španci iz 120 > 110 na AC

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.156
4.134
113
Citat:
Uporabnik KillaKHAN pravi:
Citat:
Uporabnik Utisevalec pravi:
Citat:
Uporabnik KillaKHAN pravi:
jaz recimo vozim 50% mojih km na AC, porabo imam 7.4l/100km, ponavadi pa vozim tam 150-170km/h po AC.

Torej če iz 120 na 110 zmanjšam porabo za 15%, koliko je potem iz 170 na 110? 50%? bi potem avto pil manj kot 4l/100km?

Vsaj liter boš porabil manj če boš vozil vedno 110km/h .. sicer pa je konstantna vožnja pri neki hitrosti samo ena plat zgodbe, druga je pa dinamika (ekonomika) vožnje in ta lahko tudi veliko prinese k porabi.

čaki, potem bom prišparal 14% če neham vozit 170 in začnem 110, tisti, ki bojo pa nehali 120 in začeli 110 pa 15%? Potem je skoraj boljše, da povišamo omejitve na 170 in tako ogromno privarčujemo na času?

bonk.gif


Saj si sam napisal da 50% prevoziš po AC, če prevoziš pa 100% po AC in imaš sedaj porabo 7.5 boš imel pri 110km/h porabo 5.5 kar je več kot 25%. Pa te procenti niso linearni ampak z nižanjem hitrosti tudi relativna razlika pada, torej med 110 in 50km/h ne boš prihranil novih 2l ampak par dcl!

Sicer pa če se ti re za čas sem že povedal da je javni prevoz tipa hitri vlak ki gre 250km/h boljša rešitev! (govorim za španijo ne za SŽ kjer je povprečna hitrost 70km/h)
zmaga.gif
 

keber

majski hrošč
28. jul 2007
13.240
44
48
ksz

In medtem ko Španci omejitve nižajo, gredo Nizozemci gor iz 120 na 130, zaenkrat samo poskusno na nekaterih odsekih:
 

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
53.257
7.048
113
Že ja, samo 1h vožnje pri 100kmh lahko razpoloviš, če se pelješ hitreje
smile-1.gif
 

synthman

Fizikalc
22. avg 2007
7.226
0
36
Citat:
Uporabnik Hanzi pravi:
Sintic: ri dam prav, sedaj bodo se nasi kaj podobnega pogruntal in rekli da so kazni znizal, pa se dokazal bodo ovcam.
Španci našim ne sežejo do kolen, pri nas se že dolgo dogaja podobno, le bolj prikrito.
V naši ulici je bla 15let nazaj omejitev 60, zdej je 30. Koliko te stane če danes pelješ 61 pa sam napiši, včasih te ni noben za +1km jebal.
Pa odseki, ko so bili pred časom izven naselja, danes so pa v naselju, pa ni nobena nova hiša tam zrasla...... Pa nove omejitve...
Pri nas se že dolgo kazni višajo, področje kaznovanja pa širi.
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.156
4.134
113
Citat:
Uporabnik darjan pravi:
Že ja, samo 1h vožnje pri 100kmh lahko razpoloviš, če se pelješ hitreje
smile-1.gif

Če se pelješ 200km/h .. sedaj mi pa ti povej kje je to možno?
grin1.gif


Sicer pa španska logika deluje:
120 na 110 km/h -> izgubiš cca. 9% časa (kar na 1h vožnje znese manj kot 6 minut)
120 na 110 km/h -> porabiš 15% manj goriva

.. če sta čas in denar enakovredni količini se torej to očitno splača!
wink-1.gif
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.156
4.134
113
Citat:
Uporabnik synthman pravi:
Citat:
Uporabnik Hanzi pravi:
Sintic: ri dam prav, sedaj bodo se nasi kaj podobnega pogruntal in rekli da so kazni znizal, pa se dokazal bodo ovcam.
Španci našim ne sežejo do kolen, pri nas se že dolgo dogaja podobno, le bolj prikrito.
V naši ulici je bla 15let nazaj omejitev 60, zdej je 30. Koliko te stane če danes pelješ 61 pa sam napiši, včasih te ni noben za +1km jebal.
Pa odseki, ko so bili pred časom izven naselja, danes so pa v naselju, pa ni nobena nova hiša tam zrasla...... Pa nove omejitve...
Pri nas se že dolgo kazni višajo, področje kaznovanja pa širi.

