Temna stran zelenih tehnologij

Gavran

direktor!
22. jul 2007
9.130
5.073
113
Nuku`Alofa
Tudi biodiesel je veljal za "zeleno" tehnologijo...

 
  • Všeč mi je
Reactions: Malecky in jonny77

Schime

Guru
22. nov 2008
1.996
777
113
Mogoče ne paše v ta del ampak vseeno se nanaša na problematiko.

 

torentino

Majstr
8. sep 2009
387
344
63
Ne bi o tem
Moja baterija ima 9 let in 250000km, nič ne kaže, da bi jo moral zamenjati. Dosti lažje je filtrirati izpuste na dimniku elektrarne, kot na milijonih ICE vozil. In kot nekdo, ki je službeno dosti v mehaničnih delavnicah ti lahko povem, da je izradno veliko diesel avtomobilov z odstranjenim DPF filtrom in
preprogramiranim ECU-jem motorja. Če se država odloči, da to začne kontrolirati,, bo kar zmanjkala tretjina starejših diesel avtomobilov.
 

brane_new

Guru
10. feb 2008
16.429
2.589
113
Poleg ogljičnega odtisa energije (elektrike) bi bilo lepo videti ogljični odtis proizvodne navadnega in el. avta.
 
  • Všeč mi je
Reactions: Robert

uncle_sam

broker
25. sep 2007
3.223
1.726
113
40
Saj to se ve.. Nimam casa iskati zdaj, a ce se ne motim je pri proizvodnji EV toliko vec, da se pogliha pri cca 30.000 ali 40.000 prevoženih kilometrih.. Odvisno spet od nacina proizvodnje (ce ima tovarna svojo soncno elektrarno..?)
 

Success

Fizikalc
5. sep 2010
538
185
43
Moja baterija ima 9 let in 250000km, nič ne kaže, da bi jo moral zamenjati. Dosti lažje je filtrirati izpuste na dimniku elektrarne, kot na milijonih ICE vozil. In kot nekdo, ki je službeno dosti v mehaničnih delavnicah ti lahko povem, da je izradno veliko diesel avtomobilov z odstranjenim DPF filtrom in
preprogramiranim ECU-jem motorja. Če se država odloči, da to začne kontrolirati,, bo kar zmanjkala tretjina starejših diesel avtomobilov.
To je res, tudi sam nimam več DPF filtra in programiran ECU.

Kolega, ki servisira avtomobile, to naredi praktično vsem in danes redko najdeš nekoga, ki tega ne naredi, saj se mu le to najbolj izplača.

Kateri avto voziš?
 

torentino

Majstr
8. sep 2009
387
344
63
Ne bi o tem
Kar samo pomeni, da tehnični pregledi ne izvajajo pravilnih kontrol emisij.
Ne vem, kako merijo, ampak računalniški sistem na tehničnem se nič ne pritožuje. Je pa res, da marsikaterega dizla po 15 min navijajo na polne obrate, preden v vtaknejo sondo v rit. Isto se je meni dogajalo tudi pri iztrošenem bencinarju, sam delavec na tehničnem mi je rekel, naj ga grem ven nabijat na obrate, če hočem, da naredi tehnični. Drugo leto sem ga peljal na odpad, ker se mi je zdelo že neumno.
Serviserji celo delajo reklamo za to, npr.:https://www.rsrmotorsport.com/storitve/tezave_s_filtrom_trdih_delcev_dpf_fap/

Je bil samo prvi na googlu, nič osebnega...
 

sad

Guru
24. avg 2007
21.046
9.689
113
To je res, tudi sam nimam več DPF filtra in programiran ECU.

Kolega, ki servisira avtomobile, to naredi praktično vsem in danes redko najdeš nekoga, ki tega ne naredi, saj se mu le to najbolj izplača.

Kateri avto voziš?
Torej praktično vse stranke servisa od kolega plačajo cca. 300 EUR za odstranitev DPFja in reprogram računalnika? A je ta kolega specializiran samo za to ali generalni serviser. Ker poznam morda promil ljudi, ki bi šli to delat na brezhibnem vozilu brez težav.
Tako da ta tvoja izjava je malo buče, ne?
 

sad

Guru
24. avg 2007
21.046
9.689
113
Ne vem, kako merijo, ampak računalniški sistem na tehničnem se nič ne pritožuje. Je pa res, da marsikaterega dizla po 15 min navijajo na polne obrate, preden v vtaknejo sondo v rit. Isto se je meni dogajalo tudi pri iztrošenem bencinarju, sam delavec na tehničnem mi je rekel, naj ga grem ven nabijat na obrate, če hočem, da naredi tehnični. Drugo leto sem ga peljal na odpad, ker se mi je zdelo že neumno.
Saj ne merijo (še).
 

