Strmoglavilo letalo?

matej_

Guru
25. okt 2007
2.152
672
113
Citat:
Uporabnik yahel pravi:
Citat:
Uporabnik matej_ pravi:
Citat:
Uporabnik yahel pravi:
Citat:
Uporabnik AndY1 pravi:
Je bila megla včeraj ob tej uri v teh koncih, tako da....

@VanZ: kakšna je verjetnost, da je npr. pilot hotel pristajat na LOWK pa so mu zaradi slabih pogojev (megla?) predlagali alternativno letališče, ki je pa bilo mogoče LJLJ (kjer je bila mogoče manj gosta megla)?
Je tak scenarij možen, ali pa bi ga kontrolor raje preusmerili kam drugam znotraj Avstrije?

ti bom jz odgovoril.
ko je pilot oddajal flight plan - načrt poleta, je v njem moral napisati vsaj eno alternativno letališče. Glede na to da je bil Brnik njegovo namembno letališče, je poleg njega imel še eno letališče za alternacijo. katero ne vemo.
kontrolor lahko oz. mora povedati kakšno vreme je na letališču, potem se pilot odloči ali bo nadaljeval ali šel na alternacijo. kontrolor mu lahko predlaga oz. pove, kakšno vreme je na sosednjih letališčih, vendar zadnja odločitev je vedno odločitev pilota. vedno.

Sej nekaj ppl "osnov" imam tut sam. Ti si mi odgovoril nekaj drugega.

Jaz sumim da je bil destination airport lowk, alternativno pa ljlj.
Ker je pilot mogoce ugotovil da je vreme v lowk preslabo se je odlocil za alternacijo (ki je pa bilo prav tako v neki cudni megli) in je pac izbral boljso (izmed slabih) opcij. Lahko da so bili povsod slabi pogoji razen kje na obali do kamor pa ni imel goriva (alternacija + 45min)

Ker meni je cudno da bi avstrijec v tako slabih pogojih s psom v letalu silil v Slovenijo.

če bi bla destinacija lowk pa alternacija ljlj, bi bilo že to pri pročilih, da se je preusmeril. glede na njegov polet, katerega je možno spremljat na fr24.com, je letel iz loww za ljlj.

si sploh ne moreš predstavljat koliko avstrijcev leti v slovenijo al pa nemcev. lahko, da je imel sestanek, lubico, ženo,... kar češ. je pa boljše it z letalom kot pa z avtom.
 

Car

POSTman
4. avg 2007
8.572
1.820
113
56
Planet zemlja
www.posta.si
Ampak ti novinarji so pa, milo rečeno, res k.reteni. Letalo je strmoglavilo blizu kraja Pristava!
bonk.gif

V resnici se kraj imenuje Mengeš, Pristava pa se imenuje ena od ulic v Mengšu....
 

Ytbnd

Guru
2. mar 2010
16.934
6.012
113
De-icing se pri potniških izvaja na samem letališču tik pred vzletom.
Vsaj eni skandinavci so že šli v pm, ker so po samem postopku predolgo čakali na vzlet.
 

yahel

Fizikalc
23. jan 2013
3.539
61
48
Citat:
Uporabnik Ytbnd pravi:
De-icing se pri potniških izvaja na samem letališču tik pred vzletom.

Govoril sem o deicing sistemu na letalu, ne o anti-icing kemikaliji (špricanju) o katerem ti govoris.


Drugace je pa tudi Adria pred kakimi 10leti imela en zanimiv incident ob vzletanju, ker so zamenjali kemikalijo z eno cenejso (zadnji dve besedi sta rekla kazala).
 

VanZ

Guru
1. feb 2008
2.858
2.153
113
Lahko je šlo za izgubo orientacije v pogojih letenja po inštrumentih.
Sam led pri takšnih letalih ne povzroči toliko sranja, da bi kar naenkrat izgubil kontrolo. Aerodinamični profili so takšni, da prenesejo marsikaj, saj se ne išče najboljše ekonomije ampak predvsem varnost. Največ ledu poberejo tanke strukture (npr. antene), krila še najmanj.
Tudi sam sem se ravno s takšnim tipom letala nekajkrat nenamenoma znašel v pogojih zaledenitve, nabral nekaj cm ledu in brez težav let nadaljeval.
 

