Šola varne vožnje

tomi

Guru
1. sep 2007
18.351
9.688
113
40
MB
Citat:
Uporabnik KillaKHAN pravi:
Citat:
Uporabnik Stupo pravi:
Tako je. Sem bil na tečaju z nekom, ki je ravno naredil izpit, pa ni odnesel od tečaja popolnoma nič, na hidravlični plošči mu je celo z vklopljenim ESPjem uspelo avto zavrteti (tudi če spustiš volan iz rok ali ga držiš naravnost te z ESPjem ne zavrti).
Ko je šla ista oseba po 3 letih "vozniških izkušenj" ponovno na tečaj, je odnesla veliko več in tudi pravilno reagirala.

Čaki še enkrat ti to razloži. Na hidravlični plošči pri npr. 50km/h te reši ESP sam? Pa kaj si to vozil F430?

dejansko te, je v naši skupini rekel tistim z esp da naj spustijo volan, ampak mislim da pri 30 kmh, je bil kolega s passatom pa se je vozo prek, pol pa je izklopo esp pa je že malo druga zgodba
smile-1.gif
 

eXHair

Fizikalc
12. sep 2007
2.697
0
36
www.facebook.com
Citat:
Uporabnik Jest pravi:
Citat:
Uporabnik KillaKHAN pravi:


Čaki še enkrat ti to razloži. Na hidravlični plošči pri npr. 50km/h te reši ESP sam? Pa kaj si to vozil F430?

Tole pa ne bo drzalo... Ce bo voznik napacno odreagiral, ga nobeno elektronsko pomagalo ne more 100% resiti... Sicer je res, da precej pomaga... ampak zaenkrat ta pomagala niso vsemogocna
smile-1.gif
... Prav zato je treba it probat na poligon, kako se zadeve obnasajo v praksi ...

Kot smo prebrali se res najdejo tudi tile talenti. Pri Fifth Gear se je trudi in trudil pa ni šlo na počez, pa da se jebeš. Sam tega še nisem probal, ker še nisem imel bosanca z ESP-jem. Zato ostajam pri mennju, da če ti pri avtombilu z ESP pobere zadek, res nisi kandidat, da maš izpit.
smile-1.gif
 

tdi

Fizikalc
7. dec 2011
1.693
11
38
Imel sem srečo, da sem na Vranskem že trikrat probal vse te naprave za zdrse in zaviranja.Škoda vsakršnega modrovanja in pametovanja.Sam to priporočam vsem začetnikom, še bolj pa vsem tistim, ki mislijo, da so samo oni tisti, ki znajo vrteti volan.
cheer.gif
 

KillaKHAN

Guru
27. avg 2008
17.805
1.121
113
Citat:
Uporabnik Jest pravi:
Citat:
Uporabnik KillaKHAN pravi:


Čaki še enkrat ti to razloži. Na hidravlični plošči pri npr. 50km/h te reši ESP sam? Pa kaj si to vozil F430?

Tole pa ne bo drzalo... Ce bo voznik napacno odreagiral, ga nobeno elektronsko pomagalo ne more 100% resiti... Sicer je res, da precej pomaga... ampak zaenkrat ta pomagala niso vsemogocna
smile-1.gif
... Prav zato je treba it probat na poligon, kako se zadeve obnasajo v praksi ...

Pa saj to pravim. On pa pravi da če že nič ne narediš te esp reši...
 

KillaKHAN

Guru
27. avg 2008
17.805
1.121
113
Citat:
Uporabnik tomi pravi:
Citat:
Uporabnik KillaKHAN pravi:
Citat:
Uporabnik Stupo pravi:
Tako je. Sem bil na tečaju z nekom, ki je ravno naredil izpit, pa ni odnesel od tečaja popolnoma nič, na hidravlični plošči mu je celo z vklopljenim ESPjem uspelo avto zavrteti (tudi če spustiš volan iz rok ali ga držiš naravnost te z ESPjem ne zavrti).
Ko je šla ista oseba po 3 letih "vozniških izkušenj" ponovno na tečaj, je odnesla veliko več in tudi pravilno reagirala.

Čaki še enkrat ti to razloži. Na hidravlični plošči pri npr. 50km/h te reši ESP sam? Pa kaj si to vozil F430?

dejansko te, je v naši skupini rekel tistim z esp da naj spustijo volan, ampak mislim da pri 30 kmh, je bil kolega s passatom pa se je vozo prek, pol pa je izklopo esp pa je že malo druga zgodba
smile-1.gif

Ka pa pr 50 al pa 60?
evil.gif
 

Simon_Vi

KIYUNDAI fan
8. maj 2007
8.128
2
38
Citat:
Uporabnik eXHair pravi:
Citat:
Uporabnik Jest pravi:
Citat:
Uporabnik KillaKHAN pravi:


Čaki še enkrat ti to razloži. Na hidravlični plošči pri npr. 50km/h te reši ESP sam? Pa kaj si to vozil F430?

