zanimiv sistem za uveljavljanje popustov imamo - jih marsikdo ne zna izkoristiti.

Je pa po svoje zanimivo, da se na ceno cestnine skozi Slovenijo nekako "pozabi" - vsaj tisti, ki tranzitirajo sever - jug. Vzhod - zahod in ex. Koper pa se že zavedajo visoke cene.
Sever jug placas dvakrat ali trikrat, vzhod zahod pa malo veckrat, oziroma cena na km je pri relafiji s-j najbrz nizja kot v-z.
Kdo bo sestel cene in delil s km?

Kaj bi sešteval in delil?

beri!

Priznam pa, da ne najdem kje je zapisana cestnina za EURO 3 in višje.
sprasujem se.gif


OK - preko DARSove strani izračunano:

Slovenija R4 (nad 3,5 to, 4 in več osi => "ta vlki šleparji")
<EURO 3 0,3507 €
EURO 3 0,2812 €
EURO 4 0,2207 €
>EURO 4 0,1935 €


Avstrija:
D EURO-Emissionsklassen EURO 0 bis III 0,4473
C EURO-Emissionsklassen EURO IV u. V 0,399
B EURO-Emissionsklasse EURO EEV 0,3612
A EURO-Emissionsklasse EURO VI 0,3297

Nemčija - ne da se mi premetavati številk - lezen zi
 

Fe3

Thinc
13. avg 2007
1.054
16
38
55
Vzhodna Gorenjska
Citat:
Uporabnik Pepe pravi:
Citat:
Uporabnik Fe3 pravi:To se da tako lahko zrihtat.
Na tistih izvozih z avtoceste bi policaji izvajali kontrolo in kasirali. Ampak oni pač morajo imeti dovolj ukrepov...
Zakaj pa? Preprečevanje svobodnega prometa in izbiro ceste bomo verjetno lahko uveljavljali le, dokler nas ne bo nekdo dovolj močan tožil pred organi EU. Potem pa tega ne bo več. Razen tega bodo policisti le malokje našli prostor, kjer bi lahko ustavili nekaj 10 kamionov, da vsem pregledajo dokumente in upravičenost do uporabe magistralne ceste namesto avtoceste. Lokalno dostavo je še zmeraj treba dovoliti, razen če zaradi cestnin žrtvujemo še kaj od silnega gospodarstva, ki ga imamo.
Veliko bolj smiseln ukrep je silno preprost in hkrati donosen. Uvedemo satelitski sistem cestninjenja in cestninimo vse javne ceste. Le tarifa na km je odvisna od vrste ceste. Tega nam ne bo noben oporekal.

Nič ne gre za preprečevanje "svobodnega" prometa. Na nekaterih cestah so prometni znaki, ki tovornim vozilom dovoljujejo le lokalni promet. Prepričan sem, da policaji tudi vedo, kaj to pomeni. Ker pa o teh "ukrepov" praktično skoraj nikoli ne izvajajo, je možna še kakšna razlaga. Ker pa tovornjaki ceste nesorazmerno bolj uničujejo in vemo kakšno je stanje slovenskih cest, bi lahko kaj ukrenili tudi v teh primerih.