15 let nazaj je na cestah umrlo 3x več ljudi kot danes, med drugim tudi ogromno pešcev. Ne vem kaj je problem, omejitev je omejitev, plačaš če jo presežeš, dokler voziš po pravilih je vseeno četudi je 10km/h. Ti bi prihodke v proračun zmanjšal zato da bi povišal hitrost in zmanjšal varnost na cestah?
 

Valhalla

Guru
17. dec 2007
4.691
1.322
113
Pretekli vikend sem ugotovil naslednje: vožnja Slovenija - Madžarska in nazaj. Dolžina trase 655km, ~450km avtoceste s hitrostjo 110 - 120km/h, ~190km relacijske vožnje s hitrostjo do 100km po cestah izven naselja in okoli 15km mestne vožnje. Povprečna hitrost na poti, 79km/h, povprečna poraba na poti 4,35l / 100km.

Prihranek pri nižanju hitrosti je kar precejšen.

Od človeka do človeka je odvisno, kaj mu nižanje hitrosti prinese. Za nekatere je čas izjemnega pomena in zatorej tudi stane več. Jaz sem šel na dopust, zato sem vozil kot stardec, da sem prišel na cilj spočit in brez postankov.

Je pa zanimivo - jaz vozim na dopuste kot stardec in vlečem med 110 in 120, ker mi tak tempo najbolj ustreza. Ker me vožnja ne utruja, vlečem brez postankov tudi po 4 ure. Medtem me prehitevajo eni in isti "padalci", ki vozijo okoli 150, pa tudi več in logično, potrebujejo postanke.

Na cilj pa ne pridejo kaj prida hitreje. Tudi pri razdaljah večjih od 1.000km. Med vožnjo na koncu porabijo veliko več goriva, prišparajo nekaj minut vožnje in na cilj pridejo bistveno bolj utrujeni, kot jaz, ker moraš biti pri takšnih hitrostih povsem drugače z glavo pri vožnji.

Zato jaz podpiram malenkostno nižanje hitrosti, ker bi tudi "harmonika efekt" bil potem manj moteč, tako pa ljudje samo hitijo iz zamaška v zamašek.

In še za konec. Kdor je bil v Španiji in se je vozil po avtocestah je tudi malo smešen, saj ob njih konstatno pelje zastonj hitra cesta z omejitvijo 110km/h in občasno kakšnih manjšim krajem, tako da je vožnja po avtocesti pri njih res samo - strošek.
 

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
53.257
7.048
113
Zakaj bi bila vožnja pri 150kmh bolj utrujajoča? Pa prihrani se bistveno več, kot pa par minut.

Dosti je odvisno od vozila, če imaš kinder jajčko, boš konkretno zjeban, s kakšno limuzino višjega razreda, pa ko nov.
 

brgo

Fizikalc
14. avg 2007
5.783
0
36
Milky way
Vožnja pri 150km/h bistveno bolj utruja, ker zahteva več pozornosti. Nima veze z limuzino in kinder jajčkom.
 

Valhalla

Guru
17. dec 2007
4.691
1.322
113
To je popolnoma res. Če pa vzameš isti avto za različne hitrosti ali pa vsaj povprečje slovenskega voznega parka je pa odgovor na dlani.

Tempo vožnje sem pa probal v različnih avtih (razredih) na različne razdalje in ja, vožnja pri 150, 160km/h je povsem drugačna od vožnje pri 110, 120km/h. Je treba probat en in drug tempo na vsaj kakšnih 500 ali več km in boš vedel o čem govorim.
 

KillaKHAN

Guru
27. avg 2008
17.805
1.121
113
jaz sem lani septembra peljal od dubrovnika do raven na koroškem - zadnji postanek sem imel na črpalki nad splitom, do doma je bilo od črpalke 540km.

Je bila pa AC prazna in praktično razen skoz tunele in cestnine ni padel števc pod 150. Pa nisem bil kaj pretirano utrujen. Pa sem sigurno 1 uro profitiral.
 