Tenforest

Guru
3. sep 2007
5.810
561
113
42
povsod malo
Kje bi se dala dobiti kakšna statistika katero slovensko letališče je najbolj nevarno?
Kakšno športno? Bovec? Lesce? Slovenj Gradec?
 

krava

Majstr
5. sep 2007
3.669
341
83
www.kacnje.eu
Vprašanje laika - recimo, da letiš po inštrumentih in pride do zaledenitve letala. Kaj pa sedaj? Se led dovolj hitro stopi, ko prideš v "primernejše" ozračje, da lahko pristaneš?
 

mr_

Guru
20. sep 2007
9.417
2.770
113
Rekel bi da Bovec. Alpe - pestro vremensko dogajanje. Domac aeroklub je bol bogi, gostujoci piloti si znajo vzet kar dobrsno mero svobode. Vprasljive so tudi njihove izkusnje. Rekel bi, da v stevilu smrtnih zrtev zagotovo vodi Bovec in okolica So seveda tudi nesrece, ki so se zgodile v ali blizini Bovca, pa niso tam leteli ali poleteli.. Pol pa je se kaksen avion na bukvah itd.
 

nacek

Guru
13. okt 2012
2.960
606
113
V takšnih razmerah, ponoči in v tako gosti megli, ne bi letel nikoli, življenje bi mu lahko rešilo le brezpogojno zaupanje v aparature, je za 24UR povedal izkušeni pilot Damjan Cehner.

"Znam leteti v instrumentalnih pogojih, ampak jaz sigurno ne bi šel v teh pogojih leteti. Vidljivost je bila tega večera praktično nična, gosta megla je za letenje najtežji in najnevarnejši dejavnik. Človek pade v iluzijo. Zdi se mu, da avion gre v neko smer, v nek določen nagib, kar ni res. Takrat je treba izklopiti glavo in se prepustiti aparaturi. Imenuje se umetni horizont. Če zaupaš svojemu občutku, boš definitivno umrl. Če zaupaš inštrumentu, boš preživel," je za 24UR dejal Cehner.

Ponesrečeni pilot bi lahko imel težave tudi zaradi psa, ki ga je vzel v letalo. Ali zato, ker ni pogosto letel, nazadnje avgusta. Vse to in številne druge indice zdaj preučujejo kriminalisti, so še poročali v 24UR.

http://www.24ur.com/novice/crn...inistrstvo.html
 

VanZ

Guru
1. feb 2008
2.858
2.153
113
Citat:
Uporabnik krava pravi:
Vprašanje laika - recimo, da letiš po inštrumentih in pride do zaledenitve letala. Kaj pa sedaj? Se led dovolj hitro stopi, ko prideš v "primernejše" ozračje, da lahko pristaneš?

Če imaš primerno opremo (gretje vstopnikov motorjev, merilcev, predkrilc itd), letiš v enakih pogojih naprej.
Če je nimaš, poiščeš pogoje, kjer zaledenitve ni. Ponavadi je to menjava višine za nekaj sto m ali sprememba smeri. Kjer obstaja možnost zaledenitve, brez temeljite priprave in seznanitve z atmosfersko situacijo nimaš kaj leteti.
Žal se veliko takšnih zasebnih poletov konča tragično, tudi ko je letalo primerno opremljeno. Analogija gre v smeri hudega avta in mladega voznika.

 
Nazadnje urejeno:

VanZ

Guru
1. feb 2008
2.858
2.153
113
Glede na to, da je pred tem poletom nazadnje letel avgusta, ni bil ravno uleten. Lahko, da je dokaj pozno v življenju začel leteti za lasten užitek, nekaj odletel, pridobil nekaj samozaupanja in se znašel v situaciji, ki je ni obvlada. Ni pa to nikakršna špekulacija z moje strani.
V transportnem letalstvu moraš, v kolikor nisi tri mesece letel, na simulator skozi vse normalne in izredne postopke. V vsakem primeru pa na vsaj 6 mesecev.
 

softi

asfalter
30. avg 2007
33.298
486
83
okolica metropole
razumem.

vprašanje laika. tukaj kaže, da ali odpoved motorja, ali zaupanje instinktu in ne aparaturam.
bi bila v taki paniki rešitev dvig na višino, tukaj v okolici je to 1000m in preusmeritev nekam drugam? ali pač nima goriva do..novega mesta oz nekam kjer je lepo vreme.
 

Car

POSTman
4. avg 2007
8.572
1.820
113
56
Planet zemlja
www.posta.si
Citat:
Uporabnik softi pravi:
razumem.

vprašanje laika. tukaj kaže, da ali odpoved motorja, ali zaupanje instinktu in ne aparaturam.
bi bila v taki paniki rešitev dvig na višino, tukaj v okolici je to 1000m in preusmeritev nekam drugam? ali pač nima goriva do..novega mesta oz nekam kjer je lepo vreme.
Vprašanje če je vedel kje je gor in kje je dol.
 

softi

asfalter
30. avg 2007
33.298
486
83
okolica metropole
ja gor je palca proti seb..menda..sam kok gor..je pa druga zgodba..sej ma..umetni horizont..al pa panika ubije vse.

zato mekani hodi..hebeš ti to.
 

