Terenci na terenu

zaseka

Guru
5. dec 2015
3.502
1.816
113
Panda ima krajse prve tri prestave, zapore pa tudi nima razen elektronske v top razlicici, ki je drazja od najdrazjega dusterja. Niva pa se jeklene sasije nima in spada kvecjemu v rang pande ali fiat unota, skratka niva NI terenec. Nizka teza, zanic pleh, in reduktor. Mislim, da so imele prve celo zaporo diffa, a niso imel treh rock na vmesnem grebenu?

Drugace pa se utisevalec verjetno kot marsikdo na forumu spomne kaj je zmogla katrca s 125 gumami in originalno visokim podvozjem. Danes 99% voznikov suv ne upa peljati. Mi smo bili redni vozniki na uskovnico in pokljuko, takrat se makedam iz bleda gor, v zimskem casu. Ko so bili prvi subaruji uni malcki....

Pa jugo, na smucanje smo se vedno vozili na sorisko, turno v kamniske alpe do zicnice vedno z jugotom ali katrco.
 

sajkek

Guru
16. mar 2008
33.167
8.949
113
1601469924936.png


izgleda je imela samo srednji lock (svoj cajt)

imaš pa očitno bogato možnost predelav
.
 

zaseka

Guru
5. dec 2015
3.502
1.816
113
U pa panda tista taprva je bila najboljsa od vseh dosedaj. tapravi 4x4 in ne 4wd je imela od avstrijskega styer! z vmesno zaporo (sredinskega) diferenciala pa s fajn ojacanim podvozjem in si lahko kramparce namontiral!
 

Fonzl

Guru
5. sep 2007
6.757
4.904
113
Vse aktualne pande 4x4 imajo čist enak eld.
O krajših prvih treh prestavah pa tud nč ne vem.

Kar se pa nive tiče - tista tretja ročka je bila blokada sredinskega diferenciala. Če ti jo je ratalo premaknit... :)))
 
  • Všeč mi je
Reactions: Sonny_Chiba

zaseka

Guru
5. dec 2015
3.502
1.816
113
Jah mozno, vcasih je bila samo panda cross opremljena z elektronskim diferencialom danes pa mozno, da ga imajo vse razlicice. Ne spremljam teh malckov prevec. Tri ali pa vsaj prvo prestavo imajo vsi teli malcki krajse. Duster ima prve tri. Speljujes z drugo. Kot tamali kamioncki.
 

Fonzl

Guru
5. sep 2007
6.757
4.904
113
Ne vem, kaj je blo včasih, ampak danes je razlika med cross in navadno 4x4 samo hdc, ki ga navadna 4x4 nima.
eld je pa pri vseh enak

kar se prestav tiče, spet...
ne nima, vsaj moj diesel s petstopenjskim menjalnikom ne in to je tud največji minus, kar se pandine terenskosti tiče

hm pa kar se cen tiče:
po avto.net se pande 4x4 začnejo pri 13 jurjih, dacia pa pri 16
 
Nazadnje urejeno:

zaseka

Guru
5. dec 2015
3.502
1.816
113
Ne, ne, pande cross so kar ornk cenjene, 16 plus.

https://www.avto.net/Ads/details.asp?id=14693203&display=Fiat Panda 4x4 0.9 TwinAir Turbo Cross

Zanimivo, da jo imas. A izkusnje z dizlom so ok? Kaj uporabljas za teren? Saj ne recem, so verjetno precej bolje izdelane kot duster je pa ne bi imel, ker sem smesen v njej in pogon mi ni vsec. Jah problem AWD je to, da moras tiscati gas, da pleza in zagrabi pogon zadaj. Pri dusterju je vseeno lazje, ko zaklenes pogon in pocasi rines v klanec. Dobro to postudirati preden kupis vozilo in potem ostanes z dolgim nosom. Resni terenci so pa cisto druga zgodba, poleg oddaljenosti od tal, pred vzponom zaklenes diferenciale, vklopis reduktor, stalni 4x4 fukne.s v drugo prestavo in plezas pocasi po 45st klancu. spust pa isto.
 

Fonzl

Guru
5. sep 2007
6.757
4.904
113
Ne, ne, pande cross so kar ornk cenjene, 16 plus.

https://www.avto.net/Ads/details.asp?id=14693203&display=Fiat Panda 4x4 0.9 TwinAir Turbo Cross

Zanimivo, da jo imas. A izkusnje z dizlom so ok? Kaj uporabljas za teren? Saj ne recem, so verjetno precej bolje izdelane kot duster je pa ne bi imel, ker sem smesen v njej in pogon mi ni vsec. Jah problem AWD je to, da moras tiscati gas, da pleza in zagrabi pogon zadaj. Pri dusterju je vseeno lazje, ko zaklenes pogon in pocasi rines v klanec. Dobro to postudirati preden kupis vozilo in potem ostanes z dolgim nosom. Resni terenci so pa cisto druga zgodba, poleg oddaljenosti od tal, pred vzponom zaklenes diferenciale, vklopis reduktor, stalni 4x4 fukne.s v drugo prestavo in plezas pocasi po 45st klancu. spust pa isto.

