Bom jaz pomagal če lahko... 30 let sem bil na vag grupi. Nazadnje sem imel Sportsvana Highline. Spomladi prvič prešaltal na Japonca in sicer na Mazdo CX-30 G150 avtomatik.
Res je v avtu za ta razred, premium občutek glede materialov in položaja za volanom, vožnja je lagodna in tiha, brisalci, oz. peri/briši sistem je odličen in zelo učinkovit, saj so šobe na brisalcih. Zvok avdio sistema je dokaj v redu in se ga da dobro prilagoditi. Motor je lepo odziven in ima tudi lep zvok iz dvojne izpušne cevi, ampak tu se vse kar je lepega, počasi konča.
In kaj recimo jaz pri tem japoncu pogrešam, oziroma ni tako dobro kot pri VW?
Kot prvo je radarski tempomat, ki ni tako dodelan kot pri VW in lahko rečem, da je le omejeno uporaben.
Regulacija prezračevanja/klime je v podnu. To moraš nonstop nekaj prčkat in šraufat, da imaš konstatno temperaturo v kabini. Pri VW sem nastavil na 22°C in le izjemoma kaj korigiral.
Avtomatika za prilagajanje adptivnih LED luči je tudi slabša, kot Bi-Xenon pri VW in tudi ne svetijo v ovinek. Tudi avtomatika za brisalce je recimo pri VW boljša, kot pri Mazdi.
Bleščanje armaturne plošče v vetrobranskem steklu pri močnem soncu. Pri VW nula... nada.
Ni odpiranja/zapiranja oken z daljincem kot pri VW, plus tega pa se kabina iz meni nerazumljivega razloga, poleti dosti bolj pregreva kot pri VW.
Ni nekih simply clever rešitev glede praktičnosti in uporabnosti v prtljažniku in kabini, kot pri VW.
Ključ, oziroma daljinec je zelo krhek. Mi je enkrat padel z 0,5m višine in se razletel na prafaktorje. Ne moreš verjet. Pri VW pa vagovci vemo, kako masiven in kvalitetno sestavljen je ključ.
Kot je uporabnik VAG že omenil, ni feedbacka preko volana in lega na cesti je dosti slabša, čeprav se skozi ovinke pelje lepo in uglajeno pri nekih normalnih potovalnih hitrostih. Mi je pa recimo problem že pri vožnji skozi rondo, saj nepričakovano hitro, slišiš radiranje gum in cel avto počasi nese nekam v 3pm, feedbacka pa nimaš kaj se dejansko dogaja z avtom. Res zoprn občutek. Bi moral iti nekam na poligon, da bi sprobal kje ima avto meje in kako se obnaša. Sportsvan pa je šel kot po tirnicah, ne da bi trznil, res pa da je imel zadaj večvodilno premo, kar pa Mazda nima, vendar bi jo glede na moč motorja in ceno avta, morala imeti.
Kljub vsem pomakljivostim priznam, da komaj čakam, da se vsedem v avto in zapeljem z njim, saj oblika in dizajn zunanjosti, ter notranjosti, malo zaigrata na čustva in te avto pritegne kot magnet. Kot pri Alfi
. Problem je le, da sem prej vozil VW in vem, kako razni asistenčni sistemi in funkcije morajo delati, kakšna mora biti lega na cesti in kako praktičen je lahko avto, kar pa je Mazda precej oddaljena od tega. Zdaj če je z vsemi ostalimi japonskimi avtomobilskimi znamkami tako, pa iz mojih izkušenj ne morem sklepati.