VanZ

Guru
1. feb 2008
2.858
2.153
113
Če se prav spomnem, se je nesreča zgodila zvečer (nisem bil v Sloveniji, novico sem prebral naslednji dan). Torej v Sloveniji druge opcije kot Brnik ni bilo. Portorož je odprt do 4 popoldan, Maribor občasno, pristajati na travi brez luči pa tudi ni ravno dobra opcija.
V kolikor imaš dovolj goriva, lahko preprosto kontrolorju v preprostem jeziku poveš, da si v sranju in naj preveri, katero je najbližje primerno (po odprtosti in vremenu) letališče, kjer lahko pristaneš. Kontrola letenja v tem primeru naredi vse, da boš nekje varno pristal, tudi preusmeri ostali promet, če je to potrebno.
 

peroo

Fizikalc
29. sep 2007
111
28
28
ljubljana
Citat:
Uporabnik softi pravi:
ja gor je palca proti seb..menda..sam kok gor..je pa druga zgodba..sej ma..umetni horizont..al pa panika ubije vse.

zato mekani hodi..hebeš ti to.

Če si obrnjen na hrbet, greš s palco nazaj, direkt v tla. Iluzije na majhnih avijonih so res zahrbtna zadeva. Občutki ti konkretno lažejo. Z lahkoto imaš lahko, v pogojih brez zunanje vidljivosti, med normalnim letenjem naravnost in brez nagiba občutek da se nagibaš, krožiš, zavijaš itd. dejansko pa letiš naravnost. Če je pa zraven še neuletenost, tuje letališče, noč in še pes, se izgubiš v trenutku...
 

Tenforest

Guru
3. sep 2007
5.810
561
113
42
povsod malo
Okoli Brnika je sicer dosti travnikov samo kaj ko štrom okoli.
Lesce me sicer asvalt kar dolg ampak spet zajle. Lahko bi mu bile za orientacijo ker so osvetljene z neonkami in z bunkami steza (+/-100-300m) je pa nekje od podvoza do podvoza, ki sta osvetljena
 

krava

Majstr
5. sep 2007
3.669
341
83
www.kacnje.eu
Citat:
Uporabnik VanZ pravi:
Citat:
Uporabnik krava pravi:
Vprašanje laika - recimo, da letiš po inštrumentih in pride do zaledenitve letala. Kaj pa sedaj? Se led dovolj hitro stopi, ko prideš v "primernejše" ozračje, da lahko pristaneš?

Če imaš primerno opremo (gretje vstopnikov motorjev, merilcev, predkrilc itd), letiš v enakih pogojih naprej.
Če je nimaš, poiščeš pogoje, kjer zaledenitve ni. Ponavadi je to menjava višine za nekaj sto m ali sprememba smeri. Kjer obstaja možnost zaledenitve, brez temeljite priprave in seznanitve z atmosfersko situacijo nimaš kaj leteti.
Žal se veliko takšnih zasebnih poletov konča tragično, tudi ko je letalo primerno opremljeno. Analogija gre v smeri hudega avta in mladega voznika.

Hvala. Če pa se laik
evil.gif
spet naveže na tvoj prvi stavek (da letiš naprej) ... on je bil očitno že blizu cilja. Takrat je bila gosta megla, sem bil v neposredni bližini. Kako pa se takrat sploh pristane? Imaš tam v letalcu točno lokacijo in potem na slepo greš dol ali kako?
Mogoče se sliši smešno, ampak res ne vem
write.gif
 

matej_

Guru
25. okt 2007
2.152
672
113
Preberi si kaj pomeni ILS. Imaš tri kategorije ILS-a od tega kategorija 3 ima tri podkategorije (a, b in c)
Vsaka kategorija ima svoje minimume, do katerih lahko leti če je pilot in letalo opremljeno za ILS npr. cat1.
Recimo Maribor ima CAT1 kar pomeni, da mora biti vidnost 550m ali več in višina odločitve 60m ali več. višina odločitve pomeni, najmanjšo višino, pri kateri mora, če pilot ne vidi steze, iti okoli oz, v go-around to je v proceduro neuspelega prileta.

CAT3c kategorija, pomeni recimo 0m horizontalne vidnost in 0m vertikalne vidnosti, letalo ki je opremljeno, da lahko leti v CAT3c, pristane s t.i. AUTO LAND, se pravi pristane avtopilot, pravi pilot pa ne ampak samo kontrolira parametre.

V letalu je naprava, kjer sprejema singnala iz ILS-a (dva signala, en za vertikalno en za horizontalno vodenje), skupaj ta dva signala pripeljeta letalo direktno na točko dotika na stezi.

lp
 
Nazadnje urejeno: