Terenci na terenu

sad

Guru
24. avg 2007
13.803
2.567
113
Ja, Range Rover je “terenc”, ravno tako je ta teren otroški peskovnik.
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
14.123
1.805
113
Tudi rangerover je na letnih cestnih gumah. Sicer pa nič presenetljivega, uspeh rangeroverja je povezan z veliko artikulacijo na kolesih podprto z zračnim vzmetenjem in posledično se zapelje po luknjah z vsemi kolesi v stiku s tlemi kar mu daje veliko prednost na takem terenu. BMW ima totalno športno podvozje in ves čas kolesa v luftu, sicer naj bi ga reševala elektronika ampak če pogledaš ima neke resne zimske gume (mislim da so samo še na vulvi zimske).

Pod črto pa z ustreznim pristopom se zapelješ po temu klančku z cliotom prve generacije brez problema! ;)
 
  • Haha
Reactions: shift

sad

Guru
24. avg 2007
13.803
2.567
113
Tudi rangerover je na letnih cestnih gumah. Sicer pa nič presenetljivega, uspeh rangeroverja je povezan z veliko artikulacijo na kolesih podprto z zračnim vzmetenjem in posledično se zapelje po luknjah z vsemi kolesi v stiku s tlemi kar mu daje veliko prednost na takem terenu. BMW ima totalno športno podvozje in ves čas kolesa v luftu, sicer naj bi ga reševala elektronika ampak če pogledaš ima neke resne zimske gume (mislim da so samo še na vulvi zimske).

Pod črto pa z ustreznim pristopom se zapelješ po temu klančku z cliotom prve generacije brez problema! ;)
Imaš prav, bom verjel natančni analizi in besedam Utiševalca in ne lastnim očem. Hvala za razsvetlitev.
Range.jpg
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
14.123
1.805
113
Nisem gledal celega videa ker nimam casa, ampak prvi klancek je rangee lepo s kolesi po luknjah medtem ko ostali v luftu.
 

sad

Guru
24. avg 2007
13.803
2.567
113
Za v bodoče bi bilo morda smiselno, da si prej vse pogledaš, ne pa se delaš bedaka iz sebe. Ali pa enostavno pustiš tipkovnico pri miru.
 

sajkek

Guru
16. mar 2008
25.095
2.861
113
Pa z znižanim Civicom tudi
tako je. samo dovolj zaleta moraš imet.

drugače pa, soft terenci pač "zapirajo" dife po svojo zmožnosti in pač kaj je najbolj smiselno ob najmanj uničevanju materiaala..
Range ima očitno to rešeno najoblje, sklepam da iam prave zapore diffov in ne elektronske (ne vem, nisem se poglabljal)... tu gor bi se zelo lepo peljal nek land cruiser, pajero, G in podobna scena...

Ne vem niti zakaj bi sploh na take hribe lezel s soft terenci. Ker lahko?
 

sad

Guru
24. avg 2007
13.803
2.567
113
Itak noben ne bo lezel z X6 v tak hrib, no razen če bo nekdo pijan :).
Drugače mi je bilo pa samo zanimivo, nič ne pravim, da je kakšen slabši.

Pa tile soft terenci nič ne zapirajo dife ampak le bremzajo kolo v zraku :). Odvisno od algoritma je pa potem to bolj ali manj uspešno.

Če sem prav razumel Range Rover sploh v terenski mode ni šel :).
 

sajkek

Guru
16. mar 2008
25.095
2.861
113
sem dal v narekovaj. edino za range roverja ne vem kako ima to rešeno. Ker dejansko je pri teh terenih samo važno hitro preusmerjanje navora. Najbolj enostavno je vse 3 dife lockat pa rešeno.. :evil:
 
  • Všeč mi je
Reactions: YaMiha

sad

Guru
24. avg 2007
13.803
2.567
113
Kako bi pa osmešil Range Roverja, ki je praktično brez najmanjše težave zlezel gor?
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
17.581
594
113
www.adriamedia.si
Me zanima, kako bi Lada Niva ali F. Panda to speljala.

Če bi Nivo ustavil tako, da ima po diagonali kolesa v luftu (kot je bilo tule), bi bil to to. Ne bi šla naprej. Ker nima ne tapor ne elektronskega simuliranja zapor.
Je pa res, da bi tak na zelet prišla gor, ne da bi se kaj polomilo.
Sem se let ali 2 nazaj na testu SUVov družinske klase (Tucson ipd) vozil po terenu s 5008 (2WD). Prišel vsepovpsod, kjer so kolegi s 4x4 SUVI ...

