ja morem se zdej malo izobrazit v teh smereh, me je fotr pustil naj sam plavam, noče šraufat razen če bo kaj kardinalnega prav..tud prov konckoncev
tomos je zrihtan drgač, dobro laufa, mal me heca yamaha xt, skoraj nič ni vožen pa je mal za naštelat, mal ga zamori ko navijem gas-to pomeni, da ima prerevno mešanco, sem odvil vijak za air en obrat po navodilih, pa še ni ok...bo treba po občutku, ko bo mal bolj toplo.
Ni forgazer tko simpl... Oziroma, forgazer je simpl zadeva, znanost okrog njega pa ne
v štartu imaš razliko med 2 in 4 taktnim forgazerjem... pri 2 taktnem tisti vijak spreminja količino zraka v mašino, pri 4 taktnem pa tisti vijak spreminja količino bencina...
tisti vijak učinkuje samo na "idel"... deluje 1/4 gasa... naprej od tega je igla... imaš različne oblike igle za različne namene kaj hočeš od mašine... in na koncu imaš main jet... katera kao deluje na full throtle... zelo poenostavljeno povedano...
potem imaš tukaj še filter... eni forgazerji delajo samo z velocity stackom... se pravi rabi pred forgazerjem ravno cev, da dela tako kot je mišljen... pri menjavi na "športni" filter se to podre in dela narobe...
ja, vem da je miljon forgazerju, različnih, ampak v osnovi je to to...
lahko nastavljaš tudi po barvi svečke forgazer, imaš polno slik na netu, kako naj bi zgledale... priznam, men ne gre to, ker mi vse zgledajo enako...
zato za nas nesposobne ločit barve obstaja tudi elektronska zadeva air fule ratio števc... lahko ga daš na konc auspuha, da vidiš kako dela, samo je malo nerodno, ker ga ne moreš testirat na različnih obratih pri obremenitvi motorja... je pa neka osnova kje in kako začneš podirat forgazer... druga varianta je pa lukna v auspuhu in tam daš not sondo... se pa da zadevo lepo zrihtat pri različnih obratih in obremenitvah...
kar hočeš doseč je 14,7 razmerje... in takrat vse zgori... 1g bencina rabi 14,7g zraka... večji % zraka privede do pregrevanja motorja, nastajajo "danger" emisije, vendar ima tudi en plus... motor ima več moči in več gre...
manjši % zraka pripelje do nepopolnega izgorevanja bencina, odvečen benz hladi mašino, večja poraba, manjša moč motorja, ampak ima večji navor...
in na podlagi vsega tega, kako se zadeva obnaša na te informacije, nastavljaš forgazer, ko veš kaj želiš od njega... tle pa pride v poštev igranje z oblikami igle in menjavanjem diz...
pa da ne bi blo že zadost vsega, na koncu delovanja vpliva še nadmorska višina na vse skupaj... forgazerje to boli in se ne morejo prilagajati... no, obstaja tudi forgazer za 700€ in naprej, kateri se pa zna tudi prilagajati nadmorski višini... ampak to je že drugo poglavje...
drugače pa tisti screw je nekako tako, da ga ima večina vorgazerjev 2,5 obratov odvitega od do fula zategnjenega... potem pa od tam poizkušaš svojo srečo...