torentino

Majstr
8. sep 2009
387
344
63
Ne bi o tem
Torej praktično vse stranke servisa od kolega plačajo cca. 300 EUR za odstranitev DPFja in reprogram računalnika? A je ta kolega specializiran samo za to ali generalni serviser. Ker poznam morda promil ljudi, ki bi šli to delat na brezhibnem vozilu brez težav.
Tako da ta tvoja izjava je malo buče, ne?
Verjemi mi, niso buče. Kdor z dizlom dela relacije, kjer se regeneracija DPF-ja sploh vklopi, nima dosti problemov. Kdor pa z njim samo fijaka okoli, brez avtoceste(pogoj za vklop regeneracije je npr.3000obr/min, najmanj 90km/h, najmanj x min)se mu zamaši tudi enkrat ali večkrat na leto, ko je dovolj star.
Poglej kakšne ruske ali poljske video posnetke na youtubu, kako jih pucajo..Dvakrat ti to naredi, mehanik ti računa npr.200€ za čiščenje in prijateljsko predlaga, da ti za 300€ zrihta, da ne bo več problemov.
 
  • Všeč mi je
Reactions: sajkek

sad

Guru
24. avg 2007
21.046
9.689
113
Verjemi mi, niso buče. Kdor z dizlom dela relacije, kjer se regeneracija DPF-ja sploh vklopi, nima dosti problemov. Kdor pa z njim samo fijaka okoli, brez avtoceste(pogoj za vklop regeneracije je npr.3000obr/min, najmanj 90km/h, najmanj x min)se mu zamaši tudi enkrat ali večkrat na leto, ko je dovolj star.
Poglej kakšne ruske ali poljske video posnetke na youtubu, kako jih pucajo..Dvakrat ti to naredi, mehanik ti računa npr.200€ za čiščenje in prijateljsko predlaga, da ti za 300€ zrihta, da ne bo več problemov.
Glej: sodobni dizli so dokaj neobčutljivi na to. Če greš ti vsaj za vikend na 30km vožnjo se ne bo nobena lučka prižigala, poleg tega si tiste pogoje za regeneracijo iz riti potegnil. Pri večini dizlov se regeneracija izključi pri 3000 vrtjajih, ker avto meni, da rabiš moč.
Se pa strinjam, da imajo določena vozila težavo zaradi neustrezne tehnologije/dizajna: na pamet mi pride recimo Insignia dizel tam letnik 2012. Tam si pa hitro rezal ven DPF, ja.
Pri novejših dizlih so pogostejše in dražje okvare na adblue sistemu.
 

torentino

Majstr
8. sep 2009
387
344
63
Ne bi o tem
Ja, pogoje sem bolj na približno povedal, ker se jih trenutno ne spomnim točno. Poanta je, da so pogoji dosežeš jih lahko najlažje na dolgih progah.
Ne gibam se v okolju sodobnih dizlov, ampah na podeželju, polnem siromakov in posledično siromašnih avtov. Saj vem, da sita vrana lačni ne verjame...
 

sad

Guru
24. avg 2007
21.046
9.689
113
Ja, pogoje sem bolj na približno povedal, ker se jih trenutno ne spomnim točno. Poanta je, da so pogoji dosežeš jih lahko najlažje na dolgih progah.
Ne gibam se v okolju sodobnih dizlov, ampah na podeželju, polnem siromakov in posledično siromašnih avtov. Saj vem, da sita vrana lačni ne verjame...
Nima veze. Napisal si polno neresnic, vključno s to, da kdor se ne fijaka na AC, bo imel težave z DPF. Se na regionalki in lokalni cesti prav lepo izvaja regeneracija, le motor ne sme biti mrzel. Kdor pa kupi dizla SAMO za skakanje 2x na dan po 2km, je pa itak butelj.
 

torentino

Majstr
8. sep 2009
387
344
63
Ne bi o tem
Nima veze. Napisal si polno neresnic, vključno s to, da kdor se ne fijaka na AC, bo imel težave z DPF. Se na regionalki in lokalni cesti prav lepo izvaja regeneracija, le motor ne sme biti mrzel. Kdor pa kupi dizla SAMO za skakanje 2x na dan po 2km, je pa itak butelj.
Oprosti, če misliš, da so neresnice. To mi pove kolega mehanik, ki cele dneve šraufa samo taka stara jajca od siromakov.In ja, butlji ti zjebejo dobro idejo(DPF filter) kar posledično pomeni, da ideja ni bila tako dobra, kot si jo je mojster zamislil. Narod razmišlja tako:
disel je cenejši
disel manj rabi
policaji so tako malo tu v vukojebini, da lahko tankam cviček
torej, no brainer.