Sicer pa je tole v videu, če odštejemo gume (recimo da so primerljive) matematika. Delež navora, ki ga zna avto prenesti na recimo edino kolo z oprijemom krat skupni navor. Če je dovlj, bo šlo v klanec, če ne, ne bo šlo (npr Volvo). Če zna ob tem to početi še nežno, ne sunkovito (kot MB), je uspešnost toliko večja.
 
Nazadnje urejeno:

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
14.123
1.805
113
Sem si vzel čas in malo pogledal video in detajle.

Gume! Vulva ima zimske gume, Lexus letne celo izrazito športne (Dunlop SP sport max), BMW (oba) zimske, Q8 spet izrazite letne gume, Merđo zimske, Rangerover ima ... cestne hibridne (ContiCrossContact LX) čeprav omenjajo da so zimske. Samo ob pregledu gum bi rekel da zmaga rangerover saj ima edini pnevmatike ki so deklarirane za terensko uporabo, medtem ko bi se najslabše odrezal Lexus ker ima gume za dirkališče. FRW, točno tako tudi je! ;)

Glede ostalega, rangerover je v tej druščini izvenserijski in edini ki nima pretiranih cestno športnih ambicij. Podvozje je mehko in še dodatno prilagodljivo. Kdor ne opazi da ima občutno večjo artikulacijo na kolesih je slep. Torej čisto logično bi moral najboljše se odnest že samo če pogledamo osnove obes, brez pogona. Tehnično ima edini poleg zračnega vzmetenja tudi aktivne stabilizatorje in to mu daje nepredstavljivo prednost na terenu (kdor se spozna bo vedel kaj je fora stabilizatorjev in zakaj se za večjo artikulacijo te reče pobere dol in vrže v smeti).

Glede pogona, rangerover (landrover) je bil prvi ki je uvedel v offroad sploh elektroniko. V sredini 90h so ukinili mehanske zapore in jih nadomestili z visko diffi in elektronskimi blokadami na kolesih. Če govorimo sedaj o japkah, RR sport ima serijsko centralni torsen diferencial BREZ dodatnih LSD na obeh aksah (identično kot recimo audi Q8), ves nadzor zdrsa je na zavorah in elektronski pameti. Konkretno tale supercharded v videu ima sicer zadnji diff z opcijo zapore (ni montiran primarno za offroad, ampak zato da omogoča malo več športnih užitkov -> gre za elektronsko nadziran diferencial ki lahko pošilja navor zvezno na levo ali desno stran, primarno v uporabi v zavojih), sem pa preričan da tudi brez te funkcije bi šel po terenu isto. Sej konekoncev se vidi da sprednja aksa ki nima zapore diffa vseeno ne dovoli zdrsavanja kolesa v zraku.

Za po taki podlagi kot je v videu ne rabiš nobenih zapor diffov, samo zadosti momenta (hitrosti) in nadzirano trakcijo da se ne zakopljes v pesek. Skratka počasen prstop k "klančku" kot je v videu je v nasprotju z vsemi pravili terenske vožnje in je ok samo zaradi demostracijskih razlogov.
 
  • Všeč mi je
Reactions: DOMEK in zaseka

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
14.123
1.805
113
Niva je bila hud terenc, ker je bila poceni za namensko rabo, to je vsa umetnost. Danes je recimo Duster dober terenec, dejansko sicer napram ostalim nič posebnega samo najcenejši je za jagre in gozdarje da lahko gredo v hosto (sploh sedaj ko se je pojavilo pomankanje rabljenih resnih terencev stare šole na trgu). Realno je seveda v istem rangu vozil nek LR Evoque precej bolj terensko zmogljiv, samo če stane 50k+ eur veš da ne bo videl resnega offroada medtem ko oskubljen duster za petino te cene ga bo.

V "nepredvidljivih" prostranstvih rusije (5km iz moskve in naprej) danes za na polje obirat peso dominirajo razni tucsoni, x-traili in podobni soft terenci pa se čisto ok obnesejo napram nivam.
 
  • Všeč mi je
Reactions: Matjaz1974