Tole pa ne bo drzalo... Ce bo voznik napacno odreagiral, ga nobeno elektronsko pomagalo ne more 100% resiti... Sicer je res, da precej pomaga... ampak zaenkrat ta pomagala niso vsemogocna
smile-1.gif
... Prav zato je treba it probat na poligon, kako se zadeve obnasajo v praksi ...

Kot smo prebrali se res najdejo tudi tile talenti. Pri Fifth Gear se je trudi in trudil pa ni šlo na počez, pa da se jebeš. Sam tega še nisem probal, ker še nisem imel bosanca z ESP-jem. Zato ostajam pri mennju, da če ti pri avtombilu z ESP pobere zadek, res nisi kandidat, da maš izpit.
smile-1.gif

Če ti misliš, da ti ESP odreagira tako hitro, da ti zadek NE odnese se krepko motiš... tudi pri ESPju ( novejše generacije ) je potrebno delo z volanom, da popraviš smer avta !
 

tomi

Guru
1. sep 2007
18.351
9.688
113
40
MB
Citat:
Uporabnik KillaKHAN pravi:
Citat:
Uporabnik tomi pravi:
Citat:
Uporabnik KillaKHAN pravi:
Citat:
Uporabnik Stupo pravi:
Tako je. Sem bil na tečaju z nekom, ki je ravno naredil izpit, pa ni odnesel od tečaja popolnoma nič, na hidravlični plošči mu je celo z vklopljenim ESPjem uspelo avto zavrteti (tudi če spustiš volan iz rok ali ga držiš naravnost te z ESPjem ne zavrti).
Ko je šla ista oseba po 3 letih "vozniških izkušenj" ponovno na tečaj, je odnesla veliko več in tudi pravilno reagirala.

Čaki še enkrat ti to razloži. Na hidravlični plošči pri npr. 50km/h te reši ESP sam? Pa kaj si to vozil F430?

dejansko te, je v naši skupini rekel tistim z esp da naj spustijo volan, ampak mislim da pri 30 kmh, je bil kolega s passatom pa se je vozo prek, pol pa je izklopo esp pa je že malo druga zgodba
smile-1.gif

Ka pa pr 50 al pa 60?
evil.gif

ne spomnim se več
smile-1.gif
mislim da je celo inštruktor razlagal, da hitreje pelješ prek slabše je, saj plošča ne odreagira dovolj hitro
 

stein

Fizikalc
16. sep 2007
19.575
1
36
Kolk pa bi se naj (brez ESP) obrnil volan na tem testu? Četrt obrata? Pol? Cel obrat?
 

tomi

Guru
1. sep 2007
18.351
9.688
113
40
MB
odvisno od hitrosti, pa tud plošča se ne umakne vedno isto ... itak ko rit odleti cukneš kontra pač, ker moreš pol v drugo stran spet ... bi pa reko da ne več ko pol obrata
 

crashednburnt

Majstr
Osebje foruma
20. jul 2007
8.740
431
83
Goriška
www.avtopro.si
Odvisno predvsem od enega dejavnika: hitrosti voznikove reakcije in posledično tudi od hitrosti vozila. Če reagiraš takoj, je potreben minimalen popravek volana. Seveda je pri visoki hitrosti zelo težko odreagirat "takoj".
 

tdi

Fizikalc
7. dec 2011
1.693
11
38
Pri začetnem tečaju se vozi na spolzki podlagi do 60km/h. V nadaljevalnem pa do 100km/h na suhi podlagi. Vsaj tako sem razumel inštruktorja g. Lebana, ki ga lahko samo pohvalim.
 

Simon_Vi

KIYUNDAI fan
8. maj 2007
8.128
2
38
Drži, če se pa izkažež, kot "talent" oz. najboljši v skupini, gre tudi čez to hitrost....čakaj da najdem filmček...
grims-1.gif
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.026
4.016
113
Da smo si na jasnem ESP reagira na smer vožnje ki jo drži vozilo, upravlja pa jo jasno voznik preko volana. Dolg avto bo šel čez ploščo naravnost in bo smer držal BREZ da bi voznik karkoli naredil (samo volan drži). Malce se zamakne smer vožnje ampak tu govorimo o par stopinjah pri nekem dalšem vozilu (medosje), pri kinderjajčkih se lahko pred reakcijo ESPja spremeni tudi smer in mora voznik popravljat, ampak ker se zadek korigira preko blokade koles je popravek res minimalen, vsaj napram tistemu brez ESPja. Tipično dajanje kontra ima z ESPjem ravno kontra učinek ker pač on misli da bi ti šel rad full na desno, celoten avto drsi na levo in jasno ESP pretirava in imaš nihajni efekt (malo levo malo desno dokler kočno ne prideš z ESPjem na skupno).

Ko sem bil na vranskem je bila v skupini deklina s polotom ki je imel ESP, njena vožnja je zgledala kot da plošča ne deluje, medtem ko so dekleta (brez zamere so bili tudi nekateri fantje zraven) v podobnih jajčkih delala piruete po celi izletni coni pa še malo po travi.

Sam s passatom sem samo 1x šel s plošče več kot pod kotom 45 stopinj in sem rabil skorja dva kontra iznihljaja da sem dobil ravno smer, drugače je bilo vse, sploh pri nizkih hitrostih zelo dolgočasno!

Kar se tiče volana je obrat odvisen od tega koliko ti odnese riti in kakšen prenos ima volan, tu je spet tako da so dolgini na bolšem ker ti zasuka avto za manjši kot kot pa se zgodi pri manjših vozilih. Sam sem popravke delal s cca. četrt do pol obrata, prej odreagiraš manj se je potrebno trudit z obračanjem.
 

Tommy17

Fizikalc
8. jan 2009
820
47
28
Pozdravljeni,

zaradi svoje pretekle službe sem se udeležil kar nekaj šolan varne vožnje po celi EU. Kar se tiče Vranskega lahko rečem samo - kapo dol. Organizacija, infrastruktura, odnost inštruktorjev...

Malo je takšnih centrov. Se najde kakšen, ampak ne v Sloveniji. Jaz sem bil na Vranskem prvič kot gost (na vseh ostalih sem bolj kot ne službeno) in lahko zagotovim, da sem bil izredno zadovoljen in lahko ta center mirne volje vsakomur priporočam.
 

Roberto

Majstr
19. jul 2007
12.057
154
63
Doma
No, ni čisto tako (sem se udeležil obeh tečajev, torej tudi nadaljevalnega). Na plošči so hitrosti iste (do 50 km/h), plošca pa bolj zares cukne... In imaš prekleto veliko dela da obdržiš avto... Printejnvaji se zelo dobro dojame, zakaj morajombiti zadaj gume z boljšim oprijemom/profilom...
Ostale vaje se delajo pri večjih hitrostih, največ nekje 110km/h pri zaviranju in hkratnem izogibanju. Pri 'lososu' so hitrosti nekje do 70km/h (mokra cesta, izogibanje oviri po levi in desni, nato ustavljanje na nulo). Zanimivo je to, da ti vseskozi govori po kateri strani se izogni, na koncu je pa mene našel da me je probal... Na dogovorjenem mestu je bil tiho in čakal kaj bom... Se je nasmejal, opravičil in rekel da večina potem 'trešči' v oviro...
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.144
1.180
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik crashednburnt pravi:
Odvisno predvsem od enega dejavnika: hitrosti voznikove reakcije in posledično tudi od hitrosti vozila. Če reagiraš takoj, je potreben minimalen popravek volana. Seveda je pri visoki hitrosti zelo težko odreagirat "takoj".

Če je moč (brez ESP) poravnati z minimalnim popravkom volana (recimo manj kot pol obrata), je nekaj "narobe". Ali je voznik uganil smer oz zavrtel na pamet, ali pa je plošča nastavljena zelo nežno.

Najtežje je avto ujeti ne pri 50 ampak tam nekje pri 40 km/h pri polnem odmiku in moči plošče, vsaj v večini centrov, kjer sem to počel. Če gre komu predobro, se mu potem podtakne še avto s kratko medosno in dva stokilaša zadaj ... Potem je dostikrat potrebno namotat do konca.

V vsakem primeru pa je stvar res uporabna (in poučna) šele, ko se ob vožnji čez ploščo prižge še vodna ovira, da se avto nauči ujet "na cesti" in ne opletat kjerkoli.

Leeeta nazaj smo imeli manjšo tekmo v tem "športu" s Pando, končalo se je pri max. nastavtvi plošče in cca 40 km/h, dvema zadaj, pa še inštruktor se je zraven usedel, da kodo ne bi goljufal z dodajanjem plina (je gledal, če sva res sklopko imela stisnjeno). Po 15 minutah drgnjenja smo obupali in razglasili, da se prvo mesto razdeli med dva voznika in šli n (že malo mrzlo) kosilo
grin1.gif
 

zakajaltersuxu

Fizikalc
19. jul 2007
1.608
88
48
ksz

Grem na Center varne vožnje kot spremljevalec, kam se dat, kaj počet tam čez dan? imajo kak free wifi, da si nesem laptop?
smile-1.gif


Hvala
 

laibach123

Pripravnik
18. mar 2012
217
0
16
Če mislis it na Vransko, imajo v sami zgradbi wifi. Drugače pa kukr sem slišu od ljudi, ki so še ta mesec opravljali varno vožnjo, da je lahko spremljevalec v avtomobilu pod pogojem, da je tih! Namreč ko sem še jaz bil je bilo to nekak nedovoljeno.