Tomos predelava

Sasek

Pripravnik
25. feb 2023
84
2
8
27
Maribor
Pozdravljeni zanima me ali so kakšnje razlike med 32 zobnik ali 33 zobnik zadnji so lahko vidne kakšnje razlike mi lahko gdo razloži kako je z tem?
 

luka51

Guru
16. avg 2007
14.470
5.766
113
seveda so razlike. Manjši zobnik višja končna, večji zobnik nižja končna. Pa manjši zobnik ne gre tak lepo v breg. Večji gre lepše.
 
  • Všeč mi je
Reactions: Kamele0N in Sasek

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
42.240
5.651
113
Čaki zdej k bo daju manjši zobnik zadaj....ketna bo pa ista :D
 
  • Všeč mi je
Reactions: motofrik

motoroki

Fizikalc
30. maj 2022
558
123
43
:D kaka polovička? Kako bo pa zobnik pohendlal to polovičko?
To je verjetno mislu člen z zatičem ki se ga razstavi, torej ga daš na pol in odpreš ketno..
pa še enkrat, ker vidm, da se bolj ali manj zajebavate okrog zobnikov--če je spredaj in zadaj zobnik z istim številom zobnikov, se vrtita oba enako z enakim št obratov
če daš en zobnik(recimo zadnji) z manjšim št zob, se bo ta vrtel hitreje od prvega, moped bo letel hitreje (odvisno tudi od moči motorja) če pa daš večjega se bo pa vrtel počasneje, navor bo pa večji za razliko od prej, bo moped šel počasneje ampak lažje (brez šaltanja rečmo v hrib).

Kameleon rečva kakšno o nastavitvi uplinjačev, verjetno si jih precej prešraufo..torej nastavitve mešance zrak/gorivo če je prerevna z gorivom se pregreva-to vidiš na svečki ane?
 
  • Všeč mi je
Reactions: Kamele0N

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
42.240
5.651
113
Problem pri recmo Flexerju je z frgazarjem v tem.....

Da se ti lahko motor pregreva tud če imaš v piko nastavljen ferg...

Ker pri 25km/h verziji maš gor (odvisno od letnika izdelave) 9mm ali pa 10mm Dell' Orto PHVA ali pa tudi SHA (nisem 100% za, SHA)

In to je za 50ccm podhranjen frgazar če razmišljaš da bi ti imel optimum ki bi hladil motor z viškom benza ( optimum je 14mm ferg.....ajde tud 12mm je ok..
..v smislu zablokiranega motorja

Pa da ne bova odkrivala tople vode....ker jo je že Nozozemc pred nama :) maš tukaj Tomos biblijo ;)

 
  • Všeč mi je
Reactions: motoroki

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
42.240
5.651
113
Glede svečke......ja....in ne... :)

V primeru mojega Tomos Racinga.....meša sam mešanco.....tista Dell' Orto SLA24 pumpa je pa tako bogato nastavljena.....motor pa zablokiran tako neobremenjen, da imam svečko vedno črno....

Maš razloženo vse kar te zanima v zgornjem manualu!

Pa če boš kdaj podiral motor in menjaval ležaje.....tist največji omenjen je napačen....v mojem primeru je bil 6006 (al pa 6008, se ne vidi dobro na njem...šublerja se mi pa ne da vzet v roke :D)

Lahko tudi da je tomos kaj bluzil med letniki......ker modeli proti koncu niso bli konsistentni....ker so mal kombiniral dele....pač kar je blo na lagerju

In Flexer 2005 ni čist do šravfa isti kot nevem.... 2009
 
  • Všeč mi je
Reactions: motoroki

Gox

1.200. registrirani uporabnik
24. sep 2007
1.979
71
48
44
www.citroenar.com
In verjetno Flexer 1998 je tudi drugače sestavljen.

Gre zelo dobro v klanec, samo zelooo počasi. Po ravnem ga duši ... prvi Flexer v Kopru. Nagrada na tomboli. Ker še ni bil v prodaji niso vedeli kako bi naredili papirje... so napisali A35 Flexer :) (Kot zanimivost) (sem glih našel knjigico v predalu :))
 

Priponke

  • flexer.jpg
    flexer.jpg
    818,7 KB · Ogledi: 106

motoroki

Fizikalc
30. maj 2022
558
123
43
ja morem se zdej malo izobrazit v teh smereh, me je fotr pustil naj sam plavam, noče šraufat razen če bo kaj kardinalnega prav..tud prov konckoncev:cool:
tomos je zrihtan drgač, dobro laufa, mal me heca yamaha xt, skoraj nič ni vožen pa je mal za naštelat, mal ga zamori ko navijem gas-to pomeni, da ima prerevno mešanco, sem odvil vijak za air en obrat po navodilih, pa še ni ok...bo treba po občutku, ko bo mal bolj toplo.
 