Panda cross je bolj al manj samo šminka + hdc. Navaden 4x4 ma čisto isto tehniko.
Je pa res, da so zdaj nekaj navili cene in še ukinili dizle.

Ma tud panda tipko s katero zakleneš eld, ampak problem je, da ne moreš počas rinit v klanec. 4wd ni problem, to dela ko šus. Problem je ko padejo obrati. :)
 

sad

Guru
24. avg 2007
20.459
9.154
113
Sem si vzel čas in malo pogledal video in detajle.

Gume! Vulva ima zimske gume, Lexus letne celo izrazito športne (Dunlop SP sport max), BMW (oba) zimske, Q8 spet izrazite letne gume, Merđo zimske, Rangerover ima ... cestne hibridne (ContiCrossContact LX) čeprav omenjajo da so zimske. Samo ob pregledu gum bi rekel da zmaga rangerover saj ima edini pnevmatike ki so deklarirane za terensko uporabo, medtem ko bi se najslabše odrezal Lexus ker ima gume za dirkališče. FRW, točno tako tudi je! ;)

Glede ostalega, rangerover je v tej druščini izvenserijski in edini ki nima pretiranih cestno športnih ambicij. Podvozje je mehko in še dodatno prilagodljivo. Kdor ne opazi da ima občutno večjo artikulacijo na kolesih je slep. Torej čisto logično bi moral najboljše se odnest že samo če pogledamo osnove obes, brez pogona. Tehnično ima edini poleg zračnega vzmetenja tudi aktivne stabilizatorje in to mu daje nepredstavljivo prednost na terenu (kdor se spozna bo vedel kaj je fora stabilizatorjev in zakaj se za večjo artikulacijo te reče pobere dol in vrže v smeti).

Glede pogona, rangerover (landrover) je bil prvi ki je uvedel v offroad sploh elektroniko. V sredini 90h so ukinili mehanske zapore in jih nadomestili z visko diffi in elektronskimi blokadami na kolesih. Če govorimo sedaj o japkah, RR sport ima serijsko centralni torsen diferencial BREZ dodatnih LSD na obeh aksah (identično kot recimo audi Q8), ves nadzor zdrsa je na zavorah in elektronski pameti. Konkretno tale supercharded v videu ima sicer zadnji diff z opcijo zapore (ni montiran primarno za offroad, ampak zato da omogoča malo več športnih užitkov -> gre za elektronsko nadziran diferencial ki lahko pošilja navor zvezno na levo ali desno stran, primarno v uporabi v zavojih), sem pa preričan da tudi brez te funkcije bi šel po terenu isto. Sej konekoncev se vidi da sprednja aksa ki nima zapore diffa vseeno ne dovoli zdrsavanja kolesa v zraku.

Za po taki podlagi kot je v videu ne rabiš nobenih zapor diffov, samo zadosti momenta (hitrosti) in nadzirano trakcijo da se ne zakopljes v pesek. Skratka počasen prstop k "klančku" kot je v videu je v nasprotju z vsemi pravili terenske vožnje in je ok samo zaradi demostracijskih razlogov.
Fajn da si prebral.
To si potem razumel, da je Range Rover šel čez vse to v Standard voznem načinu, menjalnik v D in Terrain Response v Normal? Torej čisto osnovna nastavitev.

Seveda tako ne greš na teren, ustavitev na sredi je bila NAMERNO narejena, saj je to TEST pogonov in so tako lahko prikazali razlike med njimi.
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
15.805
3.815
113
Fajn da si prebral.
To si potem razumel, da je Range Rover šel čez vse to v Standard voznem načinu, menjalnik v D in Terrain Response v Normal? Torej čisto osnovna nastavitev.

Seveda tako ne greš na teren, ustavitev na sredi je bila NAMERNO narejena, saj je to TEST pogonov in so tako lahko prikazali razlike med njimi.

Tanov terrain response ne vem če ima sploh normal pozicijo, v tanovih ima auto in pa namenske programe za offroad. Ampak v auto, takoj ko začnejo kolesa vrtet preklopi na drug program, dejansko zelo dobro ugotovi podlago in prilagodi ostale sisteme. Skratka to da je bil program na auto ne pomeni nič, stvar je šla lepo v offroad program za pesek in prilagodila delovanje TCja, vzmetenja in dinamičnega stabilizatorja.

V vednost: tastarega RRS sem že vozil, na offroadu sem pa tudi dovolj pogosto zadnjih 20 let, na svojem "avtu" imam pa čez poletje AT gume (zaradi tedenskih potreb, ne zato ker je fancy), in če kritiziram en youtube test to ni zato ker se delam pametnega
 

sad

Guru
24. avg 2007
20.459
9.154
113
Torej če nič drugega se verjetno strinjamo, da izmed teh vozil ima RR daleč najboljši pogon ZA TEREN.