Če pogledaš "novo" kitajsko je lahko rečemo tehnološko svetlobna leta pred razvito evropo. Seveda se včasih vprašaš kaj je to napredek oz. zakaj nečesa v evropi še nimamo čeprav smo to tehnično zmožni imeti?
Recimo družinski znanec dela na kitajskem in je kot ing. dobil skupaj z družino za precej višjo plačo kot pri nas lastno hiško v čisto novem naselju. To ni neko vrstno naselje kot bi si folk predstavljal ampak "luksuzno naselje" kjer so hiše postavljene okoli umetno ustvarjnega jezerca. Vsaka hiša ima lasten dostop do jezera preko vrta in na drugi strani lasten dovoz za par avtov. Vse vmes je zelenje (drevesa, grmičevje). Že ko to vidiš ti lahko čeljust samo dol pade.
Ampak se ne konča pri "izgledu" zunaj. Hiša je hi-tech, vse notri je "smart home", od razsvetljave, rolet, ogrevanja, hlajenja, ventilacije .. skratka ni da ni. Vsaka klasična gospodinsjska naprava je povezana na smart home (od tvja preko pralnega stroja do ...). Noter je itak nasodobnejši skret kar is ga lahko zamisliš, pa ima dva, ker ima dve etaži. Je bil od prej iz občasnih obiskov japonske navajen "japonskih wc školjk" pa je rekel da je tu cel prostor vključno z zbiralnikom dreka 3 nivoje višje.
V supermarketu ki ga ima 15km stran lahko kupi vse kar hoče, tudi recimo Radensko in kup drugih slovenskih "dobrot", s tem da sploh tja ne hodi ker naklika po netu pa mu pripeljejo v 1h na dom.
No tu pridemo sedaj do avtov. Javni promet je sicer odličen ampak dejstvo je da za na kitajskem kam it (sploh iz predmestja) rabiš avto, in ima dva (žena). Oba sta električna ker je to klasika, pa tudi ker imajo (pazi to) kitajci omejitve dostopa za določene cone. Ne samo v mestu, tudi v naravne rezervate/parke (ki jih ima ogromno v rangu dosega baterije) recimo z ICE ne moreš več. Znamka obeh avtov je da ne znam ponovit tudi če bi hotel, zgledata kitajsko, ampak sta oba full package (oprema ni da ni). On ima nekega SUV, žena nek mestni jajc. Oba avta (pazi to) imata določeno mero "avtopilota" oz avtonomne vožnje. Njegov ko se vozi v službo baje vozi 95% sam in on vmes pije kavico in dela stvari na laptopu. Volan prevzame samo ko pride direkt do firme (fabrika) in par km po lokalni cesti do hiše. Bistveno je da AC ki jo ima od tega predmesta, do tam kjer dela je že opremljena za avtonomno vožnjo. Torej poleg klasičnih znakov in ostalega ima cesta tudi "pametne" dodatke, zato je avtonomna vožnja precej bolj zanesljiva kot kjerkoli po EU ali USA.
Skratka razvita kitajska je precej bolj razvita kot si marsikdo predstavlja. In ta kitajska je tudi gonilo razvoja in točno ta kitajska že in bo konkurirala na avtomobilskem trgu v evropi. To kar je sedaj pri nas od kitajcev ni niti približno to kar dejansko imajo. In žal moram povedat da EU avtoindustrija proti temu nima za burek. Kar sedaj rešuje evropo je to da obstaja velikooo nezaupanje v kitajske izdelke, ampak kitajci niso neumni in tudi zato trenutno ne pošiljajo k nam nasodobnnejše tehnologije ampak to kar je preizkušena tehnologija in predvsem konkurenčno s ceno (gredo v nišni trg, ampak procent na procent se bodo širili tudi v mainstream).