INKVIZITOR

Archbishop
3. apr 2009
3.516
5
38
Citat:
Uporabnik brgo pravi:
Vožnja pri 150km/h bistveno bolj utruja, ker zahteva več pozornosti. Nima veze z limuzino in kinder jajčkom.

Kje to piše? A vožnja pri 100 km/h pa ne zahteva pozornosti? Sicer je pa tko, 100 kilometrov do morja na dopust, ok. Če je pa treba naredit 500+ kilometrov, se pa raje peljem 150. Vsaj spi se mi ne.
 

brgo

Fizikalc
14. avg 2007
5.783
0
36
Milky way
Pri večji hitrosti se vse hitreje dogaja in zahteva več procesiranja tudi če se tega ne zavedaš. Ne rabi nikjer posebej pisat.
 

KillaKHAN

Guru
27. avg 2008
17.805
1.121
113
Citat:
Uporabnik brgo pravi:
Pri večji hitrosti se vse hitreje dogaja in zahteva več procesiranja tudi če se tega ne zavedaš. Ne rabi nikjer posebej pisat.

no eni smo obdarjeni s hitrejšim procesorjem, ki porabi manj energije
 

Valhalla

Guru
17. dec 2007
4.691
1.322
113
Za moj tašn je pa bolj prijazna nizka poraba in neplačevanje radarjev
grin1.gif
sem jih že preveč plačal.

Službeno se mi pa sploh ne mudi...

@KillaKhan: nočne vožnje časovno niso primerljive z debato. Pa tudi prihranek na gorivu bi imel bistven, če bi vlekel vsaj po omejitvah. Ne vem zakaj ne probaš? Razen, če se ti ne da. Da ne govoriva, koliko bi čakal pred tuneloma, če bi šel podnevi in o tem, koliko manj utrujen bi prišel domov, če bi ponoči vozil normalno.
 

KillaKHAN

Guru
27. avg 2008
17.805
1.121
113
podnevi sem šel, štart iz splita okrog 2eh, doma okrog 7ih

probam vsake tolk vozit 130, pa potem ne moreš ne normalno vozit po voznem, ker moraš skoz prehitevat, ne normalno prehitevat, ker rabiš 500m da si mimo 3 avtov.

Sem dosti bolj spočit, če prevozim relacijo MB-LJ s 160, kot s 130
 

Dygscxpixm

Fizikalc
2. jun 2009
396
70
28
Sončna Štajerska
KSZ

Priznam, da sem kar presenečen, kako so nekateri tule skregani z osnovno matematiko in fiziko.
Sicer dvomim, da razlika v porabi med 110 in 120 km/h znaša 15%, ampak tja do 10% pa lahko nanese (odvisno od avta).
Pri hitrostih nad 100 km/h je zračni upor tisti glavni vzrok, da začne poraba goriva strmo naraščati.
Zračni upor narašča s kvadratom hitrosti, potrebna moč pa s kubom.

Že pri 130 km/h je poraba daleč od optimuma, pri višjih hitrostih je pa vse skupaj le še eno samo lulanje proti vetru.

Primerjava med 100 in 130 km/h:

- 30% višja hitrost
- 69% več zračnega upora

Primerjava med 100 in 150 km/h:

- 50% višja hitrost
- 125% več zračnega upora

Moja hitrost na avtocesti je 130 km/h, ker me poraba goriva že dolgo več ne skrbi. Razumem pa tiste, ki se po avtocesti vozijo 110 km/h.

Morda še nekaj, hm, domačega branja:

http://www.mpgforspeed.com/

http://blogs.consumerreports.org/cars/2009/09/tested-speed-vs-fuel-economy.html
 

sajkek

Guru
16. mar 2008
36.029
11.151
113
točno tako, najbolj idealno za normalno vožnjo je cca 90 km v zadnji prestavi, je še nekje dovolj navora pri tistih vrtljajih da premagujemo rahla pospeševanja in ostalo sranje, da se ne pozna na porabi.

sicer pa poglejte mal na BCje pri določenih hitrosti, % bo razlika kar držala...