Tesla MODEL S

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.197
1.201
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik AndY1 pravi:
Problem je bil, kot v večini primerov, splet večih dejavnikov hkrati.
1. Prevelika hitrost nastavljena na avtopilotu (90mph namesto 65mph, kolikor je tam omejitev) (in posledično ga je tovornjakar prepozno zagledal, ko je prihajal izza hriba)
2. Nepozornost voznika Modela S na cesto (menda je gledal Harry Potterja na prenosniku oz prenosnem DVD predvajalniku, ker se je predvajal v avtu še po nesreči)
3. AEB iz AP nista zaznala prikolice šleperja. To pa menda zato, ker se je pripeljal ravno tako, da je pociljal v prostor med prednjimi iz zadnjimi kolesi prikolice, kjer je praznina. Zgornji del prikolice sta AP in AEB ignorirala misleč, da je to tabla nad AC.

Po mojem mnenju, je krivec za nesrečo voznik Modela S, ker je avtopilota nastavil na preveliko hitrost in popolnoma zanemaril dogajanje na cesti.

Prej bi rekel, da sta kriva voznik in Tesla. Glede na ves hype, ki so ga naredili, in glede na to, da niso naredili nič, da bi očitno nepravilno uporablo preprečili (takim, kot je bil ta tip, bi morali na daljavo izklopit funkcionalnost avtopilota), je kriva tudi tovarna. In ja, AEB bi moral kamion vseeno zaznati. Vožnja od strani v šleper je eden od testov, ki jih EU proizvajalci, kolikor vem, izvajajo.
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
Kakor sem spremljal debato, pravijo da EAB-ji ne zaznavajo stacionarnih in lateralno (pod kotom 90°) premikajočih se objektov in da zaradi tega EAB ni odreagiral.
 
Nazadnje urejeno:

XSIDE

01101010
22. jul 2007
4.404
487
83
::1/128
Citat:
Uporabnik AndY1 pravi:
Kakor sem spremljal debato, pravijo da EAB-ji ne zaznavajo stacionarnih in lateralno (pod kotom 90°) premikajočih se objektov in da zaradi tega EAB ni odreagiral.

Ni to malo čudno, da ne bi zaznavali stacionarnih objektov? Potemtakem bi se zaleteli tudi v vsako stoječo kolono. Kje je potem smisel?

Težko rečemo, da voznik ni nič kriv, ampak se mi glede na vse omejitve vseeno zdi sporno, da se sistem oglašuje in prodaja kot avtopilot, ki to očitno ni (prej asistenčni sistem, kot radarski tempomat/lane assiste/side assisti/itd. pri drugih znamkah, le da jim ostali vrjetno z razlogom ne rečejo avtopilot).
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
Ne vem, samo pišem, kaj na TMC forumu pišejo. SJTV1 bo sigurno več vedel.

Itak. Teslin avtopilot ni nič drugega kot asistenčni sistem. Več ali manj je to radarski tempomat + lane keep z dodatki.

Problem je v tem, ker se je Tesla zavedala zlorab tega sistema s strani uporabnikov (na YT je nič koliko posnetkov), pa ni nič reagirala. Disclaimerji uporabniku je ne odvezujejo odgovornosti.
 
Nazadnje urejeno:

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.197
1.201
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik AndY1 pravi:
Ne vem, samo pišem, kaj na TMC forumu pišejo. SJTV1 bo sigurno več vedel.

Sistemi za samodejno zaviranje v sili že dolgo obvladajo stoječe ovire, imajo pa različno nasavljene limite, do katerih samodejno zavirajo (Audi, recimo, do ene 80 km/h, če se prav spomnim). Nad to hitrostjo opozorijo.
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
Kakor spremljam TMC forum, Teslin AEB nekako ne slovi ravno po zanesljivosti. Ena od mnogih primerov sem pripopal v zgornjih video posnetkih.

Osebno pa še nimam izkušenj z AEB v parksi.
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
Tesla and Google are both driving toward autonomous vehicles. Which is taking the better route?

Citat:
Once behind the wheel of the modified Lexus SUVs, the drivers quickly started rummaging through their bags, fiddling with their phones and taking their hands off the wheel — all while traveling on a freeway at 60 mph.

“Within about five minutes, everybody thought the car worked well, and after that, they just trusted it to work,” Chris Urmson, the head of Google’s self-driving car program, said on a panel this year. “It got to the point where people were doing ridiculous things in the car.”

After seeing how people misused its technology despite warnings to pay attention to the road, Google has opted to tinker with its algorithms until they are human-proof.
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
Nesreča se je zgodila na tem mestu: Link

Na tem mestu je tovornjakar zavijal levo, proti bencinski črpalki. Glede na to, da je Model S vozil nasproti z 90mph, je možno, da je ob začetku manevra tovornjaka bil Model S še na drugi strani hriba, ki se ga vidi par 100 metrov naprej in ga tovornjakar še ni videl.
 