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
42.240
5.651
113
Prvo vijak zavij do konca not in štej obrate....potem si pa nekam zapiši

Maš potem referenčno vrednost od kjere se lahko igraš :)
 
  • Všeč mi je
Reactions: motoroki

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
42.240
5.651
113
Mam 2 taka na Racingu......pa še na peciklu... Da dam ketno narazen...

To je vezni člen.....ne pa polovička :)
 

pek007

Majstr
8. maj 2007
1.162
344
83
39
ja morem se zdej malo izobrazit v teh smereh, me je fotr pustil naj sam plavam, noče šraufat razen če bo kaj kardinalnega prav..tud prov konckoncev:cool:
tomos je zrihtan drgač, dobro laufa, mal me heca yamaha xt, skoraj nič ni vožen pa je mal za naštelat, mal ga zamori ko navijem gas-to pomeni, da ima prerevno mešanco, sem odvil vijak za air en obrat po navodilih, pa še ni ok...bo treba po občutku, ko bo mal bolj toplo.
Ni forgazer tko simpl... Oziroma, forgazer je simpl zadeva, znanost okrog njega pa ne :valjamse:

v štartu imaš razliko med 2 in 4 taktnim forgazerjem... pri 2 taktnem tisti vijak spreminja količino zraka v mašino, pri 4 taktnem pa tisti vijak spreminja količino bencina...

tisti vijak učinkuje samo na "idel"... deluje 1/4 gasa... naprej od tega je igla... imaš različne oblike igle za različne namene kaj hočeš od mašine... in na koncu imaš main jet... katera kao deluje na full throtle... zelo poenostavljeno povedano...

potem imaš tukaj še filter... eni forgazerji delajo samo z velocity stackom... se pravi rabi pred forgazerjem ravno cev, da dela tako kot je mišljen... pri menjavi na "športni" filter se to podre in dela narobe...

ja, vem da je miljon forgazerju, različnih, ampak v osnovi je to to...

lahko nastavljaš tudi po barvi svečke forgazer, imaš polno slik na netu, kako naj bi zgledale... priznam, men ne gre to, ker mi vse zgledajo enako... :valjamse: zato za nas nesposobne ločit barve obstaja tudi elektronska zadeva air fule ratio števc... lahko ga daš na konc auspuha, da vidiš kako dela, samo je malo nerodno, ker ga ne moreš testirat na različnih obratih pri obremenitvi motorja... je pa neka osnova kje in kako začneš podirat forgazer... druga varianta je pa lukna v auspuhu in tam daš not sondo... se pa da zadevo lepo zrihtat pri različnih obratih in obremenitvah...

kar hočeš doseč je 14,7 razmerje... in takrat vse zgori... 1g bencina rabi 14,7g zraka... večji % zraka privede do pregrevanja motorja, nastajajo "danger" emisije, vendar ima tudi en plus... motor ima več moči in več gre...
manjši % zraka pripelje do nepopolnega izgorevanja bencina, odvečen benz hladi mašino, večja poraba, manjša moč motorja, ampak ima večji navor...
in na podlagi vsega tega, kako se zadeva obnaša na te informacije, nastavljaš forgazer, ko veš kaj želiš od njega... tle pa pride v poštev igranje z oblikami igle in menjavanjem diz...

pa da ne bi blo že zadost vsega, na koncu delovanja vpliva še nadmorska višina na vse skupaj... forgazerje to boli in se ne morejo prilagajati... no, obstaja tudi forgazer za 700€ in naprej, kateri se pa zna tudi prilagajati nadmorski višini... ampak to je že drugo poglavje...

drugače pa tisti screw je nekako tako, da ga ima večina vorgazerjev 2,5 obratov odvitega od do fula zategnjenega... potem pa od tam poizkušaš svojo srečo...
 

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
42.240
5.651
113
No nekaj sem se pa še dodatno naučil :)

Btw.....a to sondo za merjenje pretoka/zgorevanja sploh lahko zmontiraš na Tomosa? K tuki nimaš nobenih lambda sond in druge elektronike...
 

pek007

Majstr
8. maj 2007
1.162
344
83
39
ne vem po pravic povedano... zmontiraš jo lahko, samo ne vem kaj poreče pol na olje... če ga kej mede... v teoriji pa naj ne bi vplivalo na meritve... ne vem, ker nimam 2 taktov...

edit: lahko pa se pripelješ pa probava... oziroma se jaz s števcem do tebe, ker bom prej :valjamse:
 
  • Haha
Reactions: Kamele0N