Nazadnje urejeno:

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.749
829
113
Od vrha hribčka do bencinske je glede na Google maps ca. 400 m, to je več kot dovolj, da bi pozoren voznik tudi pri 90 mph pravočasno ustavil. 400 m pri 144 kmh se prevozi v 10s, dejstvo je da človek v teh 10s ni pogledal na cesto, saj je šel s polnim šusom pod prikolico.
 

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
52.977
6.993
113
Samo eno vprašanje, takšno bolj, za filozofirat
smile-1.gif


Če ljudje delamo napake na cestah, zakaj pričakujemo da jih "roboti" ne bi? In če roboti delajo bizarne napake, ne pomeni to, da so vsaj enako dobri kot ljudje? Zakaj nas čudi, če se zaleti, če se ljudje tudi?

Ko gledam enega 90+ za volanom si mislim da bi skoraj bilo bolje, če bi vozil google robot namesto njega.
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.749
829
113
To je morda res, ampak dokler je človek polno odgovoren za dejanja ga sistemi morajo prisiliti, da ostane 100% pozoren na vožnjo. Tu je velika razlika varnostnim sistemom (ABS, ESP) in med sistemi za olajšanje vožnje (npr. tempomat). Lane keep assist in radarski tempomat lahko delujeta kot oboje, ampak v funkciji "udobja" da sam vrti volan in zavira se pozornost lastnika zmanjša do te mere, da nima niti 10s reakcijskega časa. To torej pomeni, da obstaja velika verjetnost, da na napake avta voznik ne bo reagiral, lahko govorimo o napaki samovozoečega avta, ki to nebi smel biti.
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
Citat:
Uporabnik Gasper008 pravi:
Od vrha hribčka do bencinske je glede na Google maps ca. 400 m, to je več kot dovolj, da bi pozoren voznik tudi pri 90 mph pravočasno ustavil. 400 m pri 144 kmh se prevozi v 10s, dejstvo je da človek v teh 10s ni pogledal na cesto, saj je šel s polnim šusom pod prikolico.

Moj komentar je bil glede voznika tovornjaka. Ali je ob začetku manevra zavijanja na levo, pri taki hitrosti Modela S, že videl prihajati Modela S izza hriba?

Oz. ali je možno, da je ob začetku zavijanja tovornjaka, bil Model S še za hribom (in posledično ne-viden) in je v času, ko je prikolica bila še na nasprotnih dveh pasovih, Model S priletel v tovornjak.

To, da voznik Modela S ni bil pozoren na vožnjo je samo po sebi umevno, ker je Tesla sama rekla, da niti voznik, niti AP nista 'pritisnila' na zavoro.
 
Nazadnje urejeno:

sajkek

Guru
16. mar 2008
35.623
10.829
113
Jaz vidim glavni problem pri prepoznavanju objektov, ali pa če kaj na cesto skoči, to je prva zadeva ko mora biti v nulo poštimana. Sem mislil, da je to osvojeno, pa očitno ni. Elon musk pa s puhlicami, češ je sistem mislil to pa ono..
 

ametist

Fizikalc
5. nov 2012
181
47
28
Citat:
Uporabnik Gasper008 pravi:
Tu je velika razlika varnostnim sistemom (ABS, ESP) in med sistemi za olajšanje vožnje (npr. tempomat).

No samo kot opozorilo ker vecina ljudi ne ve tega, da lahko med voznjo izgubis Abs in Esp in to brez napake na sistemu. Ena izmet takih primerov se ti lahko pojavi pri splavanju vozila na vodi. Tako da se tudi na to se ni vedno za zanasat, da te bo resilo.
Kar se pa vseh pomagal tice je pa moje mnenej tako, da je to dvorezni mec. Ljudje ze danes ko morajo voziti niso pozorni na promet in kaj delajo, ko jim das pa se kup pripomockov kateri jim omogocajo bolj lagodno voznjo, bodo pa vozniki se manj zbrani za voznjo, z mislijo sej avto pazi kaj dela jaz pa lahko jem sendvic, tipkam po tel., gledam tv.... skratka ni recen da so vsi sistemi kateri so sedaj v vozilih korak k izboljsanju varnosti, ker so po vecini asistencni. Ljudje jih pa jemlejo kot da to niso asistencni sistemi.
Lp.
 

Pepe

Guru
20. sep 2007
13.484
5.027
113
Citat:
Uporabnik darjan pravi:Če ljudje delamo napake na cestah, zakaj pričakujemo da jih "roboti" ne bi?
Zame obstaja ena bistvena razlika. Vsak voznik ne bo naredil enake napake kot nek drug voznik. Vsak robot pa bo v primeru enake verzije SW in HW naredil povsem enako napako v povsem enakih okoliščinah.
Vsekakor so vozniki zlorabljali pomagala, ki so jih vgradili pri Tesli. Verjamem v povsem avtonomno vožnjo. Mislim, da bo v kakem desetletju tehnično praktično 100 % varna v situacijah, ko bodo na cesti samo avtonomna vozila. Denimo, da bodo nekoč že v bližnji prihodnosti obstajali na svetu deli avtocest, kjer bodo vozili samo roboti.